[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Automobilist overleden na "verloren" wiel vrachtwagen


Teddybeer

Recommended Posts

  • Forumlid

Op de A28 bij Assen is een automobilist overleden nadat een wiel van een vrachtwagen op zijn auto terecht was gekomen.

 

De politie zegt dat het wiel op de andere kant van de weg is gekomen.

 

Daardoor verloor de automobilist de controle over zijn wagen en kwam tegen de vangrail terecht.

 

Bron: www.rtvdrenthe.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hier in de bus wel een filmpje, maar zo langzaam dat de wielen er al weer op gedraait zijn....denk ik.... LOL

 

Wat ik niet snap, als het dubbel lucht was (of enkel, maakt niets uit) voel je als chauffeur nier eerst al wat tekenen dat er "iets" niet lekker loopt?

Kan er niet bij dat een wiel, of wielen echt in 1 klap eraf draaien.....

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb de nasleep gezien,

ik vond het nogal wat ... je rijdt op de snelweg, krijgt een wiel op je auto en weg ben je.

Veel sterkte voor de nabestaanden en de chauffeur.

 

En Murph, wij hebben op een haar na zoiets gehad met onze Benz,

mijn collega hoorde een raar geluid aan/uit de sleepas en toen bleek dat de wielbouten een kleine cm waren uitgesleten

aan de linkerkant.

Dit ondanks 4x natrekken.

 

Nu trekken we elke week na, just in case, en ondanks het natrekken

is het vorige week weer gebeurd op de aandrijfas, al was die reparatie goedkoper omdat we dat

door het wekelijks natrekken op tijd in de gaten hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier in de bus wel een filmpje, maar zo langzaam dat de wielen er al weer op gedraait zijn....denk ik.... LOL

Wat ik niet snap, als het dubbel lucht was (of enkel, maakt niets uit) voel je als chauffeur nier eerst al wat tekenen dat er "iets" niet lekker loopt?

Kan er niet bij dat een wiel, of wielen echt in 1 klap eraf draaien.....

Wat ik niet snap.............. Waar jij de l*lvan in ziet...... bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon voor vertrek Of iedere morgen even met een hamer om het voertuig heen lopen

 

Ik heb vroeger mee gemaakt dat ik met een voertuig weg moest Dat ik eerst 10 ltr olie bij moest vullen

 

En dan kun je elkaar wel de schuld geven Daar is de werkgever voor

 

Huub

Ben heel benieuwd wat dat oplevert: met een hamer in je hand om de auto heen lopen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben heel benieuwd wat dat oplevert: met een hamer in je hand om de auto heen lopen......

 

"Vroegâhh"liep op de Duits- Oostenrijkse grens,op Kiefersfelden -Kufstein, een politie man van de technische recherche rond.

Die vent tikte met een hamer tegen je wielbouten en wist feilloos te vertellen of je wielen vast zaten of niet. :ja:  :ja:  :D  :D

 

De bijnaam van die vent????:  Hamertje tik,,,, echt waar. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Vroegâhh"liep op de Duits- Oostenrijkse grens,op Kiefersfelden -Kufstein, een politie man van de technische recherche rond.

Die vent tikte met een hamer tegen je wielbouten en wist feilloos te vertellen of je wielen vast zaten of niet. :ja::ja::D:D

De bijnaam van die vent????: Hamertje tik,,,, echt waar. :D

Heeft de "vosa"vorige week bij mij ook gedaan met z'n hamertje tegen alle wielen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon voor vertrek Of iedere morgen even met een hamer om het voertuig heen lopen

Ik heb vroeger mee gemaakt dat ik met een voertuig weg moest Dat ik eerst 10 ltr olie bij moest vullen

En dan kun je elkaar wel de schuld geven Daar is de werkgever voor

Huub

Vandaar al kapot geslagen lampen op die auto's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Vroegâhh"liep op de Duits- Oostenrijkse grens,op Kiefersfelden -Kufstein, een politie man van de technische recherche rond.

Die vent tikte met een hamer tegen je wielbouten en wist feilloos te vertellen of je wielen vast zaten of niet. :ja:  :ja:  :D  :D

 

De bijnaam van die vent????:  Hamertje tik,,,, echt waar. :D

de man met de Hamer liep op alle Oostenrijkse grenzen , o.a. Freilassing , Walserberg , Suben , Scharding , Kiefersfelden , Thorl-Maglern Etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit moet je me toch eens uitleggen JP. Wielmoeren die regelmatig nagetrokken worden lopen niet zomaar los toch? Aluminium velgen hebben wat meer aandacht nodig dan stalen, maar die zullen jullie niet hebben.

Of trekken jouw collega's ook alles na met hun mond. In de kantine achter een bak koffie??

Ik heb ze zelf vier keer nagetrokken met de

momentsleutel, die auto is nu de vaste auto

van mijn collega en ik geloof wel dat hij doet

wat ie zegt.

Bij oude mercedessen lopen ze blijkbaar wel

zomaar los, al zijn er sinds het 1x per week natrekken geen problemen meer geweest.

Ik vind het wel een vreemde zaak maar bij

ons heb ik al wel meer vreemde dingen gezien.

Overigens zit er bij het natrekken wel altijd

ruimte op de moeren.

Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze zelf vier keer nagetrokken met de

momentsleutel, die auto is nu de vaste auto

van mijn collega en ik geloof wel dat hij doet

wat ie zegt.

Bij oude mercedessen lopen ze blijkbaar wel

zomaar los, al zijn er sinds het 1x per week natrekken geen problemen meer geweest.

Ik vind het wel een vreemde zaak maar bij

ons heb ik al wel meer vreemde dingen gezien.

Overigens zit er bij het natrekken wel altijd

ruimte op de moeren.

Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....

 

 

mss dat dit dan een goed idee is ...

 

http://www.amt.nl/Techniek/Onderstel/2008/10/Wielmoerindicator-waarschuwt-voor-losgelopen-wielmoeren-AMT024447W/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Precies !!

Zeer handig om te checken of je wielmoeren "loslopen".

 

Ik merk steeds vaker dat de garage vet/olie op de moeren doet bij demontage

"ja...dan gaan ze lekker los "zeggen ze dan.

 

Precies !!

Dan gaan ze lekker los  :stom:

 

Maar iedere week aantrekken ??

Lijkt mij niet bevordelijk voor je schroefdraad.

Je hebt ook nog zoiets als metaalmoeheid.

1 x natrekken na 250 km...moet volstaan.

Kunt het eventueel nog eens na 250 km doen.

bewerkt door vanrosmalen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb een collega gehad , die een nieuwe auto kreeg

En dan moet je een paar x meer de wielen natrekken , en zonder momenten sleutel , want die krijg je ook niet bij je tassie gereedschap

Pfffffffffffff krijg het nou al warm

Maar die deed het dus te veel , gevolg door te veel opgerekt materiaal , bouten afbreken

hele motor wagen (3 assen ) bouten vernieuwen + een rekening want dit was geen garantie 

je kan ook gewoon naar je wielen kijken of je ook roest sporen bij de moeren ziet , want dat heb je al gauw

je moeren lopen niet zomaar los hoor en dan ook nog eens 10 tegelijk

maar bij die foto van dat ongeluk waren ze er wel alle 10 af en geen afgebroken bouten

en ik durf te beweren dat er niemand van het forum iedere week zijn wielen na loopt te trekken

alleen maar kijken of alle lampies wel branden , dat weer wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden