Spring naar bijdragen
AngeliqueBS

Raad Waar

Recommended Posts

6 uur geleden zei europeaan:

Hiermee is t allemaal,begonnen: het invoeren van de snelheids begrenzer,de zeer scherpe controle op de rij en rusttijden,de controle op de algehele technische staat van bussen en vrachtwagens.

De beide chauffeurs van de bussen waren 'smorgens in de Savoie vertrokken om de ( overwegend uit kansarme gezinnen komende ) kinderen in Crepy op te gaan halen.

Ze hadden dus al een boodschap gedaan die dag( Savoie-Crepy is best een uurtje of wat sturen.

Na het instappen van de passagiers zijn ze gelijk,zonder onderbreking ,weer aan de terugreis begonnen.

Het verhaal gaat dat een van de kinderen het overleeft heeft te danken is dat men hem ,na een sanitaire stop"vergeten "was en dat hij rondliep op de aire waar men gestopt was.

Jij vertelt hier dus dat de oorzaak en de schuld van deze tragedie bij de chauffeurs ligt vanwege te lang ononderbroken achter het stuur, en vanwege dit ongeval het toezicht op rij- en rusttijden verscherpt is?

De diverse artikelen op de websites geven een compleet andere lezing.

Ik lees n.l. enkel dat de maatregelen na dit ongeval bestaan uit het niet meer mogen rijden met bussen met kinderen op de bekende 'zwarte weekenden' en het dragen van de gordel in de bus verplicht werd. Daarnaast nog wat aanpassingen zoals minder brandbaar materiaal wat voor de bussen gebruikt wordt.

Ook waren de bussen op de heenweg van Crepy-en -Valois naar Aussois en niet op de terugweg en hadden de chauffeurs zodoende niet al een (ononderbroken) reis van meer dan 350 km achter de rug.

https://www.demorgen.be/cs-bd7dec261

Voor zover ik de Franse taal een klein beetje machtig ben lees ik een heel ander verhaal.... 

Twee bussen met kinderen uit Crepy-en-Valois zijn op reis naar een zomerkamp. Het is erg druk op de weg (zwarte zaterdag) en tijdens deze regenachtige nacht van 31 juli 1982 worden de bussen ingehaald door twee personenautos die tussen deze bussen in komen rijden. 

Nét op dat moment rijd voor de eerste bus een Duitse touringcar die plots sterk afremt. De eerste bus met kinderen remt ook , en de tweede bus raakt de achterste auto die tussen de bussen is gaan rijden. Deze raakt daarop de eerste auto die vervolgens op de eerste bus klapt en daarbij het brandstofreservoir kapot rijd, de brandstof verliest en in brand vliegt. Even later staat alles in de hens en de rest is geschiedenis.

Eén van de leraren die meereist in de achterste bus met kinderen weet 15 kinderen uit de bus te krijgen, de rest komt om in de vlammenzee samen met de bestuurders en passagiers van de twee personenauto's.... 

Als je de foto's van na de brand bekijkt zie je ook deze personenauto's tussen de bussen staan.

Het hele verhaal met foto's staat hier:

http://f6mig.canalblog.com/archives/2015/02/26/31603567.html

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei doemijnbest:

Nah, deze dan maar.... vers van de pers.😎

15580211529718368044422838795162.jpg

Ik denk dat ik het weet LOL

De tweede burgemeester sinds de aanstelling van het stadsbestuur was de Nederlander Jakob van Dijck.

Het is een deel van Noorwegen geweest…..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja is een persoonlijke vriend van mij . Hahaha. Ik denk dat ik weet wat jij denkt . Hahaha en ik denk ook dat je juist denkt in deze.

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei doemijnbest:

Nah, deze dan maar.... vers van de pers.😎

7 uur geleden zei Pierre:

Als we dan toch met bruggen bezig zijn, eens kijken of jij/jullie deze kennen.

En ja...het is in Frankrijk! :D

20190513_140616.jpg

6 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Pont du Teil

3 uur geleden zei jean:

ergens over de Loire volgens mij, komt mij welbekend voor maar waar???

Ho effe Doemijnbest, mijn brug is nog niet geraden.. :nee:

Zoetwatermatroos heeft 'm niet goed, Jean zit heel erg warm! 

Nu alleen nog de juiste locatie...

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Pierre:

Jij vertelt hier dus dat de oorzaak en de schuld van deze tragedie bij de chauffeurs ligt vanwege te lang ononderbroken achter het stuur, en vanwege dit ongeval het toezicht op rij- en rusttijden verscherpt is?

De diverse artikelen op de websites geven een compleet andere lezing.

Ik lees n.l. enkel dat de maatregelen na dit ongeval bestaan uit het niet meer mogen rijden met bussen met kinderen op de bekende 'zwarte weekenden' en het dragen van de gordel in de bus verplicht werd. Daarnaast nog wat aanpassingen zoals minder brandbaar materiaal wat voor de bussen gebruikt wordt.

Ook waren de bussen op de heenweg van Crepy-en -Valois naar Aussois en niet op de terugweg en hadden de chauffeurs zodoende niet al een (ononderbroken) reis van meer dan 350 km achter de rug.

https://www.demorgen.be/cs-bd7dec261

Voor zover ik de Franse taal een klein beetje machtig ben lees ik een heel ander verhaal.... 

Twee bussen met kinderen uit Crepy-en-Valois zijn op reis naar een zomerkamp. Het is erg druk op de weg (zwarte zaterdag) en tijdens deze regenachtige nacht van 31 juli 1982 worden de bussen ingehaald door twee personenautos die tussen deze bussen in komen rijden. 

Nét op dat moment rijd voor de eerste bus een Duitse touringcar die plots sterk afremt. De eerste bus met kinderen remt ook , en de tweede bus raakt de achterste auto die tussen de bussen is gaan rijden. Deze raakt daarop de eerste auto die vervolgens op de eerste bus klapt en daarbij het brandstofreservoir kapot rijd, de brandstof verliest en in brand vliegt. Even later staat alles in de hens en de rest is geschiedenis.

Eén van de leraren die meereist in de achterste bus met kinderen weet 15 kinderen uit de bus te krijgen, de rest komt om in de vlammenzee samen met de bestuurders en passagiers van de twee personenauto's.... 

Als je de foto's van na de brand bekijkt zie je ook deze personenauto's tussen de bussen staan.

Het hele verhaal met foto's staat hier:

http://f6mig.canalblog.com/archives/2015/02/26/31603567.html

Je beschrijving van het ongeval klopt evenals de conclusie dat er snelheids begrenzers aanwezig moeten zijn.

Vóór dit ongeval was de controle op het wegverkeer niet erg streng,Frankrijk stond ,op Europees niveau ,onderdruk om het ongevallen cijfer terug te dringen,na dit ongeval al helemaal.

Na dit ongeval vond er buiten de controle op bussen een ware heksenjacht op vracht verkeer plaats,kan ik je vertellen,ondank er geen enkele vrachtwagen bij dit ongeval betrokken was.( Ik spreek uit ervaring)

Dat de bussen onderweg waren naar Aussois klopt helemaal,maar in het verhaal word niet gesproken over het feit dat de chauffeurs "smorgens vanuit Aussois ( of omgeving) ( bij Lanslebourg) vertrokken waren met een lege bus om de kinderen in Crepy op te halen.

Aussois -Crepy zijn 750 km,en Crepy -Beaune zijn er ook dik 400,zodat de chauffeurs al dik 1150 km weg hadden toen het ongeval plaats vond.

De chauffeurs zijn dus niet "vers"vertrokken uit Crepy.

Iedere chauffeur die in die dagen op Frankrijk reed weet je dat te vertellen

Verder was t zo dat de remmen van een van de bussen niet deugden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei syme65:

D18 ...meung sur Loire toevallig ?

Nee helaas Simon, ook niet het juiste antwoord...
Je zit er enkele honderden kilometers naast, ook al zit je net als Jean erg warm.
De Pont de Meung-sur-Loire lijkt wel veel op die op de foto, het verschil zit 'm toch in de details.  Zal een kleine tip geven; ergens tussen Angers en Nantes. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei steenhaas1:

Dat Jean het niet weet, het is zijn berg 😉

Montjean D15

Gefeliciteerd Steenhaas, het enige en juiste antwoord, de feesttaart komt jou kant uit!! :cake:

Het is inderdaad de 'Pont de Montjean-sur-Loire', komende vanaf de A11 via de D15 richting Montjean.

Ik kom er regelmatig overheen als ik naar een klant ga in La Pommeraye, zo ook afgelopen week. Het houd ook niks over op die brug, je moet altijd je spiegels inklappen als er een tegenligger aankomt. Mooie omgeving verders daar zo in die dorpjes rond de Loire, maar dat geld eigenlijk voor iedere streek in Frankrijk zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei steenhaas1:

Niet zo ver weg deze x

Ik wil mijn taart terug! :D

Dit is de Wellerondom c.q. Langestraat in Brielle...:ja:

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kwam er vrijdag door, de straat waar ik moest lossen was afgesloten, maar de losplaats lag voor de afsluiting zei de klant geen probleem dus. Alleen stond ik dus eerst aan de andere kant voor de opbreking....

Ook een rondje rond de kerk dus maar gelukkig hebben ze vroeger de steden ruim opgezet 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites