[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een beetje te breed


Gast shompie

Recommended Posts

In principe zijn alle ongelukken te voorkomen mits de techniek het maar niet af laat weten en banden heel blijven.

Kijk alleen eens om je heen hoeveel weggebruikers er met andere dingen bezig zijn met andere dingen dan autorijden.

Moet je eens kijken hoeveel kopstaart botsingen er zijn, meestal veroorzaakt door mensen die op wat voor manier niet aan het opletten waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volledig mee eens.

Het valt mij steeds vaker op dat collega's niet willen proberen een stapje beter de best te doen als een moelander.

Zeker qua kantel-ongelukken heb ik vaak mijn vraagtekens.

Zelfs op "kantelgevoelige lading" zoals tank of hangend vlees vervoer kan je kantelen voorkomen door defensief te rijden.

Alleen met hoog geladen levende dieren kan ik mij er iets bijvoorstellen.

Maar verder ben ik van mening dat kantelen, mits geen technisch defect of medische oorzaak, absoluut te voorkomen is.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ik ook. Ik had ook van die collega's die, als ze achter mij reden in een klaverblad, liepen te jammeren dat ik best harder de bocht door zou kunnen. Misschien is dat ook wel zo, maar ik zoek niet graag de grenzen op op dat gebied. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vind het wel knap dat ze zonder kleerscheuren achteruit (neem ik aan) daar weer weg zijn gekomen. Ik denk dat menigeen (waaronder ik zelf) zich eerst even stevig achter de oren of op andere plaatsen waar het normaal gesproken niet jeukt zou krabben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook. Ik had ook van die collega's die, als ze achter mij reden in een klaverblad, liepen te jammeren dat ik best harder de bocht door zou kunnen. Misschien is dat ook wel zo, maar ik zoek niet graag de grenzen op op dat gebied. 

 

Ik ben begonnen bij Frans Beiten in de spa, op een combi.

Destijds had je nog die leuke grijze kratten die niet in verband stonden, dus 5 hoog, 45 kratten op 1 cheppallet, met daaromheen alleen zo`n touwtje.

Dan van die lekkere schuifzeilen, en nee, niet die luxe van tegenwoordig met staaldraad erdoorheen, nee, gewoon een lap zeil.

En uiteraard niet vergeten, bladveren onder de wagen.

Dan leer je vanzelf wel dat men geen grens moet opzoeken, want als die even gingen overhellen, dan lag er gelijk een hoop glas naast je wagen.

 

Soms dan denk ik dat men op zo`n manier weer eens echt rijles moet krijgen.

Tegenwoordig met die luchtbalgen, die je wagen lekker in balans houden, tot er een grens word bereikt, dan is het boem, en het span ligt op zijn kant.

Want dan zakt hij echt ineens door zijn balgen heen.

Met bladveren dan voel je dat veel beter, dat een wagen begint te hellen.

 

Voor het comfort zijn luchtbalgen natuurlijk prettig, de vroegere abortusweg, ( E313 ) van Hasselt naar Antwerpen met bladveren was nu niet echt een prettige ervaring, hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wanneer reden jullie daar?

Als je een antieke SETO Scania zag met een langharig werkschuw stuk tuig erin, die best wel aardig was, dat was ik...

In 1984 ongeveer, weet het niet heel precies meer

Ikke niet,zat grootste tijd van dat jaar nog in de pijpleiding

grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk begin 90, weet nog wel dat ik reed op wagen 135.

Ook nog op dat grote slagschip gereden, die renault.

Knalgele cabine, topsleeper, groene zeilen en iets van 21 meter lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden