[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ben ook maar eens voor mezelf begonnen...........


oliebaron

Recommended Posts

  • Forumlid

Ben ook zo begonnen, maar heb na een jaartje toch gekozen voor een vaste opdrachtgever. Ik herken dat de rit prijzen op zich el me kunnen vallen via Teleroute en Timocom, zeker opvrachten naar D en F, maar had teveel lege kilometers, slechtere terugvrachten en een aantal erg late betalers.

Word nu rondgepland met 2500 tot 3000 km per week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrijdag 11 april was het zover had een afspraak gemaakt om de trekker op te halen en later op de dag een huurtrailer op te halen. Met hele gezin richting Nijkerk, we gingen er een gezellig dagje van maken. Trekker stond al klaar en na dat de familie hem  had bewonderd ging ik maar even naar binnen om hem op naam te zetten. Hier ging het mis, jullie moeten weten dat ik al een jaar of acht in Duitsland woon,

Binnen kwamen ze met de vraag wat mijn bsn nummer was. Ik zeg als dat hetzelfde is als mijn sofi-nummer kun je die krijgen, maar hoezo? We kunnen hem niet op naam krijgen was het antwoord. Ja hoor heb ik weer. Ikzelf had hier helemaal niet bij na gedacht dat dit wel eens een probleem kon worden, de trekker zou op naam komen van een eenmanszaak met een vestigingsadres in Nederland, Geen probleem toch? Maar de eenmanszaak is een natuurlijk persoon en aangezien die natuurlijke persoon niet in Nederland woonde was dit een probleem. Na wat heen en weer gebel en een aanbod van de mercedes dat ik de trekker wel via hun kon leasen, wat ik vriendelijk doch beslist heb afgewezen want daar werdt de trekker toch wat duurder van aan het eind van de rit, kwam er iemand van het rdw met een oplossing dat het wel mogelijk was maar daarvoor moesten we naar het rdw in Zwolle komen. Ok geen probleem een deel van het gezin had inmiddels de thuisreis aanvaard en ik was overgebleven met mijn zoon, Wij de vrachtwagen gestart en op naar Zwolle. In Zwolle aangekomen was er ook iemand van de mercedes uit Nijkerk, die natuurlijk ook nieuwsgierig waren hoe dit ging aflopen en mij natuurlijk ook verder wilden helpen.

De meneer aan de balie was behulpzaam maar had er ook geen verstand van hij zat daar nog niet zo lang. Bij het invullen van mijn sofi-nummer voor het aaanmelden kwam er steeds een melding op het scherm dat dit geweigerd werd. Maar iemand er bij gehaald die meer ervaring had en die kwam er ook niet uit. Het sofi-nummer is niet hetzelfde als een bsn nummer ik snapte er niks meer van. Op de brieven die ik van de belastingdienst krijg staat toch duidelijk een sofi-nummer en bsn-nummer wat identiek is.

Afijn op een gegeven moment riep er iemand iets over een BV  laat ik nou toevallig een BV hebben, ik kreeg weer hoop. Dit was mogelijk omdat de BV een rechtspersoon is.

Dan zetten we hem toch op de BV riep ik, voor het rdw geen probleem check voor mercedes geen probleem check, voor leasemaatschappij PROBLEEM check. De leasemaatschap moest een kreditcheck uitvoeren van de BV. Mijn t-shirt was inmiddels nat van het zweet en ik zag het eerlijk gezegd niet meer zitten dat ik hem deze dag nog op naam zou krijgen.

Het was inmiddels een uur of twee en ik dacht dat die kredit-check niet meer zou lukken. Maar rond half vier kwam het verlossende telefoontje van de lease maatschappij dat het door kon gaan. Ik was inmiddels een pakje zware shag verder geloof ik en was de lease maatschappij dankbaar dat ze zo snel een check hadden uitgevoerd over service gesproken.

Trailer halen had ik al verschoven naar maandag want ik moest ook nog bij de mercedes langs om een maut kast in te laten bouwen. Ook nog zoiets leuks die had ik de dinsdag ervoor gebeld met de vraag of ik vrijdag een mautkast kon laten in bouwen. Ja meneer dat gaat zomaar niet daarvoor moet u zich aanmelden bij toll-collect en allerlei papieren invullen en opsturen enz. enz. Ja meneer van de mercedes heb ik allemaal geregeld, ik stuur de aanmelding van toll-collect wel even per mail. Eigenlijk klonk hij gewoon verbaasd mijn gedachte is dan of er werkelijk ondernemers zijn die gewoon bellen met de vraag of er deze week even een maut-kast in gebouwd kan worden en verder niks geregeld hebben. De inbouw was zo geregeld en we konden eindelijk naar huis.

Het was een lange en stress volle dag geworden maar hij stond bij ons op de dam. Eind goed al goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben ook zo begonnen, maar heb na een jaartje toch gekozen voor een vaste opdrachtgever. Ik herken dat de rit prijzen op zich el me kunnen vallen via Teleroute en Timocom, zeker opvrachten naar D en F, maar had teveel lege kilometers, slechtere terugvrachten en een aantal erg late betalers.

Word nu rondgepland met 2500 tot 3000 km per week.

Inderdaad opvracht geen probleem terug belabberde prijzen. Ik doe vaak in Frankrijk een binnenlandse rit terug naar het noorden van frankrijk. Ik heb ook al een paar keer gedacht ga voor een vaste opdrachtgever rijden. Het wordt er allemaal makkelijker van geen stres meer van ik moet terug enz. We zullen het wel zien. 

bewerkt door oliebaron
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrijdag 11 april was het zover had een afspraak gemaakt om de trekker op te halen en later op de dag een huurtrailer op te halen. Met hele gezin richting Nijkerk, we gingen er een gezellig dagje van maken. Trekker stond al klaar en na dat de familie hem had bewonderd ging ik maar even naar binnen om hem op naam te zetten. Hier ging het mis, jullie moeten weten dat ik al een jaar of acht in Duitsland woon,

Binnen kwamen ze met de vraag wat mijn bsn nummer was. Ik zeg als dat hetzelfde is als mijn sofi-nummer kun je die krijgen, maar hoezo? We kunnen hem niet op naam krijgen was het antwoord. Ja hoor heb ik weer. Ikzelf had hier helemaal niet bij na gedacht dat dit wel eens een probleem kon worden, de trekker zou op naam komen van een eenmanszaak met een vestigingsadres in Nederland, Geen probleem toch? Maar de eenmanszaak is een natuurlijk persoon en aangezien die natuurlijke persoon niet in Nederland woonde was dit een probleem. Na wat heen en weer gebel en een aanbod van de mercedes dat ik de trekker wel via hun kon leasen, wat ik vriendelijk doch beslist heb afgewezen want daar werdt de trekker toch wat duurder van aan het eind van de rit, kwam er iemand van het rdw met een oplossing dat het wel mogelijk was maar daarvoor moesten we naar het rdw in Zwolle komen. Ok geen probleem een deel van het gezin had inmiddels de thuisreis aanvaard en ik was overgebleven met mijn zoon, Wij de vrachtwagen gestart en op naar Zwolle. In Zwolle aangekomen was er ook iemand van de mercedes uit Nijkerk, die natuurlijk ook nieuwsgierig waren hoe dit ging aflopen en mij natuurlijk ook verder wilden helpen.

De meneer aan de balie was behulpzaam maar had er ook geen verstand van hij zat daar nog niet zo lang. Bij het invullen van mijn sofi-nummer voor het aaanmelden kwam er steeds een melding op het scherm dat dit geweigerd werd. Maar iemand er bij gehaald die meer ervaring had en die kwam er ook niet uit. Het sofi-nummer is niet hetzelfde als een bsn nummer ik snapte er niks meer van. Op de brieven die ik van de belastingdienst krijg staat toch duidelijk een sofi-nummer en bsn-nummer wat identiek is.

Afijn op een gegeven moment riep er iemand iets over een BV laat ik nou toevallig een BV hebben, ik kreeg weer hoop. Dit was mogelijk omdat de BV een rechtspersoon is.

Dan zetten we hem toch op de BV riep ik, voor het rdw geen probleem check voor mercedes geen probleem check, voor leasemaatschappij PROBLEEM check. De leasemaatschap moest een kreditcheck uitvoeren van de BV. Mijn t-shirt was inmiddels nat van het zweet en ik zag het eerlijk gezegd niet meer zitten dat ik hem deze dag nog op naam zou krijgen.

Het was inmiddels een uur of twee en ik dacht dat die kredit-check niet meer zou lukken. Maar rond half vier kwam het verlossende telefoontje van de lease maatschappij dat het door kon gaan. Ik was inmiddels een pakje zware shag verder geloof ik en was de lease maatschappij dankbaar dat ze zo snel een check hadden uitgevoerd over service gesproken.

Trailer halen had ik al verschoven naar maandag want ik moest ook nog bij de mercedes langs om een maut kast in te laten bouwen. Ook nog zoiets leuks die had ik de dinsdag ervoor gebeld met de vraag of ik vrijdag een mautkast kon laten in bouwen. Ja meneer dat gaat zomaar niet daarvoor moet u zich aanmelden bij toll-collect en allerlei papieren invullen en opsturen enz. enz. Ja meneer van de mercedes heb ik allemaal geregeld, ik stuur de aanmelding van toll-collect wel even per mail. Eigenlijk klonk hij gewoon verbaasd mijn gedachte is dan of er werkelijk ondernemers zijn die gewoon bellen met de vraag of er deze week even een maut-kast in gebouwd kan worden en verder niks geregeld hebben. De inbouw was zo geregeld en we konden eindelijk naar huis.

Het was een lange en stress volle dag geworden maar hij stond bij ons op de dam. Eind goed al goed.

Ik ken het probleem,ik ben zelf ook geen staatsburger meer van Nederland maar van Cyprus.

Maar toch wel hier de BV hebben.

Elke keer problemen met auto's op naam zetten want de auto's staan op Prive naam bij mij en worden weer verhuurd aan de bv.

Wel netjes dat ze het Zo opgelost hebben voor je.

Wens je veel succes met rijden kerel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik ken het probleem,ik ben zelf ook geen staatsburger meer van Nederland maar van Cyprus.

Maar toch wel hier de BV hebben.

Elke keer problemen met auto's op naam zetten want de auto's staan op Prive naam bij mij en worden weer verhuurd aan de bv.

Wel netjes dat ze het Zo opgelost hebben voor je.

Wens je veel succes met rijden kerel.

 

Je loopt achter de feiten aan Arne, bijna 20 jaar terug wist ik al hoe je heel veel geld kon verdienen op Cyprus. Met een verschil, ik kwam er iedere 3 weken en jij waarschijnlijk niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik ga je volgen. Leuk man! Succes.

 

Ben zelf eigen rijder, dus ik heb een bijzondere aandacht.

 

OP het CF zijn er niet zoveel. Freddepet, maar dat is het wel zo. Scania1001 geloof ik ook.

 

-

 

Scania 1001 niet. LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Op dit moment kom ik er elke maand Ron,moet soms even Zwart geld halen he

 

Toe ik er kwam koste een liter diesel 18 cent. Ik ging leeg terug maar met volle tanks, bij de garage wisten ze op een gegeven moment niet meer of het nu lucht of diesel ketels waren :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Een ontmoeting met de gendarmerie

 

Ik geloof dat het mijn tweede ritje Frankrijk was, tussen Nancy en Dijon. Maandag had ik een vrachtje geladen voor de 01 in de buurt van Nantua

ik moest woensdag lossen dus had alle tijd van de wereld. De cruise control op 83 dat is eigenlijk mijn standaard snelheid dat gecombineerd met een vrachtje van 12 ton gaf natuurlijk een geweldig mooi verbruik. Ik heb er inmiddels een sport van gemaakt om zo zuinig mogelijk te rijden, ik sta momenteel op een gemiddelde van 3,55 waar ik eigenlijk best tevreden met ben.

De stemming was opperbest en op een gegeven zag ik de blauwe lampen opduiken in mijn spiegel of ik maar wou volgen. Bij afslag Bulgneville gingen we eraf. Ik had geen fouten op de kaart en de cmr netjes ingevuld en de rest was ook in orde dus kom maar op.

Mijn mening is dat als je wetsdienaren gewoon te woord staat je de helft al gewonnen hebt, dus auto uitgezet en netjes bonjour tegen de heer en dame van de gendarmerie gezegd,een antwoord kreeg ik niet wel een vinger die wees naar mijn tacho, ok, ook goedemorgen, Toen sloeg de twijfel toe of dit goed zou gaan aflopen. De kaart er uitgehaald en afgegeven nog steeds geen woord van de wetsdienaren,de kaart bij hun in de computer en voila geen rode strepen, je zag de teleurstelling op hun gezichten. Dan maar verder zoeken.

Ik reed toen nog op een Duitse vergunning dat gecombineerd met een Nederlandse auto gaf ineens heel veel voldoening bij de mannen van de wet. Aha, grande problem! Oh ja, en waarom dan wel? Een vergunning behoorde volgens deze twee wijze dienaren van de wet op het voertuig en aangezien ik een Nederlands voertuig en een Duitse vergunning had kwam het er op neer dat ik geen meter meer verder mocht. In mijn beste Frans maar verteld dat een vergunning op naam staat en niet op voertuig en dat ik laatst in Duitsland was aangehouden en het toen geen enkel probleem was en aangezien we in 1 europa leven kan dit in Frankrijk toch ook geen probleem zijn. Dit was niet hun mening en ze zouden wel even gaan bellen met het ministerie van transport.

We verplaatsten ons nu van de parkeerplek naar het buro. De moed begon nu toch een beetje weg te zakken ik kreeg het akelige vermoeden dat ik hier niet zonder betalen vanaf zou komen. Het ministerie van transport werd gebeld, en aangezien ik een beetje Frans praat kon ik het gesprek een beetje volgen. Het kwam er op neer dat de man van het ministerie zei dat dit geen enkel probleem was en de teleurstelling was enorm en hij bleef maar dooremmeren dat dit toch echt niet mogelijk was en om geen gezichtsverlies te lijden zochten de beide heren naar een oplossing van hun "probleem".

En warempel ze vonden er een, of ik een lease- of huurcontract kon overleggen van Egbert Oosting bv naar Egbert Oosting Duitsland. Dit kon ik niet ik zei dat ik die thuis had liggen maar dat ik die wel even kon laten mailen. Dat ging dus niet gebeuren want ze hadden het origineel nodig. Voldaan vertelde  de man van de wet of ik maar even 750 euri wou betalen. Hij gaf mij gelijk een routebeschrijving op papier waar ik kon pinnen, dit was op loopafstand van het buro, ik was dus niet de eerste en zeker niet de laatste die die routebeschrijving kreeg.

Dit vond ik een sterk staaltje, maar  het maakt niet uit  betalen zul je, inmiddels ben ik in het bezit van een NIWO vergunning om dit soort van verwarrring te voorkomen.

 

post-7336-0-88402300-1407662488_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja je hebt ze ertussen zitten.

Hoop iig dat het voor jou geen te groot probleem geeft in de boekhouding eind van de maand,blijft toch flink onverwacht "verlies".

Dus nu voortaan ook maar de hele boekhouding in de auto meenemen?

Grt. Weske

bewerkt door wesley 85
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel triest dat dit soort mensen de wet moeten handhaven. Als ik jou was zou ik een contract aangaan met transport in nood. Die weten precies hoe je moet handelen en hoe je in beroep kunt gaan.

Waar staat het bijvoorbeeld dat het een orgineel moet zijn en dat een kopie niet mag?

Misschien m9et je in Nederland juist het orgineel op kantoor houden net als met je vergunning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja je hebt ze ertussen zitten.

Hoop iig dat het voor jou geen te groot probleem geeft in de boekhouding eind van de maand,blijft toch flink onverwacht "verlies".

Dus nu voortaan ook maar de hele boekhouding in de auto meenemen?

Grt. Weske

Een goed transportondernemer heeft dit ingecalculeerd  ;)

 

Heel triest dat dit soort mensen de wet moeten handhaven. Als ik jou was zou ik een contract aangaan met transport in nood. Die weten precies hoe je moet handelen en hoe je in beroep kunt gaan.

Waar staat het bijvoorbeeld dat het een orgineel moet zijn en dat een kopie niet mag?

Misschien m9et je in Nederland juist het orgineel op kantoor houden net als met je vergunning.

Ben ik ondertussen mee bezig Ron, met transport in nood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij controle moet je kunnen tonen dat jij voldoet aan de vergunningsvoorwaarden. 

Dus bij een vergunning op naam maar geen auto op naam van de vergunningshouder moet een overeenkomst of verklaring kunnen worden getoond waaruit blijkt dat de auto legaal in bezit is van de vergunninghouder. Hier hoeft niet op te staan wat de vergoeding is overigens.

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vooropgesteld dat niemand het doet, want veel te veel gedoe etc. En daar rekent men ook op.

 

Grote kans dat, wanneer je dit zou aanvechten en voor laat komen, het onmiddellijk van de tafel wordt geveegd door de rechter.

 

Frustrerend dit. Schandalig ook.

 

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij controle moet je kunnen tonen dat jij voldoet aan de vergunningsvoorwaarden.

Dus bij een vergunning op naam maar geen auto op naam van de vergunningshouder moet een overeenkomst of verklaring kunnen worden getoond waaruit blijkt dat de auto legaal in bezit is van de vergunninghouder. Hier hoeft niet op te staan wat de vergoeding is overigens.

Ben laatst er in belgie ook voor aangehouden. Ik kwam ermee weg maar dn flik vertelde nog wel dat t normaal een boete is van 750 euries. ...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vooropgesteld dat niemand het doet, want veel te veel gedoe etc. En daar rekent men ook op.

 

Grote kans dat, wanneer je dit zou aanvechten en voor laat komen, het onmiddellijk van de tafel wordt geveegd door de rechter.

 

Frustrerend dit. Schandalig ook.

 

-

Frusterend is het juiste woord en machteloosheid, ze waren er gewoon op uit om die 750 euro te innen maakt niet uit hoe, Ook al waren de papieren goed geweest ze hadden altijd wat gevonden, Ik persoonlijk heb zulke dienaren van de wet nog nooit meegemaakt en dacht dat zulke verhalen wel meevielen, heb het nu meegemaakt en hoop zulke figuren niet weer te ontmoeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In België ook weleens zoiets mee gemaakt. 

Stond een rijkswachter midden op de weg en ik moest aan de kant.

Papieren, banden, schijven en weet ik allemaal nog keken ze naar en alles was in orde. Ze konden niks vinden.

Vraagt die slimmerd als laatste de zendvergunning voor de 27 mc. Die had ik toen niet bij dus.

Bakkie er uit gehaald ter plaatse. Moet hem nog steeds ophalen bij de rechtbank te Dendermonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden