[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vrachtwagen vs Bus


Spongebob

Vraag

  • Forumlid

Beste forumlezers,

Afgelopen week heb in mijn eerste rijles gehad met de vrachtwagen. Nu zag ik op het terrein ook een bus staan. Toen ben ik gaan twijfelen. Nu weet ik dat bijna iedereen hier vrachtwagenchauffeur is en dat wij ook een aantal bus/touringcarchauffeurs in ons midden hebben. Daarom wil ik u vragen om uw mening als insider met mij te delen.

 

Als ik kijk naar het aantal vacatures zie ik dat er heel veel vrachtwagenchauffeurs worden gezocht en relatief minder bus/touringcarchauffeurs. En zie ik dat men bijna altijd graag een CE rijbewijs wilt zien. Nu zou ik graag ook mijn D rijbewijs willen halen. Alleen ben ik bang dat ik als beginner niet aan een baan als bus of touringcarchauffeur kan komen, omdat ik het idee heb dat touringcar werk heel erg seizoensgebonden is en dat het erg moeilijk is om tussen de lijnbus/OV chauffeurs te komen? Vandaar dat mijn voorkeur in eerste instantie uit ging naar het Rijbewijs C en in de toekomst ook CE gezien het aantal beschikbare vacatures.

 

Wat mij ook is opgevallen is dat touringcarchauffeurs relatief lang stil staan op plaats van bestemming in vergelijking met vrachtwagenchauffeurs of OV chauffeurs. Klopt mijn waarneming of is dit een vertekend beeld van een beginner/buitenstaander?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Als je er nog niet uit bent wat je wilt gaan doen, zou ik eerst maar eens meerijden met verschillende soorten chauffeurs ... stilstaan op een parkeerplaats voor 3 vrachtwagens op de A1 in Duitsland, lijkt me heel iets anders dan langer stilstaan in het centrum van Parijs, bijvoorbeeld. Stropdas versus werkschoenen, alleen of met z'n 75-en ... (al dan niet met incontinentieluiers, rollators of puberpuistjes).

 

Bus- of touringcarchauffeur of vrachtwagenchauffeur .... verschillende werelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Na ruim 25 jaar op beroepsgoederenvervoer ben ik over gestapt op een pantalon met een overhempje...

Die stropdas doe ik uit protest niet voor, krijg er overigens ook geen klachten over.

Regionaal buswerk, vaak dezelfde passagiers achterin.

Maken ze teveel lawaai, zet ik de cd speler gewoon harder. Kijken hoelang de gemiddelde Noor tegen het gejengel kan van Frans Bouwers of Henk Wijngaard....

Ik win hoe dan ook LOL

Op de avondroutes rij ik samen met Mevr. Blafmans. Een over de 60 kilo uit de kluiten gewassen new foundlander.....

Krijg ik ook al geen klachten over.....

 

Tis heel ander werk en ja, soms zitten er van die types tussen, die zou ik het liefst achterin een ton bij onze :grote smurf:  zetten....

Maar ja, ik maak mijn dansje af en ga naar huis en ik krijg er voor betaald....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden