[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vakbond boos om aankondigen controles


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

De Inspectie voor Leefomgeving en Transport (ILT) ligt onder vuur, zo meldt de Volkskrant. De ILT heeft onlangs besloten om controles bij bedrijven voortaan vooraf aan te kondigen en dat besluit valt bij FNV Bondgenoten niet in goede aarde. De vakbond noemt het 'absurd' dat de dienst werkt op basis van goed vertrouwen in de bedrijven.

 

 

 

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23002302/___Kondig_geen_inspecties_aan___.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig, zorg dat je alles voor elkaar hebt want volgende week komen we controleren  :D

Ik denk dat dat wel meevalt. Je kunt niet zomaar frauderen en zeker niet op een manier dat het niet snel te achterhalen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De reden voor de koerswijziging is dat bedrijven zo niet onverwacht lastig worden gevallen en zich kunnen voorbereiden op de komst van de inspectie. Zo hoeven inspecteurs niet onnodig lang te wachten op spullen of boekhoudingen.

 

 

 

http://www.transport-online.nl/site/50725/ilt-gaat-controles-vaker-vooraf-bij-bedrijven-aankondigen/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De reden voor de koerswijziging is dat bedrijven zo niet onverwacht lastig worden gevallen en zich kunnen voorbereiden op de komst van de inspectie. Zo hoeven inspecteurs niet onnodig lang te wachten op spullen of boekhoudingen.

....

Kunnen de klontjes suiker en de room vast op tafel gezet worden....

Stroopwafeltje erbij....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Ding Dong"...

"Goedendag mevrouw. Ik ben van de ILT en wij komen de administratie van uw man inzien".

"Mijn man? Die is al jaren dood, u zult mijn schoonzoon bedoelen. Ik pas op de kinderen zolang hij weg is."

"Toch hadden wij graag even inzage gehad mevrouw".

"Tja, hij bewaart de administratie in de muurkluis, en daar heb ik geen sleutel van."

"Geen probleem, dan wacht ik hier wel tot uw schoonzoon weer thuis is".

"Dat kan wel een weekje of 2 duren".

"Nou, dan wijst u mij maar waar ik kan slapen, want hij mag geen kans krijgen om zaken te laten verdwijnen. Daarom kondigen wij onze controles niet aan. Transportondernemers zijn per definitie niet te vertrouwen, begrijpt U?".

 

Zo zou het een eigenrijder kunnen vergaan... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus met die redenatie zouden chauffeurs ook een brief twee weken van te voren moeten krijgen dat er ergens gecontroleerd word... De meeste zijn toch eerlijk???

 

Doet me denken aan het roode kruis tijdens nazi Duitsland. die controleerden ook concentratie kampen. Tja, toen kregen ze een week van te voren goed eten en werden de gaskamers even  verstopt achter wat struiken....

 

Uiteraard liet iedereen het wel uit zijn hoofd iets te zeggen, de gaskamer was een heel wat betere optie dan een bezoek aan dr mengele, of zijn SS vrienden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al je administratie in je wagen liggen de avond ervoor aangezien je de administratie thuis heb, dan s'morgens je raampje de goedkoopste van je auto er uit tikken, dan aangifte doen bij de politie van inbraak, verdwenen de cd tjes die je toch niks vond en je administratie, dat begrijp je natuurlijk niet maar de politie maakt vrolijk een procesverbaal op dat het allemaal weg is, ja sorry je heb netjes aangifte gedaan toch ?


 

 

Je moet wel een back-up hebben (wettelijk) en die moet bewaard worden buiten de onderneming.

Dus een inbraakje of brandje lost je probleem niet op maar maakt het groter.

Je maakt dus van een klein probleem zelf een groot probleem.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al je administratie in je wagen liggen de avond ervoor aangezien je de administratie thuis heb, dan s'morgens je raampje de goedkoopste van je auto er uit tikken, dan aangifte doen bij de politie van inbraak, verdwenen de cd tjes die je toch niks vond en je administratie, dat begrijp je natuurlijk niet maar de politie maakt vrolijk een procesverbaal op dat het allemaal weg is, ja sorry je heb netjes aangifte gedaan toch ?

 

 

Je moet wel een back-up hebben (wettelijk) en die moet bewaard worden buiten de onderneming.

Dus een inbraakje of brandje lost je probleem niet op maar maakt het groter.

Je maakt dus van een klein probleem zelf een groot probleem.

Als je controle krijgt op rijtijden moet je het wel heel bond gemaakt hebben. Ik heb diverse controles thuis gehad maar n9g nooit een bekeuring. En ik was echt geen heilige....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach Ge, ik denk dat de vakbond hier toch van een verkeerd standpunt uitgaat.

 

Ten eerste is de regel al jaren zo, dat het aangekondigd wordt.

Ten tweede heeft men mij altijd verteld, dat controlles een preventieve werking moeten hebben. En dat je in 1 week al je fraudes, overschrijdingen van de tacho en al je andere misstanden wegwerkt, is toch wel bekend. De inspecteurs zijn ook niet gek en zien zeer snel wanneer er een gat in de boekhouding zit...

 

En daar maken wij nu gewoon ff een lolletje om...(incl de opmerkingen over corrupte inspecteurs, of de pogingen daartoe)

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet wel iets tijd hebben om die container met cmrs en dagstaten in de brand te kunnen steken,tegenwoordig moet je ook opeens je pc laten crashen omdat daar de gegevens vd passen en auto's op opgeslagen staan

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

In de zeventiger jaren werkte ik bij Wetram in Rotterdam en ons kantoor was op de v Deventerstraat.

Onze baas lag ook regelmatig in de clinch met de rijksverkeersinspectie( zo heette dat toen). :ja:  

Met de jaarwisseling had de laatste die naar huis ging de verwarming van t kantoor uitgezet. :kill:  :kill:

In die dagen was t flink gaan vriezen en omdat ons kantoor boven een garage bedrijf was had men daar een Sprinkler installatie aan gelegd,en deze was natuurlijk kapot gevroren :D

 

Dat was een zootje van hier tot Tokio,alle telefoons naar de kloten,telexen die t niet meer deden,alle bureaustoelen zeiknat de vloerbedekking verrot,,alleen een bord met daarop alle tachschijven,per auto gerangschikt ,was droog gebleven :ok: 

 

 

Gelukkig was een van de chauffeurs die daar bij uitkwam zo alert om vlug een paar emmers water te halen en deze schijven, stapel voor stapel,netjes per auto,een minuut of wat onder te dompelen en weer terug te hangen.

 

Met een snik in de stem werd de RVI gebeld;wat er nu gebeurt was en of ze even wilde komen om een PV op te maken. :angel: 

 

Ze waren er zo;en lachend als boeren met kiespijn gingen ze weer,want dit was echt overmacht dat verzon niemand vonden ze zelf ook. LOL  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt weer lekker afgegeven op de inspecteurs maar die balen net zo goed van de situatie.

De bak stront die over hun heen wordt gegooid is niet terecht.

 

Maar dat zou toch ieder logisch denkend mens behoren te weten??? ;)

Ik denk dat je nu verkeerd leest. Ik heb met controleurs.van de rvi (toendertijd) nooit problemen gehad. Dat zijn over het algemeen mensen die precies weten wat er aan de hand is.

In ieder geval beter als zo'n jurist van de vakbond. Die kennen alleen maar de wet en weten niet hoe het in de praktijk gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de zeventiger jaren werkte ik bij Wetram in Rotterdam en ons kantoor was op de v Deventerstraat.

Onze baas lag ook regelmatig in de clinch met de rijksverkeersinspectie( zo heette dat toen). :ja:  

Met de jaarwisseling had de laatste die naar huis ging de verwarming van t kantoor uitgezet. :kill:  :kill:

In die dagen was t flink gaan vriezen en omdat ons kantoor boven een garage bedrijf was had men daar een Sprinkler installatie aan gelegd,en deze was natuurlijk kapot gevroren :D

 

Dat was een zootje van hier tot Tokio,alle telefoons naar de kloten,telexen die t niet meer deden,alle bureaustoelen zeiknat de vloerbedekking verrot,,alleen een bord met daarop alle tachschijven,per auto gerangschikt ,was droog gebleven :ok:

 

 

Gelukkig was een van de chauffeurs die daar bij uitkwam zo alert om vlug een paar emmers water te halen en deze schijven, stapel voor stapel,netjes per auto,een minuut of wat onder te dompelen en weer terug te hangen.

 

Met een snik in de stem werd de RVI gebeld;wat er nu gebeurt was en of ze even wilde komen om een PV op te maken. :angel:

 

Ze waren er zo;en lachend als boeren met kiespijn gingen ze weer,want dit was echt overmacht dat verzon niemand vonden ze zelf ook. LOL  

Peter, dat is van alle tijden, een paar jaar geleden was er in Wateringen een Eigen rijder  die voordat hij controle kreeg , zijn hele boekhouding in de kruipruimte van zijn huis neerzette, daarna de ruimte onder water liet lopen en weer min of meer droogpomptte.

 

Toen de inspectie kwam, ging de kruipruimte open en  "Jeetje wat een bende ,hoe kan dat nou toch,ik had het hier even neergelgd toen het kantoortje geverfd moest worden

:angel:  :angel:  :angel: "

 

Volgende keer beter..............

 

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik lees normaliter eerst een artikel voordat ik reageer. Nu dus eens een keer niet, en meteen ga ik, en velen met mij, de mist in. Er wordt op dit forum uitgegaan van controles bij transportbedrijven, en dat is gezien de doelgroep van het CF niet verwonderlijk. Echter verliezen we helemaal uit het oog dat de vroegere RVI is opgegaan in de ILT. Deze heeft een veelomvattender taak, en controleert o.a. ook op milieudelicten. Als je je een beetje verdiept in het verhaal blijkt er ineens een héél ander licht op de zaak te schijnen. Het gaat hier in het bijzonder om controles bij chemische bedrijven zoals Chemiepak. Ja, die van die grote brand op Moerdijk. Het niet buiten hebben staan van verboden gevaarlijke stoffen bij een controle omdat men weet dat er een controle plaats gaat vinden, en nadien de zaak vrolijk weer buiten zetten met alle gevaren van dien is van een hele andere orde dan een paar foute tachograafschijven of bestanden laten verdwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Peter, dat is van alle tijden, een paar jaar geleden was er in Wateringen een Eigen rijder  die voordat hij controle kreeg , zijn hele boekhouding in de kruipruimte van zijn huis neerzette, daarna de ruimte onder water liet lopen en weer min of meer droogpomptte.

 

Toen de inspectie kwam, ging de kruipruimte open en  "Jeetje wat een bende ,hoe kan dat nou toch,ik had het hier even neergelgd toen het kantoortje geverfd moest worden

:angel:  :angel:  :angel: "

 

Volgende keer beter..............

 

Willem

Geweldig die verhalen. Maar die verhalen kregen ook vrijwel allemaal een staartje, maar dàt vertelde die ondernemer er niet bij. Of geloven jullie nu werkelijk dat de controleurs van destijds achterlijk waren?

Als er één manier was om het vizier op je gericht te krijgen dan was het wel denken dat je slimmer dan de controleurs van de RVI was. Ik heb heel wat transportondernemers uit een boze droom zien ontwaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier in Canada is het normal dat het wordt aangekondigd,

zelfs met  de namen van de chauffeurs bdie ze willen checken

 

Hier komt ook de USA controleren, omdat wij een geregistreerd DOT nummer hebben voor de US,

zoals bijna ieder transportbedrijf in Canada

En heus, ze komen alleen als er iemand in de US aangehouden is , met een aantal overtredingen,en je maakt ze niks wijs,

alles komt tevoorschijn van die betreffende person ,zoals tolwegbonnetjes, weegbrieven, logbook, tankbonnen enz.

 

Als alle tijden overeenkomen  met je logbook, niks aan het handje, maar als ze je ook maar avn het minste verdenken gaan ze nog verder zoeken, en

geloof mij, ze vinden het,

 

Ze mogen dan alles nagaan, zelfs je creditcard, om te zien of je hem gebruikt he bt, en of de tijd en plaats overeenkomt met je logboek.

 

en dat verander je niet , ook niet als je van te voren weet dat je een check krijgt, er zijn er die het wel proberen, maar ergens vergeten ze iets te veranderen

en dan be je helemaal de sigaar,

niet allen overtredingen maar ook nog fraude :stom:  :stom:

 

Het is zoals het is, hier zeggen ze ; Deal with it

 

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden