[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

wie betaald wat,,, betreft rijbewijs


a chauffeur

Vraag

  • Forumlid

zijn er regels wie wat betaald?   ,ik bedoel zijn alle kosten voorjezelf betreft rijbewijs,   of zijn er verplichtingen voor werkgevers om de kosten te betalen?

 

rijbewijs leges: verlengen/vernieuwen

formulieren eigenverklaring plus geneeskundige verklaring

curcus voor code 95

mediche keuring arts

 

ik vraag dit omdat ik vandaag met de kwitantie  van de eigenverklaring/geenskundige verklaring 32,95  bij de werkgever kwam maar wilde deze niet vergoeden aleen de curcus en de kosten van de arts betaald ie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

oke, dus eigenlijk is het mazzel als je werkgever alles betaald ,,  ben er vandaag achter gekomen dat de eigenverklaring dus niet betaald word,  ja dat gelijk lopen van de mediche keuring is niet het geval bij mij ben vorig jaar nog gekeurd,  moet nu weer voor het rijbewijs,  als het goed is word er 1 dezer dagen een uitnodiging gestuurd dus afwachten maar weer, als goed is worden deze kosten van de arts wel betaald,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja ik zie het zo : je verhuurd je eigen als chauffeur , dan word er wel geacht dat je een geldig rijbewijs bezit .

en niet dat je werkgever dat even voor je gaat financieren

lijkt mij , maar misschien heb ik het wel helemaal mis hoor !

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Mits de TLN CAO van toepassing is, is artikel 6 onder 2B en 5 van de CAO duidelijk.

 

2.b. De kosten van de rijbewijskeuring zijn voor rekening van de werkgever, tenzij daarin wettelijk 
op andere wijze wordt voorzien. Ten aanzien van de loonbetaling wordt in dit verband 
verwezen naar artikel 65 lid 1 sub l. 
 
 
5. De kosten van de aanschaf door werknemer van de bestuurderskaart ten behoeve van de 
digitale tachograaf (1 x per 5 jaar) komen voor rekening van de werkgever. 
 

Andere zaken rond het rijbewijs moet je dus zelf betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Inderdaad is het rijbewijs in principe volledig voor kosten van de houder, deels begrijpelijk omdat er ook een gedeelte van het rijbewijs enkel bestemd is voor privé doeleinden (B), daarom is in het verleden deze regeling door elkeen geaccepteerd, is altijd wel enigszins krom geweest, voor elke andere beroepsgroep wordt het diploma volledig vergoed door allerlei instanties (ook al gebruikt een timmerman zijn kennis en vaardigheden om wat bij te verdienen) alleen in de transportwereld blijft deze misstand bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Toevallig heb ik 25 jaar in de bouw gewerkt als timmerman

en ik mocht zelf voor mijn handgereedschap zorgen

alleen machines waren voor de werkgever

en dat kistje gereed schap heb ik nog steeds

Klopt als een bus, en als het goed is krijg je daar een vergoeding voor.

Dit is zo gekomen omdat de bouwvarkens steeds hun spullen kwijt waren en nu is de baas goedkoper uit en ben je zuinigop je spullen hou je er zelf ook nog wat aan over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een andere reden is dat veel bouwvakkers nog al makkelijk veranderde van werkgever

daar door is ook dat vakantie bonnen systeem ontstaan , die moest je wekelijks bij je loon ontvangen , wat dus niet altijd gebeurde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Naar mijn idee hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn, het rijbewijs is persoonlijk en de houder dient er zelf voor te zorgen dat deze geldig blijft, zowel voor prive gebruik als werk gerelanteert gebruik, m.a.w. hij dient de kosten voor het verlengen te dragen.

 

De werkgever dient de kosten te dragen die nodig zijn om je werk te kunnen blijven doen, opleidings kosten en medische keurings kosten.

:confused:  :confused:  :confused:  :confused:  :confused:  :confused:  :confused:  :confused:  :confused:  :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Naar mijn idee hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn, het rijbewijs is persoonlijk en de houder dient er zelf voor te zorgen dat deze geldig blijft, zowel voor prive gebruik als werk gerelanteert gebruik, m.a.w. hij dient de kosten voor het verlengen te dragen.

 

De werkgever dient de kosten te dragen die nodig zijn om je werk te kunnen blijven doen, opleidings kosten en medische keurings kosten.

ja kan het best begrijpen  dat de werkgever niet  voor alle kosten op hoeft te draaien, dus rijbewijs verlengen is voor mezelf ook wel logisch is tenslotte ook voor mezelf.

opleidings kosten en medische keuring betaald werkgever,  maar ik vind daar hoort ook bij het formulier dat ik gekocht heb 32,95  eigen/geneeskundig verklaring bij die heeft tenslotte de arts ook nodig bij de medische keuring!   (dat zijn dus volgens mij ook medischekeuring kosten) die heb ik nodig om mn werk te kunnen blijven doen.  Maar die word dan door mn werkgever weer niet betaald. da,s dan weer jammer. 

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Bas Ulft

Ook hier weer, A Chauffeur: alle kosten zijn voor de werkgever. Ook het halen van je rijbewijs. Kan hij ook van zijn winst aftrekken. Vind je niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nee hoor rijbewijs rijd ik ook mn oude personen opelcadetje mee  dus die betaal ik zelf wel ,  ja de rest mag ie betalen zit toch ook voor hem op de weg met alle risico die erbij horen met bijv verkeerslichten die 2 sec op oranje staan niet berekent zijn op die super lange aanhanger die er nog achteraan komt,  en ja gevaren geld mag ie ook wel geven levengevaarlijk op de weg tegenwoordig  LOL

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

manmanman sommigen willen toch werkelijk het onderste uit de kan zeg.

 

ja joh,  die man bas uut ulft bedoel je dan zeker,  met de volgende reactie toch?

Ook hier weer, A Chauffeur: alle kosten zijn voor de werkgever. Ook het halen van je rijbewijs. Kan hij ook van zijn winst aftrekken. Vind je niet?

 

ja die is nooit tevreden geloof ik.   misschien is het voor hem een idee om te stoppen  en van een uitkering te gaan leven,   dan krijgt ie alles voor niks(gratisgeld)

kan ie thuis mooi z,n vrouwtje gaan pesten( zal ze blij mee zijn) LOL

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Respect dat je er een reactie opgeeft, komt op mij over, ik ben chauffeur maar ga er geen kosten voor maken en wat vinden jullie ervan

wat ik er van vind!   als je 1 verdiener bent met een gezinnetje  valt het niet mee om wat over tehouden om al die kosten te betalen om je werk te blijven kunnen doen, want ze maken tegenwoordig zoveel poespas om je werk te kunnen blijven doen, rijd al jaren en nu ineens moet ik vanalles doen om te bewijzen dat ik wel vrachtauto kan rijden(volgensmij word er altijd maar gedacht die man is chauffeur dus die heeft geldzat) maar het zal de moderne tijd wel zijn dus moet gewoon daarin mee het is niet anders,,    kijk in de gulden tijd kon ik die exstra kosten wel betalen deed toen hetzelfde werk wat ik nu nog doe en ook zelfs nog bij de zelfde werkgever, hield toen zat over tegenwoordig valt dat tegen.   dus om ff op je vraag terug te komen ik vind het niet meer dan redelijk dat de werkgever of wie dan ook een tegenmoet koming in de kosten doet en dat doet ie ook  hij betaald medische keuring en de curscus code 95,   dus ik vind dat ook netjes,  als ik dit zelf had moeten betalen  kan mn gezin waarschijnlijk niet elke avond warm eten,  dus    dat vind ik ervan,, jouw stelling, ik ben chauffeur maar ga er geen kosten voor maken en wat vinden jullie ervan ,is wat mij betreft is het geen kwestie van niet willen maar meer van, niet kunnen,,maar ik neem aan  dat jij er beter voor staat  financieel  jij zult er waarschijnlijk niet veel van merken en paar kosten meer of minder denk ik dan.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus in de goeie tijd heb jij ook geredeneerd van ik hoef geen actie te voeren want ik verdien genoeg, tjsa nu pluk je er de vruchten van, of liever gezegd niet  :mad:

toen waren deze fratsen er niet, hoefde geen cusus te volgen enz... maar  hoe kom je ineens bij actie voeren dan,  kijk ik geef de werkgever geen schuld van mn financiele situatie dat komt van de heren uit denhaag vandaan.  begrijp je niet helemaal denk ik behoeft misschien wat toelichting ben maar eenvoudige chauffeur,    maar inderdaad in de gulden tijd had ik geen reden tot staken actie  inderdaad  als je dat bedoeld   waar heel nederland wel tegen had moeten zijn toen de euro kwam ik dacht in het jaar 2000 ofzo  had toen graag tegen willen stemmen maar toen mochten we niet stemmen. werd gewoon gedaan.  want vanaf die tijd is het bergaf gegaan,

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Respect dat je er een reactie opgeeft, komt op mij over, ik ben chauffeur maar ga er geen kosten voor maken en wat vinden jullie ervan

nou liever niet nee, mooiste is dat het gewoon gratis is ja zou mooi zijn, ik werk om een paar centen binnen te brengen, heb al kosten zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Omdat jij nu te weinig overhoud komt omdat we al 15-20% achter lopen op de inflatie, en dat hebben we wederom te danken aan de laksheid van de chauffeur in de goede tijd. Zelfs nu willen ze niet, ondanks dat ze weten dat ze nauwelijks het hoofd nog beven water kunnen houden.

oke jep het ligt altijd aan de chauffeur,  ik ben over het algemeen aardig dwars (alzegikhetzelf)   op een rechtvaardige manier,maar als ik op een chauffeurs vergadering een aantal punten naar voren haal, (kritiek op regeltjes en c.a.o etc...doe ik dus ook voor mn collega,s)   zijn al mn collega stil en daar sta je dan alleen)   kreeg zelfs in mn oor gefluisterd door een collega naast me op een hatelijke manier(dan ga jij toch lekker stoppen met rijden ga je toch de fabriek in)   terwijl ik ook voor zijn rechten opkom,  het blijken gewoon als puntje bij paaltje komt na de mond praters te zijn en het liefste bij de stropdasjes op schoot willen zitten,       dus die mooie praatjes om op te staan voor je recht, daar ben ik klaar mee, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nee kom voor mezelf op, maarja als je wat zegt waar je het niet mee eens bent,  word je gezegd,   als het je niet bevalt zoek je toch ander werk, nou kan je vertellen wil blijven waar ik zit (nu alweer 26 jaar)maar word ik ooit ontslagen ga ik helemaal niet meer werken werk vanaf mn 15e tot nu 50e dan vind ik het wel zat moet tot 67 als ik er dan nog ben en volhoud heb ik

heb ik 52 jaar gebeukt,(slaat nergens op) en kets versleten en dan ga je dood heb al veel voorbeelden gezien, en als ik nu naar mn inkomen kijk en dan naar inkomen van mn maatje die nog nooit gewerkt heeft en dat ook niet gaat doen ,(uitkering) dan is het verschil minimaal  met alle toeslagen en kwijtscheldingen er bij gerekend heb ik niet veel minder dan nu

de gewone werkende 1 verdiener word gestraft, kan net rondkomen nu met een uitkering zal het niet veel anders zijn, ben wel zo opgevoed je moet werken voor je geld maar het word je tegen woordig zo moeilijk gemaakt om er plezier in te houden, dus als het zover komt probeer ik er niet mee te zitten zal wel niet dood gaan van de honger,

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden