Spring naar bijdragen
andremast

MH 017, Geen woorden voor...............

Recommended Posts

Volkomen onnodige en trieste gebeurtenis.

Was dit echter een toestel van Togo Airways geweest onderweg van Swaziland naar Guinee met aan boord  Eritreeërs dan had zo'n beetje iedereen hier en in de rest van Nederland z'n schouders opgehaald en het volgende biertje open getrokken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op tv de rouwstoet gevolgd met een brok in mijn keel.Indrukwekkend om te zien.Niet alleen de rouwstoet op zich maar ook de duizenden mensen langs de route.En mocht ik de komende dagen voor zo'n rouwstoet aan de kant moeten doe ik dat met alle liefde.

Ik heb diep respect voor Timmermans.Gisteren zijn betoog aangehoord voor de VN en je hoorde duidelijk een brok in zijn keel en je zag hem ook een paar keer slikken.En dan de omhelzing die hij een vrouw gaf in Eindhoven.............nogmaals respect.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmiddag snel even de laatste twee afhalers gedaan in Deventer, en net voor vier uur aan de kant. Dat is het minste wat je kunt doen...

Het hele gebeuren vanaf iets voor vier op de radio gevolgd, en het pakt me dan toch wel aan. De slachtoffers zelf hebben volgens een van de vele experts weinig geleden, de nabestaanden zullen des te meer leed te verwerken krijgen. Mensen die hun (klein)kinderen wegbrengen voor de vakantie, hele gezinnen weg en ga zo maar door. 

Al dan niet bewust zijn hier onschuldige levens genomen door een stel extremisten. De grootste bedreiging van deze wereld volgens mij: extremisme. Vanuit welke basis dan ook.

Op deze manier word je weer even op je plek gezet, en vervallen de dagelijkse strubbelingen tot onbenullig gezever.

Aan alle nabestaanden veel sterkte gewenst de komende zware tijd, dat deze ramp uiteindelijk een plek mag krijgen en dat het recht mag zegevieren.

Maarten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volkomen onnodige en trieste gebeurtenis.

Was dit echter een toestel van Togo Airways geweest onderweg van Swaziland naar Guinee met aan boord Eritreeërs dan had zo'n beetje iedereen hier en in de rest van Nederland z'n schouders opgehaald en het volgende biertje open getrokken.

Als het dichtbij is raakt het de mensen altijd meer .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@EJD, helaas is dat ook waarheid geworden vandaag van een neergestort toestel in een afrikaans land, werd op het nieuws effe snel vermeld en klaar, net zo erg als deze ramp, eigenlijk zoals elke ramp.

bewerkt door Doornekamp33

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het dichtbij is raakt het de mensen altijd meer .

Dus die 194 slachtoffers hebben familie of vriendschapsbanden met zowat alle andere landgenoten?

Nogmaals, erg triest dat dit heeft moeten gebeuren maar de collectieve op het hysterische af zijnde toestanden vind ik zwaar overdreven. Het lijkt wel een evenement waar je op één of andere manier betrokken bij moet zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is op 2 manieren dichtbij:

1,omdat er veel Nederlandse slachtoffers te betreuren zijn.

2,omdat de ramp relatief dichtbij Nederland plaats vind. (we zien hier ook regelmatig Oekraïense vrachtauto's rondrijden)

Bij het EK 2012 waren Charkov en Donetsk nog 2 van de speelsteden.

Nu is het oorlog rond Donetsk, dat had niemand kunnen bedenken.

Een vliegtuigongeluk kan altijd gebeuren, maar zodra er een verkeersvliegtuig uit de lucht geschoten wordt, is het begrijpelijk nu eenmaal groot nieuws.

Dat zou ook zo zijn als dat in een Afrikaans land zou zijn gebeurd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik wil eerst mijn medeleven aan alle nabestaanden betuigen. en dit word met alle egards en met stijl gedaan!!!

ik wil ook even zeggen dat ik RESPEKT heb voor een ieder die zo,n wagen naar hilversum rijd!

ook verdienen diegene die de loodzware taak hebben om al die lijken te identificeren alle RESPEKT!

maar, 

dat toestel wat toen bij Bengasie uit de lucht werd "gehaald door Lybie met 150 Nederlanders aan boord was niet zoveel ophef over.

dat toestel van Korean-air wat rusland uit de lucht schoot?? ging ook in een paar dagen weer van het scherm af.

dat toestel wat onze grote vriend usa en-passant even uit de lucht schoot zijn we gemakshalve ook maar even vergeten??

en ja ik schrok toch even dat er vannacht weer een toestel neerstorte, en ja al was het "maar" in afrika. maar ook deze mensen laten weer mensen achter met VERDRIET.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ergens begrijp ik EJD ook wel.

Is het daadwerkelijk omdat mensen zo meeleven dat ze naast de weg gaan staan, op viaducten, bloemen neerleggen....?

Is het ramptoerisme ?

Ikzelf kwam terug en heb mijn vrachtwagen boven op de afrit van Beesd geparkeerd en ben ook getuige geweest van de rouwstoet.

Er zijn maar enkele gebeurtenissen in mijn leven die me bij blijven, waaronder deze.

De stilte die heerste toen de stoet voorbij kwam, op het viaduct, was intens.

Nooit geweten hoe hard stilte kan klinken.

Waarom ik ben gaan kijken ?

Ikzelf ben van lichting 89-4 en heb ook in Langemannshof gezeten, heb Bergen-Belsen bezocht, heb mogen meemaken in Berlijn hoe de muur viel.

Vooral het bezoek aan Bergen-Belsen staat me nog goed bij.

Waarom ben ik daar gaan kijken ?

Al sla je me dood, EJD, echt...

Op die vraag zou ik je tot op heden geen antwoord op kunnen geven.

Alleen de ervaring om getuige te zijn, van zoiets, dat is iets persoonlijks, net zoals ik persoonlijk heb besloten om getuige te willen zijn van de rouwstoet.

Misschien val ik dan onder het collectief, van het er bijzijn van een massa-evenement.

Voor mij is het een persoonlijke ervaring rijker, ik respecteer jouw mening dat jij het ook zeer in en in triest vind wat is gebeurd, alleen deel jij niet het collectieve gebeuren.

Iedereen geeft voor zijn eigen zoiets een plaats, ik op mijn manier, jij op jouw manier.

En dat getuigd ook van respect.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ergens begrijp ik EJD ook wel.

Is het daadwerkelijk omdat mensen zo meeleven dat ze naast de weg gaan staan, op viaducten, bloemen neerleggen....?

Is het ramptoerisme ?

Zie de foto's in de kranten van vandaag, en je weet het antwoord.

Een mensenmassa langs de weg, en vrijwel iedereen knipt met smartphone of camera wat 'ie knippen kan.

Hoezo respect....?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk-Pro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Diep respect voor mijn vriend en oud-collega marinier Eugene die met zijn collega's van de politie afgelopen week hun bijdrage hebben geleverd aan de identificatie van de slachtoffers van deze dramatische vliegramp.

Voor ons gaat het leven weer gewoon verder, zij hebben nog een zware taak te volbrengen.

In mijn alledaagse hectiek ging het nieuws over de vliegramp de afgelopen weken als flarden aan me voorbij.
Ik krijg een brok in m'n keel als ik zijn woorden lees, en het doet me nu pas beseffen wat een vreselijk drama heeft plaatsgevonden, hoeveel levens zijn verscheurd door wanhoop en verdriet, hoeveel onherstelbaar leed deze onbezonnen daad teweeg heeft gebracht.
Respect voor deze mannen, vergeet ze niet.....

post-427-0-61856500-1407099121_thumb.jpg

"Moe maar voldaan rij ik naar huis en heb ik vandaag bijzondere werkzaamheden verricht. Samen met meerdere collega's van de draagploeg Nationale Politie hebben we een bijdrage mogen leveren aan het identificatie proces van de slachtoffers MH17. Met veel respect heb ik vandaag vele slachtoffers in mijn handen gehad met de hoop dat ze zo snel mogelijk 'n naam krijgen teneinde een snelle terugkeer naar hun geliefden. Met een traan denk ik aan al die nabestaanden en wil ik ze veel kracht geven in hun verwerking"...

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus die 194 slachtoffers hebben familie of vriendschapsbanden met zowat alle andere landgenoten?

Nogmaals, erg triest dat dit heeft moeten gebeuren maar de collectieve op het hysterische af zijnde toestanden vind ik zwaar overdreven. Het lijkt wel een evenement waar je op één of andere manier betrokken bij moet zijn.

Mee eens.....   De column die Arnon Grunberg in Vrij Nederland schreef naar aanleiding van de 'collectieve rouw' slaat wat

mij betreft dan ook de spijker op de kop.

http://www.vn.nl/Archief/Samenleving/Artikel-Samenleving/Collectieve-rouw-collectieve-hysterie.htm

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat idee heb ik zowiezo bij iedere stille tocht, nationaal evenement, huldiging, staatsbegrafenis of wat dan ook

Men vind het schijnbaar nogal interessant om te kunnen zeggen deelgenoot of getuige te zijn geweest van een dergelijke grootschalige gebeurtenis die volop in de belangstelling staat van het volk en de media..

Neemt niet weg dat iemand er 'vol' van kan zijn en er misschienbijzonder verdrietig om is, maar om dan gaan staan applaudisseren wanneer een stoet van lijkwagens voorbij komt...tsja, het is niet iets wat zo direct in mij op zou komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden