[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ben ook maar eens voor mezelf begonnen...........


oliebaron

Recommended Posts

  • Forumlid

 

Ik reed toen nog op een Duitse vergunning dat gecombineerd met een Nederlandse auto gaf ineens heel veel voldoening bij de mannen van de wet. Aha, grande problem! Oh ja, en waarom dan wel? Een vergunning behoorde volgens deze twee wijze dienaren van de wet op het voertuig en aangezien ik een Nederlands voertuig en een Duitse vergunning had kwam het er op neer dat ik geen meter meer verder mocht.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

, of ik een lease- of huurcontract kon overleggen van Egbert Oosting bv naar Egbert Oosting Duitsland. Dit kon ik niet ik zei dat ik die thuis had liggen maar dat ik die wel even kon laten mailen. Dat ging dus niet gebeuren want ze hadden het origineel nodig. Voldaan vertelde  de man van de wet of ik maar even 750 euri wou betalen. 

  Hier heeft die man toch echt t gelijk aan zijn kant,hoe lullig t ook voor je is.

 Richtlijn 2006/1/EU staat in art 2 .1.(a/d) het gebruik van gehuurde voertuigen die ingeschreven staan in de EU toe.

Daartoe moeten ze aan een paar voorwaarden voldoen,beschreven in art 2.2.a en b

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006L0001&from=NL

 

Jij als vergunninghouder ( in Duitsland) mag een auto huren( in Nederland) maar je moet dat huurcontract wel kunnen tonen.

Overigens hebben ze je zeer coulant behandeld :D ,mijn collega moest ,in Auxerre, € 2500 aftikken en het scheelde niet veel of het originele contract moest getoond worden.

 

Ik heb zelf in het verleden menig rit gemaakt met een gehuurd voertuig( mijn ex werkgever "huurde"bij zijn dochteronderneming in Slowakije een trekker) en ook verschillende malen gecontroleerd in Frankrijk en België,maar nooit n probleem gehad.

Maar wel altijd en NL vergunning,huurcontract en arbeids contract tussen hem en mij.

 

Enige maanden terug was er zo n gevalletje in Italië,van Geuze transport uit St Annaland,vergunning op naam van Geuze transport en de auto op naam van Geuze beheer,kostte ook nogal wat en de auto werd geblokkeerd tot t contract er was.

 

En dan nog: wij willen allemaal dat "anderen"streng gecontroleerd worden op van alles,zoals cabotage,45 uur in de cabine en noem maar op,maar we moeten ons zelf ook aan de regels houden,anders heb je over anderen ook geen recht van spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even praktisch: mijn auto is van mij. Maar hoe toon ik dat, behalve het aankoopfactuur mss, dan aan?

 

Heb een NL vergunning. Uiteraard een NL kentekenbewijs. Is dat waar het omgaat, het kentekenbewijs?

 

Wie weet hier iets meer over?

 

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even praktisch: mijn auto is van mij. Maar hoe toon ik dat, behalve het aankoopfactuur mss, dan aan?

 

Heb een NL vergunning. Uiteraard een NL kentekenbewijs. Is dat waar het omgaat, het kentekenbewijs?

 

Wie weet hier iets meer over?

 

-

 

De te naam stelling van t kentekenbewijs???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even praktisch: mijn auto is van mij. Maar hoe toon ik dat, behalve het aankoopfactuur mss, dan aan?

 

Heb een NL vergunning. Uiteraard een NL kentekenbewijs. Is dat waar het omgaat, het kentekenbewijs?

 

Wie weet hier iets meer over?

 

-

Het is zoals hit het beschrijft, zoals reeds eerder beschreven is het kenteken op naam van egbert oosting bv komen te staan de vergunning stond echter op naam van mijn eenmanszaak egbert oosting transport, een simpele huurovereenkomst of gebruikersovereenkomst tussen egbert oosting bv en egbert oosting transport is in mijn ogen voldoende om dit niet weer te laten gebeuren, Dus ik denk dat het kentekenbewijs leidend is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even praktisch: mijn auto is van mij. Maar hoe toon ik dat, behalve het aankoopfactuur mss, dan aan?

 

Heb een NL vergunning. Uiteraard een NL kentekenbewijs. Is dat waar het omgaat, het kentekenbewijs?

 

Wie weet hier iets meer over?

 

-

op het tenaamstellingbewijs staat onder met kleine lettertjes:

"de tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geïdentificeerd als de eigenaar."

dus hiermee wordt ingedekt dat de persoon (of bedrijf?) die op dit document de eigenlijke (juridische) eigenaar is.

Ik denk dat dit heel moeilijk te bewijzen is, een auto kan gefinancierd zijn en op jouw naam staan maar dan ben je juridisch nog geen eigenaar.

Lastig verhaal dus, ik zou ook wel een willen weten hoe dit te bewijzen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

  Hier heeft die man toch echt t gelijk aan zijn kant,hoe lullig t ook voor je is.

 Richtlijn 2006/1/EU staat in art 2 .1.(a/d) het gebruik van gehuurde voertuigen die ingeschreven staan in de EU toe.

Daartoe moeten ze aan een paar voorwaarden voldoen,beschreven in art 2.2.a en b

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006L0001&from=NL

 

Jij als vergunninghouder ( in Duitsland) mag een auto huren( in Nederland) maar je moet dat huurcontract wel kunnen tonen.

Overigens hebben ze je zeer coulant behandeld :D ,mijn collega moest ,in Auxerre, € 2500 aftikken en het scheelde niet veel of het originele contract moest getoond worden.

 

Ik heb zelf in het verleden menig rit gemaakt met een gehuurd voertuig( mijn ex werkgever "huurde"bij zijn dochteronderneming in Slowakije een trekker) en ook verschillende malen gecontroleerd in Frankrijk en België,maar nooit n probleem gehad.

Maar wel altijd en NL vergunning,huurcontract en arbeids contract tussen hem en mij.

 

Enige maanden terug was er zo n gevalletje in Italië,van Geuze transport uit St Annaland,vergunning op naam van Geuze transport en de auto op naam van Geuze beheer,kostte ook nogal wat en de auto werd geblokkeerd tot t contract er was.

 

En dan nog: wij willen allemaal dat "anderen"streng gecontroleerd worden op van alles,zoals cabotage,45 uur in de cabine en noem maar op,maar we moeten ons zelf ook aan de regels houden,anders heb je over anderen ook geen recht van spreken.

Die beste man had het recht aan zijn kant en ik ben er met 750 euri dus nog genadig afgekomen, maar hoe kan het dat de ene 750 betaald en de andere voor het zelfde vergrijp 2500 euro. Het was voor mij een dure les je kunt gewoonweg niet alles weten of je vergeet domweg wat, hoop dat anderen hiervan kunnen leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik hieruit de conclusie trekken dat als ik op een trekker met CZ kenteken rijd van onze vestiging aldaar dat ik dan iets van een verhuurovereenskomst moet kunnen laten zien van de cz vestiging naar de nl vestiging zodat ik op die auto kan rijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die beste man had het recht aan zijn kant en ik ben er met 750 euri dus nog genadig afgekomen, maar hoe kan het dat de ene 750 betaald en de andere voor het zelfde vergrijp 2500 euro. Het was voor mij een dure les je kunt gewoonweg niet alles weten of je vergeet domweg wat, hoop dat anderen hiervan kunnen leren.

 

Ik weet niet of je hier verder nog juridische stappen ondernomen hebt,maar die 750 euri kan een borgstelling zijn,je krijgt dan later een schikking waarin de boete (toevallig) t zelfde bedrag is wat je al betaald hebt,en hier tegen kun je in verweer gaan.

Maar dat kost,als je t verliest, vele malen meer.immers :jij had geen huurcontract dus jij was in gebreke.

Dat weet zo n gendarme of polizei ook,en ze spelen erop dat jij je verlies neemt en er geen praat m,eer over maakt.

Zouden ze iedere keer door de rechter teruggefloten worden en jou je boete,met rente,terug moeten betalen,word er van hogerhand snel ingegerepen denkt ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mag ik hieruit de conclusie trekken dat als ik op een trekker met CZ kenteken rijd van onze vestiging aldaar dat ik dan iets van een verhuurovereenskomst moet kunnen laten zien van de cz vestiging naar de nl vestiging zodat ik op die auto kan rijden?

 

 

Die conclusie heb je heel goed getrokken,niet alleen een verhuurovereenkomst ,maar ook een transportvergunning van je Nederlands bedrijf.( ik spreek uit ervaring)

Als jij bij je CZ bedrijf in dienst bent uiteraaard niet,je moet dan alleen een arbeids overeenkomst met dat bedrijf kunnen laten zien( een recente loonstrook o.i.d.en beschikken over een CZ vergunning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die conclusie heb je heel goed getrokken,niet alleen een verhuurovereenkomst ,maar ook een transportvergunning van je Nederlands bedrijf.( ik spreek uit ervaring)

Als jij bij je CZ bedrijf in dienst bent uiteraaard niet,je moet dan alleen een arbeids overeenkomst met dat bedrijf kunnen laten zien( een recente loonstrook o.i.d.en beschikken over een CZ vergunning.

 

En als ze jou(chauffeur) nou verhuren aan de CZ vestiging??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

op het tenaamstellingbewijs staat onder met kleine lettertjes:

"de tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geïdentificeerd als de eigenaar."

dus hiermee wordt ingedekt dat de persoon (of bedrijf?) die op dit document de eigenlijke (juridische) eigenaar is.

Ik denk dat dit heel moeilijk te bewijzen is, een auto kan gefinancierd zijn en op jouw naam staan maar dan ben je juridisch nog geen eigenaar.

Lastig verhaal dus, ik zou ook wel een willen weten hoe dit te bewijzen is.

 

Dat is ook mijn gedachte.

 

Hoe bewijs je onderweg dat de auto waarmee je rijdt ook echt van jou is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is ook mijn gedachte.

 

Hoe bewijs je onderweg dat de auto waarmee je rijdt ook echt van jou is.

 

De vergunninghouder hoeft geen" eigenaar" te zijn van de auto,de auto moet op diens naam staan.

 

Als jij bij de bank een lening afsluit voor een (luxe of vracht auto) staat t kenteken op jouw naam,maar ben je eigenlijk geen "eigenaar".

Maar door de tenaamstelling wel wettelijk verantwoordelijk voor wat met die auto gedaan wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat de naam van persoon of bedrijf wat op kentekenbewijs staat als eigenaar aangemerkt wordt, ook al is dat eigenlijk een bank of lease maatschappij.

 

Andersom zou een mooie zaak zijn.....aansprakelijkheid.....een bank die alle bekeuringen betaald  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Vakantietijd is bijna weer voorbij,

ik zelf neem in oktober een paar weekjes heb dus de hele vakantietijd doorgewerkt.

Het heeft voor en nadelen om in vakantietijd door te werken het vrachtaanbod is een stuk minder maar dit geldt natuurlijk ook voor de files.

Van Noord Nederland naar de Franse grens zonder noemenswaardige files is natuurlijk heerlijk.

Ook is het hele gezin een weekje meegeweest, nee niet allemaal tegelijk eerst zoonlief een week mee daarna vrouwlief toen dochterlief en tot slot gaat zoonlief volgende week nog een keer mee.

Die had pech in zijn week, dat was namelijk een duitsland week met veel rijden en vroeg opstaan.

Volgende week gaan we richting Nantes, da´s ook wel veel rijden maar we komen dan in ieder geval niet in een verkeerd ritme terecht.

 

Even wat foto`s van onderweg 

post-7336-0-44031900-1409478824_thumb.jp 

Op locatie bij een boer in Frankrijk.

post-7336-0-85512100-1409479177_thumb.jp

Hier ben ik eerst maar eens een stukje ingelopen, het werd wel erg smal.

post-7336-0-24766200-1409479590_thumb.jp

Hier moest ik wel enorm aan wennen, dat getrek met spanbanden.
Ik heb namelijk zo´n 12 jaar niet meer met een huif gewerkt en de regelgeving en name de controle is met de tijd wel een beetje veranderd.

post-7336-0-83768400-1409479453_thumb.jp

Kijk, zo hoort het, met de handen in de zakken toekijken.

post-7336-0-99499500-1409479933_thumb.jp

Zo, hij is weer leeg, gordijntjes dicht en weer verder.

post-7336-0-65231600-1409480161_thumb.jp

Even een lampje wisselen hoort er ook bij, wel een duur lampje, want moest hem bij de pomp kopen.

post-7336-0-29496200-1409480509_thumb.jp

Voor ons niet meer zo bijzonder als we er voorbij rijden, maar voor de passagiers een geweldig uitzicht.

post-7336-0-89064300-1409480909_thumb.jp

Dit uitzicht gaf ook zo´n oeh en ah effect.

Zoals gezegd gaat volgende week mijn zoon nog een week mee en dan ben ik toch wel weer blij dat ik daarna weer lekker alleen op pad kan.

Het is heel leuk en gezellig, maar toch ook anders als er iemand anders mee is en je past je toch aan.

Voor mij als einzelgänger is het dan heel fijn als je dan weer gewoon alleen onderweg kunt zijn en je eigen ding kunt doen.

Oja, en maandag ga ik een koeler ophalen, iets waar ik al een hele tijd mee bezig ben, omdat het onder andere lichamelijk toch een stuk minder zwaar werk is en je van al dat spanbanden trekken af bent.

Hierover zal vast en zeker binnenkort wel weer een berichtje over verschijnen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Oja, en maandag ga ik een koeler ophalen, iets waar ik al een hele tijd mee bezig ben, omdat het onder andere lichamelijk toch een stuk minder zwaar werk is en je van al dat spanbanden trekken af bent.

 

 

Neem dan wel een koelert waar heel de zijkant van open kan,anders sta je dadelijk weer aan zware paletten te trekken. :D  :D

 

post-1893-0-76827200-1409482203.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja zo'n deurenkoeler weegt en kost ook wel wat! En doet geen diepvries...

 

Heb je verhaal net even gelezen, goed bezig als eigenrijder! Zonder vaste opdrachtgever een hele stap maar wel veel meer vrijheid. Blijf achter je geld aanzitten en let op de kosten, dan komt het best goed.

 

Ik heb in excel een programmatje gebouwd waarmee ik van iedere week kosten, opbrengst, winst enz van mijn eigen auto mee kan zien, als je interesse hebt hoor ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja zo'n deurenkoeler weegt en kost ook wel wat! En doet geen diepvries...

 

 

 

Dat ie wat kost is n feit,en hij zal door zijn constructie ook wel iets meer wegen.

Maar dat ie geen diepvries doet klopt niet,de foto,die ik aangaf enige postings terug heb ik van deze site:

 

 http://www.mascus.nl/transport/ge%C3%AFsoleerde-oplegger/norfrig-skaptrailer-frc-oppningsbar-sida-xdb-931/orkfkojj.html

 

En is FRC goedgekeurd.

Een vroegere werkgever van mij had er ook een;een Norfrig op een aangepast Vanhool chassis( vanwege het Joloda systeem wat er ook nog in zat),en zonder probleem FRC gekeurd.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar met een tautliner is er wel mee te laden dan met een kast/koeler of heb je er een klant voor

Ja daar ben ik mij terdege van bewust, je kan inderdaad veel meer met een taut en bent veel flexibeler en moet nu ook weer een nieuw netwerkje opbouwen, Maar ik wil dit ook doen om te kijken wat dit is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden