[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ben ook maar eens voor mezelf begonnen...........


oliebaron

Recommended Posts

  • Forumlid
Mocht je die cijfers naast EL zelf uit kiezen....en zo ja wat houd het in?

Ja je hebt hier het zgn. Wunschkennzeichen in mijn geval is dat
EL - Emsland (dit staat vast)
O- Oosting
1404- jaar - maand dus 2014 april toen ben ik begonnen en heb de auto gekocht, en m'n eerste opdracht heb ik op 14 april 2014 aangenomen vandaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid

Vandaag eens iets heel anders.

Even een stukje geschiedenis over hoe en bij wie ik het vak geleerd heb.

Na enkele keren met een vriend te zijn meegeweest op een vrachtwagen heb ik besloten om zelf ook maar mijn rijbewijs en papieren te gaan halen. 

Dit had ik allemaal in 1988 voor elkaar en ben ook in dat jaar begonnen met rijden bij en charter uit Beilen die voor de Firma Beens uit Stadskanaal reed.

Hier heb ik het vak echt geleerd.

Het waren voornamelijk blokvrachten en we reden voornamelijk op Frankrijk, Italie en een beetje Scandinavie.

post-7336-0-78032900-1463384555_thumb.jp

Na 5 jaar had ik in een vlaag van verstandsverbijstering besloten om de bouw in te gaan om meer thuis te zijn.

Ik heb een jaar op school gezeten en nog een jaar in de bouw gewerkt en er toen toch uiteindelijk achter gekomen dat er diesel in mijn bloed zit.

Mij aangemeld bij het GPDW in Beilen en via hun ben ik terecht gekomen bij Hazelaar in Coevorden, een prachtig bedrijf met goeie collegas en super sfeer onderling.

 

post-7336-0-78690800-1463385292_thumb.jp

 

Hazelaar werd overgenomen door die andere grote uit Coevorden, Transportgroep van der Graaf, die een paar maanden later weer werd overgenomen door Penske.

 

post-7336-0-45110800-1463385415_thumb.jp

 

De Hazelaar-jongens hadden hier allemaal snel bekeken en een voor een zijn ze vertrokken, ook ik...

Omdat ik zin had in het échte chauffeurswerk heb ik gesolliciteerd bij Vos in Oss en werd aangenomen.

Wederom was het ook hier weer een geweldige tijd om te rijden.

Ik heb door heel Europa heen gezworven maar ondertussen kregen we gezinsuitbreiding en wilde ik toch meer thuis zijn, want ik was nu maar 1x in de 2 á 3 weken een dag of 2 thuis.

post-7336-0-16231100-1463385741_thumb.jp

 

Mijn overbuurman werkte in de wegenbouw, of dat niet wat voor mij was...

Ik sta altijd open voor iets nieuws en dus zat ik ineens op een kleefauto bij de Firma Ooms in Avenhorn.

Hier werkte ik met een speciale asfaltmachine die zelf de kleef opbracht.

Mijn taak was het om die asfaltmachine te voorzien van bitumen.

We werkten door het hele land samen met de machinist van de asfaltmachine.

Wij waren dus altijd met zijn tweeen en werkte dan samen met verschillende asfaltploegen door het hele land.

Ook hier was ik de hele week van huis, maar in de wintermaanden was ik 3 maanden thuis, dat was wel heel fijn.

In de laatste winter, werd de winter-ww afgeschaft en moest ik maar wat onderhoudswerkzaamheden doen in Avenhorn.

Omdat dit ook niet de bedoeling was, ben ik daar uiteindelijk maar weer vertrokken.............

 

post-7336-0-77459100-1463386116_thumb.jp "kruimeltje".

 

Via een of ander duister uitzendburo ben ik terechtgekomen bij de Firma Wetro in Woudenberg.

Ik had, behalve op de kleefwagen natuurlijk,  nog nooit op een tankwagen gereden, maar we deden gewoon of ik enorme ervaring had en dat ging prima....... wel met de nodige zweetdruppels.

post-7336-0-42441400-1463386242_thumb.jp

Hier werd na 1 jaar mijn contract niet verlengd en ben ik bij Randstad Transportdiensten in Emmen terecht gekomen.

Hier werd ik aan verschillende bedrijven uitgeleend en dan vooral veel distributie voor supermarkten en veel voor van den Brink in Hardenberg.

 

Op een gegeven moment werd ik uitgeleend aan de Firma Staalduinen in Maasdijk en dit zou alleen voor het seizoen april t/m september zijn.

Ik ben daar uiteindelijk het hele jaar blijven hangen.

 

Van Staalduinen is een verhaal apart.

DIt is een zeer net en sociaal bedrijf waar ik eigenlijk opnieuw van alles moest leren.

Het was vooral tankwerk met verschillende compartimenten met dus ook veel verschillende produkten.

We hadden dus soms wel 8 verschillende produkten bij ons.

Je begrijpt dat dit niet in 1 week te leren is.

Ik heb er in het begin dus eigenlijk gewoon de volle bakken gereden.

Op een gegeven moment werd mij gevraagd of ik opgeleid wou worden tot distributiechauffeur en zou ik bij hun een vaste aanstelling krijgen.

Mijn reactie hierop was niet zo heel snugger want ik zei NEE en waarom? Omdat mij de afstand van Beilen naar Maasdijk te ver was.

 

Ik ben toen gaan rijden bij van der Sluis in De Wijk en ook hier ook weer een hele mooie tijd gehad.

We reden stukgoed voor DSV van Denemarken naar Frankrijk, maar het grote nadeel was, dat ik hier héél weinig thuis was.

Zaterdags thuiskomen en zondags weer vertrekken.

Dus na een tijdje ook hier weer afscheid genomen, want het was me teveel weg.

post-7336-0-70933200-1463387137_thumb.jp

 

Dus, maar weer op naar Randstad in Emmen en die waren dolblij dat ik er weer was.

En wat denk je, de Firma Staalduinen had toevallig geinformeerd of Randstad wist waar ik uithing.

Ik werd dus direkt weer uitgezonden naar Maasdijk.

Na ongeveer een half jaar kwam van Randstad de vraag of ik bij hun in vaste dienst wilde komen.

Vrijwel op hetzelfde moment had ik een gesprek met de baas van Van Staalduinen en die vroeg mij wederom of ik voor hun wilde komen werken.

Ik zou dan opgeleid worden tot distributiechauffeur.

Ik zou de auto bij huis krijgen en dit was voor mij voldoende reden om naar van Staalduinen te gaan.

Hier heb ik 6 jaar met volle tevredenheid gewerkt.

Het is een uitdagende baan met heel veel afwisseling.

post-7336-0-96650200-1463387490_thumb.jp

 

De drang om zelfstandig te worden was bij mij enorm groot, dus heb ik in 2013 de stap genomen en ontslag genomen bij Staalduinen om aan een volgend avontuur te beginnen, die hier al uitvoerig beschreven is.

 

Al met al, veel beleefd en veel geleerd in 28 jaar transport en ik blijf het een geweldig vak vinden.

bewerkt door oliebaron
  • Like 17
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moguh Egbert,

 

Rijdt jij nog steeds voor die geweldenaar, uit Bleiswijk? Rijd zelf veel koelvervoer waaronder af en toe bloemen en/of planten richtung Deutschland. En veel groente/fruit naar DLD

 

Pakte redelijk wat vracht van Getru en Gist   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat kan, maar dacht gelezen te hebben dat jij charterde voor bedrijf uit Bleiswijk. Maar er zitten er daar meerderen dan Getru of Gist.

 

Maar waar ik meer naar zat te vissen was, hoe die koelverladers nu omgaan met deze toch al krappe rijtijdenwet. Heb menig discussie gehad, en ging mijn kop eraf met het maken van mijn volle 45 uur.  

 

Maar het is overal hetzelfde, Bleiswijk, Honselersdijk, Aalsmeer, Rijnsburg en de rest van die grafveilingen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wie niet? vol in het koelvervoer, is gewoon standaard 100+ uur, anders kun je niet goed meedraaien. Zeker niet op de lange afstand naar bijvoorbeeld Munchen.

 

Ikzelf rijd momenteel dubbel, dus tautliner en koeltrailer. Ik kijk al geeneens meer naar die 90 uur voor 2 weken, krijg alleen maar pijn in mijn kop. Maar rijd met schijven auto en kan dan nog wat doen.

 

Maar goed, jij rijd voor jouzelf, en ik op loondienst. Zolang het mij maar niets kost, vind ik het best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wie niet? vol in het koelvervoer, is gewoon standaard 100+ uur, anders kun je niet goed meedraaien. Zeker niet op de lange afstand naar bijvoorbeeld Munchen.

.....

 

LOL  Dagritje!

 

Overigens, d'r gaan 168 uur in een week, wat doe jij die andere uren???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Egbert, dan hebben we vast wel een keer koffie gedronken bij staal of onderweg.

Gr johan



Jij werkt toch voor Gert of niet?
Bij de TNB of Mobil hebben we zeker wel eens samen koffie zitten drinken. bewerkt door Marotrans
quote gerepareerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

LOL  Dagritje!

 

 

^^

 

Dagritje? Geef het jou effe te doen, heen en direct weer terug :zegtniets:

Het kan wel, sorry het kon wel hoor  :ja: Vroeger moesten we in Gemert  van die roestvrijstalen tanks laden met eigeel erin. Twee keer in de week naar Munchen, daar lossen, lege tanks terug laden,nachtrust maken en weer op huis aan. Eén keer kon ik in de zomer overdag niet slapen en dacht "krijg allemaal maar de rambam" en weer terug binnen de 23 uur. (Ja Ger ik deed en doe ook wel eens stout)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden