[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Punten bijschrijven


Recommended Posts

  • Forumlid

Een bergingschauffeur van Broekhuis wist mij te vertellen dat je je code 95 kon laten bijschrijven op je huidige rijbewijs.Want die van mij is 10 jaar geldig,en anders krijg je een rijbewijs voor 5 jaar....die van mij is geldig tot 2021....ik dacht dat alles me duidelijk was...maar niet dus.Ik bel volgende week wel met CBR....zucht... :stom:  :angel:  :wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb sindskort 35 punten bij elkaar en laat ze deze vakantie bijschrijven op mijn rijbewijs, zonder medische keuring.

rijbewijs is geldig tot 2019, dus in dat jaar medisch keuren en in 1 gang naar gemeentehuis voor verlenging rijbewijs en wederom code 95.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een bergingschauffeur van Broekhuis wist mij te vertellen dat je je code 95 kon laten bijschrijven op je huidige rijbewijs.Want die van mij is 10 jaar geldig,en anders krijg je een rijbewijs voor 5 jaar....die van mij is geldig tot 2021....ik dacht dat alles me duidelijk was...maar niet dus.Ik bel volgende week wel met CBR....zucht... :stom:  :angel:  :wijn:

Meen dat dit wel kan hoor,

blijft de geldigheid van je huidige rijbewijs staan en de datum van code 95 erbij (5jr)...

je zou net goed weg moeten komen zonder keuring etc. (je vernieuwd hem niet maar laat iets bijschrijven), zo heb ik het althans begrepen... echter bijna netzoveel moeite..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

3 Vragen

1 . Moet je daar ook voor betalen om de punten bij te schijven in je rijbewijs ?

2 . Krijg je dan een nieuw rijbewijs met de oude datum ?

3 . Of word dit digitaal gedaan waardoor je je oude rijbewijs houd ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet inderdaad betalen voor een nieuw rijbewijs, want die code 95 moet er echt op komen te staan.

Als je ook opnieuw medisch gaat keuren, wat aan te raden is als je rijbewijs in 2016 t/m 2018 verloopt, krijg je vanaf dan een nieuw rijbewijs dat weer vijf jaar geldig is.

Let op! Stel dat je de 35 uur hebt bijgeschreven, kun je pas op 10-9-2016 (tenzij je rijbewijs D ook hebt, dan 10-9-2015) weer nieuwe uren laten bijschrijven. Uren die eerder worden gehaald, zullen volgens informatie van het CBR verdwijnen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn rijbewijs is geldig tot 03.03.2020.

dan moet ik dus nu op het rijbewijs laten bijschrijven?

Moet ik waarschijnlijk met uitdraai waar de punten op staan naar de gemeente.

of moet dit via het CBR eerst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee zodra jij je 35 uur hebt gehaald geeft het CBR een seintje aan de gemeente, hier hoef je zelf niets aan te doen. Je kunt rechtstreeks naar de gemeente, wel voor de zekerheid zeggen dat je nieuw rijbewijs wil mét code 95. Maar dat zou automatisch moeten gaan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij in de gemeente wisten ze trouwens überhaupt niet dat je punten kon laten bijschrijven op je rijbewijs. Maar meneer hoe moet dat dan? Ik kan toch niet zomaar op het rijbewijs gaan schrijven? Nee u moet een nieuw rijbewijs aanvragen met medische keuring daarbij.

 

Het heeft best wel wat overredingskracht gekost om ze te overtuigen dat je de punten kon laten bijschrijven. Dat je dan wel een nieuw rijbewijs kreeg (lees koopt) maar zonder keuring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij in de gemeente wisten ze trouwens überhaupt niet dat je punten kon laten bijschrijven op je rijbewijs. Maar meneer hoe moet dat dan? Ik kan toch niet zomaar op het rijbewijs gaan schrijven? Nee u moet een nieuw rijbewijs aanvragen met medische keuring daarbij.

 

Het heeft best wel wat overredingskracht gekost om ze te overtuigen dat je de punten kon laten bijschrijven. Dat je dan wel een nieuw rijbewijs kreeg (lees koopt) maar zonder keuring.

Da's dus een wereld van verschil bij die ambtenaren.

 

In Harderwijk was die tante aan de balie beter op de hoogte van e.e.a. als die van het CBR (telefoniste denk ik)     :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast transploft

Gefeliciteerd meneer met de caravan

Nu zorgen dat de volgende 35 uur gemaakt zijn voor 2020, scheelt weer een extra nieuw rijbewijs

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

T is voor tractor?

'Krijg' je die gewoon als je daar om vraagt? Ik weet niet beter dat je 'vroeguh' op je zestiende een trekker-rijbewijs kon halen, maar dat je die niet nodig had als je in het bezit was van rijbewijs B.

Is dat veranderd?

Ik kreeg (tractor) met vernieuwen van mijn rijbewijs, ivm code 95 ,er gewoon bij rob zonder ernaar te vragen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

T is voor tractor?

'Krijg' je die gewoon als je daar om vraagt? Ik weet niet beter dat je 'vroeguh' op je zestiende een trekker-rijbewijs kon halen, maar dat je die niet nodig had als je in het bezit was van rijbewijs B.

Is dat veranderd?

Dat was vroegen al geen rijbewijs maar een tractor certificaat. In de volksmond werd het wel voor rijbewijs uitgescholden, maar dat examen had echt niks te maken met rijvaardigheid, alleen maar met voertuigbeheersing.

Het is nu nodig voor ieder voertuig wat (nu nog) niet gekentekend is. Alles breder als 1.30 meter en/of af fabriek voorzien van een trekinrichting dient men een trekker rijbewijs voor te hebben.

Het is dus wel handig om, nu nog, gratis en voor niets het bij te laten schrijven op je rijbewijs. Zelfs met een beetje overmaatse gazonmaaier mag je de openbare weg niet meer op. Over een paar jaar is die overgangsregeling afgelopen en moet iemand met een gewoon B rijbewijs ook examen doen voor trekker.

Het is nu dus ook een echt examen bij het CBR dat men moet afleggen. Ook zijn er diverse rijscholen die, al dan niet gezamelijk, een echte landbouwtrekker op de dam hebben staan, waar dubbele bediening is is gebouwd.

Er zijn echter maar een paar merken waar een rijschool uit kan kiezen. Dit komt door de afmeting van de cabine omdat niet iedere cabine er op is berekend dat er iemand redelijk comfortabel naast de bestuurder kan mee rijden.

Dat een trekker rijbewijs geen overbodige luxe is wordt wel bewezen door het feit dat er al diverse klachten zijn gekomen omdat het te moeilijk zou zijn. Het percentage gezakten was relatief groot........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar zijn ze al sinds 1992 mee bezig, gelijk invoeren !

Roodlicht en flitsfoto's kunnen dan ook geïnd worden. Plus meldingen op kenteken zijn nauwkeuriger dan "die" trekker.

Ze rijden ongecontroleerd op gewicht en snelheid rond en alleen een T rijbewijs voldoet.

Dodehoekspiegels niet nodig terwijl ze vaak door dorpskernen rijden die verboden zijn voor vrachtverkeer.

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden