[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De situatie in Calais escaleert


Gast henk driehoek

Recommended Posts

  • Forumlid

Die gasten die rond hangen in Calais zijn het uitschot van Nord Afrika....

Allemaal jonge mannen die gewoon te beroerd zijn om normaal te werken!

Vluchtelingen?

Nooit en te nimmer. Wanhopig? Ook niet, gewoon tuig!

De echte vluchtelingen hebben geen geld om te betalen aan handelaren die over de ruggen vn die vluchtelingen rijk worden. De echte vluchteling kom je niet tegen in West Europa.

De echte vluchteling zit (als die geluk heeft) in een of ander tentenkamp onder regie van het Rode Kruis of de VN, in hun eigen land of naburig land.

Nee, dat gajes wat in Calais rond loopt is gewoon tuig, niets meer en niets minder.....

Nou murphy dat vind ik een beetje erg kort door de bocht die mening. Een hele hoop van die lui daar vluchten in bootjes zo groot als die van jou en dan met 100man en in een stuk slechtere staat van onderhoud. Weet je hoeveel er daarvan verzuipen op hun overtocht? Dit in een poging om een beter bestaan op te bouwen voor zichzekf of hun gezin, vaak met forse schulden idd aan die schurken die ze smokkelen. Maar wat ik al eerder heb gezegd ze moeten die lui aan het hoofd van die landen aanpakken, die lui die miljoenen of misschien wel miljarden hebben terwijl de bevolking crepeert. Ik ben het er ook niet mee eens hoor dat die lui allemaal hier heen komen hoor en dat west europa voor ze moet zorgen. Maar volgens mij ging deze discussie daar ook helemaal niet over in het begin. Volgens mij begon die over het feit dat 2 chauffeurs vastgezet werden en een boete kregen omdat ze vluchtelingen uit hun opleggers verwijderd hadden met wat geweld omdat de franse politie niks deed. En over wat men daar van dacht, of heb ik het nu verkeerd begrepen?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Murphy,eindelijk lees ik ware woorden in deze discussie...

Een overtocht naar Europa kost p.p. ettelijke duizenden dollars! Hoe komen ze daaraan? Waarschijnlijk van onze ontwikkelingshulp.

Als ze dat geld in hun eigen land uitgeven kunnen ze daar echt wel een goed leven van hebben....

Daar komen ze vaak niet aan liemers. Dat heet mensenhandel: je steekt je in de schulden bij een smokkelaar, die kan je als je de tocht overleeft en een jongetje bent nog jaaaaren in onze kassen, schoonmakerijen, keukens, mijnen en andere verrotte plekken laten werken; als je een meisje bent.... verzin dat zelf maar.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog even dit, geweld gebruiken tegen zulke mensen is in principe not done, MAAR ik kan het wel begrijpen, als je zoiets ziet gebeuren en je weet dat zoiets je muchos ponden gaat kosten kan ik begrijpen dat je driftig word en hier en daar een corrigerend tikje wil uitdelen.

 

Dit probleem doet zich ook voor in Patras, kijk maar eens de filmpjes van Guus. Ook daar doet de politie niets maar als ze in Italie een illegaal uit je auto halen ben jij als chauffeur de pineut. Ik heb het wel eens vriendelijk gevraagd of ze onder de auto vandaan wilde komen. Ook heb ik het wel eens minder vriendelijk gevraagd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of je t nou leuk vindt of niet, eigen rechter spelen mag niet. Niet thuis en niet onderweg. Niet tegen n inbreker uit snits en niet tegen n inbreker uit bamako-west.

Mensen uitmaken voor zwart tuig waarop onmiddellijk de jacht moet worden geopend is niet fatsoenlijk.

Dat hoort allemaal bij de westerse beschaving. Waarvan ghandi al verzuchtte:de westerse beschaving? Dat lijkt me een uitstekend idee...

Eigen rechter spelen mag niet nee

 

Maar deze ilegalen weten ook dat ze van de rechterlijke macht niet een auto mogen openbreken, en dat doen ze dus ook

is naar mijn idee ook voor eigen rechter spelen

Het is dat je er geen tijd voor hebt meestal, maar anders zou het een idee zijn om die mensen (als je weet dat ze in je oplegger zijn gekropen) te trakteren op een lekker wild ritje door Calais heen, en dan vooral de drempels en rotondes mee pakken zonder vaart te minderen

 

Ik denk dat iedereen wel zou proberen om die mensen uit je lading vandaan te halen als je weet dat ze er in gekropen zijn

Het is :

Of een boete betalen voor illegalen meesmokkelen naar GB

Of een boete betalen voor het "hardhandig" verwijderen van illegalen

 

Je bent hoe dan ook de LUL daar in Frankrijk

 

Maar goed dat waren we daar al even als chauffeur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigen rechter spelen mag niet nee

Maar deze ilegalen weten ook dat ze van de rechterlijke macht niet een auto mogen openbreken, en dat doen ze dus ook

is naar mijn idee ook voor eigen rechter spelen

Uh nee das de definitie van inbreken de rechter komt pas daarna.

Ik denk dat iedereen wel zou proberen om die mensen uit je lading vandaan te halen als je weet dat ze er in gekropen zijn

Het is :

Of een boete betalen voor illegalen meesmokkelen naar GB

Of een boete betalen voor het "hardhandig" verwijderen van

Ikke niet. Als er mensen in mn trailer kruipen, en ja dat is meer dan eens gebeurd, dan meld je je bij de lokale politie. Igoumenitsa of calais, tanger of zeebrugge, ze zijn verplicht om je te controleren en je desgevraagd n papiertje mee te geven met stempel van doorgang. En als er dan nog mensen opzitten: veel succes, jij liever dan ik. Maar zelf de bijl voor de dag halen: nooit nie....

Gewoon rustig blijven en de verantwoordelijkheid terug leggen waar die hoort: de controlerende instanties. Mij betalen ze niet als engelse/franse/griekse/spaanse/marokkanse politiebeambte. Ik heb geen contract bij ze. Waarom zou ik dan hun werk doen?....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Ikke niet. Als er mensen in mn trailer kruipen, en ja dat is meer dan eens gebeurd, dan meld je je bij de lokale politie. Igoumenitsa of calais, tanger of zeebrugge, ze zijn verplicht om je te controleren en je desgevraagd n papiertje mee te geven met stempel van doorgang. En als er dan nog mensen opzitten: veel succes, jij liever dan ik. Maar zelf de bijl voor de dag halen: nooit nie....

Gewoon rustig blijven en de verantwoordelijkheid terug leggen waar die hoort: de controlerende instanties. Mij betalen ze niet als engelse/franse/griekse/spaanse/marokkanse politiebeambte. Ik heb geen contract bij ze. Waarom zou ik dan hun werk doen?....

Volgens mij denkt u iets te makkelijk. Ook nu blijkt maar weer dat de Franse gendarmerie je gewoon weg stuurt zonder je oplegger te bekijken. En in Engeland ben JIJ toch echt de pineut dan hoor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Nee hoor. Op alle parkeerplaatsen vanaf Gent richting Calais is het al oppassen dat je geen verstekelingen in je oplegger krijgt. Maar rond Calais is het pas echt link, en staan ze je gewoon langs de rijbaan op te wachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad Ibo, ik ga regelmatig met de luxe wagen naar de andere zijde van het kanaal en ik vind de boot altijd prettiger als de trein (nee, ik heb nooit kapitein of machinist willen worden).

Maar aan de zijde van de luxe wagens zie je zeer weinig tot geen gelukszoekers. Ik moet wel zeggen, zodra ik bij Calais de snelweg afdraai, gaan wel alle deuren op slot...

Op de parkeerplaatsen stop ik al helemaal niet....(verloren tijd :p  )

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij denkt u iets te makkelijk. Ook nu blijkt maar weer dat de Franse gendarmerie je gewoon weg stuurt zonder je oplegger te bekijken. En in Engeland ben JIJ toch echt de pineut dan hoor

Ja maar dat recht hebben ze niet. Als ze geen tijd hebben om je te controleren en jij hebt er wel om gevraagd moeten ze je een laissezpasser afstempelen. Dat kun je echt eisen, en als je gewoon rustig blijft is t ook geen enkel probleem. Sterker nog, ook als ze je wel controleren kun je om een bewijs van controle vragen...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Beste vriend, het gaat niet over het wel of geen gelijk krijgen, je leest hier steeds meer berichten dat de praktijk anders werkt. En deze betichten komen toch echt van chauffeurs die regelmatig op Engeland rijden. Heb jij andere ervaringen, koester die dan, en hoop dan dat jij gevrijwaard blijft van deze ellende

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

henk ik kan je vriend niet worden, hoogstens vage vriendin. Ik schrijf juist op wat mijn ervaringen zijn, anders was t gel*l in de ruimte. En lees dan de allereerste post nog s door en zie wat transport in nood allle engelandvaarsers aanraadt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Tja, ik zal het dan wel verkeerd lezen hoor..... Er staat toch echt dat het probleem van deze "gasten'" een plaag is voor de goedwillende chauffeurs. Oké, die 2 collega's uit het openingspost hebben "iets" te veel geweld gebruikt. Een citaat uit het stukje:

 

 Nu blijkt later dat een collega van Jeroen, die inmiddels achter hem zat, ook illegalen aan boord had. Hier is het toen geëscaleerd, omdat de Franse Politie weigerde mee te werken aan de CO2 check en/of elke andere vorm van controle dan ook. Dit omdat het simpelweg “te druk†was om alle controles uit te voeren. Toen géén agent wilde meewerken en zij geen boete wilden oplopen in Engeland (£ 2000 + £ 850 per illegaal persoon) hebben zij besloten de “ingebroken personen†maar eigenhandig te verwijderen. Jeroen geeft aan dat zijn collega is aangevallen en zij zich hebben verweerd. Dit verweer is nu net het enige wat de politie had waargenomen en daarom werden zij samen opgepakt en gingen zij dienen als voorbeeld voor de net nieuw aangestelde officier van justitie.

 

Hier uit blijkt toch echt dat ook de Franse politie net doet of hun neus bloeit, en je "gewoon" door stuurt zonder medewerking aan de Co2 check. Blijkbaar ervaar jij het toch anders dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk, ik zal t bij mezelf houden. Ik las een bericht over twee jongens in een nare situatie die wat mij betreft een ongelukkige keus maakten (zelf de verstekelingen aanpakken). Dat vindt ook transport in nood:

Jeroen wil na zijn ervaring nadrukkelijk aan alle chauffeurs meegeven om niet zelf te handelen. Als je merkt dat er personen in je wagen zitten, eis een controle! De politie in de terminal is verplicht je te controleren en je een stempel te geven als alles in orde is. Doen ze dit niet? Wacht dan totdat ze het wel doen.

Dat komt precies overeen met mijn eigen ervaringen. Raak niet in paniek, blijf kalm en beleefd terwijl je wel op je recht staat. Voor mij werkte het prima, voor mijn collegas ook, ook de keren dat er wél mensen in mn trailer zaten, dus dat is wat ik als advies aan anderen kon meegeven. Niet meer, niet minder.

En dan wou ik t hier maar bij laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Drie mensensmokkelaars betrapt op snelwegparking 
22 NOVEMBER 2014, AUTEUR: TLG 



JABBEKE - 
De politie kon donderdagnacht drie mensensmokkelaars oppakken. Het gaat om een man uit Irak en twee mannen uit Syrië. Ze probeerden vijftien illegalen te smokkelen. 
De smokkelaars werden betrapt op de snelwegparking in Jabbeke. Ze probeerden daar onder meer een kind van acht jaar in een vrachtwagen te smokkelen. Twee vrachtwagenchauffeurs die iets over de praktijken wilden zeggen, werden daarbij met een mes bedreigd. 

‘Dit toont nog maar eens aan dat de smokkelaars geweld helemaal niet schuwen’, zegt procureur Frank Demeester van het parket van Brugge. ‘Ze zijn gewapend en deinzen er niet voor terug om die wapens te gebruiken.’ 

De groep vluchtelingen bestond in totaal uit vijftien personen, onder wie drie minderjarigen. Terwijl de smokkelaars de vrachtwagens uitkozen, moesten zij zich tussen de struiken en de begroeiing rond de parking verbergen. 

Vijf mensen moesten zelfs anderhalf uur onder een vrachtwagen liggen wachten op een teken van de smokkelaars. ‘Het was op dat moment amper vier graden’, zegt de procureur. ‘Door de koude wind voelde het bovendien nog kouder aan.’ 

Volgens het parket bewijst deze arrestatie nog maar eens dat de gebundelde krachten tegen de smokkelaars hun vruchten afwerpen. ‘Ondertussen zijn ze niet enkel voor de slachtoffers een gevaar’, zegt de procureur. ‘Ze bedreigen nu ook de chauffeurs die simpelweg in hun vrachtwagencabines aan het wachten zijn.’ 

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141121_01389482
_________________

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Dat het ongeveer 5 jaar geleden toen ik zo af en toe wel eens op Engeland en Ierland reed (Ierland ging ik meestal over via Hoek van Holland <> Killingholm) je maar beter (ja toen al) niet meer vanaf Gent richting Calais op een parking kon stoppen om mensen smokkelaars zo weinig mogelijk kans te geven aan boord te komen. Wart wil je nog meer weten???

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden