[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Motorrijder klem in vrachtwagenfront, ongedeerd


Ron020

Recommended Posts

  • Forumlid

"Motorrijder in shock na bizar ongeval met vrachtwagen
Het was een bizar ongeval tussen een motor en een vrachtwagen, vanochtend op de kruising van de Wippolderlaan en de Laan van Wateringseveld in Wateringen, op de grens met Den Haag. De motorrijder was bij het stoplicht voor de vrachtwagen gaan staan om snel weer te kunnen vertrekken bij groen licht, maar juist op dat moment ging het mis. Toen beide voertuigen optrokken, kwam de voorkant van de cabine van de vrachtwagen tegen het achterste deel van de tweewieler aan en raakten ze in elkaar verstrengeld.
Wonder boven wonder kwam de motorrijder er slechts met een schrammetje aan zijn kuit vanaf. wel was hij flink geschrokken en vlak na het ongeluk zittend op zijn knieën in shock aangetroffen door een agent die in zijn vrije tijd toevallig in de buurt was.
'De bestuurders kwamen allebei met de schrik vrij, hebben elkaar de hand geschud en regelen het samen met de verzekering,' aldus een woordvoerster van de politie."
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3676047/2014/06/20/Motorrijder-in-shock-na-bizar-ongeval-met-vrachtwagen.dhtml (integraal bericht)  met foto https://twitter.com/WijkagVrijenban/status/479889402047766528/photo/1

 

Een andere lezing in 2 gerelateerde berichten:

 

"De 42-jarige bestuurder wilde volgens de agent van baan wisselen toen zijn motor afsloeg. De vrachtwagen die achter hem zat, reed vervolgens op hem.
'In shock op de grond'
'Toen ik aan kwam rijden was hij nog helemaal in shock. Hij zat radeloos op zijn knieën op de grond', vertelt Schouten. De hulpdiensten hebben de bestuurder nog nagekeken, maar hij had alleen een schrammetje op zijn kuit. 'Hij heeft een hele grote engel op zijn schouder gehad.'"  

(fragment uit)
http://www.omroepwest.nl/nieuws/20-06-2014/agent-over-bizar-ongeluk-hij-had-een-hele-grote-engel-op-zijn-schouder

 

Onder http://www.omroepwest.nl/nieuws/20-06-2014/motorrijder-heeft-beschermengel-bij-heftig-ongeluk ook 2 mensen die 2 heel verschillende toedrachten geven (naast alle overige speculaties en frustraties van anderen onder hen)

"robin  20-06-2014 | 21:16
Ik stond er vanochtend zo goed als naast. De vrachtwagen stond als eerste bij t stoplicht. Toen het groen werd reed iedereen weg, alleen de vrachtwagen maakte maar enkele meters voordat hij abrupt tot stilstand kwam. In mijn spiegel zag ik de motor in de voorkant van de grille van de vrachtwagen staan. De motorrijder zag ik weg hinken naar de stoep.
Volgens mij is de motorrijder voor de vrachtwagen gaan staan om als eerste weg te kunnen rijden. Toen t groen werd heeft de vrachtwagen maar enkele meters naar voren gereden voordat hij abrupt stopte. Het leek erop dat de motorrijder buiten het gezichtsveld van de vrachtwagen is gaan staan en niet is opgemerkt.
Wilma  20-06-2014 | 17:51
Vrachtwagen chauffeur is niet achterop een file gereden en heeft wel op zitten letten.
Sterker nog, hij kon hier niets aan doen. Reageer en geef je mening pas als je alle feiten weet.
De motorrijder wilde van baan wisselen toen zijn motor afsloeg. De vrachtwagen die achter hem zat, reed vervolgens op hem."

* Vraag is of de vrachtauto al stilstond voor de motorrijder zich ervoor posteerde of dat ze beiden nog uitrolden totaan het verkeerslicht?
* (Ik ken de situatie ter plekke niet; puur speculatief) Misschien heeft de motorrijder de vrachtauto aan de rechterkant ingehaald (via een rechtsaf-strook?), dat zou verklaren

- dat de motorrijder niet is opgemerkt door de chauffeur

- dat de motor klem zit aan de RECHTERzijde voorop de cabine.

 

Veel motorrijders zorgen ervoor dat ze wel gezien worden door de chauffeur (liefst met oogcontact, al dan niet via de spiegel). En stellen zich ruim vóór de dode hoek aan de voorkant op.

Misschien wilde deze dat ook nog wel doen, maar sprong net het licht net op groen.

En sloeg de motor ook nog eens af...
 

Al met al tamelijke hartkloppingen voor beide partijen.

bewerkt door Ron020
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oeps. had ik vergeten onder bericht 2 de reacties te lezen.

 

Daarin eenzelfde soort uitleg. Van een ooggetuige, of uit zoveelste hand of speculatie? Dat staat er helaas niet bij:

"henk ( westland)  20-06-2014 | 19:13
Motor haalde rechts in en piepte er snel voor net voor hij stilstond sprong het verkeerslicht op groen.
Motor schakelde verkeerd en collega trok op en toen zat hij eronder.
Gelukkig is iedereen er goed vanaf gekomen op de motor na dan."

 

Mocht die versie waar zijn, dan is de weergave van de agent ook nogal speculatief (en op zich al weinig logisch omdat de motor rechts in het front zit).

Terwijl een getuigenis van een agent altijd geloofd wordt, Tot in de rechtbank aan toe.

 

 

Ik geloof dat ik -na bekomen te zijn van de eerste schrik- toch wel even zou willen uitspreken dat dat (in die versie althans) niet zo'n handige actie was van de motrorijder. Al zal de motorrijder dat inmiddels zelf ook wel beseffen.

Met alle adrenaline in je lijf moet je dan je booshied maar zien te beheersen.
Eerst maar even om je auto lopen en buiten gehoorsafstand wat verwensingen slaken, of een keer op je arme auto slaan. Hehe, dat lucht op. En dan maar gekalmeerd terug om de schadepapieren goed in te vullen.

bewerkt door Ron020
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is gewoon een slome. Als ik op de motor rij ben ik overal voor.  Uiteraard alleen in situatie's waar het kan , in de supermarkt moet je tenslotte ook wachten in de rij en hoef je niet per se overal naar voren te rijden. 

 

Uiteraard is het gelukkig goed afgelopen , kwam dit ook al op facebook tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden