[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de wereld van Albert


albertvv

Recommended Posts

  • Forumlid

Na in mijn vorige topic (tips klantenwerk Duitsland) al te hebben aangegeven om ook eens een poging te doen mijn belevenissen te delen hierbij een begin.

Sinds een week ben ik werkzaam bij Jobtrans in Genemuiden. Ik had voordat ik begon aan de opleiding tot chauffeur gekeken waar ik dit in de regio kon doen en zij sprongen er voor mij eigenlijk uit. Deels omdat ze volledige opleidingen bieden en een hoog slagingspercentage hebben maar ook omdat ze detachering en uitzendwerk doen in de logistiek. Dat laatste vond ik een pluspunt, je hoort toch her en der dat er ervaring wordt gevraagd en dit biedt dan toch mogelijkheden.

Ze hadden me al aangegeven wel mogelijkheden te zien betreffende werk en inderdaad. tijdens mijn vakantie werd ik gebeld, of ik in de mogelijkheid was om een paar dagen met een mentorchauffeur mee te rijden om dan mogelijk hele weken klantenwerk Duitsland te doen.

Vrijdag voor een week dus met een mentorchauffeur mee geweest, het betrof tapijt rijden voor de bekende blauwe kleur uit Genemuiden. In de loop van de dag werd ik gebeld; de planning wijzigde en of ik een paar dagen stukgoed wilde rijden, geen probleem. Op dit moment vindt ik het belangrijker om ervaring op te doen in verschillende takken en te kijken wat mij het meeste ligt.

's Avonds een berichtje; de rit van maandag kwam te vervallen, kwam op zich wel uit kon ik maandag nog mooi even langs kantoor om de laatste papierwinkel af te ronden.

 

Maandag toch nog een ritje gereden; 2 adressen regio Doetinchem lossen met een bestelbus (was een spoedje wat tussendoor kwam)

Dinsdag voor het eerst echt gereden. Stukgoed met een DAF CF bakwagen voor het rode bedrijf uit Staphorst. Je voelt dan toch even dezelfde kriebels als een kind met pakjesavond maar uiteindelij verliep het vlekkeloos.

 

Woensdag t/m donderdag gereden voor Verhoek. Woensdagmorgen eerst nog een gesprek met hun 'veiligheidsman' (standaard protocol) alvorens de weg op te gaan. Mocht op pad met een vrijwel nieuwe Mercedes Atego wat ook meteen mijnauto voor de rest van de week was. Eerste losadres Meerkerk en vervolgens regio Hardinxveld. Nou was die eerste een tijdzending en ik zag al dat het krap werd dus maar even een bericht naar de planning. Geen probleem, had een 1/2 uur speling das mooi.

Donderdag kon ik iets later beginnen omdat het de avond ervoor vrij laat was geworden. Werd een route Achterhoek eindigend net onder Zwolle. Begon een beetje het ritme te pakken te krijgen en was dan ook om 18.00 terug.

Vrijdag werd een lange dag. Moest een aantal adressen Rotterdam en Barendrecht lossen wat lekker dicht bij elkaar lag (kwam nog een CF-vaantje tegemoet op de Stadionweg Rotterdam) maar de uitsmijter van de week was nog een adres Dinteloord en 2 adressen Goes. Even zitten rekenen en het zou krap worden in de rij uren, uiteindelijk was het op het randje en kwam ik net uit.

Een enerverende eerste week en ik was vrijdagavond kapot maar het was super.

 

Vanmorgen even contact gehad met Jobtrans, eigenlijk belden ze mij, meteen gepolst hoe zij de eerste week hebben ervaren en of ze nog respons hadden gehad van de opdrachtgevers. Tot nu toe enkel positieve berichten, daar groei je toch van. Deze week een paar dagen stukgoed en waarschijnlijk een dag of 3 op een koeler, daar hoor ik morgen meer over. Tot nu toe heb ik geen moment spijt deze stap te hebben genomen. In het begin lijkt natuurlijk alles leuk en mooi maar ik zie ook wel wat de mindere kanten zijn (en die zijn er in elk beroep). Ik stap in ieder geval 's morgens met een blij gezicht uit mijn bed en ga fluitend aan het werk en dat is wel ff geleden voor het laatst geweest.

 

Volgende week zal ik eens kijken wat foto's bij te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat vindt ik ook meteen het voordeel van uitzendwerk, je doet ervaring op in verschillende takken. Morgen doe ik stukgoed voor een ander bedrijf. Ze hebben dit zo bedacht omdat ik eind deze maand nog ga lessen voor de aanhanger. Door mij bij meerdere bedrijven neer te zetten kunnen ze de resterende tijd vol plannen voor mij. En dat noem ik meedenken met je mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inmiddels is mijn 2e week alweer achter de rug. Zoals al min of meer was aangegeven door de planning heb ik deze week weer iets totaal nieuws (voor mij dan) gedaan. Op een koelwagen. Afgelopen maandag eerst nog een dag stukgoed gereden , feitelijk hetzelfde als de week ervoor. Vervolgens dinsdag ook stukgoed maar bij weer een ander bedrijf, dit was met een mentorchauffeur.

 

En toen was het woensdag, of ik tegen 7 uur op Urk wilde zijn (die mensen denken nog steeds dat het een eiland is vandaar op  ;) ) Was een klein transportbedrijf en de baas zelf deed de planning, hij werd volgens mij wel een beetje zenuwachtig toen ik zei dat ik net een week op de bok zit. Of ik toch maar vooral mijn telefoon altijd bij me wilde houden ook met lossen zodat hij me altijd kon bereiken..geen probleem. Vervolgens op pad, de auto had ik zo onder de knie. Was een Scania P320 met semi-automaat, had toevallig de vorige dag met een identieke auto gereden. Na mijn eerste klant gelost te hebben op naar de 2e, het lossen hier was ook geen probleem...tot ik de klep weer wilde sluiten. Met het omhoog doen kreeg ik meteen een douche hydroliekolie. Kon de klep nog sluiten maar dat was het ook. De zaak maar gebeld en kon naar een werkplaats 2 minuten van mijn volgende adres. Het euvel was gelukkig snel verholpen, bleek een versleten slang. Deze  vervangen en de rest gecontroleerd en een 1/2 uur later was ik dan ook weer op weg.

 

Donderdag weer op de koeler (eigenlijk de rest van de week) de hele dag verliep eigenlijk lekker behalve een klein akkefietje op het een na laatste adres. Moest lossen in centrum Harderwijk, nou geldt hier een lengtebeperking maar daar zat ik net binnen. Begrijp nu waarom dat is das dus echt sturen op de vierkante centimeter, vooral als ze ook nog overal fietsen en reclameborden neer pleuren.

Ik zag dat mijn adres precies op de kop van de straat was en precies daarvoor links een vak voor laden en lossen. Laat er nou uitgerekend daar een auto staan. Afijn ik zet mijn wagen er half achter, stap uit en zie een vrouw op de bijrijdersstoel zitten die mij in gebrekkig nederlands verteld niet auto te kunnen rijden en haar man wel even belt. Omdat het er zo lekker smal was stond ik de boel mooi te blokkeren en ondertussen stond er al een leuk rijtje achter (ze gaven me gelukkig 100% gelijk het zo te doen) Het duurde al met al bijna een kwartier voor meneer kwam opdagen om in te stappen maar voor hij dit deed dacht hij nog even zijn gelijk te moeten halen dat het normaal was dat die daar even stond. Heb hem even kort en bondig op het bord gewezen, hij wilde nog even naar me toe komen maar toen hij zag dat ik meteen de auto uitsprong is die maar meteen weggereden.

Normaal gesproken zou ik meteen de draai naar de winkelstraat hebben gemaakt en daar snel lossen en verder maar omdat hij zijn auto ook nog eens uit de kant had staan en het al smal was kon ik nooit de draai halen. Zelfs nu was dat alleen te halen door een paar keer steken en kreeg achteraf nog de complimenten van een collega chauffeur (die achter mij reed) dat ik hem er zo netjes door haalde voor iemand die het nog maar kort doet.

 

De vrijdag was wel een aparte dag. Ik moest voor 5 uur gelost hebben op Schiphol. Oftewel mijn wekker liep om 1.30 uur af zodat ik om 3.15 kon rijden. Blijft toch apart 's nachts rijden, ik heb wel vaker 's nachts gereden en vindt het wel wat hebben lijkt toch een andere wereld. De Dire Straits uit de speaker, kop koffie op de tunnel en geen hond op de weg, heerlijk. Uiteindelijk had ik om 4.40 gelost, ruim op tijd dus en op mijn gemak naar het volgende adres. Nou was mij al verteld dat het kon gebeuren dat ik hier even moest wachten. Jaja.. even :mad:  dat werd dus 3,5 uur. Maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de binnenkant van de ogen te bestuderen. Nu was al gezegd dat het een pittige dag werd en dat ik waarschijnlijk aan de max van mijn uren zou komen, misschien dat er een deel overgeladen ging worden op een kleine auto zodat we het binnen de perken konden houden. Omdat ik nu zolang moest wachten is dit dus ook gebeurd. Na leeg gereden te hebben snel nog 5 adressen terug laden (deel vries, deel droog) en vlot op huis aan.

 

Al met al weer een leuke week, vindt het koelerwerk wel leuk om te doen maar wat me opvalt is de wachttijden, is het niet omdat het langzaam gaat bij de overslagcentra dan is het wel door alle nacontroles die ze willen doen. Ik weet niet of dit normaal is of is dit, deels, te voorkomen met een goede planning?   

bewerkt door albertvv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Zal d'r ook weer eens een update uitgooien (de tijd vliegt als je plezier hebt). De afgelopen paar weken feitelijk alleen stukgoed gereden. Begin hier wel aardig mijn draai in te vinden. Eigenlijk wel grappig omdat ik altijd heb gedacht dat het niet mijn ding zou zijn.

 

Verder 2 weken terug begonnen met lessen voor de hanger. Uiteindelijk 3 1/2 dag gelest om dan vanmorgen nog de laatste uurtjes te lessen en vanmiddag examen. Had meteen bij de eerste les al aangegeven dat ik het zo snel mogelijk onder de knie wilde hebben zodat we de laatste lessen konden gebruiken om een beetje extra te oefenen (je kan dan toch wat relaxter zo'n examen in). En dus vandaag D-day. Omdat we alles al volledig hadden behandeld en ik het, volgens mijn instructeur, onder de knie had hebben we wat extra lastige wegen opgezocht. En omdat het lessen met een wipkar is maar ik ook wilde weten hoe of wat met een trailer hebben we nog even bij een transportbedrijf rondom een trekker/trailer gelopen waarbij ik hem de oren van zijn kop heb gevraagd betreffende koppelen, zekeren enz.

 

En toen was het examentijd. Lang verhaal kort, ik was bij lange na niet zo zenuwachtig als voor het C en het liep naar mijn gevoel lekker. De examinator zal dat ook wel gedacht hebben want na een goede 40 minuten kon ik weer terug naar de locatie rijden.

De uitslag...geslaagd. Oftewel nu lekker biertje  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allen bedankt voor de felicitaties

 

 

HHMM.. nog een chauffeur op de al overvolle wegen en die onze schaarse brandstoffen gaat gebruiken... :rolleyes:

 

Als ik dit lees dan wordt het denk ik wel een moeilijk leven. 's morgens eerst proberen een paar druppels uit die pomp te krijgen, als dat dan eindelijk is gelukt proberen om een plekje te krijgen op de weg tussen al die andere stuurvasthouders...hmm. Scheelt dat ik toch wel graag tegen de stroom in zwem..ehh rijdt  :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Doen maar een nieuwe poging nadat de posting van gister is verdwenen.

Ze zeggen wel eens dat de tijd vliegt als je plezier hebt, zo ook hier we zijn alweer een paar weken verder terwijl ik eigenlijk had beloofd om te proberen een wekelijkse update te doen. Ben nu al een week of 4 gedetacheerd bij Westerman transport en ik moet zeggen dat bevalt me goed voel me er als een vis in het water, goed contact met de planning, leuk contact met de chauffeurs en maak weken van 50 tot 60 uur. Niks mis mee dus.

 

Nou had ik afgelopen week een beetje de wereld op zijn kop. Was maandag vrij, werd ik gebeld door Jobtrans..jij rijdt morgen toch?...eh ja hoezo?...wil jij morgen een leerling mee om hem een beetje wegwijs te maken in de distributie?...ja is goed. Zit zelf nog maar pas op de bok als ze dan nu al een leerling meegeven zegt volgens mij toch wel iets. Dinsdag dus dubbel bemand gereden, de jongen die meeging was net 18 jaar maar had wel alle papieren hij had een 2 jarige mbo opleiding gedaan maar kon via zijn opleider (waar hij onder contract staat) niet aan de bak als chauffeur zodoende kwam hij nu bij ons terecht. Hij had dus al een half jaar zijn papieren maar o,o rijervaring. Heb hem het laatste stuk terug laten rijden (kon ik mijn kaart op 9 rijuren houden), hij zat superstrak achter het stuur en ik had voor het eerst in jaren het zweet in de bilnaad staan. De volgende dag kantoor maar even opgebeld dat het naar mijn idee beter zou zijn als hij eerst wat pendelritten of koppelwerk doet voor ze hem loslaten in de distributie.

 

De afgelopen 3 weken had ik steevast dezelfde auto, begon eigenlijk wel op een vaste wagen te lijken. Nou was dit altijd een wisselauto en dat was ook te merken, volgens mij was er in geen jaren een stofdoek doorheen gegaan. Donderdagavond bij terugkomst de planning dus even gevraagd met wie ik moest overleggen als ik de auto het weekend mee naar huis wilde..hoezo?..nou dan kan ik hem eens flink uitmesten..stuur morgen maar een bericht via de boordcomputer dan kunnen we het hier intern erover hebben en kan het misschien ook je vaste auto worden want het zou jammer van het werk zijn als er dan na een week een ander op komt.

Uiteindelijk vrijdag nog even contact gehad met wagenparkbeheer en overlegd dat ik het zaterdag op de zaak zou doen. De mobiele wasstraat was er dan ook en dan kon de buitenkant ook meteen gedaan worden.

Ben ik gisteren dus lekker bezig met schoonmaken wordt ik gebeld door de planner. Jij vroeg deze week om de auto te reinigen...ja klopt, ben ik nu mee bezig...oh das jammer...hoezo?...nou ik maak er niet je vaste auto van want ik zie nu net dat je ook je trailerrijbewijs hebt....ja dat had ik je toch gezegd....klopt maar was me ontschoten, in ieder geval ga je de komende tijd met een trailer op pad. Heb je ervaring met een trailer?...nee heb ik niet, heb gelest met een wipkar en weet ook wel om te gaan met een molenstel. Weet wel waar op te letten maar das ook alles....ik noteer het er wel bij dat je geen ervaring hebt, waarschijnlijk eerst wat ritten richting Groningen die zijn redelijk makkelijk en dan kun je er mooi aan wennen. Houdt er rekening mee dat het een naloopas is, die zwaait meer uit. Wel jammer dat je al aan het schoonmaken bent nu is het voor niets....nou dat vindt ik dus niet want ik heb er ook 3 weken mee gereden...dat is waar, het is zondermeer in je voordeel dat je dit doet.

 

En zo hebben we dus leuk werk en scoren ook nog punten. Komende tijd dus geen bakwagen maar op een trailer. We gaan het meemaken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Goed bezig Albert, jij komt er wel zo te lezen  :ok:

Wanneer je het leuk vindt daar zit je wel goed: las eerder deze week dat er een leuk werkpakket bij komt voor de Gamma en Karwei-vestigingen. Waarschijnlijk schuiven ze jou daarom ook door naar een maatje grotere auto, om vast te wennen...

 

Wat ik maar zeggen wil, als het wederzijds bevalt is het misschien een optie om het uitzendburo er tussenuit te laten? Jij hebt je bewezen, de werkgever een goede kracht er bij!

Succes in ieder geval!!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt, dat werk voor de bouwmarkten hebben we al. Had vorige week vrijdag een rit met bijna alleen maar bouwmarkten, in vergelijk met winkels in de binnenstad is dat super relaxt. Hoorde trouwens vanuit een andere hoek dat ze 35 nieuwe auto's hebben besteld. Of dat voor uitbreiding is of vervanging weet ik niet maar ze zoeken wel constant chauffeurs en dat is niet omdat ze veel verloop hebben. De chauffeurs die ik spreek hebben het stuk voor stuk naar hun zin daar. Duss...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat werk ken ik, heb het 14 jaar gedaan en als je het spelletje een beetje kent is het goed te doen. Wat ik zo een beetje uit de berichten haal is het voor Westerman een nieuw/extra pakket, dus die auto's zullen uitbreiding zijn.

 

Doe er je voordeel mee, solliciteren moet een futiliteit zijn voor jou van binnenuit  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Wat een week, het kan soms raar lopen.

Afgelopen week zou (voor mij) wat nieuws worden namelijk met een trailer. Had nog nooit daarmee gereden, wist enkel waar een beetje op te letten. Afijn daar werd rekening mee gehouden en ik wist ook al dat ik de maandag vrij was. Dinsdag dus voor het eerst op pad, ze hadden het makkelijk gemaakt bij Westerman, was een rit in de regio, niet teveel adressen (18) en met een enkelas gestuurde city. Stond zelfs gekoppeld klaar en hoefde 's middags ook niet af te koppelen, hoe makkelijk krijg je het. Afijn eerst maar eens een beetje in de gaten gehouden hoe die reageerde in de bochten enz en uiteindelijk reed het dus net zo makkelijk als een bakwagen.

 

Feitelijk stond ik voor de hele week ingepland maar kreeg dinsdagavond berichtje; morgen vrij. Berichtje kwam van een nieuwe planner, lang verhaal kort. Woensdagmorgen werd ik gebeld door de vaste planner; zit jij vandaag op de auto?..nee, jullie sturen bericht dat ik vrij ben...wie zit er dan wel op die wagen?...geen idee. Na wat over en weer bellen bleek dat ze mij het verkeerde bericht hadden gestuurd en ik wel had moeten rijden. Foutje van een nieuwe planner, knap lullig maar kan gebeuren.

Dit gaf Jobtrans wel even de kans om mij daar de rest van de week weg te trekken omdat ze ergens anders mensen te kort kwamen.

 

En zo kon ik de laatste 2 dagen met dit op pad

 

Foto-OBZAJ7R8-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar ff hier verder (ben nog aan het vogelen als digibeet  :( ) Had woensdagavond de planning gebeld voor vertrektijd ed. kwam meteen de vraag; je gaat met een trailer, sinds wanneer kun je dat? Heerlijk als je mensen al jaren kent. Maar goed donderdag dus met een starre 3 asser op pad en een auto waar zo'n misvormde stok naast de bestuurdersstoel zit die je telkens in een andere hoek moet plaatsen  :rolleyes:

Oftewel lekker een handbak. Heb maar geen foto gemaakt, zag pas nog een identieke van een ander forumlid langskomen en zou dus alleen maar overkill worden.

Trailer op de foto had geen klep en werd eigenlijk alleen nog gebruikt voor pendelen tussen 2 fabrieken. De loodsbaas heeft het nog aangekaart bij de planning dat er adressen bij zaten waar ik dan waarschijnlijk niet kon lossen maar moest er toch maar mee op pad.

Heb hem gezegd er niet te kwaad over te maken, desnoods los ik wel met de hand. Uiteindelijk op 1 adres na (bleek al gesloten) alles kunnen lossen. Zij het bij een enkel met scheuren en breken, een adres had een mini shovel met lepels maar de pallet was daar iets te zwaar voor. Dus zelf als contragewicht aan de achterkant hangen en balancerend op de voorwielen lossen  :D .

 

Vrijdag op pad met een identieke combinatie maar dan wat jonger, was een splinternieuwe Daf zonder schakelpook en een jonge trailer met klep. Had op zich een makkelijke dag, eerst laden bij een klant vlak bij de zaak, dit lossen in Nieuwleusen, vervolgens laden in IJhorst, dit weer lossen aan de zaak en daar weer wat adressen Heerenveen laden en deze uitrijden.

Volgens planning moest ik om 11 uur lossen in Nieuwleusen maar het liep lekker vlot en stond om 10.15 al te laden in IJhorst. 24 ton aan stalen assen met bestemming Duitsland...hmm mag ik die niet direct daarheen brengen. Dat ging dus niet op. 

 

Al met al viel het me mee het rijden met een trailer maar man oh man wat was ik eerst aan het kutten met bochten achteruit over de blinde kant en aandocken. Voelde me op een gegeven moment net een moelander:stom: Heb dus na een paar keer docken het scenario nog maar eens voor mezelf doorlopen (wat zei mijn instructeur, wat stond er ook al weer op dat maffe forum) en verhip het ging daarna een stuk beter. Nou nog die bocht naar rechts goed krijgen. Heb elke keer de neiging te weinig ruimte links te houden voor het zwaaien van de trekker en te scherp in een keer te willen. Maar goed dat wetende weet ik dus ook waar op te letten.

 

Groet, Albert 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

leuk is dat he

op pad gaan en dan maar zien hoe je gaat lossen :ja:

en als het dan nog lukt ook , kan je dag niet meer stuk (bij mij dan)

zo heb ik ooit een keer iets gelost (na overleg met een uitvoerder) door met een spanband om het te lossen product (grote pvc put) en om een boom

dan rustig an naar voren rijden tot de put op de klep stond, klep laten zakken , en door tot ie stond :D

altijd leuk :cool:

bewerkt door trieftol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt wat je zegt, ik denk ook liever in oplossingen dan problemen. En het verhaal wat jij verteld klinkt heeel herkenbaar. In mijn vorige leven (beroepsmatig) was ik stoffeerder en moesten een keer 15 rollen tapijt lossen terwijl de lier kapot was, hebben het toen op dezelfde manier opgelost via een lantaarnpaal. (daarna wel even de gemeente gebeld dat paalnr .. krom was  :angel: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Maar eens wat nieuw leven hierin blazen. Eerlijk gezegd lijkt het me niet interessant om de capriolen in het distributiewerk hier op te schrijven dus dat laat ik maar even achterwege. Wat hebben we verder in de afgelopen tijd gedaan? Nou langzamerhand begint het een meer internationaal tintje te krijgen. Een tijdje terug kwam de vraag of ik een dagrit Duitsland wilde doen met een bakwagen tapijt, ja prima maar eens zien of dat leuk werk is (niet dat het werk tot nu toe niet bevalt). Stuk of 7 adressen uitlossen in het Ruhrgebied en leeg terug. Daarna nog een aantal van dit soort ritjes gedaan, wat me opvalt is dat Duitse bedrijven, hoe klein ook, allemaal een heftruck met tapijtdoorn hebben. Das in Nederland wel anders hier moet je alles met handkracht of de lier lossen terwijl je daar enkel de deur hoeft te openen en in de gaten houden dat de juiste rollen gelost worden. Helemaal niet verkeerd dacht ik zo  :cool: .

 

Wat ik me wel afvraag is dat wanneer er file is en chauffeurs hun rust moeten maken ze de auto rustig op de vluchtstrook zetten. Is dat daar wel toegestaan of is het een kwestie van door de vingers zien? 

 

Foto-XCMCCGCZ-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden