[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Standkachel in Active Space


Black Cat Trucking

Recommended Posts

  • Forumlid

Geachte forummers,

 

Gisterochtend lig ik nog lekker te pitten toen er iemand brand brand schreeuwend op de cabine ramde.

 

de uitlaatpijp van de standkachel produceerde hele dikke witte rook met een doordringende brandlucht.

brandblusser erbij gevat en standkachel uitgezet en het roken hield op.

 

paar uur later kachel weer aangezet en onmiddelijk diezelfde heftige rook en zware brandgeur.
Weer uitgezet en verder gegaan met werk.

 

kom ik savonds weer de auto in om te pitten staat die verdomde standkachel blijkbaar aan en ik zie geen rook.

heb er een half uur bij gestaan en de cabine werd warm en er kwam geen rook uit de uitlaatpijp.

 

voor de zekerheid toch maar afgezet en gaan pitten en vanmorgen weer geen rook

 

 

weet iemand wat die rook was/is

 

wil zeker niet affikken maar wil ook niet voor jan lul weer dagen rijden om een trekker te gaan ruilen als het niet nodig is.

 

tot die tijd slaap ik dan maar onder drie dekens.......<.> :mad:

 

 

ps in zo'n active space zit volgens mij geen 24volt aansluiting klopt dat?.---  buiten dat geeft het dashboard sowieso disco maar dat is ivrakko eigen

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb ooit eens zoiets soort gelijks meegemaakt;

Mijn kachel deed t niet meer en ik probeerde m toch tegen beter weten in,een paar keer op te starten.

Op een moment stond ik te wachten probeerde t nog eens,ik hoorde de ventilator draaien,de pomp werkte ook want dat ding tikte,op een gegeven moment pakte ik de slang van de luchtinlaat vast en verboog deze wat,en ineens begon de kachel te loeien en sloeg toen aan,met een verschrikkelijke rookontwikkeling.

Wat bleek: de luchtinlaatslang was in een bocht aangelegd en door t verschillende keren doorstarten was deze vol dieselolie gelopen,dat de luchtinlaat afsloot,die bocht in de slang werkte als een sifhon z.m.z.

stilzetten was makkelijker gezegd dan gedaan,na t afzetten had de kachel altijd nog n minuut of wat nodig voor ie stilviel,gewoon uit laten branden( de kachel hé :D ) daarna weer gestart en heel de winter geen last meer gehad(  na eerst de inlaatslang te hebben verplaatst)

 

Gewoon minstens ieder maand je kachel even laten lopen,ook in de zomer als de mussen gebraden van t dak vallen en de meiden zonder kleren lopen vanwege de hitte. :ja:  :D

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een van mijn allereerste ritten ergens in 1997 reed ik met een oude volvo f12 in het voormalige Oost Duitsland.

Toch maar de standkachel eens proberen.

Nou er kwam een partij rook uit het pijpje.

Later bleek dus dat de volvo jaren op binnenland had gereden waardoor de standkachel nooit gebruikt was.

Naast mij stond toen een Rus of zoiets.

Die kwam ook even kijken en legde mij uit dat het gewoon vuil is en stof en ongebrande diesel.

Beetje met de slangen buigen en flink die kachel aan een uur lang.

Na 10 minuten was het over en nooit meer last er mee gehad.

Het werd die nacht min 16... wat was ik blij dat ie het deed.

Later liet ik 1x in de week de standkachel altijd even lopen tijdens het lossen of laden.

Was het 30 graden. Stond ik ergens in Zuid Frankrijk hoorde je... tik tik tik. Stond mijn kachel te branden op max.

Menig Fransoos stond dan raar te kijken.

Wel goed dat iemand je wakker maakt omdat ie denkt dat er Brand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden