[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Links is links, recht is rechts....???


Gast Valkje

Recommended Posts

Mijn nieuwe avontuur beviel de afgelopen week zeer goed en tja, als bekend is dat je alles wat maar achteruit kan rijden ook inderdaad kan achteruit rijden....

 

Tja, dan mag je dus weer eens met dit rijden...

 

post-7713-0-60390400-1402428473_thumb.jp

 

Wel weer even wennen, hoe zat het ook alweer ?

Ow ja...links is links, rechts is rechts...

Met zo`n span dus leren rijden....

 

Om het even uit te leggen voor de chauffeurs die nog nooit gereden hebben met een molenwagen ( tenminste, zo noem ik ze altijd ) en alleen rond hebben gereden met een wipkar of een trailer:

 

Als je met een trailer/ wipkar achteruit rijd en je stuurt links, dan gaat je trailer achteruit naar rechts.

Als je met een molenwagen achteruit rijd en je stuurt links, dan gaat je aanhangwagen dus ook naar links...

Dus als je een tijd lang met een trailer/wipkar hebt gereden en dan weer eens met een molenwagen moet rijden, tja....

Dan wil je dus weleens ergens uitkomen waar je niet uit wil komen.

 

Maar eenmaal geleerd, verleer je zoiets niet meer, want ik mocht niet klagen, hoe verroest ik ook was, ik vond hem toch aardig netjes voor het dock staan.

 

post-7713-0-51299200-1402428870_thumb.jp

 

Maar goed, hier had ik lekker de ruimte, maar tja, dus dan maar bij een ander losadres hem maar eens tussen 2 andere wagens te parkeren...

 

post-7713-0-78646500-1402428981_thumb.jp

 

Ik geef toe, moest soms wel even wat vaker de boel corrigeren, onbekende auto en triangel, maar ik verbaas mezelf erover dat zulke dingen gewoon blijven hangen.

 

Ow, p.s.

 

Hier ben ik mijn nieuwe avontuur nu begonnen, moet er wel een half uurtje voor heen rijden en een half uurtje terug, maar heb het er reuze naar mijn zin,,.

 

post-7713-0-44122200-1402429173_thumb.jp

 

Niet mijn eigen auto, daar ik nog even rondspring, vind ik niet zo`n probleem, sommige dingen vind ik belangrijker...

Maar persoonlijk vind ik dit nog altijd het mooiste rijden, zowel vooruit als achteruit....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gefeliciteerd Ron met je nieuwe uitdaging.

En leuk he zo'n triangel, rijd er nu ook mee en het went snel wij hebben korte motorwagens en langere aanhangers en twee gewone en die lange dingen willen niet snel van koers veranderen en als ze gaan krijg je ze bijna niet meer terug terwijl de twee niewe zeer goed te sturen zijn.

Maar dat verkeerd sturen had ik in het begin wel, tot dag 3 reed mijn collega voorop een afgesloten weg in, je kon erdoor zei die, niet dus en dat was 3 km achterruit en dan snap je het snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

We zullen mijn nieuw avontuur maar eens een beetje up-daten.

Zal dit voortaan gewoon vrolijk in deze topic bijhouden.

 

Moet me aanleren om wel eens de tijd te nemen voor wat plaatjes te schieten onderweg, dus blijft even bij een stukje tekst, maar inmiddels aardig mijn draai gevonden bij Van Wanrooij.

Nu ben ik zelf iemand, zet me aan het werk, val me niet elk uur lastig en je hebt geen kind aan mij en moet bekennen, die wisselwerking bevalt prima.

Maar als je begint bij een nieuwe werkgever, dan kom je gelijk uit op vreemde plaatsen, want ik mocht naar het concours Élégance in Apeldoorn bij het Paleis het Loo.

( foto`s stonden al bij voorruit foto`s )

 

post-7713-0-96932100-1406373339_thumb.jp

 

post-7713-0-29208600-1406373378_thumb.jp

 

Blijft toch apart om zo je vrachtwagen op de foto te mogen en kunnen zetten.

 

Maar elke dag heb ik een lekker vol programma en ach, een auto moet vol, neemt niet weg dat niet alle pallets op elkaar kunnen staan.

 

post-7713-0-28560500-1406373589_thumb.jp

 

post-7713-0-38131100-1406373624_thumb.jp

 

Kleinigheidjes hou je altijd, gelukkig heb ik de vrijheid om zelf eventueel mijn route om te kunnen gooien, dus had het geluk dat ik toevallig bij een transportbedrijf in Zaandam bij hun op het dok de boel even kon fatsoeneren, voordat ik deze pallets uit ging lossen bij de klant.

En zo bedek je alles met de mantel der liefde, de jongens op de loods staan ook elke avond voor de opgave om een auto tot op de cm vol te krijgen, de planning moet ook alles wegkrijgen, ik moet alles proberen uit te lossen, dan wel te laden onderweg, dat in combinatie met een digitale pas, die ook zeurt dat het tijd word voor een beetje stilstand, dan weten de meeste chauffeurs wel hoe je zoiets kan verantwoorden dat je dus ergens net even iets langer heeft stilgestaan.

( uiteraard wel bij terugkomst even iemand laten weten dat niet alles gestapeld kan worden op de loods, uiteraard met een knipoog en een lach, we doen namelijk allemaal ons best voor ons loon ).

 

Maar zoals gebruikelijk kom je die ene klant tegen.

De klant die denkt, de chauffeur werkt voor mij.

 

Nu ben ik niet te beroerd om even mee te helpen, als iets getild moet worden, af gestapeld, dan wel verplaatst moet worden, maar alles in de juiste proporties.

Maar goed, ik kom bij de klant aan, ergens in een verdwaalde woonwijk en het eerste wat de klant al vermelde:

 

Vreemd adres zeker voor jouw.

Nu is mij niks vreemd, ik kom echt overal en zulke opmerkingen doen mij al een alarmbel laten rinkelen.

Mijn eerste klant, dus ik vermelde in alle rust, goedemorgen, een adres is een adres, mijnheer, maar ik moet dus 7 pallets lossen bij U ?

Ja, maar we moeten wel alle 7 pallets even af stapelen, want alles moet mijn bus in.

Fronsend keek ik de klant aan, met een blik op de rest wat er in mijn wagen stond.

Nog voor ik een reactie kon geven, kwamen de beroemde woorden:

 

Ja, want dat doet iedereen.

 

Nu zeg ik eerlijk, mochten het er nu 1 of 2 pallets zijn, dan had ik echt zoiets, kom, even de schouders eronder en we zijn weer weg, een bak koffie en een koekje erbij, bedoel, we moeten allemaal geld verdienen, maar 7 pallets.

Vul zelf maar in dat men dan hier dus wat langer staat dan gebruikelijk, dus ik deelde de klant vriendelijk mee, dat ik daar helaas geen tijd voor heb, maar ik even overleg met de planning wat de exacte afspraken hier over zijn, daar er geen instructies vermeld stonden op de vrachtbrief, dan wel op mijn rit opdracht.

En wilde met een beetje humor toch het vriendelijk houden, met de opmerking, helaas ken ik de collega die Iedereen nog niet, en ik heet Valk.

Bel maar gerust hoor, overtuigde de klant mij,, dan kom jij gewoon aan het af stapelen.

Zulke reacties hebben mij in de loop der jaren geleerd dat er al meerdere conflicten waren hierover in het verleden, helaas zijn er collega`s, en nee, dit noem ik geen verwijt, die aannemen dat de klant dan wel gelijk zou hebben, die fout maakte ik vroeger ook, zonder eerst even overleg te plegen met de planning.

 

Dus ik nam contact op met de planning, met de vraag wat de afspraak is en indien inderdaad ik mee moet helpen met af stapelen, prima, dan zijn mijn uren verantwoord, kan ik dat dus vermelden op mijn dagstaat, dus niks aan het handje.

Helaas voor de klant kreeg ik de mededeling, lossen en wegwezen.

Dat is dus erg duidelijk.

 

Dus ik loste vervolgens de overige pallets, waar ondertussen 1 pallet al af gestapeld in zijn bus stond en deelde de klant mee, of deze even de vrachtbrief wilde aftekenen, met daarop de vermelding dat er geen euro`s geruild werden.

Nee, dat doe ik niet.

 

Zucht, hele diepe zucht.

Prima mijnheer, dan mag u alles weer uit U bus laden en gaat alles retour, u weigert te tekenen voor ontvangst, geen probleem, dan gaat alles retour.

Ik neem nog 1 keer contact op met mijn planning over de ontstane situatie, die zullen wel de uiteindelijke beslissing nemen.

Zelf had de klant die reactie van mij  niet geheel verwacht, daar hij dus zelf zoiets had en merkte aan mij, deze chauffeur die neemt daadwerkelijk alles mee terug.

 

En dan is het fijn als er een team achter je staat, die op 1 lijn zit.

Ik belde namelijk met de planning, die dit avontuur ook een beetje moe werden en kreeg de mededeling dat Paul nu zelf contact zoekt met de klant.

2 minuten later komt de klant aanlopen, met de vriendelijkheid zelf, of deze de vrachtbrief even mag aftekenen.

Na aftekenen van de vrachtbrief kon ik het niet laten om deze heer, na al de problemen toch nog even een fijn weekend te wensen.

 

En zulke dingen vind ik dus belangrijk, een werkgever, die achter zijn personeel staat, dat duidelijk durft te maken aan de klant, in hoogsteigen persoon.

Een lossing wat eigenlijk iets van 10 minuten duurde, heeft uiteindelijk 45 minuten geduurd, af stapelen misschien een uur, maar de rit word berekend op 15 minuten, dan valt er geld aan te verdienen.

Als ik daar een uur had gestaan, kreeg ik de vraag, waarom stond je daar een uur ?

Dat een baas dan zegt, dat jij graag een hobby erop na houd, prima, maar dat doe je dan maar in je eigen tijd.

Nu heb ik dus geen vraag gekregen, mijn uren volledig verantwoord en een klant die mij dus letterlijk en figuurlijk kan schieten.

 

Helaas geen koffie gekregen met een koekje erbij, maar ach, om 17.00 uur kwam ik aan op mijn laadadres in België, terwijl ze dichtgaan om 16.30 uur, er iemand op mij stond te wachten en ik een blikje cola in de handen geduwd kreeg...

Zo begin je dus lekker aan het weekend...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

attachicon.gifIMG_20140724_093403.jpg

 

Kleinigheidjes hou je altijd,

 

Zo bij een klant aankomen??? echt niet. :nee:

Het credo bij mijn ex baas is( nog steeds) de klant mag aan de goederen niet zien dat er een vervoer heeft plaats gevonden.

indien ik in een voorgeladen auto zoiets aantref gaat t gelijk mee retour. :ja:

Je kunt natuurlijk bij een andere klant iets terug opstapelen,maar als een verpakking eenmaal ingedrukt is blijf je dat zien.

en ik ga mijn goede naam niet te grabbel gooien door zo iets aan te bieden,dan sturen ze maar n ander. :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Soms heb je van die dagen, dat het gewoon lekker loopt, alles zit mee, zelfs de regen had zoiets, vandaag bespaar ik hem een nat pak.

Tot men wederom ergens op een plaats komt, moet zeggen, was echt genieten vandaag, waar de klant nu net aan de andere kant van het slootje woont.

 

Als men dus zo`n brug ziet, van hout....

Eerst even een babbeltje gemaakt met de klant, die dus ook zo zijn twijfels had, aan de ene kant had ik zoiets, leuke uitdaging..

Aan de andere kant zoiets, dadelijk word het hart van Nederland, 

Dus toch maar besloten om met de pompwagen en de pallet maar te voet erover te gaan.

 

Lmz6Za.jpg

 

Maar Nederland blijft een mooi land, stond op een zeer mooie plek, dus maar even wat foto`s geschoten.

 

F15MEu.jpg

 

 

Maar nu gebruik ik dus Google plus, handig met het automatisch back-up systeem, had een foto gemaakt van de omgeving, maar toen ik hem terug keek via mijn back-up, had Google er spontaan iets leuks mee gedaan.

Origineel vond ik al mooi, maar vond deze wel iets om te delen met jullie.

 

sVeJNC.png

 

Soms moet je gewoon genieten van je beroep, de omgeving en de plaatsen waar je soms mag komen met je vrachtwagen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu zou je verwachten als men moet lossen op het WTC in Den Haag dat iets met zo`n naam dus ook een fatsoenlijke goedereningang heeft..

 

Mwah...

 

Linksboven de rand, dat is dus de begane grond en achter mij is het maar 3,40 meter hoog.. :stom:

Moet wel zeggen, dan rolt een palletwagen met daarop een pallet aardig vlot uit je wagen... LOL

 

post-7713-0-83103200-1407959035_thumb.jp

 

post-7713-0-35704200-1407959197_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Valt nog mee, moest een keer bij een cateraar op Schiphol lossen, die op de luchthaven zelf zit, zo'n beetje onder de toren naar binnen, daar was de boel nog geen 3 meter hoog, en nog mooier, was een paar honderd meter ondergronds lopen, dus ja dan staat het naast de wagen, opdracht klant, niet lopen.

 

Altijd leuk toch dat soort uitdagingen. :D :D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zal ook maar weer eens een beetje bijpraten.

 

Inmiddels lekker mijn draai gevonden, kreeg zonder erom te vragen netjes mijn vaste motorwagen en de aanhanger krijgt een mooie opknapbeurt en mag me dan als enigste binnen de firma de combi-chauffeur noemen... :D

Dus nee, als je een LZV tegenkomt van ons, altijd leuk om naar te zwaaien, maar dat ben ik niet.

Zal binnenkort even een foto plaatsen van de motorwagen, maar schijnbaar ben ik de enigste die op de zonneklep 2 Nederlandse vlaggetjes heeft staan.

 

En wat het werk betreft, allemaal stukgoed en geen vaste routes, dus ik zwerf door het hele land.

Soms behoorlijk doorwerken, de dagen zijn redelijk goed gevuld, maar moet zeggen, het is nu niet dat ik dus geen tijd meer over heb voor een bak koffie of een babbeltje bij de klant, 

Nu zit het niet in me, als ik stukgoed rij dat ik die auto een uur aan de kant gooi, om op mijn bed te gaan liggen, dus werk meestal de pauzes weg bij de klant, waar iets van 2 minuten werk is, dan onder het genot van een bak koffie, uiteraard met een koekje erbij en even een babbeltje, dan even een kwartiertje blijven staan en dan gewoon ook pauze schrijven.

Ik denk dat elke chauffeur hier zelf zijn eigen mening over heeft, of erna handelt en als iemand gewoon zijn 45 minuten maakt, is daar ook niks mis mee, alleen dat zit niet echt in mij.

 

En wel leuk om te lezen in de andere verhalen hier is dat soms bij ons de gehele logica ontgaat wat betreft planning.

Dus ja, soms dan moet ik dus ook weleens drie keer mijn route goed doorlezen en even uitvinden wat nu de bedoeling is waar ik mijn aanhanger ergens dump, maar zoiets vat ik op als een groot compliment, dat ik naar eigen inzicht de boel mag omgooien, dan wel even mag overladen om het voor mij makkelijker te maken wat betreft mijn route.

Zonder daar eerst urenlang over te hoeven bellen en zo`n stukje vrijheid is wel erg makkelijk, daar tegenwoordig de computer op kantoor denkt dat het toch echt makkelijker is om het volgens de computer te doen....

 

En van de planning over naar de boordcomputer.

Makkelijk ding, gewoon zo`n Samsung geval, zelfde als een telefoon, alleen ietsje groter en gewoon de standaard zaken erop, die je aantreft op elke boordcomputer.

Nog geen commentaar erop gehad over hoe ik hem gebruik, dus zou wel goed zijn... :p

 

Ook zeer handig is de routeplanner.

Ja ja, zelfs eentje voor de vrachtwagen.

Echt, van hoogte tot breedte, van asdruk tot totaalgewicht..

Alles kan, niks is onmogelijk.

Tot men een adres intypt hartje Amsterdam.

Nou, dat is dus de manier om een routeplanner letterlijk de weg kwijt te laten raken, want dan begrijpt hij het niet meer zo goed.

Tot hij gewoon doodnuchter zegt, bestemming niet bereikbaar, zoek maar zelf het dichtstbijzijnde punt op.

Ja, duh, das makkelijk,....

Na 3 weken zo gevloekt en gescheld, dat het ding dus de geest begaf, omdat hij de weg kwijt was, kwam ik op het geniale idee..

Wat als.... :confused: 

Stel, ik stel hem gewoon eens in op totaal gewicht van 7 ton  :confused: 

 

Serieus, om daar pas drie weken later achter te komen.

Het kreng zet me nu overal netjes voor de deur, met of zonder beperking en via wegen die gewoon te doen zijn met een bakwagen..

Moet wel zeggen dat Amsterdam dan wel een leuke manier van kennismaken is, voordat ik de navigatie op 7 ton had ingesteld.  :stom:

 

En dan niet te vergeten, de fout die iedereen weleens een keer maakt, voor mensen die met een wipkar of aanhanger rijd, let op waar men hem afkoppelt en vooral, zorg dat er niemand voor je aanhanger kan parkeren..

Altijd vervelend als je dus terugkomt en er staat een mooie personenauto voor geparkeerd, en met een aanhanger heb je dan nog het geluk dat je de molen nog wat kan draaien, desnoods even met een spanbandje, maar al met al kostte me dat geintje dus 45 minuten ergernis en een zwaar verzwikte enkel, daar ik net een misstap maakte in het regengootje.

Gebeurde vorige week maandag, dus was blij toen ik `s avonds thuis was, de dag erop maar op de tandjes gebeten en de rest van de week maar wat gehinkeld, alleen resulteerde toen ik vrijdag avond thuis was en ik uiteindelijk mijn voetje omhoog kon houden, dat deze zaterdag alle kleuren had van de regenboog.

Dus was letterlijk weer een harde les om toch even het koppie erbij te houden als ik mijn aanhanger ergens wegzet.

 

Daarnaast ook nog een leuk uitstapje mogen maken op de golfbaan, de sport waar de heren graag knikkeren, maar niet veel zin hebben om te bukken.

Tering, wat is zo`n kreng lang, de logica ontbrak aan de gehele logistieke planning, daar alles bij de KLM-open, via een weg naar boven mocht en via dezelfde weg weer terug.  :(

Dus daar zo`n 6 uur gestaan voor 1 motorwagen en aanhanger te laden, tot ik het een beetje beu werd en vervolgens maar even op mijn manier de bewaking achter mij aan heb laten hobbelen, door gewoonweg alles maar te blokkeren.

Ik heb niks tegen verkeersregelaars, maar die firma uit Zwolle moet geen studenten inzetten die geen diploma`s hebben en daar alleen onder begeleiding staan van 1 persoon die wel zijn diploma heeft, maar er zelf totaal geen zin in had om daar te vertoeven en zich nergens mee bemoeide.

Iedereen wacht op zijn beurt, maar zo`n kulleke die dus te pas en te onpas auto`s naar boven stuurt, dat werkt niet echt.

Daarnaast mochten er geen trailers naar boven, maar dat kulleke stuurde wel dus een motorwagen-wipkar gewoon naar boven, en niet een, maar 2.

Mijn complimenten aan de bewaking aldaar, in eerste instantie dus niet zo  :D met mij, maar naar een babbeltje en wat uitleg, de gemoederen bedaard, en toen werd het goed geregeld.

Misschien dat er collega`s daar ook zijn geweest, maar soms begrijp ik collega`s niet zo goed.

Men moet via de kant bij het zorgcentrum dus naar binnen rijden en via de andere kant, meen dat dat de normale ingang is van de golfbaan, er weer uit rijden.

Op dat stukje weg kon men dus linksaf naar boven toe rijden.

Maar wat deed iedereen nu die onder de wagen bij het zorgcentrum had staan..

Die draaide de wagen daar op dat kleine stukje, was wel te doen, maar handig is iets anders.

Dus ik deed niet zo moeilijk, ik reed gewoon naar de ingang toe, en vervolgens een rondje, om er gelijk weer uit te rijden... :eek:

Maar goed, zoiets kan ook aan mij liggen... :D

 

Een lange tijd beschouwde ik mijn werk als noodzaak, het moet gebeuren omdat er toch rekeningen betaald moeten worden, ik ook moet eten en de rest van de onzin.

Nu ik dit avontuur ben aangegaan heb ik sinds lange tijd weer de LOL erin.

En ja, ook ik zit soms weleens te vloeken hoe ze het voor elkaar krijgen om me naar sommige adressen te sturen, maar als je er dan wegrijd, even die grote glimlach op je gezicht, toch wel gelukt.

Normaal kwam ik uit mijn bed van, we moeten weer.

Nu heb ik zoiets, we mogen weer, bakkie koffie en dan hop de auto in en dan op naar het werk.

En ja, soms kom ik ook afgebrand thuis, blij dat de dag erop zit, maar wel onder het gevoel...moe maar voldaan.

Dat ik niet een chauffeur ben, maar Ron Valk, die met liefde dit vak doet, in zijn element is met de vrijheid die ik al krijg binnen de firma, dat als er eens een klant niet gehaald word, de route `s avonds gewoon even besproken word en dat de planner, in dit geval Paul zelf ook dingen toegeeft, dat hij dacht dat het wel ging, maar zelf durft aan te geven, dat sommige dingen net iets te ver uit elkaar lagen.

Kortom, ik heb dat stukje liefde voor het vak weer terug gevonden.

En opvallend is dat ik dat bij de overige verhalen over chauffeurs die ook een nieuw avontuur zijn aangegaan, dat ook erin teruglees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha die ron dat heren knikkerspel zal in europa wel zo afgesproken zijn... ik stond n week of wat geleden met precies exact op de komma af hetzelfde verhaal in evian les bains.... en ook heel herkenbaar: als t wel lukt toch die grote grijns. Succes man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Blijft altijd het mooiste rijden conventioneel... 

 

Persoonlijk vind ik het makkelijkste rijden hoe langer de aanhanger is ten opzichte van de trekkende auto. Een LZV met triangel rijd veel rustiger en stabieler achteruit dan een 2*8m. 

 

Maar goed om te lezen dat het je daar bevalt.  :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Zo, we zullen ook maar eens in beeld brengen waar links links is en rechts rechts mij allemaal naar toe brengt met de aanhanger.
 
Het begint uiteraard met het aankoppelen:
 
IMG_20141010_044731.jpg
 
Dan natuurlijk rechtstreeks naar de automaat voor een:
 
IMG_20141010_044230.jpg
 
Klaar voor vertrek.
 
IMG_20141010_045717.jpg
 
Adres nummer 1, en wat doen wij als het regent ?
Dan lossen we dus lekker binnen... :p
 
IMG_20141022_072625.jpg
 
Bedoel, ik had dus ook de laadramp kunnen gebruiken, maar kon hem dus net ernaast parkeren met de achterkant zo de loods in... :D
foto is wel bewogen, omdat het regende.... :stom:
 
IMG_20141022_075522.jpg
 
Maar gelukkig hebben we ook normale adressen:
 
IMG_20141010_072442.jpg
 
Adressen waar je liever niet wilt komen:
 
IMG_20141010_121837.jpg
 
Adressen met een zeer kleine loods:
 
IMG_20141010_182920.jpg
 
Langs eens muur en hekwerk af, wat gewoon opengesteld was voor voetgangers en fietsers en even voor de duidelijkheid, de aanhanger die zit erachter... :D
 
IMG_20141015_093500.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms dan moet ik even de boel omzetten van de aanhanger naar de motorwagen, of andersom:

IMG_20141024_082919.jpg

IMG_20141024_083335.jpg

En een vertrouwd beeld voor de meeste onder ons :D

IMG_20141030_091200.jpg

En tot slot,

OOK MIJ VALT WELEENS IETS OM.... LOL

IMG_20141030_082827.jpg

O, en voor ik het vergeet, soms dan vatten mensen een onderbord erg letterlijk op:

IMG_20141015_110316.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden