[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

2 dagen proef draaien bij bedrijf maar heb nog geen chauffeurspas wat nu?


wjb#222

Vraag

  • Forumlid

hallo

 

ik kan volgende week beginnen met 2 dagen proef draaien bij een bedrijf 

maar nu heb ik nog geen digitale pas!

me rijbewijs ga ik morgen aanvragen (ivbm E achter me C)

maar die pas heb ik ook al de aanvraag voor ingediend maar heb nog niks ontvangen dus denk niet dat die binnen 5 dagen klaar is 

 

kan ik gewoon rijden en me uren achter op het rolletje schrijven?

er rijd een chauffeur mee om mij te beoordelen die heeft dus uiteraard wel een geldige pas bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast henk driehoek

Je mag absoluut NIET rijden zonder geldige bestuurderskaart, of je zou met een "oude" schijven auto moeten gaan rijden, dan is het (nog) geen probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zou het bedrijf bellen, je hebt het dan doorgegeven, zodat het bedrijf actie kan ondernemen (als er nog een schijvenwagen rijd, deze inplannen voor jou)

Wel vind ik dat je erg laat bent met aanvragen, zoals hierboven staat aangegeven had je dit met B al kunnen aanvragen (heb ik ook gedaan) en anders had je het met C kunnen doen.

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

bewerkt door KEVINvB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

idd ik ben er wat laat mee ik dacht dat je die enkel met C kon aanvragen 

en ik ben 3 weken geleden met c geslaagd ofzo en nu gelijk ce dus was het eigenlijk helemaal vergeten 

ik ga idd de firma even bellen (rijden ook nog een paar euro 3-4 wagens dus ik denk dat ik een schijven auto mee zal krijgen dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Je digipas had je al kunnen hebben met B rijbewijs.

Je kunt rijden, vooraf print maken en na de rit print maken met je naam rijbewijsnr en handtekening erop.

Ben ik niet helemaal met je eens Henk. Dit geld (volgens mij) alleen bij diefstal of niet werkende pas. Niet bij het niet hebben van een chauffeurspas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast tramdsm

Je mag absoluut NIET rijden zonder geldige bestuurderskaart, of je zou met een "oude" schijven auto moeten gaan rijden, dan is het (nog) geen probleem

sorry klopt niet elke chauffeur moet sinds eh.... t jaartal is me ff ontschoten altijd over een pas beschikken wanneer hij zij tachoplichtig vervoer doet en zijn pas bij zich hebben ook al of inmiddels misschien juist wanneer je op een schijvenwagen rijdt. anders kun je mooi dubbele werkweken draaien 1 op je schijf en 1 op je pas....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Deze discussie is al vaker hier voorbij gekomen.

 

Maar je bent NIET verplicht om zo'n pas aan te schaffen. Als je altijd analoog rijdt hoef je niet zo'n ding te hebben.

 

Alleen wanneer je met een voertuig met een digitale tachograaf rijdt moet je er eentje hebben. En als je eenmaal zo'n pasje hebt MOET je hem bij je hebben wanneer je met een tachograafplichtigvoertuig (analoog of digitaal) je op de openbare weg begeeft.

 

De controlerende ambtenaren kunnen altijd in hun database opzoeken of jij in het bezit bent van een (geldige) chauffeurspas.

 

Als je je pas bent verloren of is gestolen moet je een procesverbaal van de politie bij je hebben waar in staat dat je aangifte van vermissing hebt gedaan. Alleen dan volstaat het dagelijks een print te maken met vermelding van de rijbewijsnummer.

 

Als je nog nooit zo'n pas hebt gehad mag je simpel weg niet met een voertuig met digitale tachograaf op de openbare weg komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast tramdsm

Alleen wanneer je met een voertuig met een digitale tachograaf rijdt moet je er eentje hebben. En als je eenmaal zo'n pasje hebt MOET je hem bij je hebben wanneer je met een tachograafplichtigvoertuig (analoog of digitaal) je op de openbare weg begeeft.

ah teddybeer wat n mooi subtiel verschil met wat ik dacht dat t was! dank, weer wat geleerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Deze discussie is al vaker hier voorbij gekomen.

Maar je bent NIET verplicht om zo'n pas aan te schaffen. Als je altijd analoog rijdt hoef je niet zo'n ding te hebben.

Alleen wanneer je met een voertuig met een digitale tachograaf rijdt moet je er eentje hebben. En als je eenmaal zo'n pasje hebt MOET je hem bij je hebben wanneer je met een tachograafplichtigvoertuig (analoog of digitaal) je op de openbare weg begeeft.

De controlerende ambtenaren kunnen altijd in hun database opzoeken of jij in het bezit bent van een (geldige) chauffeurspas.

Als je je pas bent verloren of is gestolen moet je een procesverbaal van de politie bij je hebben waar in staat dat je aangifte van vermissing hebt gedaan. Alleen dan volstaat het dagelijks een print te maken met vermelding van de rijbewijsnummer.

Als je nog nooit zo'n pas hebt gehad mag je simpel weg niet met een voertuig met digitale tachograaf op de openbare weg komen.

en niet vergeten de pas te downloaden ook al word hij niet gebruikt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij ons hangt in de kantines een schrijven van het/de IL&T dat het niet strikt nodig is om de kaart uit te lezen als je hem langere tijd niet gebruikt.

 

Maar voor gebruik, na b.v. 2 maand van niet gebruiken, moet hij dan wel worden uitgelezen.

 

Bij ons zijn nogal wat machinisten die maar een paar keer per jaar met een (digitale) tachograaf rijden. Die hoeven strikt genomen dus niet elke 3 weken hun pas uit te lezen.

 

Voor mij is het ook al weer 6 weken geleden dat ik met een digi-bak op pad geweest ben. Maar ik lees hem toch maar regelmatig uit, de kans dat ik over dag eens springen moet is redelijk groot aanwezig. Vooral omdat we nu ook een baby-auto hebben. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

''Alleen wanneer je met een voertuig met een digitale tachograaf rijdt moet je er eentje hebben. En als je eenmaal zo'n pasje hebt MOET je hem bij je hebben wanneer je met een tachograafplichtigvoertuig (analoog of digitaal) je op de openbare weg begeeft.

 

De controlerende ambtenaren kunnen altijd in hun database opzoeken of jij in het bezit bent van een (geldige) chauffeurspas.''

 

Ah, dat heb ik mij altijd al afgevraagd. Stel je zou met schijf rijden en dan een verhaal ophangen in de zin van; chauffeur ziek, ff snel invallen etc. Die vlieger gaat dus niet op.

 

bewerkt door gyydo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee jammer genoeg niet, net als dat vroeger de vlieger niet opging dat je geen schijf had om er in te doen.

Was dat niet meer zo van; sorry agent, ik heb net de laatste kaart vol gereden, bijna zwart, en achter de box/radio geflikkerd.

En dat kartonnen doosje is te dik, ik krijg de tacho niet dicht :D

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden