[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

MH 017, Geen woorden voor...............


andremast

Recommended Posts

leeuw,

 

Er is geen perfecte wereld. Ongetwijfeld zal de westerse steun er geweest zijn, en nog gaande. De gedachte hier achter is het volk zelf te laten beslissen.

 

1) De machten van de westerse wereld willen juist niet (voor de duidelijkheid: NIET) dat het volk zelf iets beslist. Wat denk je waarom Rutte zich in bochten wringt over het referendum, waarom zoveel in achterkamertjes en in het geheim beslist wordt?

 

2) Die steun aan Oekraine was, om het land (lees: de politiek daar) voor het westen te winnen. De afgezette president Janoekovitsj heeft geprobeerd de betrekkingen met zowel het westen als ook met Rusland te verbeteren.

-> Het westen wilde graag maar dan mocht Oekraine geen toenadering met Moskou zoeken...

-> Rusland wilde ook graag, maar dan mocht Oekraine geen toenadering met de EU zoeken...

Geloof je nog steeds dat ze het beste met de Oekraine en de burgers voor hebben of denken ze alleen aan zichzelf?

 

3) Het land stond in 2013 op het punt een associatieverdrag met de EU te tekenen maar omdat bij de helft van de bevolking op zeer grote weerstand stuitte, besloot Janoekovitsj het niet te tekenen. Dit om grote problemen of zelfs een burgeroorlog in het land te voorkomen.

 

4) Helaas volgden er toch protesten en uiteindelijk liep het geweldig uit de hand, vielen er zo'n 200 doden en werd Janoekovitsj afgezet.

Vervolgens kwam Porosjenko aan de macht, die als rijk man en ondernemer prima in het straatje van de EU paste én ook in juni 2014 meteen het associatieverdrag tekende...

 

5) Lees dit eens: http://www.elsevier.nl/buitenland/blog/2014/02/verhofstadt-en-van-baalen-bewijzen-in-kiev-het-gelijk-van-moskou-1469122W ...  Rusland zei dat Oekraine werd opgehitst door Europa en kreeg gelijk...

 

Putin heeft daar ideeen over die ik niet steun, nog moreel kan waarderen. Of ondersteunen. Een geagiteerde dwerg. Ik heb uiterste terughoudend gezien van het westen.

 

Terughoudendheid? Ja, van Baalen en Verhofstadt die op het Maidanplein staan te brullen: "WE HAVE WON!", dat is voorbeeldig gedrag...

Of de tientallen miljarden steun aan het land, waarvan slechts luttele miljoenen bij de burgers aangekomen zijn, ook zo'n mooi voorbeeld hoe men Oekraine probeert op te kopen. Want aan deze steun hangen natuurlijk wel voorwaarden!

 

Reageren op een dreiging? Oefenen mag, tot zover geen probleem. Deze dictator is in zo verre gevaarlijk dat hij met zijn vinger aan de nucleaire knop kan zitten. In militair opzich? Het is een groot land, ja, maar in militair opzicht? Een dwerg ! Niemand zit te wachten op een uitbreiding van conflicten. Vandaar dat ze Putin laten spelen in de marge. Want niemand wil de kosten dragen van de enorme hulp die er opgang moet komen wanneer Putin zijn rode plein groen gemaakt is. Ook deze dictator verdwijnt, geef het tijd. Zijn speelruimte is zo beperkt dat hij weinig anders kan dan vrienden maken met Iran, de regerende geiten**kers, dictator vriend Assad en hielen likken in China. Het laatste schiet niet op.

 

Als de relatie gespannen is met je buren, ga je niet bij hem op de stoep staan met een groot vblaasorkest om hem te jennen, of wel? Dat is in principe wat de Navo oefening deed: Langs de grens van Rusland gaan oefenen.

Je duidt dat als reactie op een dreiging, maar welke dreiging dan? Je schrijft één regel verderop dat het land militair gezien een dwerg is!

 

Obama ook een rode knop en de macht om erop te drukken. Ook Frankrijk, Groot-Brittanië, China, India, Pakistan en Noord-Korea hebben kernwapens en een "rode knop".

 

Maar alleen die knop van Poetin zie je als gevaar? Dat in combinatie met "geagiteerde dwerg" spreekt boekdelen. Daar wil ik het bij laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

MAS is niet failliet.

En de Maleysische staat heeft ook geen vergoeding gegeven, dat is de verzekering van de luchtvaartmaatschappij. Lees MAS

 

Maar hou nou eens op met dat onnozele "gepraat uit de nek" je kraam iets uit en als antwoord na correctie zeg je, oh dat wist ik niet. Moet je even aan denken voor jij je mond weer een douw geeft.

 

Weer zo'n voorbeeld van het geleuter in de ruimte, inderdaad, gereorganiseerd.

Net als, "de nabestaanden"  en het verhaal van geen vergoeding, of deel vergoeding. Wartaal.

Dat geleuter in de ruimte komt dus van jou, MAS bestaat namelijk niet meer, het is nu de MAB, dit na een reorganisatie die in 2015 in gang is gezet, enige wat ik even verkeerd heb geschreven is dat 20.000 werknemers hun baan zouden verliezen, dit is eenderde van dat aantal, dus rond de 6500 man/vrouw.

 

Om het bedrijf weer gezond te maken wordt het bedrijf volledig gereorganiseerd en krijgt het een nieuwe naam. Het nieuwe bedrijf met de naam Malaysia Airlines Berhad (MAB) wordt kleiner en gaat zich vooral richten op regionale vluchten.

Naar verwachting verliest ongeveer eenderde van de 20.000 werknemers bij de reorganisatie zijn baan.

 

Bron: http://nos.nl/artikel/2037746-grote-reorganisatie-bij-malaysia-airlines.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Schuld

Op dit moment is het advocatenkantoor vooral in onderhandeling met luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines, eigenaar van de neergeschoten Boeing. Cruciaal is dat, op grond van onder meer het luchtvaartverdrag van Montreal (1999), de luchtvaartmaatschappij aan nabestaanden een schadevergoeding tot een hoogte van 130.000 euro dient uit te keren. ,,In veel gevallen zal er binnen twee jaar waarschijnlijk overeenstemming zijn, zonder dat er sprake is van een juridische procedure. Daarbij maakt het niet uit of Malaysia Airlines wel of geen schuld heeft aan de ramp. De luchtvaartmaatschappij kan dus geen beroep doen op overmacht. Het verdrag van Montreal is consumentvriendelijk. De filosofie erachter is dat vliegen de meest veilige manier van vervoer is. Luchtvaartmaatschappijen willen geen drempels opwerpen om in een vliegtuig te stappen.”

Als nabestaanden schade hoger dan 130.000 euro claimen, is het goed mogelijk dat er een juridische procedure volgt, zegt Mewa. „Dan zal Malaysia Airlines moeten bewijzen dat hen geen verwijt valt te maken. In zo’n procedure speelt bijvoorbeeld de vraag waarom de luchtvaartmaatschappij boven oorlogsgebied vloog.”

 

Bron rechtspraak

 

 

Daar komt nog bij Dat haast ieder vliegtuig een eigen B.V. is Gaat te veel kapitaal in om  Geen een bedrijf heeft zo veel geld achter de hand

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doornekamp 33 ,

 

Gereorganiseerd en verder gaan al dan niet onder een naamswijziging is iets anders dan een faillietje zoals we zien bij Nederlandse Transport bedrijven.

In die zin het nek geleuter.

Na 2 wereldberoemde ongelukken? Kan ik me bij een naamswijzing iets voorstellen. En een reorganisatie die faillissement voorkomt. Of beter gezegd, zou moeten voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schuld

Op dit moment is het advocatenkantoor vooral in onderhandeling met luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines, eigenaar van de neergeschoten Boeing. Cruciaal is dat, op grond van onder meer het luchtvaartverdrag van Montreal (1999), de luchtvaartmaatschappij aan nabestaanden een schadevergoeding tot een hoogte van 130.000 euro dient uit te keren. ,,In veel gevallen zal er binnen twee jaar waarschijnlijk overeenstemming zijn, zonder dat er sprake is van een juridische procedure. Daarbij maakt het niet uit of Malaysia Airlines wel of geen schuld heeft aan de ramp. De luchtvaartmaatschappij kan dus geen beroep doen op overmacht. Het verdrag van Montreal is consumentvriendelijk. De filosofie erachter is dat vliegen de meest veilige manier van vervoer is. Luchtvaartmaatschappijen willen geen drempels opwerpen om in een vliegtuig te stappen.â€

Als nabestaanden schade hoger dan 130.000 euro claimen, is het goed mogelijk dat er een juridische procedure volgt, zegt Mewa. „Dan zal Malaysia Airlines moeten bewijzen dat hen geen verwijt valt te maken. In zo’n procedure speelt bijvoorbeeld de vraag waarom de luchtvaartmaatschappij boven oorlogsgebied vloog.â€

 

Bron rechtspraak

 

 

Daar komt nog bij Dat haast ieder vliegtuig een eigen B.V. is Gaat te veel kapitaal in om  Geen een bedrijf heeft zo veel geld achter de hand

 

Huub

 

Dat is iets anders dan je eerdere uitspraak dat MAS nu MAB helemaal niets heeft gedaan in financiele zin.

 

Want jij gaf stellig aan dat het bek afvegen was voor degene die GEEN reisverzekering hadden. 

 

Of ieder toestel een BV is? Heeft geen betekenis in de discussie. Meer nog omdat ook het verdrag gewoon van toepassing is, ook in dit geval.

 

Misschien handig Huub jezelf eerst te informeren en dan iets te posten, in plaats van andersom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

leeuw,

 

Er is geen perfecte wereld. Ongetwijfeld zal de westerse steun er geweest zijn, en nog gaande. De gedachte hier achter is het volk zelf te laten beslissen.

 

1) De machten van de westerse wereld willen juist niet (voor de duidelijkheid: NIET) dat het volk zelf iets beslist. Wat denk je waarom Rutte zich in bochten wringt over het referendum, waarom zoveel in achterkamertjes en in het geheim beslist wordt?

 

2) Die steun aan Oekraine was, om het land (lees: de politiek daar) voor het westen te winnen. De afgezette president Janoekovitsj heeft geprobeerd de betrekkingen met zowel het westen als ook met Rusland te verbeteren.

-> Het westen wilde graag maar dan mocht Oekraine geen toenadering met Moskou zoeken...

-> Rusland wilde ook graag, maar dan mocht Oekraine geen toenadering met de EU zoeken...

Geloof je nog steeds dat ze het beste met de Oekraine en de burgers voor hebben of denken ze alleen aan zichzelf?

 

3) Het land stond in 2013 op het punt een associatieverdrag met de EU te tekenen maar omdat bij de helft van de bevolking op zeer grote weerstand stuitte, besloot Janoekovitsj het niet te tekenen. Dit om grote problemen of zelfs een burgeroorlog in het land te voorkomen.

 

4) Helaas volgden er toch protesten en uiteindelijk liep het geweldig uit de hand, vielen er zo'n 200 doden en werd Janoekovitsj afgezet.

Vervolgens kwam Porosjenko aan de macht, die als rijk man en ondernemer prima in het straatje van de EU paste én ook in juni 2014 meteen het associatieverdrag tekende...

 

5) Lees dit eens: http://www.elsevier.nl/buitenland/blog/2014/02/verhofstadt-en-van-baalen-bewijzen-in-kiev-het-gelijk-van-moskou-1469122W ...  Rusland zei dat Oekraine werd opgehitst door Europa en kreeg gelijk...

 

Putin heeft daar ideeen over die ik niet steun, nog moreel kan waarderen. Of ondersteunen. Een geagiteerde dwerg. Ik heb uiterste terughoudend gezien van het westen.

 

Terughoudendheid? Ja, van Baalen en Verhofstadt die op het Maidanplein staan te brullen: "WE HAVE WON!", dat is voorbeeldig gedrag...

Of de tientallen miljarden steun aan het land, waarvan slechts luttele miljoenen bij de burgers aangekomen zijn, ook zo'n mooi voorbeeld hoe men Oekraine probeert op te kopen. Want aan deze steun hangen natuurlijk wel voorwaarden!

 

Reageren op een dreiging? Oefenen mag, tot zover geen probleem. Deze dictator is in zo verre gevaarlijk dat hij met zijn vinger aan de nucleaire knop kan zitten. In militair opzich? Het is een groot land, ja, maar in militair opzicht? Een dwerg ! Niemand zit te wachten op een uitbreiding van conflicten. Vandaar dat ze Putin laten spelen in de marge. Want niemand wil de kosten dragen van de enorme hulp die er opgang moet komen wanneer Putin zijn rode plein groen gemaakt is. Ook deze dictator verdwijnt, geef het tijd. Zijn speelruimte is zo beperkt dat hij weinig anders kan dan vrienden maken met Iran, de regerende geiten**kers, dictator vriend Assad en hielen likken in China. Het laatste schiet niet op.

 

Als de relatie gespannen is met je buren, ga je niet bij hem op de stoep staan met een groot vblaasorkest om hem te jennen, of wel? Dat is in principe wat de Navo oefening deed: Langs de grens van Rusland gaan oefenen.

Je duidt dat als reactie op een dreiging, maar welke dreiging dan? Je schrijft één regel verderop dat het land militair gezien een dwerg is!

 

Obama ook een rode knop en de macht om erop te drukken. Ook Frankrijk, Groot-Brittanië, China, India, Pakistan en Noord-Korea hebben kernwapens en een "rode knop".

 

Maar alleen die knop van Poetin zie je als gevaar? Dat in combinatie met "geagiteerde dwerg" spreekt boekdelen. Daar wil ik het bij laten.

 

 

1

Wat zich in Nederland afspeelt in het politieke theater, en wat Rutte doet en nalaat?

Is kant en klare volksverlakkerij. Iets wat ondertussen in de Nederlandse politiek grootgoed is geworden. Dat opzich heeft nog niets te maken met de situatie die zich in de Oekraine ontwikkelde. Wat zich hier letterlijk voor onze ogen afspeelt is dat het westen Putin aan banden legt een nieuw Sovjet imperium a la carte van Putin te voorkomen. En vanuit de zelfbeschikkings gedachte in democratische zin. zelfs begrijpelijk. Met natuurlijk de grote Amerikaanse motor. Die de Oekraine zien als een land in ontwikkeling. Zelfs Nederland maakte zich schuldig aan het opruien van een ander volk, (Roemenie recent in de media) Dus tot zover niets nieuws. Een oud recept wat kennelijk werkt. En nog niets zegt over de afloop. In het wereldbeeld zie je duidelijk dat dictaturen geruimd worden. De isolatie van Putin is helder. En een goede stap. Dat mag van mij best verder in sancties. 

 

De EU? Als europese burgers is het bestaan hiervan uiterst ongewenst. De EU als handelsmacht zou kunnen. Maar zeker niet meer dan dat. Megalomane politici en hun kindje genaam Catastrophe.Heeft zijn bestaansrecht al lang verloren en lijkt in de couveuse een doodstrijd te voeren. Na de Brexit volgt een andere exit. De graajers in Brussel voeren nu al een strijd over wie het gat van het VK gaat afrekenen. Volslagen imbeciel overigens. Jouw (en mijn weerstand) hier tegen is een olievlek over europa die zich berder uitbreidt.

 

2

Janoekovitsj was niet anders dan een verlengstuk van Putin. De invloed hier van was meer dan zichtbaar. Iets waar het westen niet op zat te wachten. De gebeurtenissen die erna noemt kloppen ook. De hele zooi hangt van corruptie aan elkaar. Neemt niet weg dat het westen met  steun de geo territoriale drift van Putin stopt.

 

In item 5 noem je europese politici waar ik niet anders dan allergisch voor ben. 

 

Over de nucleaire dreining?

Bang ben ik daar niet voor. Ik geef aan dat de knoppen in handen van Putin wel gevaarlijk zijn.

 

Ik wil je nog het volgende meegeven leeuw, Rusland is een ENORM land. Putin wil een nieuw Sovjet imperium. eens de macht gegrepen er achter komend wat zijn eigen speelveld is.

En die is beperkt. Zowel ecomomisch als militair. Op wereldschaal een dwerg. Want de economische omvang van Rusland is ongeveer gelijk aan van die van de Iltalianen ! Wat het nog erger maakt? Die economische slagkracht drijft op olie ! OOPS ! Valt dat even tegen. Valt de olie aan inkomen weg? Eeeeeeehhhhh.................. Dit zegt verder iets over de militaire positie. Want militaire slagkracht? De economische faktor zal hier de doorslag geven. Natuurlijk met wat je aan assets hebt. Die positie die Putin heeft is weinig benijdenswaardig, alleen zijn luchtmacht is 1/3 van die van de VS alleen, Een confrontatie? Met een coalitie? Dat snapt Putin ook wel. En opereert dus in zijn speelveld.Vandaar dat ik dictator Putin een dwerg noem.

 

Putin zijn Sovjet idee is letterlijk aan scherven. Nu lijkt het dat europese sancties weinig effect hebben. Dat is wat onderdrukt is. Want stel je voor, een economie gelijk aan de Italiaanse onder wereldwijde sancties en een olieprijs die het maakt dat ook dit nog stevig geld kost? Vandaar mijn opmerking, laat het slot in Godsnaam er op zitten. En dit is wat er op wereldpolitieke schaal gaande is. Je kunt het ook anders zeggen leeuw, er is veel tegen tegen politiek, maar als iedere persoon mag kiezen? Is het leven een stuk beter onder de VS, dan onder Putin, Assad bijvoorbeeld. Politiek is iets wat burgers nog kunnen veranderen. Ongewapend. Onder een dictator? Momenteel ervaart de burger zichzelf in een open gevangenis van de politiek. Terechte vaststelling overigens. Hierin komt verandering, want de stem van de burger telt zeker, zie Brexit. Wat denk je wat er gebeurd met een Rus die een referendum wil over Putin? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Doornekamp 33 ,

 

Gereorganiseerd en verder gaan al dan niet onder een naamswijziging is iets anders dan een faillietje zoals we zien bij Nederlandse Transport bedrijven.

In die zin het nek geleuter.

Na 2 wereldberoemde ongelukken? Kan ik me bij een naamswijzing iets voorstellen. En een reorganisatie die faillissement voorkomt. Of beter gezegd, zou moeten voorkomen.

Dat zeg ik ook toch niet dat ze failliet zijn gegaan, dus hoe jij er bij komt dan dat ik dat zeg is mij een raadsel,

 

MAS is gereorganiseerd, heeft veel vluchten geschrapt, vliegen nu meer regionaal en zijn gewoon doorgegaan met de nieuwe naam MAB en afscheid nemend van eenderde van de werknemers.

 

En als je de naamswijziging goed leest, is alleen het laatste gewijzigd, men vliegt nog steeds onder dezelfde naam.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub, over een ding zijn we het eens: De EU kan haar eigen broek nog niet schoonhouden...

Maar mengt zich ondertussen wel in het conflict in Oekraine.; juist omdat grootgraaiers, pardon hetmultinationals, hun zinnen op de grondstoffen en het uitgestrekte landbouwgronden hebben gezet.

Strator, dat Rusland de separatisten steunt zal best wel kloppen. Aangezien het westen Kiev zowel financieel als politiek steunt (daar zijn tal van bewijzen voor), kan ik Rusland niet eens ongelijk geven...

Natuurlijk is het niet netjes, maar dat men het deel van de Oekrainse bevolking dat absoluut niet bij het Westen wil horen niet laat vallen, respecteer ik. Laten we niet vergeten dat het de inmenging van het westen tot de burgeroorlog heeft geleid!

Lekker ver van Brussel en de VS, maar wel bij Rusland voor de deur...

Dat de VS hun data niet vrijgeven om een onstabiele situatie niet te laten escaleren? Ik geloof er niets van, in het verleden deden ze enkel het tegenovergestelde en zelfs recent (nu nog?) is er een hele grote Navo oefening geweest in meerdere landen, direct aan de grens met Rusland.

Men speelt hoog en zeer gevaarlijk spel...

Weet je wat mij opvalt Alleen Nederland is tegen het verdrag met Oekraïne De handel met dat land gaat gewoon door De NAVO gaat er gewoon oefening houden   

 

En ga zo maar door En de vrouwtjes van plezier komen nog volop En wat leeftijd aan gaat liegen ze zo groot ze zijn

 

En de meeste Nederlandse wassen hun handen in onschuld

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

1

Wat zich in Nederland afspeelt in het politieke theater, en wat Rutte doet en nalaat?

Is kant en klare volksverlakkerij. Iets wat ondertussen in de Nederlandse politiek grootgoed is geworden. Dat opzich heeft nog niets te maken met de situatie die zich in de Oekraine ontwikkelde. Wat zich hier letterlijk voor onze ogen afspeelt is dat het westen Putin aan banden legt een nieuw Sovjet imperium a la carte van Putin te voorkomen. En vanuit de zelfbeschikkings gedachte in democratische zin. zelfs begrijpelijk. Met natuurlijk de grote Amerikaanse motor. Die de Oekraine zien als een land in ontwikkeling. Zelfs Nederland maakte zich schuldig aan het opruien van een ander volk, (Roemenie recent in de media) Dus tot zover niets nieuws. Een oud recept wat kennelijk werkt. En nog niets zegt over de afloop. In het wereldbeeld zie je duidelijk dat dictaturen geruimd worden. De isolatie van Putin is helder. En een goede stap. Dat mag van mij best verder in sancties. 

 

De EU? Als europese burgers is het bestaan hiervan uiterst ongewenst. De EU als handelsmacht zou kunnen. Maar zeker niet meer dan dat. Megalomane politici en hun kindje genaam Catastrophe.Heeft zijn bestaansrecht al lang verloren en lijkt in de couveuse een doodstrijd te voeren. Na de Brexit volgt een andere exit. De graajers in Brussel voeren nu al een strijd over wie het gat van het VK gaat afrekenen. Volslagen imbeciel overigens. Jouw (en mijn weerstand) hier tegen is een olievlek over europa die zich berder uitbreidt.

 

2

Janoekovitsj was niet anders dan een verlengstuk van Putin. De invloed hier van was meer dan zichtbaar. Iets waar het westen niet op zat te wachten. De gebeurtenissen die erna noemt kloppen ook. De hele zooi hangt van corruptie aan elkaar. Neemt niet weg dat het westen met  steun de geo territoriale drift van Putin stopt.

 

In item 5 noem je europese politici waar ik niet anders dan allergisch voor ben. 

 

Over de nucleaire dreining?

Bang ben ik daar niet voor. Ik geef aan dat de knoppen in handen van Putin wel gevaarlijk zijn.

 

Ik wil je nog het volgende meegeven leeuw, Rusland is een ENORM land. Putin wil een nieuw Sovjet imperium. eens de macht gegrepen er achter komend wat zijn eigen speelveld is.

En die is beperkt. Zowel ecomomisch als militair. Op wereldschaal een dwerg. Want de economische omvang van Rusland is ongeveer gelijk aan van die van de Iltalianen ! Wat het nog erger maakt? Die economische slagkracht drijft op olie ! OOPS ! Valt dat even tegen. Valt de olie aan inkomen weg? Eeeeeeehhhhh.................. Dit zegt verder iets over de militaire positie. Want militaire slagkracht? De economische faktor zal hier de doorslag geven. Natuurlijk met wat je aan assets hebt. Die positie die Putin heeft is weinig benijdenswaardig, alleen zijn luchtmacht is 1/3 van die van de VS alleen, Een confrontatie? Met een coalitie? Dat snapt Putin ook wel. En opereert dus in zijn speelveld.Vandaar dat ik dictator Putin een dwerg noem.

 

Putin zijn Sovjet idee is letterlijk aan scherven. Nu lijkt het dat europese sancties weinig effect hebben. Dat is wat onderdrukt is. Want stel je voor, een economie gelijk aan de Italiaanse onder wereldwijde sancties en een olieprijs die het maakt dat ook dit nog stevig geld kost? Vandaar mijn opmerking, laat het slot in Godsnaam er op zitten. En dit is wat er op wereldpolitieke schaal gaande is. Je kunt het ook anders zeggen leeuw, er is veel tegen tegen politiek, maar als iedere persoon mag kiezen? Is het leven een stuk beter onder de VS, dan onder Putin, Assad bijvoorbeeld. Politiek is iets wat burgers nog kunnen veranderen. Ongewapend. Onder een dictator? Momenteel ervaart de burger zichzelf in een open gevangenis van de politiek. Terechte vaststelling overigens. Hierin komt verandering, want de stem van de burger telt zeker, zie Brexit. Wat denk je wat er gebeurd met een Rus die een referendum wil over Putin? 

Ben blij dat je inziet dat Rusland een groot land is ik ben een van de gelukkige die veel gezien heeft in Rusland Tot zelfs straf gehad ook

 

De hele omschakeling gaat 100 jaar over heen Daarbij het is volop in ontwikkeling Zijn al Nederlandse boeren werkzaam Er worden bedrijven op gezet met meer dan 20 duizend melk vee

Grote varkens stallen De akkerbouw wordt in het groot aan gepakt

 

En met de regels nemen ze het niet zo nauw Welk land wel Want geld stinkt niet  

 

En over het vliegtuig dat neer gehaald is Kan er veel meer over schrijven Want ik heb ze in mijn familie zitten Alleen de belasting is er blij mee Veel is er nog niet uit betaald

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Huub,

 

Een groot land, en daarmee is alles wel gezegd, het is een derde wereld land economisch volgas in de achteruit. Daar waar andere derde wereld landen hun economie en land weten op te bouwen. Het is afhankelijk van import. En zijn niet instaat zelf te produceren wat nodig is.De ontwikkeling die er was kwam triest genoeg voor de Russische burger tot een halt. Ik zie dit ook niet snel veranderen. Op termijn vrees ik dat de sancties niet minder zullen worden maar veel pijnlijker.

 

Veel mensen staan verbaasd dat de economie van Rusland niet verder komt dan de omvang van de Italiaanse economie. En ja, dat is schrikbarend klein voor een enorm land, waarmee je onmiddelijk de achilleshiel van Putin te pakken hebt. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Doornekamp 33,

Huub was van mening dat MAS failliet is gegaan, dat staat in zijn eerdere posting, niet het jouwe. Dat misverstand wil ik wel graag uit de weg ruimen.

Oke, maar je citeerd mij met dat de reorganisatie gezwam is.

De post onder Huub waar hij zegt dat ze failliet waren gegaan.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer zo'n voorbeeld van het geleuter in de ruimte, inderdaad, gereorganiseerd.

Net als, "de nabestaanden"  en het verhaal van geen vergoeding, of deel vergoeding. Wartaal.

 

Hier refereerde ik aan Huub, niet aan jou. excuus als dat verkeert is overgekomen.

 

Overigens in technische zin, schiet me net te binnen na het nodige leeswerk, komen de betalingen en de aansprakelijkheden nog steeds van MAS. De aansprakelijkheden zijn niet overgegaan MAB in. MAS heeft geen activiteiten meer, is echter wel aansprakelijk en zal ook niet opgeheven worden voor dat de luchtvaartrampen gesettled zijn. Daar is MAB niet mee belast. MAB heeft een nieuwe vergunning gekregen als airline en de markt  gegaan, welliswaar met de vliegtuigen uit de MAS vloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets als bad bank/good bank. Risico spreiden. Overigens erg spijtig te zien dat een onderneming met een uitstekende reputatie op die manier tegenslagen te verwerken krijgt die geen recht doen aan de lang traditie van dit bedrijf. Nog triester eigenlijk de openheid naar de burger die graag weet wat er gebeurd is. Wat mij overiens persoonlijk niet weerhield wel MAS te vliegen. In beide gevallen is opvallend dat en overheid en "specialisten" falen.

 

In de huidige stand van techniek niet eens nodig voor wat betreft de vliegtuigen. Ook hier vrees ik een doofpot, net als MH370.

 

Het is wat het is............................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1

Wat zich in Nederland afspeelt in het politieke theater, en wat Rutte doet en nalaat?

Is kant en klare volksverlakkerij. Iets wat ondertussen in de Nederlandse politiek grootgoed is geworden. Dat opzich heeft nog niets te maken met de situatie die zich in de Oekraine ontwikkelde. Wat zich hier letterlijk voor onze ogen afspeelt is dat het westen Putin aan banden legt een nieuw Sovjet imperium a la carte van Putin te voorkomen. En vanuit de zelfbeschikkings gedachte in democratische zin. zelfs begrijpelijk. Met natuurlijk de grote Amerikaanse motor. Die de Oekraine zien als een land in ontwikkeling. Zelfs Nederland maakte zich schuldig aan het opruien van een ander volk, (Roemenie recent in de media) Dus tot zover niets nieuws. Een oud recept wat kennelijk werkt. En nog niets zegt over de afloop. In het wereldbeeld zie je duidelijk dat dictaturen geruimd worden. De isolatie van Putin is helder. En een goede stap. Dat mag van mij best verder in sancties.  

 

1) Ja, het oude recept van volkeren opruien werkt, dat is absoluut waar. Maar in dit geval lijk je het toe te juichen en dat is, zeker als je het over zelfbeschikking hebt, toch wel heel erg vreemd!

 

Net zo vreemd als het toejuichen van de coup in Oekraine twee jaar geleden en het afkeuren van de recente "coup" in Turkije door de westerse politiek. Dat is meten met twee maten.

Dictaturen worden slechts "geruimd" als er iets te halen valt: In dat geval wordt de dictator afgezet en de grondstoffen (meestal olie) meteen ook voor de westerse bedrijven toegankelijk. Of de bevolking van die landen er beter van wordt? Vaak niet...

 

Dat de Nederlandse (en ook EU) politiek niet vies is van leugens en bedrog moge een ieder duidelijk zijn, maar het is ook duidelijk dat de politiek het leeuwendeel van de media in haar zak heeft. De taktiek van verdeel en heers werkt: Ook in het eigen land splijt men de bevolking door groepen die hun oren niet naar de waarheid van de politiek laten hangen, af te doen als ... (noem maar op).

 

 

2

Janoekovitsj was niet anders dan een verlengstuk van Putin. De invloed hier van was meer dan zichtbaar. Iets waar het westen niet op zat te wachten. De gebeurtenissen die erna noemt kloppen ook. De hele zooi hangt van corruptie aan elkaar. Neemt niet weg dat het westen met  steun de geo territoriale drift van Putin stopt.

 

Over de nucleaire dreining?

Bang ben ik daar niet voor. Ik geef aan dat de knoppen in handen van Putin wel gevaarlijk zijn.

 

Datgene wat ik rood heb gemaakt geeft aan, waar volgens mij de schoen knelt. Het westen heeft niet het recht om zich met andere, zelfstandige landen te bemoeien.

Het westen gedraagt zich als een dictator: Waar een dictator de belangen van zijn volk aan de zijne ondergeschikt maakt, doet het westen datzelfde met hele natie's.

 

In het geval van Oekraine was de bevolking redelijk 50/50 verdeeld over de wens om bij het westen of bij Rusland te horen. Het liep pas uit de hand toen het westen zich ermee ging bemoeien, veel geld "investeerde" en er (direct of indirect) een burgeroorlog ontketende.

Ga jij even aan de familieleden van de inmiddels 10.000 doden vertellen, dat de belangen van het westen belangrijker was dan de levens van hun naasten?

 

Ik snap echt niet waarom je de ziende blind bent voor de teritoriale drift van het westen, die weliswaar wordt geduid als een rem voor Poetin maar eigenlijk gewoon het vergroten van de macht van het westen betekent.

Hetzelfde geldt voor de rode knop: In handen van Poetin kunnen kernwapens gevaarlijk zijn, maar in de handen van de andere kernmachten is er geen vuiltje aan de lucht?

 

Op de rest wil ik niet eens reageren, je bent ziende blind, lijkt het. Rusland is slecht en het westen goed, precies zoals we vroeger op school, ten tijde van de koude oorlog geleerd hebben. Alleen zouden we inmiddels beter moeten weten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoiets als bad bank/good bank. Risico spreiden. Overigens erg spijtig te zien dat een onderneming met een uitstekende reputatie op die manier tegenslagen te verwerken krijgt die geen recht doen aan de lang traditie van dit bedrijf. Nog triester eigenlijk de openheid naar de burger die graag weet wat er gebeurd is. Wat mij overiens persoonlijk niet weerhield wel MAS te vliegen. In beide gevallen is opvallend dat en overheid en "specialisten" falen.

 

In de huidige stand van techniek niet eens nodig voor wat betreft de vliegtuigen. Ook hier vrees ik een doofpot, net als MH370.

 

Het is wat het is............................

Ze zullen eerst het toestel moeten vinden En de oorzaak vast moeten stellen Eerder gebeurd er niks MH370.

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leeuw

Tja, over Rusland zullen we het niet snel eens worden. Laat ik duidelijk zijn, elk slachtoffer, dus ook in de Oekraine is er 1 te veel. En nee, ik heb het niet op Putin, zijn naam is gelijk aan mensenrechtenschendingen. De Krim en zijn diverse bevolking zijn daar slechts 1 voorbeeld van. Waar ik bedoel, "het westen" is de gedachte dat mensen in "vrijheid" kunnen leven, of zelfbeschikking zo je wil. Janoekovitsch stond metname schijn vrijheid voor, metname die van Putin. Ik denk dat het gelukkig is dat daar een einde aan is gekomen. 

 

En ik neem aan dat dezelfde "ouderwetse" taktieken zijn gebruikt.

 

Europa heeft overigens niets te zoeken in de Oekraine, Dat ben ik met je eens. Turkije? Het is mij in zijn geheel niet helder wie er achter de coup poging zit. Net als de rest van de wereld . Ondertussen zou het net zo goed Erdogan kunnen zijn, als iemand anders. Ik zie Erdogan wel dezelfde weg bewandelen als Putin. In de zin de absolute macht te grijpen. De enige die een voordeel heeft bij de "coup" is Erdogan. Dat zet mensen aan het denken. Tja, leeuw, mensen zijn verschillend, dus ook hun kijk op de wereld, zoals het kennelijke verschil tussen jou en mij. Ik ben voor zelfbeschikking. Putin, Erdogan, Assad, nog wat geitenhoeders in Iran denken daar anders over. 

 

Tot zover leeuw, ik zie geen expansiedrift van het westen. Ik zie wel de VS die "democratie" ging brengen in landen waar Islam is. Iets wat opzich al een contradictie in terminus oplevert. Redelijk debiel in mijn ogen. Ze zullen er ondertussen van hebben geleerd. Voor de rest zie ik over de wereld geen beeld van het westen die landen annexeert. Dit in tegenstelling tot de Putin. Significant verschil. Die rode knop? Het was Putin zelf die het gebruik hiervan in de mond nam. Ik geloof zelf dat hij niet bang hoeft te zijn dat het westen Rusland zou willen "hebben". Hoelanger de grens dicht blijft? Hoe beter kijkt me. een volk wat zelf kiest onder een dictatuur te leven? Moet je ook niet een andere gedachte willen mee geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leeuw

Tja, over Rusland zullen we het niet snel eens worden. Laat ik duidelijk zijn, elk slachtoffer, dus ook in de Oekraine is er 1 te veel. En nee, ik heb het niet op Putin, zijn naam is gelijk aan mensenrechtenschendingen. De Krim en zijn diverse bevolking zijn daar slechts 1 voorbeeld van. Waar ik bedoel, "het westen" is de gedachte dat mensen in "vrijheid" kunnen leven, of zelfbeschikking zo je wil. Janoekovitsch stond metname schijn vrijheid voor, metname die van Putin. Ik denk dat het gelukkig is dat daar een einde aan is gekomen. 

 

Terwijl je Poetin in een adem noemt met mensenrechtsschendingen (zal vast terecht zijn), vergeet je dat in ons eigen land mensen worden opgepakt, omdat ze een mening hebben die anderen niet aanstaat. Maar goed, laten we vooral over de splinter van de ander klagen en die balk in ons eigen oog laten voor wat íe is. :rolleyes:

 

Nogmaals, ga de familieleden van die 10.000 doden in Oekraïne eens vertellen dat Janoekovitsj gelukkig is afgezet.

 

Was het rustig gebleven in Oekraïne (dus zonder gestook van andere landen), hadden zij hun naasten waarschijnlijk nog gehad. Zelfbeschikking is mooi, maar dan moeten die mensen ook ZELF kunnen beschikken over hun lot.

Daar is geen sprake van als je in een land gaan zitten stoken, omdat de huidige machthebber zijn oren niet genoeg naar jouw wensen laat hangen...

 

 

Europa heeft overigens niets te zoeken in de Oekraine, Dat ben ik met je eens. Turkije? Het is mij in zijn geheel niet helder wie er achter de coup poging zit. Net als de rest van de wereld . Ondertussen zou het net zo goed Erdogan kunnen zijn, als iemand anders. Ik zie Erdogan wel dezelfde weg bewandelen als Putin. In de zin de absolute macht te grijpen. De enige die een voordeel heeft bij de "coup" is Erdogan. Dat zet mensen aan het denken. Tja, leeuw, mensen zijn verschillend, dus ook hun kijk op de wereld, zoals het kennelijke verschil tussen jou en mij. Ik ben voor zelfbeschikking. Putin, Erdogan, Assad, nog wat geitenhoeders in Iran denken daar anders over. 

 

Tot zover leeuw, ik zie geen expansiedrift van het westen. Ik zie wel de VS die "democratie" ging brengen in landen waar Islam is. Iets wat opzich al een contradictie in terminus oplevert. Redelijk debiel in mijn ogen. Ze zullen er ondertussen van hebben geleerd. Voor de rest zie ik over de wereld geen beeld van het westen die landen annexeert. Dit in tegenstelling tot de Putin. Significant verschil. Die rode knop? Het was Putin zelf die het gebruik hiervan in de mond nam. Ik geloof zelf dat hij niet bang hoeft te zijn dat het westen Rusland zou willen "hebben". Hoelanger de grens dicht blijft? Hoe beter kijkt me. een volk wat zelf kiest onder een dictatuur te leven? Moet je ook niet een andere gedachte willen mee geven.

 

Juist, Europa heeft er niets te zoeken.

Dus ben je ook met me eens, dat het hele verhaal dat het westen de mensen daar zelfbeschikking gunt, pure bullshit voor de bühne is?

Dat je met zoveel woorden stelt dat jij wél en ik niet voor zelfbeschikking bent: :stom:

 

Expansiedrift van het westen zie jij niet... Dat het grootste deel van het Oostblok inmiddels in de Navo en EU zit, is je waarschijnlijk helemaal ontgaan?

Waar de VS democratie ging brengen is nu oorlog op ligt het land in puin. En de EU gaat nu precies datzelfde pad op, onder het mom van het brengen van vrede en zelfbeschikking voor de mensen elders.

 

 

Over De Krim:

 

- De Krim is in 1954 door Chroetsjov overgedragen aan de Sovjetrepubliek Oekraine, maar onder voorwaarden, o.a. dat Rusland er ten allen tijde een x-aantal manschappen en x-hoeveelheid aan materieel mag stationeren. Van een bezetting van De Krim was dus geen sprake, de aanwezigheid van russische militairen was en is legitiem.

- Van een annexatie is wel sprake, maar dan niet op de vijandelijke manier die dit woord doet vermoeden. Het parlement van De Krim (het was dus tenminste deels zelfstandig en geen "eigendom" van Oekraine!) heeft op 6 maart 2014 besloten zich bij Rusland aan te sluiten.

- Op 16 maart 2014 werd op De Krim een referendum gehouden en naar verluidt, was de meerderheid van de mensen voor aansluiting bij Rusland. Geen wonder, aangezien hun voorouders veelal van russische afkomst waren.

 

Kijk eens, is dat nou geen prachtig voorbeeld van zelfbeschikking? Het is toch precies wat het westen zegt te willen bereiken in die regio?

 

Kijk eens Strator, als je klaagt over anderen die onzin schrijven, kom er dan zelf alsjeblieft ook niet mee aanzetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Krim is onlosmakelijk deel van de Oekraine. Putin annexeerde dit deel van de Oekraine. .Dat is ook iets anders dan een militaire basis ergens hebben.

 

Vandaar ook de economische sancties. In jouw redenering zijn en blijven voormalige Sovjetrepublieken onderdeel van Rusland. Dus kan Putin ook rustig zijn troepen Letland binnen laten lopen? Je kunt hier een stukje neerzetten over Chroetsjov, wat annexatie vreedzaam of anderzins op geen enkele wijze rechtvaardigd?. En nee, ik zie geen expansie drift. Wat ik wel zie zijn megalomane Brusselse politici die denken dat het Oostblok een goed idee is om binnen de EU te halen. Dat noem ik geen expansie drift leeuw, overigens de afrekening krijgen politici wel voor deze volslagen idioterie. Wat ik wel zie is dat Putin zijn geografische drang een halt toegeroepen wordt.

 

Dat voormalige Sovjet staten kiezen voor Brussel, of zelfs de Navo? Dat is een bevolkingskeuze. Daar zijn referenda voor gehouden. Gek overigens, je kan wel een referendum voor hebben, maar niet als je er uit wil..Iets anders,onder Putin een referendum?  Zie je het echt gebeuren? Waarmee leeuw al een verschil dudielijk is tussen de Putin dictatuur of een democratisch systeem. Je zou het een Let of Moldavier kunnen vragen waarom ze het niet zien zitten onder Putin. Maar ik heb het vermoeden dat je het antwoord zelf ook wel weet.

 

Vervolgens zijn er ook in de Krim bevolkingsgroepen die Putin niet willen. Democratie is niet zaligmakend, het bewijs hiervoor is in onze discussie wel helder. Neemt niet weg dat het onder een dictatuur ook niet zo geweldig is. Ik zie de Russische staats TV nog niet met beelden komen van 100.000 man die aan de grens staan om dat ze er graag in willen. Voorlopig hebben we nog steeds Russen die politiek asiel aanvragen in de EU, ik denk niet dat dit voortkomt uit de democratische weelde.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Krim is onlosmakelijk deel van de Oekraine. Putin annexeerde dit deel van de Oekraine. .Dat is ook iets anders dan een militaire basis ergens hebben.

 

Vandaar ook de economische sancties. In jouw redenering zijn en blijven voormalige Sovjetrepublieken onderdeel van Rusland. Dus kan Putin ook rustig zijn troepen Letland binnen laten lopen? Je kunt hier een stukje neerzetten over Chroetsjov, wat annexatie vreedzaam of anderzins op geen enkele wijze rechtvaardigd?

 

De vergelijking tussen De Krim en Letland slaat nergens op want 1) de voorgeschiedenis van Letland is anders en 2) heeft Letland er niet zelf voor gekozen om (weer) bij Rusland te horen.

Dat is bij de Krim wel het geval: Het parlement heeft die wens uitsproken en later de bevolking ook.

 

En nee, ik zie geen expansie drift. Wat ik wel zie zijn megalomane Brusselse politici die denken dat het Oostblok een goed idee is om binnen de EU te halen. Dat noem ik geen expansie drift leeuw, overigens de afrekening krijgen politici wel voor deze volslagen idioterie. Wat ik wel zie is dat Putin zijn geografische drang een halt toegeroepen wordt.

 

Dat jij het geen expansiedrift wilt noemen, dat de voormalige Oostblokstaten stuk voor stuk de Navo/EU binnengehaald werden en worden, noem ik je ogen sluiten voor wat er gebeurt.

En als er al een afrekening komt, dan belandt die -linksom of rechtsom-, altijd op het bord van de burgers. Nooit op het bord van de politici...

 

Dat voormalige Sovjet staten kiezen voor Brussel, of zelfs de Navo? Dat is een bevolkingskeuze. Daar zijn referenda voor gehouden. Gek overigens, je kan wel een referendum voor hebben, maar niet als je er uit wil..Iets anders,onder Putin een referendum?  Zie je het echt gebeuren? Waarmee leeuw al een verschil dudielijk is tussen de Putin dictatuur of een democratisch systeem. Je zou het een Let of Moldavier kunnen vragen waarom ze het niet zien zitten onder Putin. Maar ik heb het vermoeden dat je het antwoord zelf ook wel weet.

 

Vervolgens zijn er ook in de Krim bevolkingsgroepen die Putin niet willen. Democratie is niet zaligmakend, het bewijs hiervoor is in onze discussie wel helder. Neemt niet weg dat het onder een dictatuur ook niet zo geweldig is. Ik zie de Russische staats TV nog niet met beelden komen van 100.000 man die aan de grens staan om dat ze er graag in willen. Voorlopig hebben we nog steeds Russen die politiek asiel aanvragen in de EU, ik denk niet dat dit voortkomt uit de democratische weelde.

 

Het liever bij Rusland willen horen is óók een bevolkingskeuze, zie het referendum op De Krim. Waarom sluit je daar je ogen voor?

 

Je blijft bezig met Poetin dit en Rusland dat, maar dat is niet waar het om draait.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw,

 

Je hebt mij niet horen zeggen dat als een volk beslist te willen horen bij Rusland dat ik daar afkeur op heb. Zelfbeschikking. Prima.

 

Het verschil leeuw is dat ik in het westen de expansie drift niet zo zie als jij dat doet. Ik zie geen Navo of EU leger een land binnenvallen. Wat ik in Brussel zie is corrupte politici. En hun megalome handelen. Overigens, je kunt zeggen, ja maar het volk heeft gekozen voor Rusland, wil daar bij opmerken dat Rusland koud een maand eerder het gebied wel annexeerde in militaire zin.Waar slachtoffers waren te betreuren in een poging de annexatie te stoppen. Het gaat er bij mij niet in dat je eerst militair annexeert, de boel flink onder druk zet door protesten te verbieden, een bezetter die slachtoffers maakt bij protesten die er wel door de burger ingezet werden. Om daarna een referendum te houden? Dit leeuw is de chronologische volg orde. Dus.................militaire inzet eerst, tja............. Volledig iets anders dan een volk wat zelf een referendum ingang zet om daarna het parlement de uitslag op te volgen. Zie het verschil.

 

En ja, de rekening van Brussel is inderdaad voor de burgers van de deelnemende landen, laten we hopen dat het niet lang meer duurt voor de EU-Brussel in zijn huidige vorm wordt opgeheven en alleen als handelsblok functioneert. 

 

De Oostblok landen leeuw? Ik zag geen Eu of Navo militairen eerst annexeren en dan een referendum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jullie twee moeten is meer vooruit kijken in plaats van achter om

De geschiedenis van Rusland en het oost blok hebben jullie niet veel kaas gegeten

Jullie komen over als ik het maar goed heb De rest kan barsten Jullie vergeten de aardbol is van iedereen

Waarom zijn jullie niet tegen het midden Osten Nee dan doe je zelf schade aan

Ik weet Ik denk anders

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huub,

 

Brussel zal erg blij zijn jouw steun te krijgen voor het megalomane beleid en corruptie van de EU.

 

Geschiedenis Huub? De recente history?Joseph Stalin? Goed voor tussen de 40 en 62 miljoen doden.

Of Vladimir Lenin? 4 miljoen doden? Beide genoemde heren in de top 10 van meest dodelijke dictators?

 

Roemenie, Nicolai Ceasescu? Ongeveer 400.000 doden op zijn naam.

 

De aardbol is van iedereen? Lijkt er geenzins op. Volgens mij zitten er enorme barsten in de Globalisatie. In zowel handels als migratie vraagstukken.

 

Het Midden Oosten? Graag niet in dit topic. Ik blijf het liefst ver weg, heel ver weg van een dergelijke discussie. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden