[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tips achteruit rijden met wip-combi


Duco

Recommended Posts

  • Forumlid

Niet proberen na te denken hoe je moet sturen maar op je gevoel/zicht.....

Ik bedoel daarmee: niet na gaan denken van als hij naar links moet dan moet ik naar rechts sturen (of andersom) maar kijk waar de aanhanger heen gaat en stuur erachteraan of stuur tegen/ reageer op wat je ziet gebeuren.. met de aanhanger.

En vooral: niet te veel sturen (vaak stuur je in het begin te veel en dan ga je slingeren...) probeer dat niet te doen.....

En rustig aan.... gewoon met stationaire motor laten gaan dat gaat vaak hard genoeg...

Veel succes!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

its a go or its a NO go.

het lukt of het lukt niet.

je flapt hem er gewoon voor zoals je denkt dat het moet.

ALLEEN.......

zo gauw je ziet dat het mis gaat, loop dan niet te overcorrigeren.

trek het ding vooruit, en doe het opnieuw.

ipv een reddeloze poging dikker te laten mislukken, met alle stress van dien.

daarnaast.

het is geen schande om 5 X ofso te moeten steken.

beter 1X meer steken, dan iets kapot rijden, of helemaal scheef op het dock staan.

scheefstaan, kan je ook je spiegels kosten, door collega's die wegrijden, en ff met hun trailer jou spiegelwerk eraf rukken.

dus zie je dat hij niet lekker op de lijn gaat lopen, treuzel dan niet, naar voren en opnieuw naar achter, al mot ie 5 X heen en weer.

mvgr wupke;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

its a go or its a NO go.

het lukt of het lukt niet.

je flapt hem er gewoon voor zoals je denkt dat het moet.

ALLEEN.......

zo gauw je ziet dat het mis gaat, loop dan niet te overcorrigeren.

trek het ding vooruit, en doe het opnieuw.

ipv een reddeloze poging dikker te laten mislukken, met alle stress van dien.

Hier sluit ik me bij aan,rustig blijven en niet teveel sturen,dan kom je er wel:tu::D

daarnaast.

het is geen schande om 5 X ofso te moeten steken.

beter 1X meer steken, dan iets kapot rijden, of helemaal scheef op het dock staan.

scheefstaan, kan je ook je spiegels kosten, door collega's die wegrijden, en ff met hun trailer jou spiegelwerk eraf rukken.

dus zie je dat hij niet lekker op de lijn gaat lopen, treuzel dan niet, naar voren en opnieuw naar achter, al mot ie 5 X heen en weer.

mvgr wupke;)

Hier sluit ik me bij aan rustig blijven en niet teveel sturen.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
Bedankt voor alle tips deze hebben me goed geholpen. Ben vandaag gelijk in 1 keer geslaagd voor mijn E examen. Nu nog in de praktijk leren rijden;)

Van harte gefeliciteerd.:tu::tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
oplegger en combi is ongeveer hetzelfde....

Alleen rijdt combi veel lekkerder dan oplegger, vind ik...

:tu:

Yep dat vind ik ook -- en helemaal bij dubbel bemand gereden ritten. Dat 'gestuiter' van een trekker (en helemaal als de oplegger zwaar beladen is) is niet echt bevorderlijk voor de rust als je een paar uurtjes probeert te slapen terwijl je collega zijn 4,5 uur bij elkaar aan het rijden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden