[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Slagschip USS Alabama


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Je hebt ook nog bij de marine gevaren?

Gelukkig niet

Heb wel de koopvaardij opleiding gedaan

Ik zeg nog mals het is mooi om te zien de oude schepen

Maar in Amerika moet nog een hele motten ballen vloot zijn van oude schepen

Die kunnen ze in snelle tijd weer vaar klaar maken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de laatste is ook nog een vertical launch ingebouwd voor ballistische missiles. Speciaal voor de golfoorlog

Ik geloof je direct, heb het niet meer zo bijgehouden, mijn kennis daarvan houd een beetje op van na 1945.

Weet wel dat er zat oude boten liggen in de states, net als vliegtuigen die rijen dik in de woestijn staan, en dat ze weer tanks hebben die niet tegen de laatste leoparts opkunnen, maar wel meer dan het dubbele kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Oh... Dat van die tanks zal ik eens nader onderzoeken, wij houden hier niet van een sterkere tegenstander.... :rolleyes:  :p

 

De laatste fotoos daar, er was ook een WO 2 duikboot, de "Drum".

vsww.jpg

 

317x6.jpg

 

Kijk die chauvenistiese trucker daar toch eens staan... :D

i6q6.jpg

 

Via een trap voorop ga je naar binnen, zit je gelijk bij de torpedoos.

hes2f.jpg

 

ybsj.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Echt mooi om te zien, toch eens een keer die kant op komen er is genoeg te zien daar.

En van de tanks is een docu geweest op dicovery dacht ik, het grootste probleem is de motor, die word zo warm dat ze hem zonder warmte zoeker nog kunnen raken, een leopart kan ook nog sneller vuren, maar zoals het altijd al is geweest, de Duitsers maken de beste tanks, gelukkig voor ons konden ze ze in de jaren 40 niet zo snel maken als de andere kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is hier gewoon bizar veel te zien, drukke steden, leege staten, natuur, en veel museums. Viel gisteravond in slaap achter de computer.... Zal vanavond dit verslag eens afmaken.

De motoren waren zeer interesant qua techniek, iets met twee krukassen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De douche. Schat zo dat er origineel een andere deur in zat.

racpa.jpg

 

En de kleine deuren tussen de compartimenten.

hji18.jpg

 

9gju.jpg

 

De command room.

5hrm.jpg

 

e1p8b.jpg

 

Het was helaas nogal druk, en dat volk bleef daar maar zitten.

faxg.jpg

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vond dit filmpje dat het laat zien in een open gewerkt model, helaas zeggen ze dat het iets nieuws is, maar lees de commentaren maar....

http://www.engineeringtv.com/video/Opposed-Piston-Opposed-Cylinder

 

89j3.jpg

 

Herrinneren jullie nog dat ik in die russiese onderzeeer was en dacht, dat is uniel, torpedoos achterin, maar dat is dus ook een oud idee. Dit is dus achterin.

6onz2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is hier gewoon bizar veel te zien, drukke steden, leege staten, natuur, en veel museums. Viel gisteravond in slaap achter de computer.... Zal vanavond dit verslag eens afmaken.

De motoren waren zeer interesant qua techniek, iets met twee krukassen......

 

Ik vind het echt bewonderenswaardig hoe Amerika hun geschiedenis koestert.

Vooral de techniek die gebruikt werd voor die dagen.

Maar soms dan denk ik dat Amerika ook een beetje te veel verwijst naar het succes wat ze ten tijde van de tweede wereld oorlog behaald hebben.

Alle oorlogen die Amerika nadien gevoerd heeft, is, zelfs met de huidige techniek, niet succesvol te noemen.

Neemt niet weg, dat de manier hoe Amerika dat succes koestert ( de tweede wereld oorlog), prachtig is om te zien...

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aan de andere kant Valkje, na de tweede wereld oorlog zijn er bijster weinig oorlogen gevoerd, ten opzicht van de eeuwen daarvoor. Ze behouden ook de vrede in veel gebieden. Helaas staan er nog maar weinig landen met de VS.

 

Wat ook impressief is, in 1940 had de VS vrijwel geen leger of materiaal, de slagschepen die ze hadden lagen op de bodem in Hawaii, enkel de vliegdek schepen hadden niks, die waren toen ergens anders aan het oefenen. Ook werd er hier heel veel geproduceert, en in een paar weken werd de geheele industrie over geschakeld om voor het leger enz te produceren.  En na Hawaii viel er geen bom op Amerika, in tegenstelling tot Duitsland en Japan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

opposed piston engines zijn idd al oud.

Ze werden ook in de zeevaart gebruikt, er draaien er nog wel een aantal nu.

Google maar eens op Doxford of kijk effe op YouTube, daar staan mooie filmpjes van draaiende Doxfords.

bewerkt door marco555
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden