Spring naar bijdragen
La Guagua

SproLoo in Beek

Recommended Posts

Ik wil van dit forum gebruik maken om collega chauffeurs te waarschuwen voor het bedrijf SproLoo in Beek, Zuid Limburg. Bij velen al bekend als een bedrijf dat alle wetten overtreedt en het personeel niet, of slechts gedeeltelijk betaalt. Omdat SproLoo opgesplitst is in een Nederlandse, Duitse en Belgische tak is het moeilijk om rechtmatig verhaal te halen. Er worden veel korte ritten gemaakt en vaak bij dezelfde klanten.Op 2 maanden tijd kwam ik tot 8 x toe, in contact met collegas van andere bedrijven, die mij waarschuwden voor dit bedrijf, omdat ze er zelf gewerkt hadden en negatieve ervaringen opgedaan hadden.

Ik heb nooit een arbeidscontract gekregen, er werd slechts met voorschotten gewerkt, waardoor het bedrijf geen afdrachten betaalt en werkdagen van 17 tot 18 uur waren een must. Toen ik na een 17 urige werkdag geld vroeg, inclusief loonstrookje, werd ik op staande voet ontslagen wegens werkweigeren. 

Van alle uren die ik gewerkt heb, zijn slechts 37 % uitbetaald. Ik sprak chauffeurs die nog meer dan € 7.000,- van dat bedrijf moeten krijgen. Uren, waar nooit een cent voor betaald is. Veel collega chauffeurs blijven daar hangen, omdat ze bang zijn alles te verliezen als ze weggaan en zich daarom als slaven laten behandelen. SproLoo is al diverse keren failliet gegaan, maar gaat steeds onder een andere naam verder. Geweld en intimidatie wordt niet geschuwd.

Blijf er mijlen ver uit de buurt en reageer niet op hun advertenties bij het UWV!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is de beruchte Spronk uit Elsoo, er is al een topic over deze firma list en bedrog. Gaat regelmatig failliet. 

Heeft niets te maken met van Loo. 

bewerkt door Gene

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dacht al hetzelfde als JANJOH, waarom de jongens nog €7000 tegoed hebben snap ik dan niet. Dat kwam bij mij,zonder stoere gouden kettingen aan de plantenkarren netjes aan de orde

Grt. Weske

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dacht al hetzelfde als JANJOH, waarom de jongens nog €7000 tegoed hebben snap ik dan niet. Dat kwam bij mij,zonder stoere gouden kettingen aan de plantenkarren netjes aan de orde

Grt. Weske

En werd er even overlegd

Grt. Weske

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

uvw en werk.nl zijn aan elkaar gekoppeld en toch staan er 4 keer meneer Spronken met zijn sproloo op voor chauffeurs gevraagd . Nu kan hij alleen nog chauffeurs oplichten daar de rest cash betaald moet worden

Maar als je toch even zoekt vind je genoeg over de goede man .

en ga je er niet werken want hij zit al jaren op de zelfde locatie in Beek .

Wie daar nog in trapt moet achteraf niet komen zeiken dat hij zijn geld niet krijgt. Er wordt zat gewaarschuwd voor deze man en zijn praktijken

Mochten ze je er naar toe sturen dan . Geef aan dat je weet wie hij is in de sollicitatie en dan zal hij je echt niet aannemen. 

mvg ron

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Momenteel ben ik er zelf werkzaam.....

Slecht betalen: Ja. Ik ben zelf ook nog even alles uit aan het zoeken van hoe en wat er betaalt is en wat niet. Ook wordt er een nachttoeslag uitbetaalt terwijl er vrij veel overnachtingen gemaakt worden. 

Ik ben net een week ziek geweest. Ik denk: ik laat mijn kop ook weer ff zien dat het beter gaat. Nou had ik dat maar niet gedaan: Werd doodleuk verteld dat mijn spullen uit de wagen zijn gehaald (ik heb een radio gekocht die nog in de vrachtwagen zit en hebben ze me een oud, afgeschreven radio meegegeven). 

En ze vragen zich af waarom ze niet aan Nederlandse chauffeurs komen. Nu zijn er 3 Polen begonnen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast transploft

Dat er na alle berichten op forums en media de afgelopen jaren, nog steeds mensen zijn die het toch proberen.......????

bewerkt door transploft

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik ken de situatie niet van de chauffeur met beperking. Echter, aan zijn forumnaam te lezen én de combinatie met UWV advertenties.. zou ik denken dat deze beste chauffeur 'mooi gebruikt' is om bij te dragen aan de doelstelling van onze overheid om mensen met een beperking een reguliere baan aan te bieden.

Indien dit 'ontslag' (is dat werkelijk zo, spullen eruit en voor jou een 'pool' op de auto?) in de periode gebeurt dat er nog op de UWV voorwaarden gewerkt wordt (half jaar 'proberen') zou ik de zaak (zal wel online moeten vrees ik) aanmelden bij je werkcoach van het UWV.

Of je daarmee je baan terug hebt, vast niet..  vrees ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je bij deze firma begint ben je het zelf schuld

Er wordt al jaren op deze site en anderen gewaarschuwd voor deze eikel

en ja hij neemt iedereen die erin trapt want hij betaald niet tenminste niet alles

en jat steeds meer

maar dat is je eigen schuld gewaarschuwd wordt genoeg tegen deze man

m.v.g. rondentrucker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tuurlijk joh.. roken is dodelijk.. trappen ook nog veel mensen in..

loterij loten kopen.. vaak verloren geld.

Maar ja, mensen doen dat en soms uit vrije wil maar soms hebben sommigen geen keuze (of hun blik op de wereld / situatie is zodanig dat men geen zicht op een andere keuze denkt te hebben).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je bij deze firma begint ben je het zelf schuld

Er wordt al jaren op deze site en anderen gewaarschuwd voor deze eikel

en ja hij neemt iedereen die erin trapt want hij betaald niet tenminste niet alles

en jat steeds meer

maar dat is je eigen schuld gewaarschuwd wordt genoeg tegen deze man

m.v.g. rondentrucker

en als je nu bij het uvw loopt.

en die verplichten je om daar te gaan werken.

anders gaan ze je korten op je uitkering.

heb je dan nog veel keuze???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast fleur

^^ Exact.....is ooit een film over gemaakt !

'back to the future'............................... :stom:  LOL

En wij sufk*tten' pikken dit allemaal......... :confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bent verplicht om daar te gaan solliciteren, hij is niet verplicht om je aan te nemen........

klopt.

maar nu zullen de chauffeurs denk ik niet in de rij staan om dat bedrijf te beginnen.

als ze dan via het uvw komen solliciteren zal die ze wel laten rijden.

en dan kun je weigeren dat is je eigen keuze en dan wordt je gekort op je uitkering.

i.v.m met werk weigering.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast transploft

dat moet je ook "goed" spelen natuurlijk....... zeg bijvoorbeeld dat je maar 8 uur werken wil, maar dan wel van 8 tot 5, en niet meer....... :angel:

ik gok dat hij je dan toch echt minder geschikt vindt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

daar heb je een punt.

maar nu stuurt die je weg met een rit van 8 uurtjes.

maar er komt onderweg wat meer bij zodat je dat niet meer binnen de 8 uur redt.

wat dan ??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast transploft

Als hij mij een contract geeft waarin hij bevestigd dat ik niet meer dan 8 uur werkt (wedden dat hij dat niet doet??) dan zou ik gewoon op tijd stoppen, zodat ik op tijd terug ben.......

en anders de volgende dag eerder naar huis.......

Nee hoor, deze meneer ziet (gelukkig) niets in mij..... LOL  LOL  LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je bijna niet aan een baan kunt komen door je beperking neem je op een gegeven moment alles aan. Ik kan namelijk niet stilzitten en van een uitkering alleen kun je bijna niet rondkomen.

Ik ben niet moeilijk maar als het mij moeilijk wordt gemaakt,zal ik het ook niet nalaten in het vuur je aan de schenen te gaan leggen. Ik heb nog een contract tot half mei. Daarna zie ik wel weer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je bijna niet aan een baan kunt komen door je beperking neem je op een gegeven moment alles aan. Ik kan namelijk niet stilzitten en van een uitkering alleen kun je bijna niet rondkomen.

Ik ben niet moeilijk maar als het mij moeilijk wordt gemaakt,zal ik het ook niet nalaten in het vuur je aan de schenen te gaan leggen. Ik heb nog een contract tot half mei. Daarna zie ik wel weer.

En dat moet je dus niet doen. Je ziet nu waar dat toe leidt. Ik las de topictitel en ik dacht gelijk:"Oh jee.". Je moet gewoon goed uitzoeken of je ergens terecht kunt en of dat een goed bedrijf is. En ja heren critici, ook als je langer werkloos bent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

klopt.

maar nu zullen de chauffeurs denk ik niet in de rij staan om dat bedrijf te beginnen.

als ze dan via het uvw komen solliciteren zal die ze wel laten rijden.

en dan kun je weigeren dat is je eigen keuze en dan wordt je gekort op je uitkering.

i.v.m met werk weigering.

UWV betaalt (deels) mee volgens mij. Is zo'n 'proefperiode' van zes maanden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee een proefperiode is maximaal 3 maanden..... Zou nogal mooi zijn wanneer je 6 maanden tegen behoud van uitkering kunt gaan werken. 

Het bedrijf krijgt de eerste 3 jaar een subsidie en het bedrijf kan ook diverse dingen aanvragen die de chauffeur nodig heeft om zijn/haar werk beter te kunnen doen.

Maar even een kleine update: Nu hebben ze geen geschikte wagen meer voor mij (automaat) dus mag ik lekker thuis blijven zitten...... Binnenkort toch nog maar eens even mijn radio uit de auto halen en stratenboeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ooit lang geleden ook eens een werkgever gehad die niet betaalde , ik had er 5 weken werk opzitten en mistte ongeveer 90 uur, totdat ik deze meneer op een mooie zondagmorgen even ging bezoeken (was reeds uit dienst), zoveel geld was er niet op dat moment, ik mocht het wel een week later komen ophalen en eind goed al goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites