[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Standkachel


Vico

Recommended Posts

  • Forumlid

De R 480 heeft standkachel die ook het koelwater mee verwarmt , nu kwam ik erachter dat ik de kachel niet kan instellen via de afstandbediening  omdat ik een ADR voertuig heb , kan ik dat laten resetten ??(staat ook in de beschrijving van de kip)

 

ik rij alleen met staal  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De R 480 heeft standkachel die ook het koelwater mee verwarmt , nu kwam ik erachter dat ik de kachel niet kan instellen via de afstandbediening  omdat ik een ADR voertuig heb , kan ik dat laten resetten ??(staat ook in de beschrijving van de kip)

 

ik rij alleen met staal  :ja:

 

 

Hoe bedoel je "via de afstand bediening"??? 

Of bedoelde je dat je dat kachel niet op een bepaalde tijd voor kunt programmeren??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe bedoel je "via de afstand bediening"??? 

Of bedoelde je dat je dat kachel niet op een bepaalde tijd voor kunt programmeren??

Als ik op de afstandbediening druk achter boven het bed  voor in te stellen komt ADR in beeld , bij lezen boek is een ADR auto de kachel niet te programeren voor tyd wat ik wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
Gast Freddepet

Ik heb vandaag een mail gestuurdt naar Scania Breda , hoop dat ik antwoordt krijg . moet zeggen Scania Nuth doet zijn best maar zij weten het ook niet hebben alles al geprobeerdt . word zo een dure kachel

De Red Passion is uitgevoerd als een ADR voertuig. Kabels in het chassis enz. Bepaalde leidingen extra geïsoleerd enz. Een bijkomstigheid is dan dat conform ADR richtlijnen er geen timer op de standkachel mag zitten.

Scania Gaanderen wist me dat te vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Red Passion is uitgevoerd als een ADR voertuig. Kabels in het chassis enz. Bepaalde leidingen extra geïsoleerd enz. Een bijkomstigheid is dan dat conform ADR richtlijnen er geen timer op de standkachel mag zitten.

Scania Gaanderen wist me dat te vertellen.

Oke  ADR voertuig dat begrijp ik , maar ik hoef geen adr erop niet nodig voor onze transporten ,dus moet zeker eraf kunnen anders kou lijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 years later...
  • Forumlid

Dit topic maar even omhooggeplaatst. 
bij ons nu met nieuwe trekkers een soortgelijk probleem. 
 

kan de standkachel wel programmeren (tijd instellen om de volgende morgen aan te gaan) maar deze gaat dus niet aan. 
Is dus geen adr trekker. De eerste is al terug geweest om aan te passen maar is dus door de dealer niet gelukt!!

 

Wie weet er wellicht een oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet niet precies waar de kachel de tijd vandaan haalt, maar meestal komt die centraal vanaf de hoofdunit over de CAN-bus.
Ik zou dus eens goed in de boordcomputer neuzen, of dat daar de tijd wel correct staat. En dan niet de tijd op het display, maar de settings qua regio, zomertijd/wintertijd aan/uit, etc....
Eventueel kan het verschil van taal tussen boordcomputer en kachel al een probleem geven, net zoals de tijd en datum ingave/weergave.

 

Groet Ron (die misschien wel iets teveel met programmeurs te maken heeft (gehad))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Inmiddels is men er achter wat het probleem is:

auto’s zijn al deels voorbereid tot “adr” trekker. Dus mag het voorprogrammeren niet werken. 
Maar aangezien wij geen adr werk  (gaan) doen is dit nu tot last. 
Men gaat nu kijken of en hoe dit opgelost gaat worden. Schijnt nm niet zomaar even gecorrigeerd te kunnen worden. 
 

wordt vervolgd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  Ik zou er geen hoop op hebben, zo'n ADR voorbereiding af fabriek zal niet makkelijk af-dealer op te breken zijn.

Standkachel laten inschakelen in de auto op de zaak terwijl jij nog thuis in je bed ligt.. kán gevaar opleveren (denk ik) en dus is dat met ADR verboden.. want tja.. je kan er maar een gevaarlijk goedje achter hebben hangen. 

 

Oplossing: uur eerder je bed uit en de auto warm laten draaien.. voor je de week begint. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden