[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ben ook maar eens voor mezelf begonnen...........


oliebaron

Recommended Posts

Gast transploft

Mijn ervaring met de Duitsers is precies zo. Die ene keer dat ik er daar 1 gehad heb, was ook volkomen terecht (2 te gladde banden onder de oplegger met ADR stukgoed geladen, en 1 spanband zonder label. Terecht dus..... Dan moet je ook niet zeuren, klaar. Min ervaringen met de Zwitsers en Fransen zal ik maar niet opschrijven. Ik wil niet met als Heer Ibo ook in het ziekenhuis belanden met hart klachten........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn ervaring met de Duitsers is precies zo. Die ene keer dat ik er daar 1 gehad heb, was ook volkomen terecht (2 te gladde banden onder de oplegger met ADR stukgoed geladen, en 1 spanband zonder label. Terecht dus..... Dan moet je ook niet zeuren, klaar. Min ervaringen met de Zwitsers en Fransen zal ik maar niet opschrijven. Ik wil niet met als Heer Ibo ook in het ziekenhuis belanden met hart klachten........

Heel bizar;

Een bekeuring voor spanband zonder label is terecht.......

En een bekeuring omdat T.S. zijn vergunning,in Frankrijk, niet op orde had  zetten we onder t onderwerp"zeuren":

 

In contrario:

Als bij ons,in Nederland, een Roemeen ( of wat dan ook) gepakt word omdat hij een cabotage rit te veel gemaakt heeft ,mag hij gelijk aan de hoogste boom gehangen worden.

 

 

 

Over geest en letter van de wet gesproken. :eek:  :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heel bizar;

Een bekeuring voor spanband zonder label is terecht.......

En een bekeuring omdat T.S. zijn vergunning,in Frankrijk, niet op orde had  zetten we onder t onderwerp"zeuren":

 

In contrario:

Als bij ons,in Nederland, een Roemeen ( of wat dan ook) gepakt word omdat hij een cabotage rit te veel gemaakt heeft ,mag hij gelijk aan de hoogste boom gehangen worden.

 

 

 

Over geest en letter van de wet gesproken. :eek:  :eek:

Hoezo vergunning niet in orde. Ik kreeg destijds de boete omdat ik mijn originele leasecontract niet kon laten zien. 

En suggereer je met je tweede opmerking dat ik teveel cabotage ritten uitvoer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Ik heb weinig slechte ervaringen met de politzisten.

Zeker als je je materiaal en ladingzekering enigzins op orde hebt valt het wel mee.

Je moet alleen niet met 95 km/h en ADR de berg afrijden. :rolleyes:

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Eeh...ja...bij Montabauer op de A3.

Voor je het weet zit je met 40 ton aan die snelheid.

Koste mij een paar tienen.

Dat valt nog wel te overzien gelukkig.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoezo vergunning niet in orde. Ik kreeg destijds de boete omdat ik mijn originele leasecontract niet kon laten zien. 

En suggereer je met je tweede opmerking dat ik teveel cabotage ritten uitvoer?

 

 

Nee Egbert,ik reageer op transploft zn reactie dat die duitser m een terechte bekeuring gegeven zou hebben voor die spanband en dat hij t maar liever niet heeft over die Fransman of Zwitser .

Terwijl ze alledrie gedaan hebben waar ze voor betaald worden: te controleren en bij overtreding een sanctie geven.

 

Soms valt t wel eens op dat ,als er een buitenlander gecontroleerd word,de zwaarste straf nog niet hoog genoeg is en zodra wij,Nederlanders aan de beurt zijn,de controleurs "begrip"moeten opbrengen omdat wij met ons werk bezig zijn.

 

Dat heeft niks te maken met jouw lease contract of je cabotage geschiedenis,ik heb je een paar postings geleden gezegd dat t lullig was dat je die bekeuring kreeg voor dat leasecontract,maar dat die vent in zijn recht stond.

Als hij er niets van had gezegd was jij er mee weg gekomen en als hij na jouw een Bulgaar controleert die aan zijn zesde cabotage rit bezig was ,en ook door laat gaan,kunnen we beter helemaal stoppen met controles .

 

ZE zullen jou niet meer pakken met een vergunning of lease contract dat niet in orde is,gezien de kosten zul je wel zorgen dat t in orde is.

Had je er niet voor betaald is dat twijfelachtig,maar ook die "Bulgaar"(of Pool ,Roemeen o.i.d.) kon er zo mee weg komen en gaat volgende keer weer door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Nee Egbert,ik reageer op transploft zn reactie dat die duitser m een terechte bekeuring gegeven zou hebben voor die spanband en dat hij t maar liever niet heeft over die Fransman of Zwitser .

Terwijl ze alledrie gedaan hebben waar ze voor betaald worden: te controleren en bij overtreding een sanctie geven.

Soms valt t wel eens op dat ,als er een buitenlander gecontroleerd word,de zwaarste straf nog niet hoog genoeg is en zodra wij,Nederlanders aan de beurt zijn,de controleurs "begrip"moeten opbrengen omdat wij met ons werk bezig zijn.

Dat heeft niks te maken met jouw lease contract of je cabotage geschiedenis,ik heb je een paar postings geleden gezegd dat t lullig was dat je die bekeuring kreeg voor dat leasecontract,maar dat die vent in zijn recht stond.

Als hij er niets van had gezegd was jij er mee weg gekomen en als hij na jouw een Bulgaar controleert die aan zijn zesde cabotage rit bezig was ,en ook door laat gaan,kunnen we beter helemaal stoppen met controles .

ZE zullen jou niet meer pakken met een vergunning of lease contract dat niet in orde is,gezien de kosten zul je wel zorgen dat t in orde is.

Had je er niet voor betaald is dat twijfelachtig,maar ook die "Bulgaar"(of Pool ,Roemeen o.i.d.) kon er zo mee weg komen en gaat volgende keer weer door.

Beste Europeaan,

Uw betoog slaat nergens op. Ik ben een eerlijk man, en zal onze buitenlandse collega's nooit afvallen zoals hier op dit forum continu gebeurd. Ik neem hun (als persoon op zich) niet veel kwalijk, de schuld van alle ellende en verschil komt door onze vrienden in Brussel/Den Haag doe het vertikt om de wetgeving sluitend te maken, waar veel werkgevers weer dankbaar gebruik van maken.

Wat ik probeerde duidelijk te maken, is dat in mijn opinie, er beter gepraat kan worden, waardoor er meer begrip onderling is, met de Duitse controleurs, dan met de Franse en Zwitserse controleurs die direct al beginnen te schrijven voor elke kleine overtreding. Dat is mijn persoonlijke ervaring tenminste. Nergens schrijf ik dat er verschil gemaakt moet worden tussen een hollander en een oost Europeaan. Een agent die zijn werk goed doet, behandeld iedereen gelijk, ongeacht de afkomst. Maar is ook een redelijk mens.......

En ja, ik ben blij met al die controles..... Wat een bende zou het worden zonder.......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Europeaan

 

Snap je punt maar je kunt toch niet ontkennen dat er een wezenlijk verschil zit tussen het niet bij je hebben van een leasecontract of het uitvoeren van je zesde cabotagerit. Ok het zijn allebei vergrijpen maar om nou dezelfde sanctie te zetten op die vergrijpen vind ik een beetje te ver gaan. Hoorde deze week een verhaal dat ik maar onder de stamtafelgesprekken schaar, het ging er over dat een chauffeur zijn auto verzet had tijdens een feestdag in Zwitserland om zijn auto in de schaduw te zetten een oplettende diender had dit gezien en presenteerde de chauffeur een boete van 500 CHF omdat hij had gereden op een feestdag.Volgens jou had deze diender hier het recht toe omdat hij zijn taak uitvoerde ik vind hem een hersenloos figuur die  een uniform draagt.

Ik vraag me af waarom jij de moe lander erbij haalt. In dit topic is er niet over gesproken en ik wil dat graag zo houden, ik beschouw ze als collega`s net als jij een collega van mij bent. Het maakt mij niet uit waar je vandaan komt als een collega hulp nodig heeft zal ik hem helpen ongeacht uit welk land dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik doe in een weekje

 

Maandag begin ik te lossen in Assen, daarna gaan we laden in Wiefelstede en Westerstede om die vervolgens te lossen op de zaak, na het lossen afkoppelen en dan wordt de trailer s`nachts geladen zodat ik de volgende morgen vroeg kan vertrekken.

Dinsdag eerst nog een adresje bijladen in Wanssum, hier heb ik de hele reis last van want die gaan er bijna als laatste uit  :(. Ik begin vandaag te lossen in Bielefeld vervolgens los ik ook nog in Garbsen, Laatzen, Hannover en Adelheidsdorf dat was het voor vandaag aangezien ik om 0400 uur begonnen ben zitten mijn uurtjes erop.

Woensdag ga ik weer lekker verder, vandaag begin ik te lossen in Helmstedt dan Anderbeck, Sandersleben, Lutherstadt-Wittenberg, Langerwisch veel binnendoor rijden in voormalig Oost Duitsland en dan kom je ze af en toe nog tegen de oude weggetjes met al die keien en gaten waar je echt wel rustig aan doet.(heb hier nog een filmpje zal eens zien of ik die geplaatst krijg).

Donderdag gaan we vrolijk verder en beginnen in Berlijn daarna Lindenberg, Angermünde en dan is hij weer leeg s´avonds nog even laden in Lauenau en de dag is weer vol.

Vrijdag lossen in Bleiswijk en een palletje oppikken voor Rotterdam deze weer gelost en vervolgens weer een volle bak geladen.

Zaterdag vroeg gelost in Kempen en weer geladen in Geldern voor Westerstede. 

Een dikke 3000 km later en rond een uur of een ben ik zatermiddag weer thuis. Vijenveertig uur maken en maandag gaan we weer vrolijk verder :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Heer Europeaan,

Ik haalde de oost Europeaan aan, om aan te geven dat er geen verschil gemaakt mag worden tussen wie dan ook.

Het verhaal wat U aanhaalt zal niet door een Duitse agent geweest zijn (gok ik). Als het inderdaad een paar meter geweest is, en dat is absoluut terug te zien door een controleur met laptop, is dit inderdaad weer zo'n agent geweest die geen hart heeft. Dit gaat inderdaad nergens over. Maar dit soort "grappen" zal je altijd houden. In mijn ogen ook onnodig om te bekeuren. Maar volgens de letter van de wet terecht.

Maar wees eerlijk, dit had ook voorkomen kunnen worden door hem niet te verplaatsen. Als chauffeur moet je ook zelf nadenken voor je iets doet. Ik heb zelf gemiddeld 1 bekeuring per 4 jaar of zo, en dan nog voor een klein vergrijp die wel terecht zijn (enkele kilometer te hand in bebouwde kom of zo), niet vreemd als je een ton per jaar rijd, toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Europeaan

 

Snap je punt maar je kunt toch niet ontkennen dat er een wezenlijk verschil zit tussen het niet bij je hebben van een leasecontract of het uitvoeren van je zesde cabotagerit. Ok het zijn allebei vergrijpen maar om nou dezelfde sanctie te zetten op die vergrijpen vind ik een beetje te ver gaan. Hoorde deze week een verhaal dat ik maar onder de stamtafelgesprekken schaar, het ging er over dat een chauffeur zijn auto verzet had tijdens een feestdag in Zwitserland om zijn auto in de schaduw te zetten een oplettende diender had dit gezien en presenteerde de chauffeur een boete van 500 CHF omdat hij had gereden op een feestdag.Volgens jou had deze diender hier het recht toe omdat hij zijn taak uitvoerde ik vind hem een hersenloos figuur die  een uniform draagt.

Ik vraag me af waarom jij de moe lander erbij haalt. In dit topic is er niet over gesproken en ik wil dat graag zo houden, ik beschouw ze als collega`s net als jij een collega van mij bent. Het maakt mij niet uit waar je vandaan komt als een collega hulp nodig heeft zal ik hem helpen ongeacht uit welk land dan ook.

 

 

Ik wilde ook niet specifiek een vergrijp benoemen,het had ook een overtreding van het RTB kunnen zijn,spies je noet teveel vast ovedr dat "cabotageregel"

En wat je zegt over die Zwitser ,die storie zou ik voorlopig ook maar zien als "stamtafelpraat"misschien heeft er iemand fch 500 betaald,maar niet omdat ie zijn auto in de schaduw zette,daar geloof ik niks van.

 

Wat betreft die "moelander" in mijn posting 162 had ik achter,de door mij willekeurig gekozen nationaliteit; Roemeen, nog wat geschreven tussen (   ) ik had,in plaats daarvan, er ook alle nationaliteiten van de EU kunnen benoemen ,maar dan word t verhaal een beetje lang. :D  :D

Maar je mag i.p.v. Roemeen ook Belg,Fransman , Deen of Italiaan lezen

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heer Europeaan,

Het verhaal wat U aanhaalt zal niet door een Duitse agent geweest zijn (gok ik). Als het inderdaad een paar meter geweest is, en dat is absoluut terug te zien door een controleur met laptop, is dit inderdaad weer zo'n agent geweest die geen hart heeft.

 Ik weet niet precies op welk verhaal je doelt van mij,maar ik vermoed t volgende:

 

Europeaan

 

. Hoorde deze week een verhaal dat ik maar onder de stamtafelgesprekken schaar, het ging er over dat een chauffeur zijn auto verzet had tijdens een feestdag in Zwitserland om zijn auto in de schaduw te zetten een oplettende diender had dit gezien en presenteerde de chauffeur een boete van 500 CHF omdat hij had gereden op een feestdag.

 

 

 

 

Kijk dan nog eens héél goed wie de poster is. :D

 

Ja,ik weet t; lezen is moeilijk :D  :D

 

Of misschien Hans Anders,of Specsavers

DE HEMA schijnt ook zoiets te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik weet niet precies op welk verhaal je doelt van mij,maar ik vermoed t volgende:

Kijk dan nog eens héél goed wie de poster is. :D

Ja,ik weet t; lezen is moeilijk :D:D

Of misschien Hans Anders,of Specsavers

DE HEMA schijnt ook zoiets te hebben.

Mijn excuus voor dit misverstand. U hebt helemaal gelijk. Het was inderdaad door de Heer Oliebaron geplaatst. Mijn welgemeende excuus hiervoor. Zal ik dan toch ook aan een brilletje moeten???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou dat gesprek van die zwitser zowiezo niet al te serieus nemen. Weet wel dat er een aantal welen geleden een belg bekeurd is, werkend bij een klein bedrijfje, waar de baas de auto van had verzet omdat het extreem stormde en bang was dat er iets op zou vallen ofzo denk ik. Maar omdat de werknemer altijd zijn pas in de tacho liet zitten werd dit gezien als onderbreking van de nachtrust/wekelijkse rust, had de baas ff 10sec langer nagedacht en de tacho op out of scope gezet dan was er niks aan de hand geweest. En ook ik begrijp best dat er soms te streng gecontroleerd wordt maar er moet op een gegeven moment een grens getrokken worden en dat zal bij de ene ambtenaar wat eerder zijn als de andere maar goed als je een overtreding begaat en of je het nu express doet of niet dat maakt niet uit maar je weet gewoon dat je dan een bekeuring kunt krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Ik vind jouw verhaal niet zoveel afwijken van het verhaal met de Zwitser.

Overigens is de Belg een ei dat hij z'n pas er in laat zitten.

Maar daar reageer ik niet om. Wie vinden jullie dat de boete moet betalen? De chauffeur of de baas?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Nee hoor, maar omdat het nu pas geplaatst wordt........

Waar iemand zich mee bezig kan houden.... :huh:

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden