[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Toekomst Truck van 2025 is, Zelf-Rijdend !


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

99% van de landbouwmachines die voorzien zijn van GPS zijn gewoon voorzien van een bestuurder.

 

Al was het alleen maar om de machine te bedienen die er voor, achter of onder hangt. Dat is iets wat een computer nog niet kan overnemen.

 

En dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven. De GPS wordt daarbij alleen maar gebruikt om op exact gelijke afstand (afwijking < 1cm) en recht te rijden.

 

In de enkele gevallen dat er onbemand wordt gereden gaat het om plantwerkzaamheden, zoals sla, prei of bloembollen, waarbij de bestuurder tijdens het zeer langzaam rijden ( 200 Ã¡ 500 meter per uur) zelf ook op de plantmachine zit.

Tijdens het wenden, laden en lossen zit de bestuurder gewoon in de cabine, schakelt de stuur automatiek uit en doet zijn normale werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jullie maken Huub zijn droom kapot. Toen hij stopte waren de echte chauffeurs op, gedaan, dat was het. Nu gaat binnenkort alles automaties, en is Huub weer blij, dat de rest ook thuis zit, hij is nogal jaloers of iets dergenlijks...

 

En ik meende gelezen te hebben dat de GPS vooral bv. de hoeveelheid mest, en hoe dicht bij elkaar de zaad in de grond te stoppen, de sateliet laat weten waar het droger en natter is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn droom maken jullie niet kapot

 

De techniek staat niet stil  

 

Kijk maar is om je heen wat hier en daar gaande is En wat mogelijk is

 

Het zelfde als bij de eerste blinden darm operatie Ging op leven en dood

 

Nu is deze tijd is zo'n operatie heel gewoon

 

Het G.P.S. op landbouw voertuigen word al vrij veel gebruikt bij ploegen eggen

 

Ga zo maar door

 

En daarbij ik vermaak mij iedere dag

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

...

 

En ik meende gelezen te hebben dat de GPS vooral bv. de hoeveelheid mest, en hoe dicht bij elkaar de zaad in de grond te stoppen, de sateliet laat weten waar het droger en natter is.

Het Amerikaanse AG-CHEM is al meer dan 25 jaar bezig met plaatst specifieke bemesting. Aan de hand van uiterst nauwkeurige bodemmonsters wordt de optimale bemesting en zaaizaadhoeveelheid berekend.

Dit is een fabrikant van landbouwmachines die ook in Nederland een vestiging heeft in Grubbenvorst. Vanaf de A73 zijn de machines duidelijk te zien, naast Euroveen. In Nederland worden die technieken in hoofdzaak ontwikkeld.

 

Maar die winst is zo minimaal dat dat alleen maar interessant is voor bedrijven die een mega grote oppervlakte bewerken. Dat begint dan bij 1000 hectare. Verder wordt de GPS techniek veelal gebruikt voor capaciteits vergroting, secuurder werken en werken bij mist en 's nachts.

 

Zolang ze in de landbouw niet blindelings kunnen vertrouwen op een constant betrouwbaar (op de veilige en rustige akkers) en goed signaal zal er voor het vervoer over de (drukke) wegen ook nog wel het een en ander moeten gebeuren voor het massaal gebruikt kan worden.

 

Men heeft relatief vaak last van "stoorzenders" als hoogspanningsmasten, gsm zendmasten en tv masten die blijkbaar het signaal toch verstoren. De "geleerden" zeggen massaal dat dat niet kan/zo is, maar als het storingspatroon zich regelmatig herhaalt is die link toch vrij snel gelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En als er (onverwachte) wegwerkzaamheden zijn of (onverwachte)  wegafsluitingen zal er toch ook een poppetje moeten zijn om de draad weer op te pakken. En over het rijden in steden en dorpen dit zal in mijn ogen nooit door een zelfrijden truck (alleen) gebeuren, veel te veel variabele. Het rijden over de snelweg en onderliggend wegennet met een starre drieasser is toch wel heel iets anders als met een stuurtrailer winkeldistributie doen, om van het zwaar en speciaaltransport maar te zwijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat die Zelf-Rijdende Trucks alléén voor de Autobaan zijn bedoeld om op deze manier de Chauffeur te onstpannen maar of dit nou zo'n goed idee is hier, in ons drukke Europa  :confused:

 

Wat ik gelezen heb is dat ze in de staat Arizona hiermee een proef gaan doen, ja dit vind ik dan wel weer geloofswaardig met die immense afstanden die ze daar hebben !!

Het zal mij in ieder geval benieuwen wat ze hier nog met de Chauffeurs van plan zijn  ;)

bewerkt door 664Freedom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De chauffeur krijgt meer controle over het voertuig en de lading Veel weten nog niet wat een vrachtbrief is

Maar de techniek is voort zoveel Dat de chauffeur voort een middelbare school op leiding moet gedaan hebben

In Duitsland en binnen kort zie je dat ze al volop aan het testen zijn

Einde 2015 Heeft de Minister al toestemming gegeven Dat ze op de Nederlandse wegen mogen rijden

Rotterdam en omstreken is het nu al gaande

Daf test veel in Helmond

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je daar een link of iets van 664?

 

Ja, heb het effe opnieuw moeten zoeken >> The Future of Long-Haul Trucks  je moet op de pagina naar onderen scrollen Corydon.

 

De text begint met "All this being said",

 

 

Meer van deze truck vinden jullie hiero: Autoblog   Op de pagina staat onder de video "Show Press Release" >> hier staan alle technische snufjes omschreven waarmee deze Truck uitgerust is.

 

 

Beide bovenstaande Linken zijn alléén in het Engels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je daar een link of iets van 664?

Het mooie is De kranten hebben er vol van gestaan

En het is geweest bij Achter het nieuws En de minister heeft belooft Dat de verkeer regels aan gepast worden in 2015

En volgens de kranten Zijn ze ook aan het testen Rotterdam en omstreken

Meer weet ik ook niet Weet alleen dat transport Nederland nu over gaat naar digitaal Is op het nieuws geweest

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wolfgang Berhand, bij Daimler verantwoordelijk voor Mercedes-Benz trucks & bussen, heeft in Duitsland zijn prototype Future Truck 2025 onthuld. De truck rijdt autonoom waardoor de chauffeur onderweg ander werk kan gaan doen.

HighWay Pilot systeem

De zelfrijdende truck maakt gebruik van Daimler’s HighWay Pilot systeem. Het prototype kan tot een snelheid van 75 km/u autonoom rijden terwijl het een volle lading vervoert. Volgens Bernhard zal autonoom rijden enorme voordelen hebben en een revolutie teweeg brengen in het vrachtverkeer.

Truckfabrikanten en toeleveranciers hebben nieuwe veiligheidssystemen ontwikkelend die erop gericht zijn de bestuurders te helpen veiliger te rijden en bij voorbeeld vermoeidheid te constateren. Zo zal het Lytx DriveCam-systeem het aantal fatale bus en truckongevallen met tenminste twintig procent reduceren, dat betekent achthonderd minder dodelijke ongelukken per jaar.

Transportmanager

Met de autonoom rijdende truck zullen de chauffeurs in de cabine nieuwe taken krijgen. Bernhard: “Ze krijgen tijd om taken uit te voeren, die tot nog toe worden gedaan door mensen in het kantoor bij de vervoerders. De chauffeurs kunnen transportmanagers worden waardoor het beroep aantrekkelijker wordt.” Een studie van ProgTrans AG heeft uitgewezen dat het vrachtverkeer in de EU nog steeds groeit en dat het volume met twintig procent zal zijn toegenomen in 2025, waarbij 75 procent van alle vrachttransport in de EU wordt uitgevoerd door trucks. Volgens het Duitse verkeersministerie zal alleen al het wegtransport in Duitsland al van de huidige 3,7 miljard ton zijn toegenomen tot 5,5 miljard ton in 2050. (HHemmes)

 

Bron Nieuws Mercedes

In de toekomst kijken

De Robot vrachtauto komt er aan

Wat gaat er allemaal veranderen

En hoe ziet de toekomst als chauffeur er uit

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden