[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De situatie in Calais escaleert


Gast henk driehoek

Recommended Posts

  • Forumlid
Dus het is niet die vluchteling zijn schuld dat hij, uiteraard per ongeluk, met een mes uitglijdt, net uitgerekend in jouw trailer, niet zijn schuld dat wanneer de chauffeur hem eruit jaagt de chauffeur zelf in het gevang komt...?

 

Nee dat is natuurlijk niet zijn schuld, das de schuld van de maatschappij die ervoor zorgt dat die arme vluchteling zelfs zonder papieren moet vluchten. Tja en dat die chauffeur zijn spullen beschermd en daarbij mogelijk die vluchteling een beetje beschadigd das de schuld van die chauffeur en die doet dat met opzet en moet daarvoor dus ook gestraft worden. Liefst als een of andere zware beroepscrimineel of zwaarder om al dat chauffeursvolk maar eens te leren dat je zo niet met mensen omgaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus het is niet die vluchteling zijn schuld dat hij, uiteraard per ongeluk, met een mes uitglijdt, net uitgerekend in jouw trailer, niet zijn schuld dat wanneer de chauffeur hem eruit jaagt de chauffeur zelf in het gevang komt...?

Nee dat is natuurlijk niet zijn schuld, das de schuld van de maatschappij die ervoor zorgt dat die arme vluchteling zelfs zonder papieren moet vluchten. Tja en dat die chauffeur zijn spullen beschermd en daarbij mogelijk die vluchteling een beetje beschadigd das de schuld van die chauffeur en die doet dat met opzet en moet daarvoor dus ook gestraft worden. Liefst als een of andere zware beroepscrimineel of zwaarder om al dat chauffeursvolk maar eens te leren dat je zo niet met mensen omgaat

Of je t nou leuk vindt of niet, eigen rechter spelen mag niet. Niet thuis en niet onderweg. Niet tegen n inbreker uit snits en niet tegen n inbreker uit bamako-west.

Mensen uitmaken voor zwart tuig waarop onmiddellijk de jacht moet worden geopend is niet fatsoenlijk.

Dat hoort allemaal bij de westerse beschaving. Waarvan ghandi al verzuchtte:de westerse beschaving? Dat lijkt me een uitstekend idee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We gaan hier weer terug naar vroeger als je oud bent dan moeten je kinderen je verzorgen als je die hebt. En anders hopelijk je buren of ander bekenden

 

Dat ziet er niet zo mooi uit voor mij !

Ik ben niet zo´n lieve oude  post-7395-0-90259100-1415968470_thumb.pn als dat ik zelf dacht

heb meer slechte contacten als goeie 

Ja ik val niet mee hoor om mee om te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gedeeltelijk ben ik het met je eens. Nee eigen rechter spelen mag niet maar met je poten aan mijn spullen komen ook niet of je nu uit snits of uit bamako west komt. Maar moet west europa dan zelf volledig naar de te***g gaan om allerlei ander kansloos/arm/gevlucht volk constant te moeten opvangen? Want zo goed gaat het met BV Nederland en BV West Europa niet hoor mensen hebben recht op hulp maar er zijn grenzen aan die hulp. En dat jij en je baas zo gestraft moeten worden als een paar gelukszoekende vluchtelingen zich in/op/onder jouw truck verstoppen dat vind ik niet gepast. Maar das mijn mening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We gaan hier weer terug naar vroeger als je oud bent dan moeten je kinderen je verzorgen als je die hebt. En anders hopelijk je buren of ander bekenden

Dat ziet er niet zo mooi uit voor mij !

Ik ben niet zo´n lieve oude http://www.chauffeursforum.nl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=53450 als dat ik zelf dacht

heb meer slechte contacten als goeie

Ja ik val niet mee hoor om mee om te gaan

 

ik kom je wel iedere dag een schone luier aandoen hoor en 2x per week met de tuinslang schoon spuiten. Ik ben de beroerdste niet hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Iedereen heeft recht op geluk, vrede, voeding, een dak boven zijn/haar hoofd.

Ja!

Maar iedereen heeft ook het RECHT om zijn/haar bezittingen te verdedigen.

Door juist de vluchtelingen naar Europa te halen krijg je er enkel meer. De hulp moet in de landen van herkomst gegeven worden.

Het is gewoon doorgesjeed allemaal en de franse politiek....ach laat maar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gedeeltelijk ben ik het met je eens. Nee eigen rechter spelen mag niet maar met je poten aan mijn spullen komen ook niet of je nu uit snits of uit bamako west komt.

Klopt. En daarom hebben we politie die als t goed is de onverlaat oppakt. En n rechter die de onverlaat straft. Zelf schieten hebben we gelukkig afgeschaft hier.

Maar moet west europa dan zelf volledig naar de te***g gaan om allerlei ander kansloos/arm/gevlucht volk constant te moeten opvangen? Want zo goed gaat het met BV Nederland en BV West Europa niet hoor mensen hebben recht op hulp maar er zijn grenzen aan die hulp.

Ja daar kan je eindeloos over discussiëren. Er zijn r ook die zeggen dat we jong volk hier nog heel hard nodig gaan hebben....

En dat jij en je baas zo gestraft moeten worden als een paar gelukszoekende vluchtelingen zich in/op/onder jouw truck verstoppen dat vind ik niet gepast.

Ik ook niet. Klagen bij en over degenen die daarvoor verantwoordelijk zijn dus: de engelsen.

Maar das mijn mening

...en dit de mijne. Mooi hoor, zo'n forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als die mensen uit die landen is de energie , die ze gebruiken om hun eigen land te ontvluchten

in hun eigen economie stoppen , en niet in een kokosnotenboom gaan zitten

en niet naar het gouden bergen westen vluchten , 

maar ja dan moeten ze gaan werken , en dat willen ze denk niet , wat is nou  makkelijker dan  hier in Europa alles voor niks "krijgen"

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ze in die landen de directie van dat land eens opruimen of in ieder geval eens aanpakken. Al die lui die daar miljoenen hebben terwijl de bevolking geen nagel heeft om zich aan zijn gat te krabben. Denk dat de situatie dan een heel stuk veranderd, want die mensen daar hebben geen gouden bergen nodig om een redelijke levensstandaard te kunnen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verplaats je nu eens in hun, ja er zijn gelukszoekers bij maar ook veel wanhopige mensen.

En opvangen in hun eigen omgeving is het beste en zorgen voor orde en veiligheid zodat ze naar huis terug kunnen.

Maar wij, lees het rijke westen, laten ze daar barsten, terwijl we de meeste volkeren die nu op de vlucht zijn jarenlang hebben uitgebuit en gebruikt in de koloniale tijd waardoor wij het nu zo goed hebben.

Dus degene die denigrerend doen over die mensen passen niet in mijn straatje, help waar het kan en begin bij de basis, bestrijd de extremisten die de boel daar op stelten zetten en mensen ombrengen om geloof of plezier en de wereld zou een stukje beter kunnen worden.

Heb respect voor een ander en je verdient respect terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verplaats je nu eens in hun, ja er zijn gelukszoekers bij maar ook veel wanhopige mensen.

En opvangen in hun eigen omgeving is het beste en zorgen voor orde en veiligheid zodat ze naar huis terug kunnen.

Maar wij, lees het rijke westen, laten ze daar barsten, terwijl we de meeste volkeren die nu op de vlucht zijn jarenlang hebben uitgebuit en gebruikt in de koloniale tijd waardoor wij het nu zo goed hebben.

Dus degene die denigrerend doen over die mensen passen niet in mijn straatje, help waar het kan en begin bij de basis, bestrijd de extremisten die de boel daar op stelten zetten en mensen ombrengen om geloof of plezier en de wereld zou een stukje beter kunnen worden.

Heb respect voor een ander en je verdient respect terug.

Daar heb je wel een punt ,maar dit gaat over chauffeurs die de dupe worden van een falende overheid en willekeur vd Franse politie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar heb je wel een punt ,maar dit gaat over chauffeurs die de dupe worden van een falende overheid en willekeur vd Franse politie

Klopt, een falende overheid en dan mag je eigen rechter spelen, ik dacht het niet.

We leven in een democratisch gebied en er is afgesproken dat we dat aan de rechterlijke macht overlaten, en voor de duidelijkheid dat is niet de overheid.

Het staat de chauffeurs vrij om een procedure te starten tegen de politie en dan kan een rechter zich er over buigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De les die ik voorlopig als ik t hele verhaal nog s doorlees trek: beter wachten tot de franse politie wél tijd heeft om je wagen te controleren dan er zelf inklimmen en de held gaan uithangen. Of je door je collega laten opjutten. N wachtuurtje bij de tunnel of boot weegt volgens mij wel op tegen die boete, niet dan? Als t ff meezit wordt dat uurtje nog gewoon betaald ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Klopt, een falende overheid en dan mag je eigen rechter spelen, ik dacht het niet.

We leven in een democratisch gebied en er is afgesproken dat we dat aan de rechterlijke macht overlaten, en voor de duidelijkheid dat is niet de overheid.

Het staat de chauffeurs vrij om een procedure te starten tegen de politie en dan kan een rechter zich er over buigen.

En tot die tijd mag je dus als gedupeerde chaufffeur in een vieze gevangenis vertoeven. Nee meneer Doornekamp..... U hebt volkomen gelijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

De les die ik voorlopig als ik t hele verhaal nog s doorlees trek: beter wachten tot de franse politie wél tijd heeft om je wagen te controleren dan er zelf inklimmen en de held gaan uithangen. Of je door je collega laten opjutten. N wachtuurtje bij de tunnel of boot weegt volgens mij wel op tegen die boete, niet dan? Als t ff meezit wordt dat uurtje nog gewoon betaald ook

Als u het stuk goed leest, kon u lezen dat de chauffeurs "gewoon" door de politie door gestuurd worden als er lange wachtrijen zijn bij de co2 check.de politie werkt dus ook niet mee aan de controle op aanvraag. Wachten mag dus niet.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De meeste chaiuffeurs hebben zowel t geld als de tijd niet om naar het gerecht te gaan, plus, een franse rechter beslist in het voordeel van hun eigen wets dienaren, vichi..

Dit is wat ze moeten doen, de bedrijven dus. Terug naar Zeebrugge, Hoek van Holland, Vlissingen en waar je ook maar een ferry kunt vinden, oh, Rotterdam natuurlijk.

Als de franzosen dan de inkomsten hard zien dalen met hun tunnel, die waarschijnlijk nog steeds een vermogen kost, draaien ze heel misschien wel bij.

Ondertussen schrijf je naar diverse franse vakantie oorden dat je volgende zomer wel ergens anders naartoe gaat, en of ze ook hun brie maar zelf willen eten.

Nou nog Sindaco met zijn lamme kont uit dat land halen.

Maar serieus, de portomonnee (Een frans word), die beslist wat er gebeurt.

 

En die engelsen, laat ze maar een jaar hun schapevleestaart (sheperdspie) eten, dan draaien ze daar ook wel om.

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En tot die tijd mag je dus als gedupeerde chaufffeur in een vieze gevangenis vertoeven. Nee meneer Doornekamp..... U hebt volkomen gelijk....

Daar zit je niet als je geen eigen rechter speelt, dus die vlieger gaat niet op.

Doe je dat wel en gebruik je geweld dan mag je van mij wel een poosje vertoeven in de vieze cel, wel voorop gesteld dat je zelf begint en je niet verdedigt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden