[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

oproep van chauffeurs in Nood.


lientje

Recommended Posts

  • Forumlid

Gelezen op Facebook.

 

 

Pas op collega’s! €25.000 boete in drie dagen bij dezelfde BAG-agent. Wij hebben jullie hulp nodig om dit bericht te delen. Wij willen deze incidenten kenbaar maken aan iedereen en dit bericht tot aan het hoofdkantoor van de BAG in Keulen laten komen.

Bij Travemünde-Lübeck is één agent actief die controleert of de tachograaf is aangemeld met de bedrijfspas. Dit is meneer Hoffman van de BAG regio Travemünde-Lübeck. Deze agent geeft je €375 per dag en hij geeft dit 28 keer, dus €375 x 28 en dit al 3 dagen achterelkaar. Antonio Oliveira doet dit werk nu 10 jaar en hij heeft dit nog nooit meegemaakt.

Vandaag, gisteren en eergisteren zijn drie collega’s beboet bij de ferry, omdat zij de bedrijfskaart niet (goed) ingelezen hebben. Dinsdag is als eerste een bedrijf beboet voor €9.475. Zij hebben sinds enige tijd een nieuwe trekker en zij zijn vergeten de tachograaf aan te melden met de bedrijfspas. Het tweede bedrijf van gisteren heeft de laatste keer bij het downloaden van de gegevens uit de tachograaf per ongeluk het bedrijf afgemeld. Dit bedrijf heeft meteen €8.337,50 moeten aftikken. Wij willen Van der Sluis Transport uit De Wijk bedanken dat wij hun naam hier mogen noemen. Het derde bedrijf heeft een nieuwe tachograaf laten inbouwen en is ook vergeten deze aan te melden met de bedrijfspas. Dit bedrijf heeft vandaag €8.117 ter plekke moeten betalen. De betreffende agent beboet je maximaal waar hij kan en wij vinden dit schandalig. Wij gaan dit bericht als nieuwsbrief versturen naar 12.000 mailadressen en vragen jullie dit bericht ook zoveel mogelijk te delen. Hier moet echt iets aan gedaan worden! 

Collega’s, bekijk direct even of je goed bent aangemeld op dit moment. Laat jullie dit niet overkomen! Denk er verder aan bij het verwijderen van de kaart om het bedrijf niet per ongeluk af te melden in de tachograaf. Ook als je af en toe met een huurauto rijdt moet je de bedrijfspas inlezen en ook weer afmelden bij teruggave van de wagen. Dit zodat anderen niet op jouw bedrijfsnaam rijden. Zie onze notities in de link voor meer tips. Mochten jullie zelf goede tips hebben, dan horen wij die graag! 

https://www.facebook.com/TransportinNood/notes

Transport In Nood

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

.....

.... omdat zij de bedrijfskaart niet (goed) ingelezen hebben.

.....en zij zijn vergeten de tachograaf aan te melden met de bedrijfspas.

.....per ongeluk het bedrijf afgemeld.

.....en is ook vergeten deze aan te melden met de bedrijfspas.

....

 

....niet per ongeluk af te melden in de tachograaf.

 

Hoewel ik het sanctiebeleid en de hoogte totaal bezopen vind, de hele regelgeving met betrekking tot de registratie van dearbeids- en rusturen totaal niets meer met de "veiligheid" of (stokpaardje vakbonden: UITBUITING van de werknemer) te maken hebben, lees ik dat de bekeuringen te wijten zijn aan menselijk falen van de desbetreffende bedrijven

....

I.p.v. zich druk te maken over meer vrije dagen, netto 0,5% loon erbij, uitbuiting van CONCURRERENDE buitenlandse bedrijven, zou het eens tijd worden dat de beroepsgroep zich druk maakt voor een TOTALE reorganisatie van deze absurde regelgeving, ontsproten in regelgeile, niets uitvoerende, geldverslindende en eigen zakken vullende ambtenaren in het ook al bezopen EU parlement.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Sophia Keenesburg

Zeker bezopen om hierop een bekeuring te geven.
Er is immers een VERGUNNING in het voertuig aanwezig toch?

En die agent maar lekker scoren.  Strebertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I.p.v. zich druk te maken over meer vrije dagen, netto 0,5% loon erbij, uitbuiting van CONCURRERENDE buitenlandse bedrijven, zou het eens tijd worden dat de beroepsgroep zich druk maakt voor een TOTALE reorganisatie van deze absurde regelgeving, ontsproten in regelgeile, niets uitvoerende, geldverslindende en eigen zakken vullende ambtenaren in het ook al bezopen EU parlement.

Hohoho honou...

Eh... een bedrijf dat de tacho niet aanmeldt kan ook later de gereden kms, gebeurtenissen, gedraaide uren en noem t maar op niet verantwoorden of sterker ontkennen. Controle op jagende bazen die hun verse roemeen met een nl trekker maar met Roemeense postbusvergunning en proforma huurcontract in de rondte sturen is dan ook wat moeilijk...

Ongelukje agent? Beetje in de vangrail met oogjes toe? Doet ie anders nooit... Auto? Niks mis mee heb m net n week!..

dus als je inzit over uitbuiting van CONCURRERENDE bedrijven eerst even bedenken wat je allemaal kunt ontduiken aan regelgeving als je die wagen de herkomst en geschiedenis ervan niet overlegt... want ja sorry hoor meneer de loon/belasting/ilt ambtenaar die regelgeving t is ook zó ingewikeld allemaal....

Elk transportbedrijf moet gewoon de uren én voertuigregistratie op orde hebben plus 7 (.?) jaar bewaren voor controle. Ook om valse concurrentie tegen te gaan, ja. Had je maar geen bedrijf moeten beginnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

feit is dat je tacho aangemeld moet zijn. maar nu een vraagje van mij. waarom moet het mijn probleem zijn dat de firma een bekeuring oploopt als dat niet zo zou zijn?? moet ik me daar druk over maken behalve zoals Tramdsm aangeeft daar zouden wij allemaal last van hebben, maar die bekeuring zou mij echt niet boeien.

En gelijk heb je kees. Je kunt r hoogstens als verantwoordelijk chauffeur je werkgever erop wijzen dat de administratie niet klopt. Of je ook niet moet vertrekken zonder tacho die duidelijk met de naam van jouw werkgever is aangemeld lijkt me wat overdreven, maar die beslissing is aan eenieder. De oproep van transport in nood is bedoeld voor collega ondernemers. daarom verbaasde me de felle reactie ook zo. Temeer omdat die duitser vast ook wel wat vage roemenen een faillisement in heeft beboet, als t al niet zowiezo de duitse versie van eigen transporteurs eerst is...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden