[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rittenstaten


HIT

Recommended Posts

  • Forumlid

Het volgende lees ik in het topic van het CNV:

 

 

Vraag:

 

 

Moet ik mijn eigen rittenstaten bijhouden?
 
Antwoord:
 
Het moet niet, maar het zou wel verstandig zijn. Uitsluitend afgaan op de techniek is niet altijd handig, vooral op het moment dat er twijfels ontstaan met betrekking tot het loon of de overuren. Kopieer rittenstaten en hou een agenda bij, op die manier kan later altijd weer gereconstrueerd worden waar je wanneer geweest bent.
 

 

 
Dit is niet helemaal juist. Wanneer een werkgever in zijn contract heeft meegenomen dat de chauffeur een rittenstaat moet invullen dan is dit onderdeel van de overeenkomst tussen chauffeur en bedrijf en moet de chauffeur deze ook gewoon invullen. 
Een bedrijf mag een werknemer ook ontslaan wanneer er niet wordt voldaan aan de van te voor aangegeven eis tot invullen van een rittenstaat ( uit ervaring en de vakbond FNV kon niets doen voor mijn broertje. )
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De vraag was: "Moet ik mijn eigen rittenstaten bijhouden?"

Het juiste antwoord is wel gegeven door de bond.

Als de baas graag invulling van ritstaten ziet, zijn dat ZIJN ritstaten die door het desbetreffende personeelslid dient te worden ingevuld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Er staat nergens dat het rittenstaten zijn van de werkgever, er staat moet ik mijn eigen rittenstaten bijhouden.

 

En ja het is verstandig om je uren bij te houden, of dat nu rittenstaten zijn of de agenda bijhouden dat maakt niet uit, het gaat er om dat je controle hebt.

Ikzelf hou een strak boekwerk bij, dat is ook mede de reden dat mijn uren zo goed betaald worden.

 

attachicon.gif1.JPG

Dat ziet er goed uit Ger :ok: 

Maak je dat op de computer, en zo ja wat voor progamma ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden