Spring naar bijdragen
Freddy

10 jaar chauffeursforum

Recommended Posts

Vandaag 09-11-2014 is het dan zover, het chauffeursforum bestaat 10 jaar.

En wat voor 10 jaren hebben we gehad. Van alles is hier al wel eens de revue gepasseerd, velen hadden niet gedacht dat het cf zo'n succes zou worden.

10 jaar geleden als werkloos jonge (ahum) gozer zat ik thuis met mn net behaalde rijbewijzen en chauffeursdiploma en dacht ? EN NU ?

Werk krijgen was niet zo simpel en na een hele waslijst aan bedrijven rond gaan dacht ik : Als ik het werk niet kan vinden, dan moet het werk mij maar zien te vinden.

En het chauffeursforum was geboren.

Ik had toen een zeeaquariumsite (zeeaquaria.nl) en ben van daaruit een subsite aangemaakt die klonk als : zeeaquaria.nl/chauffeursforum .. Uiteraard toen gedaan waar we nu boetes voor uitdelen :D, en dat is SPAMMEN op sites waar veel chauffeurs komen.. en het duurde dan ook niet lang of de eerste leden meldden zich al aan en het begon vorm te krijgen.

Nadat het best wel goed begin te lopen moest er een eigen domeinnaam komen en de keuze was ook niet zo moeilijk.. www.chauffeursforum.nl en www.chauffeursforum.be moesten de kar gaan trekken en het zag er op 12 maart 2005 dus zo uit :

post-1-0-75393700-1415533091_thumb.png

Het ledenaantal mocht er toen ook al zijn :

post-1-0-21710800-1415533117_thumb.png

Dat allemaal in zeer korte tijd.

De groei zat er goed in en het forum ging eigenlijk best wel lekker.. Ik was toen al door een forumeigenaar van een zeer groot forum gewaarschuwd dat naarmate het leden aantal groeit ook het aantal meningen zal groeien.. En dat deze meningen zouden gaan botsen zou ook een vaststaand feit zijn.

Dit is uiteindelijk op het CF niet anders geweest. Als beheer hebben we al een paar keer ingegrepen en berichten verwijderd, dit werd natuurlijk niet door iedereen gewaardeerd, maar in de loop der tijd ben ik me goed gaan realiseren dat je het nooit iedereen naar de zin kan maken en zij we daarin dus behoorlijk harder geworden.

Berichten verwijderen en bannen ging ons helaas steeds beter af en dat doen we als het moet ook nu nog steeds zonder enige vorm van moeite.Het wordt nooit in dank afgenomen en ook dat is altijd de schuld van het beheer of de admins.. :D :D . Maar het moet nu eenmaal gebeuren.. Het is niet anders.

Ondanks alles is het toch een zeer informatief en zeer goed bezocht forum geworden in de 10 jaar dat we bestaan. Het is jammer dat sommige leden zijn afgehaakt om wat voor reden dan ook, maar de aanwas van nieuwe leden gaat gestaag door.

Wij zullen ervoor gaan om gewoon de volgende 10 jaar ons weer in te zetten voor het forum.

Onze dank gaat dan ook uit naar ALLE admins die we hebben en gehad hebben, zonder hun was dit waarschijnlijk nooit geworden tot wat het is. Ook al zijn sommigen niet meer aanwezig.. Toch bedankt voor de inzet

De admins in de loop der jaren (mocht ik iemand vergeten zijn.. Sorry..)

Marcel, Koos, Rufus, Taunus, Jilleroo, Alex, Belinda, Sjoeke, Midweek, Bonny, Hallowed, Schots en Scheef, Marnix, Teddybeer, Marotrans, Knoalster, Wilbert,  ............En meer weet ik zo even niet..)

De afelopen 10 jaar hebben Wilbert en ik best wel veel geleerd over hard en software..

We zijn begonnen met een hostingpakketje voor 1 euro per maand.. Dit is later overgegaan in een dedicated server (huurserver) ergens in Duitsland .. Na veel geklier door de toenmalige provider zou het forum toen ineens stoppen te bestaan omdat hij voor een jaar vooruit betaald wou hebben.. Dat was toch ff 600 euro.. SLIK...

De leden hebben toen een inzameling gedaan en verdomd, dat was de stap die nodig was om het voortbestaan van het chauffeursforum te kunnen garanderen.

Wij hebben toen een server gekocht en die moest in een datacenter komen.. PFFFFFF.. Dat viel niet mee.. Dat plaatsen was een eitje, maar het leren omgaan met serversoftware was ff slikken...Inmiddels zijn we met de 2e server bezig en daar hebben we een VPS met linux op lopen. Daar draait apache (nee, niet die indiaan) op met mysqld en Wilbert schept er genoegen in om die zo te hooi en te gras te updaten opdat we wel up to date blijven.

Ook hebben we ons moeten verdedigen tegen mensen die zich weer eens beledigt voelden door jullie.. :D.. De 1 wou geld omdat er een foto zou staan, de ander wou geld omdat zijn naam werd genoemd, weer anderen wilden ons voor de rechter slepen en alles wat er bij hoort...Dit heeft ons doen besluiten om dan maar een abonnement te nemen bij 1 van de bekendste advocatenkantoren aangaande internet recht.. En wel ICT-Recht van Arnoud Engelfriet en co.

Oke, het kost wat, maar dan hebbie ook wat.. :D.. Als er nu een brief o.i.d komt, dan sturen we die door en voilla we horen er niks meer van..

Al met al dus een hele onderneming om het forum online te houden. Gelukkig hebben wij sponsors achter ons staan waarvan wij alles kunnen betalen. En daar gaat dan ook zeer zeker onze dank naar uit. Uiteraard worden we er geen miljonair van (al gelooft niet iedereen dat :D), maar we kunnen er in elk geval het voortbestaan van het forum de komende tijd wel van bekostigen.

Dan rest me nog 1 ding en dat is IEDEREEN bedanken die de afgelopen 10 jaar op wat voor manier dan ook heeft bijgedragen aan het forum.. Leden, gasten, sponsoren, admins en iedereen die we vergeten zijn.. HULDE..

Op naar de volgende 10 jaar.

--== Freddy ==--

• Like 16

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gefeliciteerd ermee Freddy.
Ik hoop dan ook nog vele jaren mijn parate kennis te kunnen delen, mijn kostbare vrije tijd te mogen verspillen en mijn onzin uit te kunnen kramen op dit unieke forum! :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch knap om een stel stuurvasthouders, betweters, ouwe zeurkousen en zuurpruimen al 10 jaar te verbinden  :D. Van harte gefeliciteerd en op naar de volgende 10 jaar  :cake:  biertje . Nou nog een jubileumfeestje? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast fleur

Zo dan, weet ik ook effe over het 'hoe en wat'

Mag me sinds 02(ja, daar heb ik over nagedacht)/04 :D /2006 CF lid noemen.

Heeft even geduurd voor ik m'n draai vond, en nu..........kan ik eigenlijk niet meer zonder !

Nee, nee, vermaak me prima met Rens, maar die.........................opmerkingen, plagerijtjes, uitéénzettingen, tips, en de zo nu en dan broodnodige 'correctie'.....GEWELDIG !!

Het relaas van lieden die 'ver weg' rit verslagen posten (ook al zijn ze nu.......pensionada  :mad: ) onze 'net niet yank'   :D , de jeugd  :rolleyes: , en die lieden die 'dat andere werk doen',  :ok:

DAT HE'J ALLEMOAL OP OEW GEWET'N        :grote smurf:

Waarvoor dank !

Ook aan de admins een groot compliment (ja, ja, hebbe nog nooit een....................(vul lekker zelluf in)..............gehad, dusssss   :D   

Dat nieuwe jasje van nu............ook helegaar    :ok:

HG Freddy en team, op naar de 20+           :wijn:

bewerkt door fleur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sindaco

een mooie mijlpaal zeg ik  :ok:

heb er mooi een plaats gevonden voor heel veel foto's ( die hoef ik nu thuis niet te bewaren )...worden door die apache bewaakt.

en lekker veel kunnen kletsen en leren en delen.

ik blijf zeker nog meelezen en meekijken

bewerkt door sindaco

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie mijlpaal.

Ook een mooie gelegenheid om nu die proefversie van de leden eraf te gooien en enkel de serieuze leden erop te houden.... LOL

Zullen we vast de ballen in het vet gooien voor de volgende mijlpaal?

Ons zelf allemaal gefeliciteerd met dit forum en die vervelende :grote smurf:  met zijn :smurf:  :smurf:  :smurf:  ook maar :ok: ....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Valkje

Uiteraard ook een feliciflaptaart van deze kant.

Wat me wel verbaasd is dat je deze tien jaar dus geen miljonair bent geworden hierdoor, dan doe je toch wat fout.

Dus op naar de komende tien jaar en maken van dit forum een miljoenenbedrijf... LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteraard ook een feliciflaptaart van deze kant.

Wat me wel verbaasd is dat je deze tien jaar dus geen miljonair bent geworden hierdoor, dan doe je toch wat fout.

Dus op naar de komende tien jaar en maken van dit forum een miljoenenbedrijf... LOL

Ik zou wel willen Ron, maar sommige forummers vinden dat ik er niets aan mag verdienen, dus moet het maar investeren (in bijvoorbeeld skins, rechtsbijstand, serverruimte, softwarepakketten enz.enz.)  :D

--== Freddy ==--

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

het is een mooi medium geworden, nu nog wat aan de achtergrond doen zodat ik weer normaal kan lezen ( ik zie geen diepte ) 

maar iig proficiat  :ok:  :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites