[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ruim miljoen euro aan boetes in transportsector


Gast El Mas Loco

Recommended Posts

Gast El Mas Loco

Tegen zestien transportondernemers is voor in totaal ruim 1 miljoen euro aan boetes opgelegd omdat chauffeurs niet beschikten over de benodigde werkvergunning.

ruim-miljoen-euro-aan-boetes-in-transporFoto:  Thinkstock

Het ministerie van Sociale Zaken heeft dat maandag bekendgemaakt.

De Inspectie SZW (de vroegere Arbeidsinspectie) controleert in de transportsector vooral op overtredingen van de Wet arbeid vreemdelingen en op het ontduiken van het minimumloon. Ze maakt daarbij gebruik van meldingen van vakbonden en werkgeversorganisaties.

Bij de zestien betrapte transporteurs beschikten in totaal 94 werknemers niet over de juiste werkvergunning. Zij kwamen onder meer uit Hongarije, Bulgarije, Roemenië en Rusland.

Van het totale boetebedrag van 1,2 miljoen is op dit moment ruim 350.000 euro ontvangen. Een aantal transportondernemingen heeft een beroepsprocedure ingesteld.

 

Schijnconstructies

 

Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken heeft van de strijd tegen schijnconstructies om arbeidsregels te omzeilen een prioriteit gemaakt. Schijnconstructies leiden tot verdringing van Nederlands personeel op de arbeidsmarkt, onderbetaling en uitbuiting.

Ook ondernemers die zich wel aan de regels houden, ondervinden nadeel. De overheid heeft eveneens last van schijnconstructies: zij loopt premies en belastingen mis en draait op voor de uitkeringslasten als werknemers als gevolg van oneerlijke concurrentie worden ontslagen.

 

Bron : NU.NL

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ ^^ Dream on, denk jij dat die paar paardenkoppen uit Nederland die naar de EU gaan de boel kunnen veranderen, willen is 1 maar kunnen is twee.

 

Simpel voorbeeld, NL heeft al 19 jaar lang de begroting niet goedgekeurd en al 19 jaar lang veranderd er helemaal niks, ja de "verdwenen" gelden wisselen wat per jaar.

 

Daarmee wil ik niet zeggen dat niet stemmen zinloos is, ik ga zeker stemmen, alleen maar om ook wat te mogen zeggen over de gang van zaken in de EU. :ja: :ja: :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast El Mas Loco

^^ ^^ Dream on, denk jij dat die paar paardenkoppen uit Nederland die naar de EU gaan de boel kunnen veranderen, willen is 1 maar kunnen is twee.

 

Simpel voorbeeld, NL heeft al 19 jaar lang de begroting niet goedgekeurd en al 19 jaar lang veranderd er helemaal niks, ja de "verdwenen" gelden wisselen wat per jaar.

 

Daarmee wil ik niet zeggen dat niet stemmen zinloos is, ik ga zeker stemmen, alleen maar om ook wat te mogen zeggen over de gang van zaken in de EU. :ja: :ja: :ja:

 

Zo werkt de democratie meerderheid bepaald :rolleyes:  werkt ook zo in de 2 kamer . :ja:  :D

bewerkt door El Mas Loco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

LOL Democratie

ï‚Ž Letterlijk: demos (volk) kratein (regeert). Democratie is een bestuursvorm waar de regering door een meerderheid van het volk gekozen wordt en waarbij het volk de leiders op het rechte pad houdt door de mogelijkheid deze regering weg te sturen als een meerderheid van het volk het niet meer eens is met de regering.

Dat zou moeten betekenen dat als we maar met zijn allen zeggen dat het zo niet gaat, we in principe het hele EU parlement naar huis moeten kunnen sturen.....



Yeah, dream on.... LOL

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast El Mas Loco

^^  ja lach goed mr rutte maar zo werkt het wel  :hamer: als iedereen zo stemmen dat ze dat willen hoe u het zegt dan zou dat moeten gebeuren . :p

bewerkt door El Mas Loco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
^^ Kijk dat is de juiste mentaliteit, lekker aan de kant blijven staan en roepen dat het toch niet help.

Ho Ho, deze jongen gaat netjes stemmen hoor, ik heb maar 1 keer in mijn stemrecht leven verzaakt omdat er een kabinet moest vallen en men de verkiezingen hielt op het moment dat ik palmbomen ging bekijken.

Dus ik sta niet aan de zijlijn te roepen maar meer in mijn eentje in de woestijn.:o:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het was ,,slechts,, een ADVISEREND referendum

Dat klopt maar alle grote politieke partijen hadden echter voordat de uitslag van het referendum bekend was aangegeven dat zij de uitslag, onder voorwaarden, zouden respecteren.

 

Het percentage nee-stemmers was uiteindelijk 61,6%. Door deze uitslag heeft de regering de behandeling van de goedkeuringswet ingetrokken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Ikzelf laat mijn stem uitgaan naar Dennis de Jong van het SP.

 

In het oerwoud van de politiek kom ik deze naam regelmatig tegen die diverse malen Brussel aanschrijft, dan wel mensen eraan herinnerd dat er afspraken zijn gemaakt over de transport.

Misschien dat ik dus mijn stem laat uitgaan puur en alleen wat betreft met mijn beroep en de rest van de kolder wat Den Haag roept dus maar compleet negeer, maar wel in mijn ogen iemand die wel consequent blijft hameren op dit onderwerp.

 

http://www.transport-online.nl/site/47948/de-jong-maant-europese-transportministers-tot-actie/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tegen zestien transportondernemers is voor in totaal ruim 1 miljoen euro aan boetes opgelegd omdat chauffeurs niet beschikten over de benodigde werkvergunning.

 

Van het totale boetebedrag van 1,2 miljoen is op dit moment ruim 350.000 euro ontvangen. Een aantal transportondernemingen heeft een beroepsprocedure ingesteld.

 

 

 

Bron : NU.NL

 

 

Dus van het totale boetebedrag van 1,2 miljoen is op dit moment ruim 850.000 euro (70% !!!) NIET ontvangen.

 

Waarom zoemen de woorden faillissement en doorstart nu in mijn hoofd. :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden