[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een beetje te breed


Gast shompie

Recommended Posts

Gast shompie

 

 

 
 
 
17 Juli 2014 | 08.24
A27 bij Merwedebrug dicht door te breed transport
transport.jpg
Foto: ZHZ Actueel.

GORINCHEM • Een te breed transport zorgde er woensdagavond voor dat de A27 voor de Merwedebrug bij Gorinchem enige tijd afgesloten werd.

De vrachtwagen met daarop de te brede lading blokkeerde de rijbanen in de richting van Werkendam. Via Avelingen werd het verkeer dat erachter kwam vast te staan door de politie omgeleid. Er ontsond een lange file.

Met pas- en meetwerk werd het transport gedraaid en ging de dieplader rond 22.00 uur via de A15 richting de uiteindelijke bestemming Europoort

 

 

Ik werd er van de week al op geattendeerd door een forumlid.

 

Dit was dus geen Bulgaarse prutser maar een Nederlandse E6 top chauffeur. Iedereen kan dus fouten maken.

 

Het schijnt iets menselijks te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Natuurlijk ben je met dit soort transporten route plichtig. Ik ga niet speculeren over wat er hier fout is gegaan, er is een forumlid die het wel precies weet. Maar als die het niet nodig vind om dat hier te melden begrijp ik dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij heeft dit niet zoveel met de chauffeur te maken maar alles met het de mensen verantwoordelijk voor het uitzetten van de route. Rijksdienst voor het wegverkeer had namelijk zelf aangegeven dat dit de juiste route zou moeten zijn. Goed van de chauffeur dat hij op tijd is gestopt.

 

Dit stukje kwam ik tegen:

 

 

 

GORINCHEM - De A27 richting Breda is woensdagavond tegen half negen net voor de Merwedebrug volledig afgesloten nadat een breedtetransport klem is komen te zitten. Het transport bleek te breed voor de brug. Het duurde tot kwart over tien voordat het transport weer los was.

Te breed transport stremt verkeer voor MerwedebrugDe politie leidde het verkeer achter het obstakel terug naar de afrit. Rond kwart voor negen werd het achteruit de brug afgereden, maar stond toen nog steeds midden op de rijbaan. het verkeer kon nu wel passeren via de parallelrijbaan.

Uiteindelijk werd de A27 om kwart over tien vrijgegeven. Het transport is via de A15 naar Europoort gegaan. De route via de Merwedebrug bij Gorinchem was volgens het transportbedrijf door de Rijksdienst voor het Wegverkeer doorgegeven.Volgens zeggen nam het transport de A27 omdat de viaducten in de A15 het gewicht van het transport niet aankonden, maar dat bleek wel te kunnen. (Bron: VID)
bewerkt door minuteman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Het transport had daar niet mogen rijden....

 

Of dat een fout van de chauffeur is weet ik niet. Als een Bulgaar of Roemeen ergens verkeerd rijd of op een fietspad beland is het een prutser, dus zeg het maar.

 

Jammer dat dit dan een auto van een gerenommeerd bedrijf is, het gaat mij alleen om het voorbeeld. We maken allemaal fouten, net als die Bulgaar bij de Mc Donalds, die had echt op voorhand niet zoiets van, ik zal hier even lekker de boel aan bonken rijden maar die reacties worden wel gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Verschil, in dit geval, is dat deze chauffeur op tijd is gestopt en niet allerlei straatmeubilair aan gort heeft gereden tot hij echt niet verder kon......

 

Dat dan weer wel ja, wat dat betreft had hij geluk ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Het ligt zeker niet bij de begeleiders.

Een begeleider is er enkel en alleen voor de veiligheid van het overige verkeer. En ik durf te beweren dat 90% van de begeleiders gewoon achter het transport aan rijd ook als ze weten dat het transport van zijn route afwijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus als het transport ergens het kanaal in sukkelt, rijden de begeleiders er ook in? 

Is er dan totaal geen communicatie?

 

Trouwens, die vent die eerst de stoplichten uit de grond rijd, daarna beton blokken probeert weg te duwen met zijn trekker is gewoon een hersenloze dwaas, zoiets doe je niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat erg dat iemand zo zijn best doet om een Nederlandse chauffeur in diskrediet te brengen.

Zo te zien ken je hem; "Dit was dus geen Bulgaarse prutser maar een Nederlandse E6 top chauffeur."

 

En dan ook nog durven vergelijken met een idioot die enorme schade  heeft aangericht.

Krijg je hier een fijn gevoel van, of zo?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Wat erg dat iemand zo zijn best doet om een Nederlandse chauffeur in diskrediet te brengen.

Zo te zien ken je hem; "Dit was dus geen Bulgaarse prutser maar een Nederlandse E6 top chauffeur."

 

En dan ook nog durven vergelijken met een idioot die enorme schade  heeft aangericht.

Krijg je hier een fijn gevoel van, of zo?

Ik kwam vanmorgen een foto tegen van een Nederlandse vrachtwagen die onder een trein lag.

Dat is ook anders he...

Weet je nog dat filmpje van die Pool die zichzelf klemgereden had in Engeland en die belaagd werd en van angst zijn broek vol piste. Wat een LOL hadden we toen he, de prutser.

Wij Nederlanders maken niet zulke domme fouten he, want wij zijn de beste en we zijn zeker beter dan hunnie....

Mede door deze instelling gaat het zo goed met onze logistieke sector. We overschatten onszelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je nog dat filmpje van die Pool die zichzelf klemgereden had in Engeland en die belaagd werd en van angst zijn broek vol piste. Wat een LOL hadden we toen he, de prutser.

 

Je bedoelt dat filmpje van die kerel die tig keer tegen hetzelfde autootje aanbotste?

 

 

 

Wij Nederlanders maken niet zulke domme fouten he, want wij zijn de beste en we zijn zeker beter dan hunnie....

Mede door deze instelling gaat het zo goed met onze logistieke sector. We overschatten onszelf...

Pffffff.

Dus omdat 'wij' onszelf overschatten gaat het niet zo goed met onze logistieke sector.   Ach ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Goed lezen Doortje.....

Mede.

Toen de eerst Polen kwamen rijden hier vonden wij dat niet zo'n probleem, ons werk konden ze niet doen, daar hadden ze de capaciteiten niet voor.

We hebben al die tijd liggen slapen en nu in ene is iedereen in paniek en moet er van alles geregeld worden om ze weer terug naar huis te krijge .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ron je hebt een poosje terug ook zo'n akkefietje met een begeleider gehad in italie, die jou de verkeerde route opgaf.

Staat er dan nergens iets over verantwoording voor de te nemen route.

Ik kan me voorstellen als je ergens nooit geweest bent dat je toch iets moet hebben wat aangeeft wat de te volgen route is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik werd er van de week al op geattendeerd door een forumlid.

 

Dit was dus geen Bulgaarse prutser maar een Nederlandse E6 top chauffeur. Iedereen kan dus fouten maken.

 

Het schijnt iets menselijks te zijn.

 

En zo is het , je zegt hiermee niets over de feiten.

 

Ach het zal het warme weer van de afgelopen dagen wel zijn. :kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

post-635-0-68387500-1406960324_thumb.jpg

 

Zo kwam ik dit tranport tegen bij Tiel. Bizar breed. Wat ik ervan weet is dat Mammoet contact heeft gezocht met onze projectleiding en heeft gevraagd of ze er na 20:00 langs konden. Dat kon niet niet want wij gingen barriers zetten dus zijn hun vroeger gaan rijden. Of dat met toestemming is geweest van RWS en ILenT weet ik niet. Wel is het zo dat de brug bij Gorinchem in de oorsspronkelijke route zat. Het enige 'manco' is het tijdstip. Voor de rest is het allemaal helder en top gedaan door Mammoet mbt het controleren van de afzettingen. Iets wat de firma W. uit A a/d R. verzuimde daar zij een avond van te voren met een dumper van 5,5 meter breed voor de barriers stonden. Nu zijn wij niet de beroerdste en we waren nog niet begonnen met asfalt draaien dus hebben we hem door het vak laten komen. Ff de frezen eruit en rijden maar, iets wat bij aannemers als Heijmans/MNO e.d. absoluut niet zou gebeuren!

 

post-635-0-93805800-1406960342_thumb.jpg

 

post-635-0-42422600-1406960362_thumb.jpg

 

post-635-0-98953200-1406960375_thumb.jpg

 

post-635-0-48145800-1406960388_thumb.jpg

bewerkt door the duke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moet je Mammoet even bellen. Zal wel een foutje zijn van RWS of/en Ilent. Dat weet ik ook niet hoor. Zal wel net zo'n geintje zijn als met dat vliegtuig op de a44. Zaak is dat ze Door van tevoren de route te doorlopen zonder oponthoud langs onze afzetting konden passeren. Meer weet ik er niet van. Dat RWS regio Breda in ons onderhoudsbestek zit en dat mijn collega's daar waren is puur toeval. Zo kom ik aan die foto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al ligt dat ding een meter uit het lood. Een rond ding wat bijvoorbeeld 6 meter breed is word nooit 7 meter breed.

Maar dan zal het die dronken platkop wel zijn geweest. LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben in Nederland genoeg "prutsers".

Die kunnen zelf wel voor de nodige schades zorgen.

Daar ziijn we die buitenlanders echt niet bij nodig.

Volledig mee eens.

Het valt mij steeds vaker op dat collega's niet willen proberen een stapje beter de best te doen als een moelander.

Zeker qua kantel-ongelukken heb ik vaak mijn vraagtekens.

Zelfs op "kantelgevoelige lading" zoals tank of hangend vlees vervoer kan je kantelen voorkomen door defensief te rijden.

Alleen met hoog geladen levende dieren kan ik mij er iets bijvoorstellen.

Maar verder ben ik van mening dat kantelen, mits geen technisch defect of medische oorzaak, absoluut te voorkomen is.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden