Spring naar bijdragen
rubberduck

Ab texel...foei

Recommended Posts

Zal wel iets zijn voor gevallen en ja moet je ook maar niet zoiets op de boordcomputer of app/sms zetten...

Hoe diep ben je gezakt als chauffeur als je dit doet.

Er zijn zat andere manieren om je gelijk te krijgen/halen als chauffeur. Ik zou er niet eens van staan te kijken als hij dit helemaal anoniem heeft gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

....moet je ook maar niet zoiets op de boordcomputer of app/sms zetten...

,

Sterker nog...als mij iets gevraagd word door een planner om te doen wat niet geheel strookt met de geldende wet- en regelgeving zoals b.v. het overschrijden van max. diensstijd of rijtijd om ten behoeve van de firma nog een vrachtje op te pikken of een paar pallets te lossen, dan vraag ik expliciet om dat zwart op wit op de BC te zetten.

Zeker niet om die planner een oor aan te naaien, wel om bewijs te hebben dat ik van hem opdracht heb gekregen, nadat ik eerder middels een bericht aan die planner te kennen heb gegeven dat ik over de schreef ga in zijn opdracht. Alles omwille van het bedrijf in opdracht van een planner.

Meestal hoeft het dan niet meer... :D  ;) 

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De berichten zoals ik die lees waaren gericht aan alle chauffeurs en niet aan een individu persoonlijk, dus je zou kunnen conluderen dat dit op dat moment algemeen geldend beleid was om de wet maar even aan de kant te zetten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

4c0d6458b3145f6d510a3e64c6861c13.jpg

De berichten zoals ik die lees waaren gericht aan alle chauffeurs en niet aan een individu persoonlijk, dus je zou kunnen conluderen dat dit op dat moment algemeen geldend beleid was om de wet maar even aan de kant te zetten. 

Als je t eerste bericht terugleest was dit meer een "herinnering" van een planner aan chauffeurs over wat de mogelijkheden zijn.

Weliswaar niet verstandig, maar toch( wie zonder zonden is...........bla bla :D )

Nergens blijkt hieruit dat t beleid is,je kunt t ook naast je neerleggen en je exact precies tot in de puntjes aan de regels houden. :angel:  :angel:

IK ken daar de situatie niet ,maar kan me voorstellen dat ,als je daar n uur of wat staat te lossen of laden en misschien intussen in de kantine wat kunt eten en een douche nemen,t in de praktijk mee genomen zou zijn als je b.v. een 3+9 rust kunt creëren,ik noem maar n zijstraat.

IK weet t,met dit soort "praktijken kom je niet in de hemel,maar door t aan de krant door te brieven ben je zelfs in de hel niet welkom. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

IK weet t,met dit soort "praktijken kom je niet in de hemel,maar door t aan de krant door te brieven ben je zelfs in de hel niet welkom. :D

Dat zou dan toch een goed argument kunnen zijn het wel te doen. :D  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klokkenluider (melder van misstanden)

Ik zelf vindt het een nobel iets dat je misstanden aan de kaak durft te stellen, er zouden er meer moeten zijn die zoiets doen, dat zou een hoop ellende op de wereld schelen. Laag zijn degene die meedoen aan misstanden in de weet dat ze fout zijn, maar eigenbelang voorop stellen.

Ger vergelijkt deze chauffeur met een klokkenluider en in zekere zin klopt dit ook nog wel, maar is een klokkenluider nou iemand die de boel veraat en zijn werkgever in een kwaad daglicht zet of iemand die de hele sector een dienst bewijst, is hij nu een klootzak of een held. 

Hij zou zomaar ergens op een parkeerplaats in een camper terecht kunnen komen. :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een held?

Dat ga je toch niet serieus menen he.....

Als deze man een probleem had met zijn werkgever had hij dit op een volwassen manier op moeten lossen. Als de identiteit van deze man ooit bekend word is hij klaar met werken in deze sector, en geheel terecht naar mijn persoonlijke mening.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

overigens is Jelle de directeur van Bakker. Dit is dus Jelle Bakker.

Als je de Bakker uit AB Texel bedoelt zit je er flink naast. 

AB heeft inmiddels weinig meer met Texel te maken. Het is nu een onderdeel van de A-ware groep.

Daarvoor was het overigens ook al geen Bakker meer die de leiding had over AB-Texel maar de kleinzoon van Aad Bakker. En die woont nog gewoon in Oudeschild op Texel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

,

Sterker nog...als mij iets gevraagd word door een planner om te doen wat niet geheel strookt met de geldende wet- en regelgeving zoals b.v. het overschrijden van max. diensstijd of rijtijd om ten behoeve van de firma nog een vrachtje op te pikken of een paar pallets te lossen, dan vraag ik expliciet om dat zwart op wit op de BC te zetten.

Zeker niet om die planner een oor aan te naaien, wel om bewijs te hebben dat ik van hem opdracht heb gekregen, nadat ik eerder middels een bericht aan die planner te kennen heb gegeven dat ik over de schreef ga in zijn opdracht. Alles omwille van het bedrijf in opdracht van een planner.

Precies, had deze reaktie  al verwacht en gehoopt.....

Nu met de kans op na 28 dagen nog een bekeuring te krijgen weet een planner van niks meer en kun je er zelf voor opdraaien.

Wat jij zegt, zodra ze t op de bc of app moeten zetten is de spoed er in een keer vanaf...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zie de koppen al voor me "Chauffeurs praten misstanden bij AB goed"   :rolleyes:  man wat een zieke wereld die transportwereld, en natuurlijk ben ook ik niet heilig, maar ik ben niet zo stom om dergelijke stommiteiten goed te praten, welke amateur zet zoiets op de boordcomputer, dat is vragen om problemen  :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gebeurd niet veel Ger......

Ik durf het ook eigenlijk niet hardop te zeggen LOL

Maar dan alleen die laatste zin he....

bewerkt door shompie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ger vergelijkt deze chauffeur met een klokkenluider en in zekere zin klopt dit ook nog wel, maar is een klokkenluider nou iemand die de boel veraat en zijn werkgever in een kwaad daglicht zet of iemand die de hele sector een dienst bewijst, is hij nu een klootzak of een held. 

Hij zou zomaar ergens op een parkeerplaats in een camper terecht kunnen komen. :(

Hij bewijst de  sector hier geen dienst mee,dat staat m.i wel vast.

Of hij een klootzak is laat ik in t midden,een held i.i.g niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

,

Groot gelijk Pierre,

"vroegâhh"toen t bedrijf waarvoor ik werkte( G met de korte achternaam :D ) nog kleinschalig was werd in één woord de "vraag"gesteld om"iets" te doen".

Dat was voor mij "carte blanche *" lukte t niet en je werd gepakt was de consequentie voor t bedrijf.

Nu t allemaal wat grootschaliger is zijn de lijntjes wat langer en kan iedereen wel wat op die box zetten en naderhand met de kutsmoes komen van: jaaaha,maar ik bedoelde niet dat je de wet moest overtreden.

Maar komt die "vraag"en je doet t,dan doe je t.

Doe je t niet,dan even goede vrienden,maar dan zet je die "vraag"niet publiekelijk neer.

* "carte blanche"wil zeggen dat ik,met gebruikmaking van de regels,en de mazen in de wet kennende ,een "oplossing" weet te creëren, niet dat ik als een dolle dwaas alle regels met voeten zou kunnen gaan treden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In B0 kun je dus meer overuren maken zonder in de hogere  schijf te vallen. (ruim 70)

In E6 zijn dat er 13...........

Je hoeft er in E6 minder uren voor te maken. :D  :D  :D  :D  :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dan nu vanuit het oogpunt chauffeur.

Wel elke dag een uur pauze afhouden. Maar wel vragen om die 3 kwartier door te werken.

De planner en baas gaan zelf tussen de middag toch ook pauzeren?

Waar ligt de grens.

Als je 4.5 uur hebt gereden of gewerkt dan mag je toch wel even drie kwartier een bakkie drinken.

Want na die 3 kwartier op die rangeertrekker gaat de chauffeur weer de baan op. Voor weer 4.5 uur.

Als ie dan een aanrijding maakt door vermoeidheid of weet ik veel wat...dan is het de schuld van de chauffeur.

Als deze constructie door polen wordt gedaan.

Dan had de server nu gerookt in Delfzijl.

bewerkt door rubberduck

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar om het als chauffeur zo op te lossen is laag, heel laag.

Het is ook niet de oplossing die ik als eerste zou kiezen, maar wellicht gaat hier al een hoop aan vooraf en was hij het zat om telkens 0 op het recest te krijgen of niet gehoord te worden, weet jij veel.  

(Rubberduck schrijft bijna hetzelfde) :D

bewerkt door scania 440

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is ook niet de oplossing die ik als eerste zou kiezen, maar wellicht gaat hier al een hoop aan vooraf en was hij het zat om telkens 0 op het recest te krijgen of niet gehoord te worden, weet jij veel.

Ik ken het bedrijf AB "gelukkig" niet.

Alleen kan ik mij met de.l beste wil van de wereld niet indenken dat AB niet tot een oplossing had willen komen als een van zijn werknemers had gedreigd met dit openbaar te maken.

Ik ben echt een gelukkig mens dat ik geen personeel meer heb. Je zou zo'n vent in dienst hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites