[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ben ook maar eens voor mezelf begonnen...........


oliebaron

Recommended Posts

  • Forumlid

Tja zo'n deurenkoeler weegt en kost ook wel wat! En doet geen diepvries...

 

Heb je verhaal net even gelezen, goed bezig als eigenrijder! Zonder vaste opdrachtgever een hele stap maar wel veel meer vrijheid. Blijf achter je geld aanzitten en let op de kosten, dan komt het best goed.

 

Ik heb in excel een programmatje gebouwd waarmee ik van iedere week kosten, opbrengst, winst enz van mijn eigen auto mee kan zien, als je interesse hebt hoor ik het wel.

Bedankt Erik maar heb zelf ook al wat in elkaar geflanst waarmee ik de kosten en baten goed in de gaten kan houden. En achter mijn geld aanzitten lukt goed al moet ik zeggen dat het meevalt, een paar zeer late betalers maar daar ga je dan ook niet weer voor rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In België ook weleens zoiets mee gemaakt.

Stond een rijkswachter midden op de weg en ik moest aan de kant.

Papieren, banden, schijven en weet ik allemaal nog keken ze naar en alles was in orde. Ze konden niks vinden.

Vraagt die slimmerd als laatste de zendvergunning voor de 27 mc. Die had ik toen niet bij dus.

Bakkie er uit gehaald ter plaatse. Moet hem nog steeds ophalen bij de rechtbank te Dendermonde.

Heb je daar serieus een vergunning voor nodig, al onze bussen hebben ook een 27mc maar nog nooit een vergunning gezien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dingen uitproberen kan nooit kwaad.

 

In de koelers is er vaak wel meer tijdsdruk. Zal ook wel eens een nachtje doorrijden bij zitten. 

Dat moet je liggen.

Maar mss is dat voor jou geen punt. 

 

Ik weet niet hoe het is qua tarieven. Wellicht zijn de opbrengsten ook beter.

 

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je daar serieus een vergunning voor nodig, al onze bussen hebben ook een 27mc maar nog nooit een vergunning gezien...

Toen wel of dat nu nog zo is weet ik niet.

Een telefoontje naar de PTT of toen al KPN was voldoende om 20 gratis vergunningen thuis te ontvangen.

Waren de collega's blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

27 mc is niet vergunningplichtig. Zendvergunningen lopen tegenwoordig via het Agentschap Telecom.

Het overkwam mij in de begin jaren 90. 

In die periode was het nog wel.

Toen ik belde voor een vergunning klonk aan de andere kant een diepe zucht gevold door: zijn ze weer bezig die belgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zend vergunning... Dat is nou. of was schijnbaar, echt een melk koe. Er werd toch niks voor gebouwd door de overheid??? Enkel maar geld binnen halen, geen wonder dat ze zo goed beschermd worden.... :rolleyes:

 

Veel geluk met het eigen rijders leven, denk dat stukgoed toch een prettiger leven is dan een koeler waar je altijd maar staat te wachten, zowel bij t laden als het lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zend vergunning... Dat is nou. of was schijnbaar, echt een melk koe. Er werd toch niks voor gebouwd door de overheid??? Enkel maar geld binnen halen, geen wonder dat ze zo goed beschermd worden.... :rolleyes:

 

Veel geluk met het eigen rijders leven, denk dat stukgoed toch een prettiger leven is dan een koeler waar je altijd maar staat te wachten, zowel bij t laden als het lossen.

De zendvergunning heeft mij niets gekost.

Kreeg er zo 20 gratis thuis gestuurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Zo daar zijn we weer.
Zal even een verslag geven van de laatste drie week.

Vertrek was maandag 01-09, "even" lossen bij een transportbedrijf in de buurt, ik was netjes om 07.45 aanwezig, waren er al twee voor mij maar ja, je bent bij een transportbedrijf dus geen probleem toch! Nou ik reed er om 10.30 weg hadden ze even drie auto`s gelost in twee en een half uur, toch een hele prestatie :stom:
Toen snel naar Oldenzaal even trailer wisselen.

post-7336-0-71242400-1411287003_thumb.jp

Toen snel door naar Apeldoorn om een klantje op te pikken.
Daar bleek dat ik op twee adressen moest laden in Apeldoorn en nu kwam ik dan toch een beetje in tijdnood, want ik moest vóór 4 uur ook nog in Den Bosch laden.
Opdrachtgever even gebeld en kreeg voor Den Bosch een half uur respijt met de vraag of ik nog ruimte had voor 2 euro`s, hiervoor kwam ik echter 20 cm te kort dus dat ging niet gebeuren.
Snel Apeldoorn opgepikt en door naar Den Bosch, hier moest ik 15 pallets laden maar, wat bleek, ze waren gestapeld en het waren maar 4 palletplaatsen.
Opdrachtgever maar weer gebeld of ze die 2 pallets nog hadden liggen die waren inmiddels weg en ik kon gaan rijden met de rest.
Snel gekeken of er nog wat lag voor de regio waar ik naar toe ging maar kon zo snel niks vinden, beetje jammer.

We konden woensdagmorgen om 7 uur in Les Herbiers bij de Hyper U.
Toen snel door naar Carquefou waar ik de volgende Hyper U had om 10 uur.
Ik was er om 09.15 en moest wachten tot 10 uur maar toen kon ik gelijk lossen, op zich goed geregeld.

post-7336-0-09582500-1411289203_thumb.jp

Toen op naar het laadadres om mijn eerste koelvracht te gaan laden.
Het was vlakbij te laden en vrijdag te lossen voor een plaatsje net naast Genève in Zwitserland, dus alle tijd van de wereld en helemaal toen ik de koekjes er nog voor de middag in kreeg.
Dus lekker op het gemakje richting Zwitserland.
Nu ben ik vorig millenium voor het laatst in Zwitserland geweest, maar had nu mooi de tijd om de grens over te komen.
De volgende dag was ik rond 13.00 uur op de grens en was met alle formaliteiten en weer een pasje rijker rond half vier klaar.
Nog even naar de klant rijden om te kijken waar die is, bleek het een transportbedrijf te zijn en ik kon nog lossen.
Ok snel gelost en toen terug naar Frankrijk, want kon de volgende dag in Oyonnax laden voor Prahecq.
Eerst nog even afrekenen bij de Zwitser of ik even 28,75 Euro wou betalen voor 26 km, niet echt goedkoop.

Ik kon pas vrijdagmiddag laden in Oyonnax, dus dorpje opgezocht, uitgeslapen naar de supermarkt enz.
Geladen en toen op naar Macon om toch maar even kleren te wassen, ik had namelijk mijn zoon mee en die had maar drie stel schone kleren mee.
Was gedraaid, maar de droger was stuk dan maar zo...

post-7336-0-57537100-1411290525_thumb.jp

post-7336-0-68190600-1411290571_thumb.jp

Zaterdag lekker op het gemakje naar Niort gereden om daar het weekend door te brengen.
Het was warm in Niort!!

post-7336-0-27401300-1411291175_thumb.jp

Maandag om 11.00 uur gelost en twee klanten geladen voor Douai en Lillers, die ik woensdag moest lossen en toen had ik toch een klein probleempje, want zoon moest toch echt woensdagavond thuis zijn, omdat hij donderdag weer naar school moest.
Het beste wat ik kon vinden was vanaf Breda naar Bremen, dus dat was leeg vanaf Lillers naar Breda.
Dat was trouwens ook een verhaal dat laden in Breda, kwam daar aanmelden en toen bleek dat er daar niemand Nederlands sprak, alleen gebrekkig Duits en Engels.
Of ik hem maar voor rampe zwei und dreizig wou zetten ik zeg,"ik versta je niet", "zwei und dreizig", zegt hij ik weer, "ik versta je echt niet" en toen schreef hij het op een papiertje, het moet toch niet gekker worden!

Afijn, geladen en óp richting noorden om zoon af te zetten zodat hij donderdag naar school kon.
Snel even schone kleren halen en de nodige administratie inleveren en hup, door naar Bremen.
De volgende dag gelost en weer bevroren garnalen geladen in Bremerhaven voor Oberferrieden.
Vrijdagmorgen gelost in de buurt weer geladen voor Marly la Ville en snel weer door richting Frankrijk.
Ik moest nu 45 uur maken en heb dat gedaan in Chalon sur Champagne waar ik zaterdag rond de middag was.
Maandag om negen uur weer verder gegaan richting Marly en was daar rond de middag en na een half uurtje al weer weg.
Dat kwam mooi uit, want ik moest om 14.00 uur weer laden in Mont soult voor Saint Sever, dat ligt in de 40, dit was weer een bakje diepvries en moest dinsdagavond om 21.00 uur weer gelost worden.
et laden liep goed dus weer mooi op het gemakje richting zuiden.
Dinsdagavond gelost en toen had ik even niks....
Woensdag aan het eind van de middag kon ik pas iets vinden wat mij aanstond, er was wel wat aanbod maar om nou voor een paar honderd euro van onder Bordeaux naar het midden van Nederland te rijden vertik ik.
Donderdag kon ik in Villeneuve-sur-Lot laden voor Vernon en Gisors.
Deze heb ik er vrijdagmorgen uitgegooid en toen was het tijd om richting huis te gaan.
Onderweg nog 3 mtr opgepikt voor hier in de buurt, voor de diesel en gaan met die banaan!!!
Kwam natuurlijk weer 5 minuten tekort om thuis te komen, heb me dus maar laten ophalen een kwartiertje voor huis.
Het zij zo.
Zaterdagmorgen morgen weer terug laten brengen en even naar de Biesebos voor een verdiende wasbeurt,
Daarna toch maar even van een lekker weekend thuis genieten en morgen maar eens weer kijken waar de rit naartoe gaat.

 

  • Like 11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe doe jij dat als ik vragen mag? Zit je de hele tijd met je laptop opengeklapt met een half oog op Teleroute of Timocom te koekeloeren? Of rijd je vaak voor dezelfde opdrachtgevers die voor je meekijken, of regelt het thuisfront veel?

Zomaar een vraagje hoor. Ik rijd meestal voor dezelfde klanten en heb vaak aan een belletje of sms-je genoeg. Vind ik persoonlijk wel relaxed zo.

Scheelt een hoop stress, gebel en geregel onder het rijden, wel zo veilig ook. Want in de praktijk ga je niet voor elk telefoontje een parking opzoeken, kost anders ook weer veel tijd. En onder 't rijden continu op de laptop gluren, daar worden de mensen op de linkerbaan niet blij van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe doe jij dat als ik vragen mag? Zit je de hele tijd met je laptop opengeklapt met een half oog op Teleroute of Timocom te koekeloeren? Of rijd je vaak voor dezelfde opdrachtgevers die voor je meekijken, of regelt het thuisfront veel?

Zomaar een vraagje hoor. Ik rijd meestal voor dezelfde klanten en heb vaak aan een belletje of sms-je genoeg. Vind ik persoonlijk wel relaxed zo.

Scheelt een hoop stress, gebel en geregel onder het rijden, wel zo veilig ook. Want in de praktijk ga je niet voor elk telefoontje een parking opzoeken, kost anders ook weer veel tijd. En onder 't rijden continu op de laptop gluren, daar worden de mensen op de linkerbaan niet blij van.

Eigenlijk maak ik van al die mogelijkheden gebruik, de Teleroute voor de regio`s waar ik niet zo veel kom, een belletje naar opdrachtgevers waar ik vaker voor gereden heb.

Heb het geluk dat het thuisfront ook hard meewerkt, de administratie wordt mij grotendeels uit handen genomen en ze kijkt ook veel op teleroute, en ze leert snel :ja:

Ooit hoop ik dat ik ook zover ben en dat ik aan een belletje of sms-je genoeg heb,scheelt idd een hoop stress

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Zo goedemorgen,

het is alweer een tijdje geleden dus tijd voor een update hoe het allemaal verloopt met de firma.

De koeler is inmiddels weer ingeleverd en wel om verschillende redenen, de belangrijkste is eigenlijk dat ik niet kan slapen met een draaiende koelmotor.

Ik kan daar niet aan wennen, het zal voor een groot gedeelte ook wel tussen de oren zitten, maar als dat ding aanstaat lukt het niet.

Ik heb van alles geprobeerd, oordopjes, maar dan ben ik bang dat ik de wekker niet hoor, start stop maar dan lig ik weer te wachten op het piepje dat de motor weer gaat draaien, afkoppelen en er een meter vanaf gaan staan werkte ook niet.

De tweede reden is dat ik teveel lege kilometers kreeg.

Ik had een leuk rondje van Noord Nederland richting Nantes en in Nantes weer laden voor Avignon en dan kwam de klad erin want daar kon ik weinig bijzonders terug krijgen.

Je bent met een huif veel flexibeler en er is veel meer aanbod aan vracht.

Heb mijn cijfers van het eerste halfjaar eens goed bestudeerd en daaruit kwam naar voren dat ik eigenlijk meer verdien op de lijn Randstad-Hamburg, Hamburg Randstad.

Ik kan de ene week drie keer naar Hamburg en de andere week twee keer, probeer met twee a drie klantjes op te gaan naar Hamburg en heb inmiddels een vast adresje waar ik terug kan laden in Hamburg het is wel een Ftl maar het is voor een redelijke prijs en ben snel weer terug in de Randstad.

Het grote voordeel voor mij is dat ik eigenlijk nooit langer als drie en een half uur van huis ben, en ik zo af en toe gewoon langs huis kan. 

En gelijk in de tweede week dat ik dit doe kwam dit gegeven heel goed uit, want mijn dochter viel van het paard op maandagavond, naar het ziekenhuis en foto´s gemaakt, pols gebroken, gips erom en op naar huis.

De volgende morgen telefoon van het ziekenhuis of ze zo snel mogelijk naar het ziekenhuis konden komen want bij nadere bestudering van de foto bleek dat het toch niet helemaal goed zat met de pols en dat dochter geopereerd moest worden, dan vervloek je dit beroep want je bent er niet en je wilt er zo graag zijn, maar ik had een vracht aangenomen van Gorinchem naar Hamburg en zat dus gelukkig die middag toch nog bij het bed van mijn dochter toen ze wakker werd uit de narcose. 

Al met al ben ik redelijk tevreden over mijn omzet van het eerste halfjaar en ben van mening dat je als eigen rijder wel degelijk wat kunt verdienen.

De volgende stap is de aanschaf van een trailer ik ben nogal gecharmeerd van het easy wrap systeem van Schmitz en ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft ?

post-7336-0-01865900-1416741112_thumb.jp

Ondertussen is de auto ook voorzien van mijn logo en naam.

post-7336-0-74932300-1416741244_thumb.jp

Cultuur snuiven in de kathedraal van Sees.

post-7336-0-21181300-1416741912_thumb.jp

Bewegwijzering van voor de oorlog, zo zie je ze niet vaak meer.

post-7336-0-24372500-1416741968_thumb.jp

post-7336-0-71555100-1416741987_thumb.jp

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zat van de week toevallig net aan je topic te denken en dat het alweer een tijdje geleden was dat we een update van je mochten ontvangen. Top dat je erweer bent  :ok: . Ook ik kon niet aan het slapen met een koeler wennen en was blij dat er weer een tautliner achter kwam.

 

Super om te horen dat je langzamerhand je draai vindt en dat je in ieder geval positief over je start kunt zijn. Blijf vooral schrijven Egbert.

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan ook niet met de herrie van zo'n koeler slapen.

 

Volgens mij de meesten niet. Dat het überhaupt mag vind ik trouwens verbazingwekkend. Een minuut telang rijden is al 'verkeersgevaarlijk', maar met een bak herrie op 30 cm van je bed proberen te rusten is okay.

 

Krijgt niemand mij uitgelegd.

 

-

bewerkt door JWZ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan ook niet met de herrie van zo'n koeler slapen.

Volgens mij de meesten niet. Dat het überhaupt mag vind ik trouwens verbazingwekkend. Een minuut telang rijden is al 'verkeersgevaarlijk', maar met een bak herrie op 30 cm van je bed proberen te rusten is okay.

Krijgt niemand mij uitgelegd.

-

bf73c0b417c8ebbd18e11aaf0df680f2.jpg

Dit is wel een oplossing, in combinatie met een extra goed geisoleerd dak, heb weinig last van de koeler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die enige oplossing is net als in Japan> verbod van koelmotor op kopschot.

Alleen toegestaan onder de laadbak aan chassis.


Oow ja, hoe kom ik daarbij??

Nou er was eens wat nieuws bij transportwereld over koelmotoren, en die van mitsubishi die onder de bak hangen werden geroemd omdat men daar in Japan al lang en veel ervaring had/heeft met die koelers die eronder hangen, omdat daar de koelmachines niet op het kopschot mogen hangen

 

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou is t al een tijd geleden dat ik met n koeler rondreed,maar bij mij waren er maar twee mogelijkheden:

Óf de koeler stond af,,Óf hij stond op continu.

Nóóit stond ie op "cycles"( start-stop) als ik in het bed lag.

Inderdaad eerst dat irritante waarschuwings piepje,dan het aggregaat enige minuten op vol toeren,vervolgens enige tijd stationair om dan af te slaan,tot de volgende "cycle"

Voor sommige producten( vers fruit,vers vlees,diepvries ijs) is t niet eens goed dat ie op start-stop draait ,volgens mij

 

Als ie gewoon stationair draait de hele nacht had ik er eigenlijk geen last van.

Voor de zekerheid voor t slapen gaan even op "manual defrost" en voor ik mn biertje op had liep ie alweer rustig. :D

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die enige oplossing is net als in Japan> verbod van koelmotor op kopschot.

Alleen toegestaan onder de laadbak aan chassis.

Oow ja, hoe kom ik daarbij??

Nou er was eens wat nieuws bij transportwereld over koelmotoren, en die van mitsubishi die onder de bak hangen werden geroemd omdat men daar in Japan al lang en veel ervaring had/heeft met die koelers die eronder hangen, omdat daar de koelmachines niet op het kopschot mogen hangen

 

Ik zal proberen om de volgende keer in Japan wat foto's te maken, die dit verhaal als complete kul bewijzen.

Je moet niet alles geloven wat ze bij RTL transportwereld vertellen, ouwe.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zal proberen om de volgende keer in Japan wat foto's te maken, die dit verhaal als complete kul bewijzen.

Je moet niet alles geloven wat ze bij RTL transportwereld vertellen, ouwe.

 

Groet ron

Zou zo maar kunnen.

Doet niets aan het feit af dat als ik de keuze had tussen ww en de hele week s,nachts naar zoeen bromtol 40 cm van mijn oren te gaan liggen luisteren.

Afijn ieder zijn ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden