[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Frigoline (Bas Selman) Failliet.


Recommended Posts

Gast henk driehoek

Geen geld ex-werknemers Frigoline door verdenking faillissementsfraude

HUISSEN - Ex-werknemers van het op 29 september failliet verklaarde Frigoline uit Huissen (Gld) krijgen geen geld meer van het UWV. Er bestaat een verdenking van faillissementsfraude.

Directeur van het gesneuvelde transportbedrijf is Bas Selman. Hij is vaker betrokken geweest bij faillissementen.

"Naar aanleiding van dat faillissement is het UWV een onderzoek gestart naar de rechtmatigheid van dit faillissement", beaamt een oud-werknemer. "Het gevolg hiervan is dat de voorschotten die het UWV verstrekt opgeschort zijn."

Niet betaald

"Het onderzoek kan maximaal zes maanden duren. De ontslagen personeelsleden van Frigoline B.V. zijn hiervan de dupe."

"Het salaris is al niet meer betaald vanaf juni. Wij voelen ons in de steek gelaten door directeur Selman. En door de instanties die de werknemer dient te beschermen. Wij kunnen nergens ons recht halen, terwijl die man gewoon door kan gaan met ondernemen", sombert de oud-werknemer.

lees verder: http://www.transport-online.nl/site/53059/geen-geld-ex-werknemers-frigoline-door-verdenking-faillissementsfraude/

laat ik hier door meerdere forumleden nu steeds gelezen hebben dat personeel er nooit bij ingeschoten zijn........

Chips > check

Bier > check

Nou voorlopig weer lees plezier genoeg

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Als je recentelijk nog (dus net voor hij konk is gegaan) werknemer wordt bij dit soort bedrijven.moet je niet mauwen als het fout afloopt.

Een gewaarsxhuwd mens telt voor 2 en ik kan mij niet indenken dat er personen zijn die NIETS af wisten van de bouwvalligheid van dit bedrijf.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de honderden berichten die geplaatst zijn over Selman junior en Selman senior was er 1 die zei dat hij niet "al" zijn geld heeft gehad.

En nu schieten er een aantal bij in. Wel vraag ik me af wie van de ex chauffeurs er bij in schieten. Degene die nog rijden of degene die thuis zitten.

De auto's rijden gewoon nog....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je hebt er belang bij dat je voor hun praat of je weet er echt de ballen van. Ik heb een lang bericht geschreven maar dat is nog steeds niet geplaatst, Het is niet Bassie, het zijn de senioren van de familie die dit allemaal uitdenken en door zo te reageren keur jij fraude dus goed. Als er een familie is die makkelijk kan betalen is het deze. Weet je wat je moet doen? Hun faillisementsdossiers opzoeken op internet en doorlezen. Hun hebben altijd de belastingdienst getild, je krijgt maarzo geen boete van anderhalf miljoen en dit betalen ze ook gewoon even. Als jij niks meer te vreten zou hebben lulde je wel anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vandaag nog wat extra leesvoer verschenen op T-O

 

Geen geld ex-werknemers Frigoline door verdenking faillissementsfraude

 

Failliet-02.jpg

HUISSEN - Ex-werknemers van het op 29 september failliet verklaarde Frigoline uit Huissen (Gld) krijgen geen geld meer van het UWV. Er bestaat een verdenking van faillissementsfraude.

Directeur van het gesneuvelde transportbedrijf is Bas Selman. Hij is vaker betrokken geweest bij faillissementen.

"Naar aanleiding van dat faillissement is het UWV een onderzoek gestart naar de rechtmatigheid van dit faillissement", beaamt een oud-werknemer. "Het gevolg hiervan is dat de voorschotten die het UWV verstrekt opgeschort zijn."

Niet betaald

 
"Het onderzoek kan maximaal zes maanden duren. De ontslagen personeelsleden van Frigoline B.V. zijn hiervan de dupe."

 

"Het salaris is al niet meer betaald vanaf juni. Wij voelen ons in de steek gelaten door directeur Selman. En door de instanties die de werknemer dient te beschermen. Wij kunnen nergens ons recht halen, terwijl die man gewoon door kan gaan met ondernemen", sombert de oud-werknemer.

Handel en wandel

Bestuurder Edwin Atema van FNV Bondgenoten volgt de handel en wandel van Selman al langere periode. En zegt er het volgende over: "Het is het zoveelste bedrijf van Selman dat failliet gaat. En nu zegt het UWV: Hier stinken wij niet in."

"Voor de werknemers is het buitengewoon sneu. Maar ik vind het een goede zaak dat faillissement fraude wordt aangepakt. De gedupeerde werknemers kunnen de vakbond of zelf een advocaat inschakelen", gaat Atema verder.

Postbusfirma

"Tot voor kort werkte Selman gewoon door via het Duitse Frigoline GMBH. Dat is een Duitse postbusfirma die in ons land cabotageritten laat uitvoeren", benadrukt Atema.

De nieuwsredactie van Transport Online heeft contact gezocht met curator Carla Nijhuis uit Arnhem. Zij doet het faillissement van Frigoline. Zij was woensdagmiddag niet bereikbaar voor uitleg.

Nieuwsartikel geplaatst op 12-11-2014 16:08 door Marcel van der Voort
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geen premie btalen aan het UWV, Alles is voor Bassie, wat een circus. Nu met dit faillisement zijn de chauffeurs de dupe. Maar laten wel wezen het zijn geen praktijken.

Bas Selman moet ZZPer worden, dat is duidelijk. Het blijft schadalig, Bas Selman betaald thuis zijn rekeningen en de chauffeur moet maar zien. Prettige Feestdagen???

Op het forum is regmatig gewaarschuwd voor de praktijken van Bas Selman/Europe Flyer het verbaasd me dat er nog altijd collega's zijn die denken hun brood daar te verdienen. De kans dat je daar vroeg of laat in een faillisement komt is een feit. Als je daar nu werkt zit jij misschien bij de volgende faillisements ronde en kun je fluiten naar je salaris.  Je hebt altijd een keuze. Het is waar je voor kiest.

 

Saartje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het een goede aktie van het UWV. Misschien worden chauffeurs nu toch wat selectiever in hun keuze voor wie ze willen rijden.

 

Hopelijk wordt het UWV nu ook eens wakker.

 

Het gebeurt ook regelmatig dat mensen verplicht worden om te solliciteren bij bedrijven/mensen die een vergelijkbare reputatie hebben als waar dit topic over gaat.

 

Op straffe van kortingen op je WW uitkering wordt je gedwongen om daar heen te gaan, als je laat doorschemeren dat je je bedenkingen hebt.

 

Maar gezien de reputatie van dit uitkeringsgedrocht heb ik mijn twijfels.....................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Eens Jan, samen met de 'belastingdienst (leuker kunnen we u niet laten kotsen)' zijn dit de instellingen die laten zien wel heeeeel erg buiten/boven de 'echte' wereld (hun klanten !!!!!!!) te staan (kleur de plaatjes en maak het verhaaltje zelf af......ja, gejat !!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Wat zitten jullie nu te mekkeren ik heb zelf een faillissement mee gemaakt ik kreeg ook geen geld ik ben gewoon in zijn dure Mercedes gestapt e n weg gereden en meteen op vakantie gegaan debat mooi verstopt eerst mijn geld krijg jij je auto terug en ik raad dat ideeën aan geen geld geen vrachtauto basta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat zitten jullie nu te mekkeren ik heb zelf een faillissement mee gemaakt ik kreeg ook geen geld ik ben gewoon in zijn dure Mercedes gestapt e n weg gereden en meteen op vakantie gegaan debat mooi verstopt eerst mijn geld krijg jij je auto terug en ik raad dat ideeën aan geen geld geen vrachtauto basta

Ach Omejoop, ik wil dat best geloven, maar na 1965 was dat toch afgelopen....

Voor die tijd, was het hele dorp op de hand van de werknemer en kon je dit soort streken uithalen. Nadat er echter wat wettelijke zaken werden vastgelegd, is die tendens snel omgeslagen.

 

Groet ron (die een groot buro, statafels en 2 lasapparaten aan het failliesement heeft overgehouden (wel met medeweten van de baas))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden