[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeur in Duitsland aangepakt om missen Code95


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Wordt eindeloze discussie.

Ik ben van mening dat alles wat nodig is om zijn truck te kunnen besturen voor mijn baas is.

Behalve verlenging rijbewijs.

Snap jouw mening ook wel.

Als kleine onderneming voel je zulke dingen extra hard.

Maar ja..zo staat het nu eenmaal in de regels.

Thake it.or leave it!!

Je kan het ook anders zien!!

Jij wilt toch werken bij die baas!! Dus je zorgt er maar voor dat je alle spullen in orde heb om de truck te mogen besturen!!

Kan je nu zeggen als je geen code95 heb in september 2016 en je contract loopt af dat he toch ook zelf moet betalen want anders neemt niemand je aan

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Arne wie betaalde vroeger de tacho schijven de werkgever toch en niet de chauffeur.

Chauffeurskaart is de vervanger vd schijf zo simpel is het.

Daarin heb je een punt!

Maar vroeger hoefde je ook nergens te betalen om te parkeren als je ging rusten.

Tijden veranderen.

Daarom pleit ik ook zo voor een persoonsgebonden budget.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Arne wie betaalde vroeger de tacho schijven de werkgever toch en niet de chauffeur.

Chauffeurskaart is de vervanger vd schijf zo simpel is het.

Het mooie is

 

Vroeger werd er vertelt Je mag het nooit meer doen

 

Je wist gewoon niet hoe dat ding werkte

 

Nu met de nieuwe tacho Moet je uit kijken

 

Anders krijg je de dood straf

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even een vraagje tussendoor:

Waarom moet Nederland nu eigenlijk een buitenbeentje zijn? Terwijl heel Europa reeds Code 95 bijgeschreven moet hebben krijgen wij uitstel tot 2016. Wat is daar het idee achter?

het chauffeurs diploma rob

Voor code 95 in zicht kwam waren de Nederlandse chauffeurs de best geschoolde en toen was er besloten op Europees niveau dat de Nederlanders later hun code95 hoefde te hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij de werkgevers.

Zijn met ze alle al bezig op besloten forum van tln om dit soort dingen voor elkaar te krijgen

Sent from my iPhone using Tapatalk

In een ander topic zeg je dat je geen ingezetene van NL meer bent, dan begrijp ik niet wat je bij TLN te zoeken hebt of zet TLN zich ook in voor buitenlandse bazen???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vreemde zaak

Waarom is dat een vreemde zaak??

Ben ook lid van de Cyprische TLN.

Dat stelt daar niks voor maar dat moet je daar zelfs.

Een buitenlander die zaken doet in NL en een vestiging opend due doet er alleen maar goed aan om lid te worden van een werkgevers organisatie.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mag dan wel geen ingezetende zijn van NL maar heb wel een bedrijf in NL en in Cyprus dus heb gewoon ook met TLN te maken he.maar ook totaal uitgevlagde bedrijven zijn gewoon lid van tln hoor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lijkt mij interessante discussie of uitgevlagde bedrijven lid mogen zijn en dus ook evt. Stemrecht hebben bij TLN over zaken die nederlandse werkgevers en werknemers aangaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat de cyprische tln geen donder voor stelt snap ik.

Hoeveel echte transportbedrijven zitten daar?

Dus met autos die daar rijden?

Dus niet de jongens die een gebruik maken van de mazen

In het brusselse net

Zit je toch nog raar van te kijken hoeveel het er zijn.

Maar daar wordt je al een transportbedrijf als je een busje heb met laadbak

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Nu heb ik een vraag;

Heb code 95 behaald in 2010.

mijn rijbewijs moet in 2015 verlengd worden.

Krijg ik nu ergens problemen mee of is alles ok.

Mij is namelijk vertelt worden dat ik het gewoon bij verlenging van mijn rijbewijs alles erop komt te staan.

en dat die code 95 in 2016 pas ingaat en dat tot 2021 geldig zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee maar jullie maken je wel druk over je salaris maar jullie zullen ook eens je druk moeten maken over het feit dat je best veel geld betaal voor soobfonds en daar niks van terug ziet.

Moet gewoon een persoonsgebonden budget worden ipv dat de bonden en tln miljoenen krijgen van het soobfonds.

Dan zou je deze discussie niet hebben want dan spaar je zelf voor je code 95 en wordt de werkgever niet zwaarder belast.

Want wat gebeurt er als een werkgever maar elke keer maar zwaarder belast wordt?? Gaat failliet of gedwongen ontslagen of uitvlaggen en met buitenlandse werknemers verder.

Jij zou toch ook graag willen blijven werken??

Ook jou werkgever kijkt naar de mogelijkheden om het goedkoper te doen.

En via scholingovereenkomt dekt een werkgever zich wel in,als je binnen bepaalde tijd weg gaat moet je een deel terug betalen

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Ben ik wel eens met Arne, toen ik werkeloos raakte en dacht he heb nu wel mooi tijd om al die cursussen voor code 95 te doen.

Subsidie aangevraagd bij soob fonds waar je jarenlang voor betaald hebt..

Uhh chauffeur dan moet je wel een werkgever hebben....

Kan nu wel via mobiliteitscentrum maar had toen alles al zelf al betaald..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach, in elke beroepsgroep WORD de opleiding betaald door werkgevers en in het transport gaan de werkgevers janken. Waarom moet altijd alles over de ruggen van de chauffeur, ze mogen gvd blij zijn dat die auto's rijden en dat er nog Nederlandse chauffeurs zijn. Ik ben er iig helemaal klaar mee en druk op zoek naar iets buiten het transport, wij als chauffeurs doen het toch nooit goed bij de werkgevers. Hier moet ook een schoorsteen roken en vreten op tafel komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarin heb je een punt!

Maar vroeger hoefde je ook nergens te betalen om te parkeren als je ging rusten.

Tijden veranderen.

Daarom pleit ik ook zo voor een persoonsgebonden budget.

Sent from my iPhone using Tapatalk

maar laat jij je chauffeurs dan ook betalen voor de parking.

het is in Duitsland op steeds meer plaatsen zo dat je meer moet betalen als dat je dan ken besteden. dus b.v je betaal 10 euro en krijg maar 7 euro terug als je een maaltijd besteed.

en hoe bereken je een pgb.

ga je dan rekenen over een jaar of over 5 jaar en wat als de chauffeur weggaat moet hij dan het restant terug betalen.

dit gebeurd namelijk ook veel de werkgever betaald de chauffeurspas (is niet meer als zijn plicht) maar gaat hij weg binnen de vijf jaar moet hij een gedeelte terug betalen.

dus hoe zie jij de pgb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat denk je van een aardappel boer

Zo te zien in de winkels Dan kun je een goed inkomen hebben

Huub

 

 

Klopt, HWM. Dikke winsten maakt zo'n man.

 

Aardappelprijs in de winkel is ongeveer 0.50 euro per kilo.

 

Als de boer daar 20% van krijgt mag ie niet klagen.

 

Bij een netto (verkoopbare) opbrengst van 40.000 kg per ha krijgt hij dus 4000 euro. Daarvoor heeft ie wel grond  gekocht van 60.000 euro per ha.

 

Rente en aflossing bij een bank (7%) kost hem ongeveer 4000 per ha. Dus hier loopt dik op binnen. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De RDW verzorgt het rijbewijs. De gemeente is slechts een doorgeefluik. 

Aan het gemeenteloket kan een nieuw rijbewijs in de vorm van een kunststofkaart op creditcard formaat worden aangevraagd. De gemeente stuurt de aanvraag digitaal naar de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW).  

 

De RDW zorgt dat het rijbewijs centraal, bij SDU Identification, wordt gemaakt. U kunt het beter beveiligde rijbewijs na 5 werkdagen weer bij de gemeente afhalen. Bij vermissing van het rijbewijs is altijd een proces-verbaal van de Nederlandse politie nodig.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Oké het zijn wel art. van een paar jaar oud, maar daar staat tegenover dat veel boeren al grond hebben die ook al vele jaren in hun bezit is en dus misschien al lang betaald is  :ja:

 

 

Als je zo gaat denken als ondernemer gaat het niet lang goed. Als je ddan je vrachtwagen contant betaald van je spaargeld hoef je deze niet mee te nemen in je vaste kosten. Hij is toch al betaald.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog maar even verder O.T.

 

Zo werkt het in de landbouw wel, grotendeels, Ron.

 

Voor grondprijzen van 60.000 tot 80.000 euro per hectare kan niemand bedrijfseconomisch verantwoord telen. Maar doordat een grootdeel van de grond al lang in bezit is rekent men met gemiddelde prijzen.

 

Je teelt tenslotte ook niet elk jaar het zelfde gewas. met het zelfde saldo. Dank zij de broodnodige vruchtwisseling.

 

Daarom zie je veelal  bedrijven die er (procentueel gezien)  een kleinstukje grond bij kopen.

 

Grote aankopen worden meestal gedaan omdat men elders wordt uitgekocht wegens stadsuitbereiding of "natuur" ontwikkeling, en daardoor een flinke som geld mee krijgt. Tegen dergelijke bedrijven kan je simpelweg niet opbieden. 

 

Grootste "voordeel" van de agrarische sector t.o.v. de transport sector is dat de waarde van hun bedrijf blijft stijgen ook al wordt er niet geinvesteerd. Grondprijs gaat door de jaren heen omhoog, en dat is in de meeste gevallen toch het grote kapitaal van een agrariër.

 

Een transportbedrijf die niet investeert wordt elk jaar minder waard, simpelweg omdat je materiaal minder waard wordt door dat het verslijt.

 

@Ger: bekijk hier de prijzen van de "vrije" markt maar eens. De contractprijzen zitten daar meestal nog iets onder.

 

http://www.productschapakkerbouw.nl/teelt/marktprijzen/4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden