[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Gordel


Gast Valkje

Recommended Posts

Vaak zijn er discussies wat betreft het dragen van de gordel.

 

Afgelopen donderdag is er ergens een ernstig ongeluk gebeurd, waar een chauffeur achterop zijn voorganger klapte.

Ik heb dit beeld er met opzet uitgehaald, dat duidelijk word, wat het belang kan zijn van het dragen van de gordel.

 

Met alle mogelijke middelen word deze collega bevrijd uit zijn benarde positie, met alle zorg, dankzij de kennis van de hulpverleners.

Deze collega komt levend uit de ravage.

 

Hoe vaak moeten hulpverleners iemand uit een wrak bevrijden, die helaas is overleden.

 

Dus hier een foto, wat een gordel voor een verschil kan maken, tussen aanspreekbaar zijn na zo`n zware crash, of dat er 2 agenten aan iemands deur staat, om zeer slecht nieuws te vertellen...

 

post-7713-0-01735600-1406911412_thumb.pn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Jaarlijks overlijden er meer mensen aan het gebruik van alcohol en tabak. Dit ook maar verbieden?

Overlijden er ook mensen door absurde hoge snelheden, alle wagens met een motor die te groot is voor een gewone PKW ook maar verbieden?

Motoren (2 wielers) die gezien hun gewicht echt geen 1000cc (of veel meer) nodig hebben om 120 km/h te kunnen..... Ook maar verbieden?

Laat iedereen het lekker zelf weten of de gordel om gaat of niet.

En ja, als hulpverlener kom je regelmatig minder leuke dingen tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dus...

 

Met jouw opmerking vind je dat drank en verkeer dus ook heel goed samen gaat ?

 

Nee, lees het nu nog eens....

Ik geef aan dat er zat andere zaken (in het verkeer) gebeuren die meer slachtoffers geven.

En ik geef aan dat voor wat betreft de gordel, dit ieder voor zich moet weten.

Wij hebben een bus die krachtens de regels GEEN gordels nodig heeft, rijdt ook alle dagen zijn rondjes....

Als het nu echt zo belangrijk was moeten ALLE voertuigen voorzien zijn van gordels...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het ieders eigen verantwoordelijkheid.Wil je hem dragen....prima.Wil je hem niet dragen.....ook goed.

 

We praten allemaal dat de regering ons teveel betutteld met regels en dat we best zelf onze verantwoordelijkheid kunnen nemen.Nu zijn er enkele die hem niet dragen ga daar dan ook niet op zitten fitten.Dat is hun keuze.Dat de hulpverleners daardoor wel eens onprettig werk moeten verrichten is jammer maar zulke berichten moeten ze ook vaak doe als mensen wel de gordel dragen.

 

 

Ik draag hem zelf wel..........................sinds kort :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard deze topic gestart om erover te discussiëren.

Uiteraard zijn er zat andere zaken die in het verkeer gebeuren, die slachtoffers maken.

Ik lees in jouw reactie, laat iedereen vrij om zijn of haar gordel te gebruiken.

Corrigeer me er gerust op, Murphy, als ik het verkeerd lees.

Als jij van mening bent dat iedereen hierin zelf de vrijheid moet hebben, of het dragen van een gordel wenselijk is, dan wel verplicht gesteld is geworden door de wetgever, waarom worden dan regels ingevoerd om dit te verplichten ?

 

Soms dan snap ik niet waarom mensen regelgeving nu niet eens een keer kunnen respecteren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Om dezelfde reden die edje aangeeft.

En kom nu niet met de schade waarmee de niet gordeldrager de gemeenschap opzadeld. Sportblessures die in de weekenden worden opgelopen kosten de maatschappij veel meer.

Zolang de VEILIGHEID van ANDEREN niet in het gedrang komt, lekker zelf weten of die riem omgaat of niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar spreek ik je niet op tegen, je brengt niemand anders ermee in gevaar als jij je gordel dan wel of niet draagt.

Maar wat ik me afvraag is dit:

 

Je ziet duidelijk aan de foto dat de gordel deze collega het leven heeft gered.

Dus deze collega kan dus nog knuffelen met zijn vrouw en kinderen.

Misschien zelfs zijn beroep weer uitoefenen in de toekomst...

 

Dus jij hebt dus zo`n instelling, mij gebeurd zoiets nooit en als het gebeurd, helaas, maar wel gestorven in het harnas..

Beetje vervelend voor de vrouw en kinderen, maar goed, ik maak dat toch niet meer mee....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tsja, je wilt een discussie maar staat niet open voor de gedachte van een ander. :eek:

Jammer. Omdat het regel is MOETEN we maar allemaal aan de gordel?  mompelt iets over befehl ist befehl...... :zegtniets:

Zou de slijter erbij stilstaan dat mede door het product dat hij verkoopt zoveel ellende wordt veroorzaakt?

De hulp van de snackbar zit er ook niet echt mee dat er tussen de middag zoveel (te dikke) schoolkinderen patat komen scoren.

Dat iemand de gordel bewust niet draagt is zijn/haar keuze.

Een keuze die hoe dan ook gerespecteerd moet worden vind ik.

Waar haal jij jouw info vandaan dat ik leef in de veronderstelling dat het mij niet zal gebeuren? :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta wel degelijk open voor de gedachte van iemand anders, ik deel alleen jouw mening niet, dat als een regel jouw voorschrijft om de gordel te dragen, jij bepleit dat zoiets een keuze moet zijn.

 

Het roken word ontmoedigd, de leeftijdsgrens voor alcohol is al van 16 jaar verhoogd naar 18 jaar, het besef dat steeds meer kinderen last hebben van overgewicht is tegenwoordig ook al het gesprek van de dag.

Neem alleen al de verhoging over de leeftijdsgrens waar men alcohol mag nuttigen, hoeveel onrust het tot op heden nog veroorzaakt.

Dit is ook een regel die is ingevoerd geworden.

 

Jij haalt zelf de slijter erbij, dan is mijn vraag aan jouw, ben jij het ermee eens dat de leeftijdsgrens voor het mogen nuttigen van alcohol van 16 naar 18 jaar terecht is, of dat dit een keuzevrijheid moet blijven van de ouder(s) dan wel de opvoeder ?

Hier spreken we dus ook over wetgeving, dan wel regelgeving...

 

Waarom ik trouwens die veronderstelling deed is inderdaad fout, dan moet ik eerst de vraag aan je stellen of jezelf de gordel gebruikt... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wow....alcohol limiet omhoog...

Laat ik je wat vertellen, dat is hier altijd al zo geweest en helpt het??? :nee:

Het misbruik wordt niet minder hoor, ik zie het geregeld hier, zowel in de late bus als in de weekenden...

Ook tieners laten zich vollopen.

Roken, hetzelfde verhaal.

Ik ben het wel met jouw eens dat de opvoeder (ouders/verzorgers) een taak hebben hierin. En dat niet iedereen deze taak aan kan moge wel duidelijk zijn.

Ik ben als zoon uit een horeca familie met alcohol opgegroeid. Ik heb van kleins af aan al gezien wat alcohol kan doen in een relatie.

Maar mij is het gebruik nooit verboden! De keren dat ik dan ook echt het padje kwijt was als gevolg van teveel alcohol..... (kan me er niets meer van herrinneren :nee: ) zal 2 of 3 keer geweest zijn.

Wetgeving.... o, ja. Kim weet wel wat goed is voor het volk.....

en ja, of ik persoonlijk de gordel draag is mijn eigen verantwoording.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En als het dan fout gaat terwijl je de gordel niet om hebt maakt je niet uit, vrije keuze vind je.

Wat ik zo jammer vind is dat bewezen is dat die gordel je overlevingskans verhoogd en dat een hulpverlener niet weer een dode maar een levend persoon uit de wagen kunnen halen.

Ik doe hem wel om, of het nu verplicht is of niet, en na een paar dagen merk je het geeneens meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo'n topic is er al eens eerder geweest, door Pierre gestart geloof ik. Ik vind dat ieder het voor zich moet weten. Ik draag hem altijd en mis hem zelfs als ik hem niet om zou hebben.

Maar toch heb ik ook een voorbeeld waarbij het niet dragen van de gordel het leven juist gered heeft van de betreffende chauffeur.

 

teer2.jpg

 

Deze wagen is over de kop geslagen nadat hij is gesneden door een automobilist die de afslag nog moest hebben. Chauffeur is uit de wagen geslingerd en de cabine is plat. Fleur zal hem wel kennen denk ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast El Mas Loco

Helpt de gordel als je aan de zij kanten wordt aangereden? . Dacht het niet en als je ter water raakt zit de gordel alleen maar in de weg ik ben het met Murphy eens en kom niet met wat het ons wel niet kost wat dacht u van het voetbal ons allemaal niet kost p/j. En valkje de staat is meer gebaat met mensen die de wet niet zo nauw nemen daar verdient de staat jaarlijks behoorlijk aan.

bewerkt door El Mas Loco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb benadrukt:

Het belang van het dragen van de gordel.

 

Ik heb niet gesproken over de wettelijke verplichting van het dragen van de gordel.

Daarom waardeer ik de opmerking van Murphy hierover, dat die de discussie start, wat wel of niet zou moeten worden verboden.

Uiteraard mengde ik mij dus ook in deze discussie.

Net zoals menig ander dit doet.

 

Inderdaad zijn er verhalen bekend, waar een chauffeur een engeltje op zijn schouder had zitten, die dankzij het niet dragen van de gordel, een gruwelijk ongeval nog kunnen na vertellen.

Helaas zijn die verhalen wel erg sporadisch.

Triest genoeg zijn er genoeg collega`s die dit engeltje niet op hun schouder hadden zitten, maar op de bijrijdersstoel.

 

Maar uiteraard wel zeer interessant om iemand die elk weekend een balletje trapt ergens op een veld ons meer kost dan het wel of niet dragen van de gordel.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard deze topic gestart om erover te discussiëren.

Uiteraard zijn er zat andere zaken die in het verkeer gebeuren, die slachtoffers maken.

Ik lees in jouw reactie, laat iedereen vrij om zijn of haar gordel te gebruiken.

Corrigeer me er gerust op, Murphy, als ik het verkeerd lees.

Als jij van mening bent dat iedereen hierin zelf de vrijheid moet hebben, of het dragen van een gordel wenselijk is, dan wel verplicht gesteld is geworden door de wetgever, waarom worden dan regels ingevoerd om dit te verplichten ?

 

Soms dan snap ik niet waarom mensen regelgeving nu niet eens een keer kunnen respecteren....

Hallo valkje

 

we hebben hier al zoveel discussie over dit onderwerp gehad en het feit blijft gewoon dat het niets met respecteren van regels te maken heeft , maar meer doen wat we zeggen op straffe van!!!

 

en dat is de hele kern van veel regelgeving...op straffe van en geld beuren.

 

als elk weldenkend mens zelf beslist wat ie doet in zijn auto is er niets aan de hand. ( wat enkelen hiervoor al aangeven..gewoon zelf kiezen )

ik heb nu een dikke 40 jaar het rijbewijs en 40 jaar zonder gordel gereden...en nog steeds.

 

als elk mens er van overtuigd was dat het goed voor hem was dan zou men dat uit eigen beweging doen en niet onder dwang.

 

 

het blijft een zinloze discussie, omdat het niet in vrijheid zelf gekozen mag worden.

bewerkt door sindaco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wie betaald de jarenlange revalidatie  :confused:

dezelfde die alle stug door rokende mensen die voor de 2e of 3e keer gedotterd worden betaald

dezelfde die duizenden zogenaamde vluchtelingen betaald die opgevangen worden en hier huisvesting krijgen en gevoed worden, waar ouderen uitgekleed worden.

dezelfde die door de staat op alle mogelijke manieren langzaam uitgekleed worden.

 

dezelfde die alle sportongevallen in het weekend betaald.

dezelfde die ophoest voor alle wanbetalers van zorgpremie's

 

 

en zo is er nog veel te bedenken.

 

niks persoonlijks ger, maar een opsomming van zoveel wat wij met zijn allen betalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

En wie betaald de jarenlange revalidatie  :confused:

Diezelfde partij die de mensen met hart en vaatziekten/longaandoeningen, van het roken bv, ook betaald.

Diezelfde club die ook al die geblesseerden weer op de been helpt na een weekend sporten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"vroeger" deed ik hem ook nooit om. Heb er 1 keer een bekeuring voor gekregen in Frankrijk van €90. En sindsdien heb ik hem altijd om. Mijn personen wagen begint te piepen als de gordel niet om is, het voelt gewoon raar als ik geen gordel om heb.

Met gordel om rijden is ook weer een reden minder voor de controlerende instanties om mij van de weg te plukken.

bewerkt door volvofh12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Madagascar werd een jaar of zeven geleden de gordelplicht ingevoerd. Veel taxis in de hoofdstad waren en zijn nog steeds zeer oude eendjes en Renault 4. Nu hebben de meeste er wel een gordel in zitten. In het begin niet. Om aanhouding te voorkomen spelden de chauffeurs een gordel op hun blouse. Om ze zo met gordel opgespeld uit te zien stappen was best grappig. De oplossing dus als je geen gordel wil dragen maar ook niet aangehouden wil worden,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel apart, in de personenauto draag ik hem altijd maar in de vrachtwagen nooit.

Ook hier geld dat het voor iedereen zijn vrije keus moet zijn. Er gaan nu ook al verhalen op dat je een helm op de fiets moet dragen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden