[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zelfstudie en punten


Recommended Posts

  • Forumlid

Ik ben op zoek naar cursussen code 95 (theorie) die waarbij ik niet verplicht tig uur in een klasje hoef te zitten, maar de stof door zelfstudie kan leren.

 

Het lijkt redelijk onmogelijk te zijn om boeken te kopen, te leren, examen te doen en de punten bij te laten schrijven ...

 

Het gaat toch om de scholing en niet om het spekken van opleidingsinstituten??? :ja:

 

Heeft iemand suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Star, deze manier van studeren wordt door de lobby van rijschoolhouders tegengehouden. 

 

Deze zelfde groep is er ook verantwoordelijk voor dat jij moet bijleren, maar toen 10 jaar geleden dit al in de truckstar stond dacht iedereen dat het een broodje aap verhaal was.......

 

De reden dat de lesuren in een klaslokaal moeten worden gevolgd is dat het CBR kan controleren of je ook daadwerkelijk zoveel uur eraan spendeert en niet bijvoorbeeld maar een uurtje ( waarin je de materie ook baas kunt worden ). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

kijk >> hier eens << er is weer een niemand die van Google heeft gehoord  :D

Eerste zin als je inloggen wilt:

•   U mag pas 10 dagen voorafgaand aan uw klassikale lesdeel of praktijkles met uw e-learning beginnen.  

 Dus ook na dit gevolgd te hebben mag je weer het klaslokaaltje in  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Had VTO ook al gevonden ...

 

En e-learning betekent ook nog vaak verplicht les-filmjes kijken waarin verteld wordt wat er ook in het boek staat ...

 

Het gaat er toch om dat je de stof beheerst. Ik heb al veel cursussen door middel van zelfstudie en proefexamens gedaan, en dat is voor mij de makkelijkste manier van leren. Vind de aanwezigheidsplicht op cursusdagen zo verschrikkelijk saai en vermoeiend. En het kost 4 theorie-dagen waarop ik ook andere dingen had kunnen doen.

 

Ik zit er aan te denken om de cursus ADR veiligheidsadviseur te gaan doen, staan 28 (!) punten voor, maar om daar nu 28 uur voor in de klas te moeten zitten ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Star driver het is helaas zo dat de punten voor code 95 zijn gebaseerd op die aanwezigheidsuren. 7 punten = 7 effectieve lesuren. Na wat gedoe in t begin is er eerst een mogelijkheid van 'opgeknipte' cursusdagen gekomen, dan mocht je die 7 uur ook in 2 losse dagdelen geven: 1 deel 'theorie' en 1 deel 'praktijk'. Beetje gek want dat praktijkdeel levert je nog steeds alleen theoriepunten op. Daarna zijn r een paar slimmerikken dat theoriedeel van die 2 halve dagen ook als proef per e learning gaan aanbieden. Dat mocht alleen als zij daarbij toch die aanwezigheid konden garanderen vandaar die verplichte filmpjes. Je vergist je volkomen als je meent dat het om de bereikte toetsbare kennis gaat. Er is niets of niemand die daarop controleert. Een getuigschrift of pasje dat je krijgt zegt dus echt helemaal niets meer dan dat je in het lokaal bent geweest waar die cursus werd gegeven. Het is ook pas sinds kort zo dat de lesgever aan echte voorwaarden moet voldoen voor de meeste cursssen. Voorheen was beschikken over didactische vaardigheden voldoende. En betalen voor registratie van de door jou aangeboden cursus bij het ccv natuurlijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden