[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een bedenkelijke constatering...


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Het zou zomaar kunnen zijn dat dit chauffeursforum toch best wel heel veel gelezen word en er ook nog van geleerd word.

Het was me opgevallen als ik op zaterdag hier in in de portiersloge ben hoeveel chauffeurs al bellend of prullend met de navigatie bezig zijn.

Waarbij sommige bellende chauffeurs ook nog een voet op het dashboard had staan. Zowel leveranciers als chauffeurs die hier voor vast rijden.

Heb het  verschillende zaterdagen aan gezien en begon mij persoonlijk beetje te ergeren aan dit soort gedrag.

Vandaag had ik besloten bij te gaan houden hoeveel chauffeurs al bellend met de telefoon in de hand het terrein opkomen of verlaten.

Waar normaal op een zaterdag ik bijna de hele dag niets anders zag als bellende chauffeurs staat vandaag de teller op 6.

Zijn er toch 6 teveel maar veel minder dan anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Een waar woord Jan, hier dezelfde ervaring,

Zo'n ai......go ! die met vier man/vrouw erin vanachter een vrachtagen ineens het ding ertussen knikkert, en tijdens die 16+ of 18+ meter ook nog eens naar wel 100 km/u probeert te geraken !

Blij dat wij de files veroorzaken, dan heeft zo'n stumper in ieder geval weer iets te melden tijdens de maaltijd thuis.

 

Enz. enz. enz.

 

De grote 'makke' in Europa !! is m.i. het feit dat er geen aandacht aan verkeersinzicht (meer) wordt geschonken.

De regels zijn inmiddels (door welke oorzaak dan ook) belangrijker als 'het gezonde verstand', en de hoogte van de boetes maken het er ook niet beter op.

 

Voorbeeld: wat mij nogal eens opvalt is het feit dat bij een tweebaans gedeelte voor een stoplicht dat even verderop in één baan overgaat er vaak lesauto's door de instructeur ??  op de linkerbaan worden gezet.

Als de leerling dan niet voldoende ervaring in de 'handling' van het voertuig heeft kom je elkaar tegen.

Daar zitten dan meestal ook nog een stuk of wat andere......... :zegtniets: ......achter, die er ook nog even voor willen.

 

Pierre haalt in zijn ( overigens perfect geschreven stuk) een aantal zaken aan die we denk ik allemaal kennen.

 

Maar............als wij nu eens opnames zouden maken van al die .... :zegtniets: ..... die op weg naar het werk zitten te:.................hebbieeffe ???

 

Waarom vallen wij op ? we zijn notadomme in de minderheid op de weg  :confused:

 

Verkeer is net als een relatie  :ja:

 

Meestal is een compromis het beste........ook voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf denk dat het rijden op zich voor vele niet meer beschouwd word als de hoofdtaak als men in een auto zit.

Mede door de telefoon, die zorgt dat je ten alle tijden overal van op de hoogte bent, zorgt ervoor dat men vaak de gedachte niet meer voor de volle 100 procent bij het verkeer heeft.

Wij beamen zelf ook hier dat er ten opzichte van vroeger er veel meer afleiding is in onze cabine.

De boordcomputer/ telefoon waarmee de planning te pas en te onpas ons mee kan lastigvallen.

Neem nu de stoplichtgebruiker, de chauffeur die even voor het stoplicht zijn telefoon bekijkt.

Sta je erachter, geheid dat deze het groene licht veelal te laat opmerkt, het oranje licht vervolgens passeert en jij vervolgens stil staat voor een rood stoplicht.

 

Maar dankzij deze technieken komen ook steeds vaker zulke mensen terecht op you-tube, of worden ineens aangesproken door hun werkgever, dat een overige automobilist een mail heeft gestuurd naar de werkgever.

Zelf denk ik dat hier ook een taak ligt bij de werkgever om zijn of haar personeel hierop te wijzen.

Alleen vrees ik dat de werkgever pas in actie komt, indien zijn werknemer op you-tube verschijnt, dan wel herover op geattendeerd word per mail.

De oorzaak ligt ook bij de wetgever, de controle is minimaal, gedurende 1 week kan ik op 1 hand tellen dat ik eens een ordehandhaver voorbij zie kom rijden.

 

En ik wil helemaal niet de moraalridder uithangen, ook ik rijd weleens te hard binnen de bebouwde kom, stel mijn navigatie in terwijl ik aan het rijden ben, als doordat de planning aangeeft dat er ergens iets opgehaald moet worden en bel ook weleens niet handsfree en kon vroeger ook een sms versturen zonder 1 blik op de telefoon te werpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon opvallend aanwezig zijn in het verkeer is al voldoende om een rustiger beeld te krijgen.

Trouwens, onopvallend ook wel. Wij hebben een zwarte VW Golf. Als je daarmee eens een poosje achter iemand aan rijdt, zie je gelijk dat de snelheid vlot onder het toegestane maximum zakt. Ook kunnen dan op eens de richtingaanwijzers WEL gebruikt worden.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat ken ik alleen maar van mijn tijd in Thailand. Effe pissen, stond er een je rug te masseren... :D

Marine bar, Walking street, al jaren ga je er met een roltrap naar boven.

Daarvoor een brede trap naar boven met onder ook weer barretjes waar vaak afgesproken werd onder de noemer>>>>

zo en zo laat onder oan ut smerig trepke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden