[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Viking failliet.


Recommended Posts

  • Forumlid

Slachtoffer ladingdiefstal over failliet Viking Internationaal Koel- en Vriestransport

VENLO / ZUTPHEN - Viking Internationaal Koel- en Vriestransport in Zutphen (voorheen Papendrecht) is afgelopen dinsdag failliet verklaard. Directeur Gerard Wigmans van Innovatrans in Venlo is slachtoffer van een omvangrijke ladingdiefstal en heeft eerder het nu gesneuvelde bedrijf als dader aangewezen.

"Te gek voor woorden. Hoe kan nu een malafide bedrijf, waarvan de eigenaar een gezocht man is door de politie en justitie, nu failliet verklaard worden?, vraagt hij zich af.

Eind maart van dit jaar zijn 2 vrachtwagenladingen van Innovatrans gestolen. De ladingen zijn opgehaald in België en vervolgens niet angekomen op de afleveradressen. De vrachten werden uitgevoerd door Viking Internationaal Koel- en Vriestransport.

Ook een Belgisch bedrijf zag 2 ladingen verdwijnen. Bij Innovartans ging het om houtpakketten voor de industriële houtverwerking. Bij de Belgische vervoerder ontvreemde Viking Internationaal Koel- en Vriestransporten volgens het slachtoffer een lading bier en een lading roestvrij staal

Niet verwacht

Wigmans: "Ik had dit failissement nu niet verwacht. Een spookfirma die nu in één keer failliet verklaard wordt. Dit is helemaal vreemd."

De ondernemer uitr Venlo verwacht niet de gestolen lading snel terug te krijgen: "Ik ben bang dat de lading allang ergens in het Oosten verkocht is. Deze lading zullen wij denk ik niet meer terug zien."

En voegt er even later aan toe: "Dat betekent een enorme strop voor mijn bedrijf daar ik een eigen risico van 25.000 euro per gebeurtenis hebben. Dit is toentertijd door de verzekeraar zo opgelegd aan ons."

Politiek

Wigmans: "Ik heb reeds aan meerdere politieke partijen deze hele kwestie voorgelegd en aan deze en gene gevraagd of zij hierover vragen wilde stellen aan onze minister van veiligheid, Ivo Opstelten."

"Tot op heden nul op het rekest. Vragen zijn wel gesteld door verschillende politieke partijen, maar Opstelten heeft hier nog niet op gereageerd."

Politie

Wat heeft de politie voor Wigmans gedaan? "Van de politie tot op heden taal nog teken meer mogen ontvangen. Communicatie is nihil. Informatie van hun kant is nihil. Ik vraag mij af waar wij de politie nog voor hebben?"

En: "Mijn geloof en vertrouwen in de politie is allang vervlogen. En maar met ze allen schreeuwen, meer politie, meer blauw op straat voor de veiligheid."

Nieuwsartikel geplaatst op 08-05-2014 06:56 door Marcel van der Voort

Tags: failliet, ladingdiefstallen, Papendrecht, Zutphen

Share on facebook Share on favorites Share on twitter More Sharing Services

0

<< Politie staakt zoeken naa...

http://www.transport-online.nl/site/47557/slachtoffer-ladingdiefstal-over-failliet-viking-internationaal-koel-en-vriestransport/

Raar verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

De Scania's waren van Kluft toch? Staan op andere BV. L&L reed met zwarte DAF's, maar is ook weer andere BV. Had Viking dan zoveel auto's zelf?

 

Las ergens anders dat faillissement is aangevraagd door Scania. Dus auto's hadden ze wel.

 

Als ik die Wigmans was, was ik toch mooi naar België gereden om Leo van Rossum op te zoeken. Die paar tanden die Leo nog heeft kan hij ook nog wel missen. En die Kluft met z'n kogelvrije auto moet ook ooit tanken. En z'n banden zijn niet kogelvrij. Maar het BV'tje Viking stond al weer op een andere naam. Van Harmsen. Die wist van niks, niet eens dat die BV van hem was. En uit die BV valt niets meer te halen, dus de curator zal er niet veel tijd aan besteden.

 

Mooi is dat in Nederland. Dat dat allemaal kan zo met BV'tjes en rotzooien. En andere mensen naar de klote helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hoi, de slotzin van johnuitr klopt helemaal, een raar verhaal. deze wigmans ken ik persoonlijk, en ook zijn werkwijze. wigwam heeft niet voldoende gecheckt waar hij zaken mee doet, dat is de oorzaak van dit verhaal.

uiteraard is ladingdiefstal op zijn minst gezegd fout, maar wigwam moet handje in eigen boezem steken, want omdat hij niet goed heeft gecheckt, probeert hij nu anderen de schuld hiervan in de schoenen te schuiven.

als voorbeeld, hij checkt enkel de kvk gegevens. pure onzin. hij is op timocom actief (de vrachtbeurs), en had hem hier moeten checken. verder is het een beetje vreemd dat een koel/vriestransporteur ladingen wil rijden die van de zijkant worden geladen, ook dit had hem op moeten vallen, maar waarschijnlijk heeft hij ook deze keer weer zo weinig willen betalen voor de rit dat hij dit toch gedaan heeft. verder is het vreemd dat als een auto op donderdag gaat laden en vervolgens niet arbeidsaanvang op vrijdag op zijn losadres staat (en de rest van de dag overigens ook niet), hij het tweede transport welke op die vrijdag geladen ging worden, toch door laat gaan.

 

vervolgens gaat wigwam schreeuwen om dit bovenstaande af te dekken, om zijn eigen fouten te verhullen, en sympathie te kweken bij degenen die niet precies weten hoe hij werkt.

zoals ik het zie zijn er goede en laten we zeggen minder goede expediteurs, drie keer raden waar ik deze onder schaar....

 

drive safe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat me iets van bij dat Rene Bosch failliet is gegaan omdat hij in totaal 46.000 EUR niet betaalde aan een charter die voornamelijk op Noorwegen en Zwitserland reed maar volgens mij is die weer verder gegaan onder een andere naam?

In ieder geval, Viking transport mag dan wel mooie wagens hebben maar als je toch het verhaal leest achter de constructies waarbij de eigenaar zich verschuilt dan is het niet meer zo'n tof bedrijf ;)

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoi, de slotzin van johnuitr klopt helemaal, een raar verhaal. deze wigmans ken ik persoonlijk, en ook zijn werkwijze. wigwam heeft niet voldoende gecheckt waar hij zaken mee doet, dat is de oorzaak van dit verhaal.

uiteraard is ladingdiefstal op zijn minst gezegd fout, maar wigwam moet handje in eigen boezem steken, want omdat hij niet goed heeft gecheckt, probeert hij nu anderen de schuld hiervan in de schoenen te schuiven.

als voorbeeld, hij checkt enkel de kvk gegevens. pure onzin. hij is op timocom actief (de vrachtbeurs), en had hem hier moeten checken. verder is het een beetje vreemd dat een koel/vriestransporteur ladingen wil rijden die van de zijkant worden geladen, ook dit had hem op moeten vallen, maar waarschijnlijk heeft hij ook deze keer weer zo weinig willen betalen voor de rit dat hij dit toch gedaan heeft. verder is het vreemd dat als een auto op donderdag gaat laden en vervolgens niet arbeidsaanvang op vrijdag op zijn losadres staat (en de rest van de dag overigens ook niet), hij het tweede transport welke op die vrijdag geladen ging worden, toch door laat gaan.

 

vervolgens gaat wigwam schreeuwen om dit bovenstaande af te dekken, om zijn eigen fouten te verhullen, en sympathie te kweken bij degenen die niet precies weten hoe hij werkt.

zoals ik het zie zijn er goede en laten we zeggen minder goede expediteurs, drie keer raden waar ik deze onder schaar....

 

drive safe

Bekend met hoeveel ladingen Innovatrans dagelijks aanbiedt? Als zij de vervoerders stuk voor stuk moet controleren dan heb je er een dagtaak aan. Van de duizenden die worden verkocht is er een enkeling die zo eindigt als dit. Ik geef je gelijk dat hij op punten tekort heeft geschoten, maar op sommige momenten ben je eenmaal blij dat je lading hebt kunnen verkopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ kempische truckfan : dat klopt inderdaad, maar vergeet niet, dit is de keuze van de verlader zelf om met een expediteur te werken. zoals bekend heeft een expediteur geen eigen wielen, dus huurt hij deze in met als gevolg dat een andere firma als de expediteur komt laden. dit hoeft niet slecht te werken natuurlijk, maar een van de voorwaarden om dit goed te laten lopen, is gebruik te maken van vertrouwde vervoerders, alleen dan kun je als expediteur de klant/verlader de garantie geven dat het in goede handen is.

 

@Onerarius: jazeker, ik ben hiermee bekend. heb zelf als expediteur en ook als planner bij een transportbedrijf gewerkt, en kan je verzekeren dat ik de aantallen van transporten bij innovatrans ken, maar dat is eigenlijk niet relevant. momenteel ben ik ook als expediteur actief, en weet uit eigen ervaring hoe het is met deadlines te werken. Echter, krijg ik een lading niet ingedeeld naar wens van de klant, wat natuurlijk altijd

een keer kan voorkomen, dan meldt ik dat naar de klant, en niet om 5 minuten voor 5. Daarmee kun je dergelijke toestanden voorkomen, niets anders dan communicatie, zo simpel is het.

Als innovatrans echter kiest om met dubieuze vervoerders te werken, tja, dan loop je inderdaad een groot risico. Saillant detail is de stelling van wigmans dat hij zelf communicatie hoog in het vaandel heeft staan,

en niemand bij de politie/politiek hierin volgens hem meewerkt, terwijl hij dus zelf heeft verzaakt op dit punt (naar de klant toe).  Zoals ik het zie, en begrijp me niet verkeerd, wil niemand zwart maken, heeft innovatrans hier gewoon lopen brassen met betrekking tot controle, met deze situatie als gevolg, en wat mij in het verkeerde keelsgat schiet is de onschuldige houding die hij dan aanneemt, en met de vinger naar iedereen gaat wijzen, dat is niet correct.

Op je stelling van controle op vervoerders die worden ingezet, daar kom je als expediteur niet onderuit, tenzij je

eerdergenoemd risico wil aanvaarden.

 

drive safe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, dus dat bedrijf innovatrans koopt ladingen in en verkoopt die dan door, maar dan nemen zijn klanten toch een groot risico,

of de laad en lostijden worden niet gehaald of de laadtijd word wel gehaald alleen gelost zal ernooit worde, lading verdwijnt. 

beetje dubieus toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Onerarius: jazeker, ik ben hiermee bekend. heb zelf als expediteur en ook als planner bij een transportbedrijf gewerkt, en kan je verzekeren dat ik de aantallen van transporten bij innovatrans ken, maar dat is eigenlijk niet relevant. momenteel ben ik ook als expediteur actief, en weet uit eigen ervaring hoe het is met deadlines te werken. Echter, krijg ik een lading niet ingedeeld naar wens van de klant, wat natuurlijk altijd

een keer kan voorkomen, dan meldt ik dat naar de klant, en niet om 5 minuten voor 5. Daarmee kun je dergelijke toestanden voorkomen, niets anders dan communicatie, zo simpel is het.

Als innovatrans echter kiest om met dubieuze vervoerders te werken, tja, dan loop je inderdaad een groot risico. Saillant detail is de stelling van wigmans dat hij zelf communicatie hoog in het vaandel heeft staan,

en niemand bij de politie/politiek hierin volgens hem meewerkt, terwijl hij dus zelf heeft verzaakt op dit punt (naar de klant toe).  Zoals ik het zie, en begrijp me niet verkeerd, wil niemand zwart maken, heeft innovatrans hier gewoon lopen brassen met betrekking tot controle, met deze situatie als gevolg, en wat mij in het verkeerde keelsgat schiet is de onschuldige houding die hij dan aanneemt, en met de vinger naar iedereen gaat wijzen, dat is niet correct.

Op je stelling van controle op vervoerders die worden ingezet, daar kom je als expediteur niet onderuit, tenzij je

eerdergenoemd risico wil aanvaarden.

 

drive safe

Nou met de verkoop vind ik het wel degelijk interessant. Dan ben jij wel bekend met hoe moeilijk het soms is om aan voertuigen te komen. De ene vraagt gaat lang niet zo makkelijk weg als de ander. De klant heeft niet dagenlang de tijd in de meeste gevallen. Als je dan eindelijk een transporteur kiest, dien je soms een keuze te maken. OF een risico nemen met een twijfelachtige transporteur, of je klant voor de zoveelste keer teleurstellen. Ook de klant heeft grenzen. Moet wel instemmen met je punt over zijn communicatie. Ik ken genoeg expediteurs die alle bedrijven checken of ze geladen hebben, waar ze rijden, wanneer ze gelost hebben en of ze daadwerkelijk gelost hebben. Kost je een belletje extra, je hebt echter op die wijze wel de status in de pen. Doch ben ik persoonlijk nog geen vervoerder tegengekomen die zulke grapjes heeft uitgespookt, hoe dubieus sommigen ook zijn. Kwestie van geluk hebben?

 

 

Er is verschil in expediteurs. Een goed voorbeeld is Van Thiel in Hierden. Voor zover ik weet alleen inzet van bekende charters. Dan heb je geen eigen wielen maar toch een flexibele organisatie.

En een strakke organisatie! Ze zitten sowieso op je huid wat controle en pallets betreft. Kunnen veel een voorbeeld aan nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Staat me iets van bij dat Rene Bosch failliet is gegaan omdat hij in totaal 46.000 EUR niet betaalde aan een charter die voornamelijk op Noorwegen en Zwitserland reed maar volgens mij is die weer verder gegaan onder een andere naam?

In ieder geval, Viking transport mag dan wel mooie wagens hebben maar als je toch het verhaal leest achter de constructies waarbij de eigenaar zich verschuilt dan is het niet meer zo'n tof bedrijf ;)

Rene bosch is van eenmanszaak naar bv gestapt nix meer of minder de eenmanszaak is failliet dus kan die charter na z.n centen fluiten

Hij doe nu werk voor rb service =roel blom ex planner van duijn ex eigenaar st europe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

is dat het criterium waar je aan moet voldoen dan om een mooi bedrijf te zijn, ik dacht dat het meer ging om het juiste loon en het op tijd betalen daarvan , en vooral de juiste inschaling en het kunnen/moeten houden aan de rijtijdenwet, voor de rest mag hij me met de bakfiets wegsturen  :p

Nou weet niet of je ooit met -20c in een hevige sneeuwstorm een fjord bent opgetrapt met een bakfiets maar kan me er iets bij voorstellen dat dit niet echt prettig is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden