Spring naar bijdragen
Gast henk driehoek

De situatie in Calais escaleert

Recommended Posts

In mijn wereld is niet iedere mens gelijk. Die gasten die iedereen d'r hoofd eraf snijden, die staan in mijn lijsje van mensen die niks waard zijn, en dus beter verwijderd worden van deze planeet.

En als iedereen gelijk is Huub, hoe kunnen ze dan mensen weigeren in bepaalde restaurants, bars, clubs, om maar iets heel simpel te noemen?

Dat ze mensen weigeren bij clubs, restaurants enzo heeft te maken met je huidskleur heb ik me wel eens laten vertellen. Alhoewel je tegenwoordig als blanke hollandse boer ook geweigerd kunt worden omdat anders het evenwicht/verschil tussen man en vrouw te groot word.

Niet discriminerend bedoeld t.o.v. de blanke hollandse boer of boeren in het algemeen

Verstuurd vanaf mijn samsung S3 met tapatamtam

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar volgens mij is er dan ook zoiets als dat het land waar de vluchteling aankomt deze moet opvangen lijkt mij een goede taak voor Frankrijk en eventueel Italië al naar gelang daar waar men aan land komt.

Verstuurd vanaf mijn samsung S3 met tapatamtam

Uuhh, ze willen juist Frankrijk UIT hoor,

Ze vragen geen verblijf in Frankrijk aan, maar willen dit beslist in Engeland doen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben niet zo handig met link plaatsen.

Maar zoek op youtube maar eens op

Calais truck detour.

Van een poolse chauffeur gemini48.

Daar zie je het probleem duidelijk.

De trucks rijden in een omleiding over het haventerrein.

Terwijl aan alle kanten mensen op in en onder de trailers willen.

Snap wel dat je hier gek van wordt.

Echt bizar filmpje...met geen agent te zien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

sorry maar er staan zo al 40 filmpjes om die link en dan zijn er hier nog steeds mensen die deze acties van "gelukszoekers" op een of andere manier willen goed praten?? als je zo "menslievend" bent en zo met die "gelukszoekers" bent begaan doe dan het volgende, neem een touringcar rij naar Calais laad net zoveel van die "gelukszoekers" in en rijd dan naar de boot of de trein en breng ze zelf naar de andere kant. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Kees, veel van die mensen zijn wanhopig, ze worden in de steek gelaten door alles en iedereen, hun enige mogelijkheid is Engeland, waarom, omdat daar de regels anders zijn, als men daar is is de overheid verplicht ze op te vangen en te verzorgen dit in tegenstelling tot de landen op het vasteland.

Wat hier dus fout gaat is een falende Franse overheid die ze aan hun lot overlaten, pak ze op geef ze een hap eten en kleren als dat nodig is en stop ze met ze allen in een boot terug naar huis als het daar veilig is en je lost het probleem vanzelf op, maar ik blijf erbij, eigen rechter spelen vind ik niet kunnen, ook niet in dit geval.

Als men aan je spullen komt of als verstekeling meelift moet men niet jou er voor oppakken, maar dat is een andere discussie dan die mensen er vanaf slaan, trouwens, als zij met z'n  allen zich tegen jou keren krijg je ook vanzelf een probleem denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die gasten die rond hangen in Calais zijn het uitschot van Nord Afrika....

Allemaal jonge mannen die gewoon te beroerd zijn om normaal te werken!

Vluchtelingen?

Nooit en te nimmer. Wanhopig? Ook niet, gewoon tuig!

De echte vluchtelingen hebben geen geld om te betalen aan handelaren die over de ruggen vn die vluchtelingen rijk worden. De echte vluchteling kom je niet tegen in West Europa.

De echte vluchteling zit (als die geluk heeft) in een of ander tentenkamp onder regie van het Rode Kruis of de VN, in hun eigen land of naburig land.

Nee, dat gajes wat in Calais rond loopt is gewoon tuig, niets meer en niets minder.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat hier dus fout gaat is een falende Franse overheid die ze aan hun lot overlaten, pak ze op geef ze een hap eten en kleren als dat nodig is en stop ze met ze allen in een boot terug naar huis als het daar veilig is en je lost het probleem vanzelf op, 

Leg eens uit waarom die Franse overheid "faalt"in haar beleid??

"faalt" t Italiaans beleid ook wat betreft t eiland Lampedusa,waar deze mensen massaal aan land komen?

Of hebben deze landen net de" pech" dat ze heel dicht bij t Afrikaanse continent liggen( Lampedusa) en heel dicht bij een ander land  waar men ,eenmaal aangekomen,niet meer teruggestuurd word( Calais)

Je zou ze ,zoals Nederland doet in een afgedankte gevangenis ofzo( asielzoekerscentra genoemd) kunnen stoppen en nadat men een aanvraag heeft doorlopen terugsturen of de toegang tot een land toestaan.

Maar............dan moeten ze zich wel melden bij de instanties en een officieel asielverzoek indienen,,,en dat doen ze natuurlijk niet.

Nee ze maken t iedereen lastig ,maar vragen zeker in Frankrijk geen asiel aan,in Engeland aangekomen melden ze zich en krijgen ze  zowat automatisch asiel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Europeaan

Wat zou jij doen Als jij er morgen 10 in jou tuin staan

We vergeten een ding Deze mensen zijn gevlucht voor hun leven

En Italië kan dit probleem alleen niet op lossen

En alle Lid staten zullen dit moeten doen En wat zijn de gevolgen

Het is afwachten

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Europeaan, dat is nu falend beleid van de Franse overheid, die moet deze personen oppakken, makkelijk te doen er lopen er genoeg, kunnen ze kiezen, asiel aanvragen of retour moederland omdat ze illegaal zijn.

Dit probleem is een Europees probleem, en dit is nu iets wat men Europees moet oplossen, maar men is drukker met andere zaken dan met de belangrijke zaken, die worden te moeilijk.

Gewoon de asiel regels in de EU gelijk trekken, en de asielzoekers naar rato verdelen over de lidstaten, wil je asiel dan vraag je het aan in Europa en die bepaald waar je verblijfplaats komt, wan Italië kan zeker niet alles opvangen, maar ook de andere landen niet.

@Huub, als er morgen 10 in mijn tuin staan krijgen ze wat te eten en drinken, eventueel wat kleding en draag ik ze over aan de autoriteiten, maar ik laat voor zover het mij lukt niemand in de kou staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goh Murphy,eindelijk lees ik ware woorden in deze discussie...

Een overtocht naar Europa kost p.p. ettelijke duizenden dollars! Hoe komen ze daaraan? Waarschijnlijk van onze ontwikkelingshulp.

Als ze dat geld in hun eigen land uitgeven kunnen ze daar echt wel een goed leven van hebben....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Huub

Ze een grasmaaier in hun handen douwen en ze de Noordzee laten maaien  post-7395-0-29215800-1416148229.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die gasten die rond hangen in Calais zijn het uitschot van Nord Afrika....

Allemaal jonge mannen die gewoon te beroerd zijn om normaal te werken!

Vluchtelingen?

Nooit en te nimmer. Wanhopig? Ook niet, gewoon tuig!

De echte vluchtelingen hebben geen geld om te betalen aan handelaren die over de ruggen vn die vluchtelingen rijk worden. De echte vluchteling kom je niet tegen in West Europa.

De echte vluchteling zit (als die geluk heeft) in een of ander tentenkamp onder regie van het Rode Kruis of de VN, in hun eigen land of naburig land.

Nee, dat gajes wat in Calais rond loopt is gewoon tuig, niets meer en niets minder.....

Nou murphy dat vind ik een beetje erg kort door de bocht die mening. Een hele hoop van die lui daar vluchten in bootjes zo groot als die van jou en dan met 100man en in een stuk slechtere staat van onderhoud. Weet je hoeveel er daarvan verzuipen op hun overtocht? Dit in een poging om een beter bestaan op te bouwen voor zichzekf of hun gezin, vaak met forse schulden idd aan die schurken die ze smokkelen. Maar wat ik al eerder heb gezegd ze moeten die lui aan het hoofd van die landen aanpakken, die lui die miljoenen of misschien wel miljarden hebben terwijl de bevolking crepeert. Ik ben het er ook niet mee eens hoor dat die lui allemaal hier heen komen hoor en dat west europa voor ze moet zorgen. Maar volgens mij ging deze discussie daar ook helemaal niet over in het begin. Volgens mij begon die over het feit dat 2 chauffeurs vastgezet werden en een boete kregen omdat ze vluchtelingen uit hun opleggers verwijderd hadden met wat geweld omdat de franse politie niks deed. En over wat men daar van dacht, of heb ik het nu verkeerd begrepen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tramdsm

Goh Murphy,eindelijk lees ik ware woorden in deze discussie...

Een overtocht naar Europa kost p.p. ettelijke duizenden dollars! Hoe komen ze daaraan? Waarschijnlijk van onze ontwikkelingshulp.

Als ze dat geld in hun eigen land uitgeven kunnen ze daar echt wel een goed leven van hebben....

Daar komen ze vaak niet aan liemers. Dat heet mensenhandel: je steekt je in de schulden bij een smokkelaar, die kan je als je de tocht overleeft en een jongetje bent nog jaaaaren in onze kassen, schoonmakerijen, keukens, mijnen en andere verrotte plekken laten werken; als je een meisje bent.... verzin dat zelf maar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ol zlpu zr grlojl aan twerl zetten,

Dat ging helemaal fout met tapatalk :D  :D

Ik wilde reageren op Huub:

Europeaan

Huub

Ik zou ze gelijk aan t werk zetten,des te sneller heb ik de tuin van t kasteel winterklaar. :D  :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@doornekamp ik kan begrijpen dat jij je menslievend wil opstellen en ik geloof dat je het goed bedoeld. maar als jij weet dat jij de dupe word van de actie,s van zulke "gelukszoekers" en elke verstekeling die ze in jou auto vinden kost jou gewoon 2000euro ben ik benieuwd of je nog zo menslievend blijft?

als ik dan dat filmpje van die link bekijk en ik zie zo,n gast met een BIG smile staan aan de kant en wijzend naar de achterkant van die oplegger??

kijken wie van onze wereldverbeteraars er nog zo passief wil blijven als je in zo,n situatie terecht komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach degene die zo menslievend zijn rijden geen Uk en dan is het ook simpel om er een mening over te hebben,als je elke keer weer met het probleem te maken hebt ligt het verhaal even anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites