[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ZZP in transport (nogmaals?)


VrijeVogel

Recommended Posts

  • Forumlid

Het zoekgedeelte ondersteund zoekwoorden vanaf 4 letters, dus met zzp als zoekwoord geen resultaat.

Zal het zoveelste topic zijn, maar ik vind ze niet bij elkaar?

 

Ik werk al een jaar als ZZP in transport met keurig eigen NIWO, onderteken ook alle papieren met "naam eigenonderneming i/o naam transportbedrijf"

 

Nu begint het gepiep weer van mag wel, mag niet. Ik heb een ruime meerderheid aan diverse opdrachtgevers.

Aan VAR doe ik niet, dit transportbedrijf is de enige die mij inhuurt rest zijn allemaal directe klanten.

 

Verhuur ik mij nu eigenlijk op basis collegiale inleen? Vergoeding per uur is bepaald op loonkosten chauffeur D5 + een toeslag voor administratie / verzekering etc. Alleen zou dit incidenteel moeten zijn. Incidenteel is het wel, opdrachten duren max 6 week in de zomervakantie. Het zijn wel steeds korte opeenvolgende opdrachten. Eigenlijk ben ik elke week wel een dag op stap de laatste tijd.

 

Uit de regels kom ik ook niet. Ik rij met de vrachtwagen van de opdrachtgever, hij betaald alle lasten voor deze auto, ik heb hem slechts in bruikleen om de opdracht uit te kunnen voeren.

Echter, ben ik wel in bezit van een vrachtwagen, althans, afhankelijk van de regelgeving die je gebruikt voor de definitie vrachtwagen.

 

Je hebt een definitie dat een vrachtwagen een motorvoertuig ingericht voor vervoer van goederen met een eigen totaal boven de 3500kg

En je hebt de definitie van vrachtwagen volgens de wet vervoer goederen, een motorvoertuig ingericht voor vervoer van goederen met een laadvermogen van meer dan 500kg (geloof dat het nu 0kg is?)