[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen ramt rijdende afzetting op A28 bij Pesse


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Roland wat voor kentekenplaat zit er bij jou voorop wit met zwarte tekens toch??

En zat er in die auto waar je een ritje in deed geen alcoholslot, dat is niet voor niks erin gebouwd.............

Alchohol slot klopt, kentekenplaat ook, maar als ik roep van pool bulgaar sk, noem maar op....

Alchoholsloten is hier in zweden op de nieuwe auto's verplicht, geen enkel probleem mee, alleen soms irritant.

Ik lust graag een biertje, 12345678910

Maar rijden met drank op....now way!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hebt gelijk, maar de verschillen zijn schokbarend groot  ;)

 

In Oost-Europa (de WHO richtte zich bij dit rapport op Bulgarije, Tsjechië, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Roemenie, Slowakije en Slovenië) drinken burgers gemiddeld het meest van Europa: 14,5 liter pure alcohol in heel 2009.

Daarna volgt West-Europa (Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Luxemburg, Nederland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk): gemiddeld 12,4 liter pure alcohol.

Zuid-Europa (Cyprus, Griekenland, Italië, Malta, Portugal en Spanje): gemiddeld 11,2 liter pure alcohol.

In de Scandinavische landen (Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden) wordt het minst gedronken: 10,4 liter pure alcohol per jaar per persoon.

bron: >> klik <<

Wat zegt zo,n onderzoek nu tegenwoordig nog, met al die buitenlanders die in andere landen paspoorten bemachtigen en daarna ook als medelander gezien Worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk, maar de verschillen zijn schokbarend groot ;)

In Oost-Europa (de WHO richtte zich bij dit rapport op Bulgarije, Tsjechië, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Roemenie, Slowakije en Slovenië) drinken burgers gemiddeld het meest van Europa: 14,5 liter pure alcohol in heel 2009.

Daarna volgt West-Europa (Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Luxemburg, Nederland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk): gemiddeld 12,4 liter pure alcohol.

Zuid-Europa (Cyprus, Griekenland, Italië, Malta, Portugal en Spanje): gemiddeld 11,2 liter pure alcohol.

In de Scandinavische landen (Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden) wordt het minst gedronken: 10,4 liter pure alcohol per jaar per persoon.

bron: >> klik <<

Ik hen dol op onderbouwde discussies, 1001, maar citeer voor de volledigheid dan ook uit hetzelfde stuk:

In Europa wordt gemiddeld ruim twee keer zoveel alcohol gedronken als in de rest van de wereld, zo bleek uit de cijfers.

...dus hoe meer immigranten uit verre buitenlanden hier een paspoort bemachtigen, hoe gezonder wij ogen, niet dan mr. Nak?...

En verder is t rapport van de who gebaseerd op de officiele alcoholverkoop. T lijkt me dat scandinavie in de werkelijk genoten liters wat hoger zal scoren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hen dol op onderbouwde discussies, 1001, maar citeer voor de volledigheid dan ook uit hetzelfde stuk:

In Europa wordt gemiddeld ruim twee keer zoveel alcohol gedronken als in de rest van de wereld, zo bleek uit de cijfers.

...dus hoe meer immigranten uit verre buitenlanden hier een paspoort bemachtigen, hoe gezonder wij ogen, niet dan mr. Nak?...

En verder is t rapport van de who gebaseerd op de officiele alcoholverkoop. T lijkt me dat scandinavie in de werkelijk genoten liters wat hoger zal scoren....

Ik weet zeker dat scandinavie hoger zal ogen....moet jij eens kijken wat er aan drank via Puttgarden Rødby denemarken binnenkomt...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Voor het gezeur over witte platen.....in vijf jaar tijd zijn er 43 aangereden waarvan 21 door vrachtwagens, waarbij 19 vrachtwagens werden bestuurt door Nederlanders. In maar vier gevallen was er sprake van alcohol waar weer drie ervan Nederlanders waren.....

 

 

Hoeveel is dat procentueel gezien van het aantal vrachtwagens op de Nederlandse wegen dan ?

als er van de 21 vrachtwagens 2 buitenlands zijn, dan zou dat dus 10% zijn...

Nu kan ik me niet voorstellen dat 10% van alle vrachtwagens in Nederland een buitenlands kenteken heeft, ik denk max een % of 4 a 5

 

Met dat dan in het achterhoofd zou het dus inderdaad betekenen dat de buitenlander gevaarlijker op de weg is.. :D

 

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ kleine rekenfout van jou dan, op de pagina van VERN heeft lange tijd een onderzoek gestaan uit 2009 waarin is onderzocht hoeveel vrachtauto's van niet Nederlandse origine op de weg rondrijden in Nederland. 

Dat was toen al 11%, en van de Nederlandse auto's die niet in Nederland rijden bijna 17%. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ kleine rekenfout van jou dan, op de pagina van VERN heeft lange tijd een onderzoek gestaan uit 2009 waarin is onderzocht hoeveel vrachtauto's van niet Nederlandse origine op de weg rondrijden in Nederland.

Dat was toen al 11%, en van de Nederlandse auto's die niet in Nederland rijden bijna 17%.

Dan moet dat nu haast verdubbeld en omgedraaid worden...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ kleine rekenfout van jou dan, op de pagina van VERN heeft lange tijd een onderzoek gestaan uit 2009 waarin is onderzocht hoeveel vrachtauto's van niet Nederlandse origine op de weg rondrijden in Nederland. 

Dat was toen al 11%, en van de Nederlandse auto's die niet in Nederland rijden bijna 17%. 

Ik zei ook dat ik dat dacht.. Niet dat het een feit is.. :D..

Als dit wat jij aangeeft een feit is, dan zijn de Nederlandse chauffeurs een gevaar op de weg.. :D

 

--=== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, maar het is meer dan logica dat waar er meer van zijn er ook meer mee gebeurt.

 

Alleen door de tendens over hoe men over witte platen denkt worden de problemen veroorzaakt door de witte platen ook onthouden. Als je dat dan meeneemt met de transporteur die erachter hangt die al niet qua naam in de markt ligt...... dan is dat niet 2+2 maar 2*2. Dan wordt er alcoholgebruik bij genomen dan is het al helemaal niet 2+2+2 maar 2*2*2..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, maar het is meer dan logica dat waar er meer van zijn er ook meer mee gebeurt.

Alleen door de tendens over hoe men over witte platen denkt worden de problemen veroorzaakt door de witte platen ook onthouden. Als je dat dan meeneemt met de transporteur die erachter hangt die al niet qua naam in de markt ligt...... dan is dat niet 2+2 maar 2*2. Dan wordt er alcoholgebruik bij genomen dan is het al helemaal niet 2+2+2 maar 2*2*2.....

En uiteindelijk hebben we het huidige arbeidsklimaat te danken aan transporteurs die met dit soort constructies zijn begonnen, om de ossies te laten rijden voor hun bedrijf, in hun kleuren, bedankt Vos, Heisterkamp, Visser Vollenhove, Dalessi, en weet ik veel wie nog meer, bedankt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, dat heeft niets met deze bedrijven te maken. Dat heeft te maken met hoe makkelijk mensen zich verongelijkt voelen.

 

Jij bent vertrokken naar het hoge noorden en spreekt slecht over de Nederlandse bedrijven die buitenlanders in dienst nemen, maar zelf werk je nu op een plaats waar ook een inwoner van het land zelf had kunnen werken.......

 

Wat overigens niet betekend dat ik dat veroordeel, mijn idee is dat waar werk is mensen kunnen/mogen werken waar ze ook vandaan komen. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, dat heeft niets met deze bedrijven te maken. Dat heeft te maken met hoe makkelijk mensen zich verongelijkt voelen.

Jij bent vertrokken naar het hoge noorden en spreekt slecht over de Nederlandse bedrijven die buitenlanders in dienst nemen, maar zelf werk je nu op een plaats waar ook een inwoner van het land zelf had kunnen werken.......

Wat overigens niet betekend dat ik dat veroordeel, mijn idee is dat waar werk is mensen kunnen/mogen werken waar ze ook vandaan komen.

Het gaat mij erom, dat onder andere deze bedrijven goedkopere constructies gebben verzonnen om nog meer te kunnen verdienen. Daarmee hebben ze de economie naar de kloten geholpen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben ik niet met je eens Roland, ik ben juist van mening dat door deze mensen de economie juist heeft gefloreerd. Deze constructie's bestaan al net zolang als het transport zelf. Alleen nu de salarissen niet meer omhoog gaan zijn ze ineens de gebeten hond. Wat we wel vergeten is dat de kosten wel omhoog zijn gegaan, niet alleen voor de chauffeur maar ook voor de transporteurs.

Dalesi ( van der Graaf ) reed ook in de jaren 70 al met auto's uit Polen.

Heisterkamp reed in de jaren 80 al met auto's uit Hongarije

Visser ken ik verder niet,

 

 

Maar we wijken af van het topic. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat mij erom, dat onder andere deze bedrijven goedkopere constructies gebben verzonnen om nog meer te kunnen verdienen. Daarmee hebben ze de economie naar de kloten geholpen.

Nog meer verdienen, is dat niet de definitie van een goeddraaiende economie?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben ik niet met je eens Roland, ik ben juist van mening dat door deze mensen de economie juist heeft gefloreerd. Deze constructie's bestaan al net zolang als het transport zelf. Alleen nu de salarissen niet meer omhoog gaan zijn ze ineens de gebeten hond. Wat we wel vergeten is dat de kosten wel omhoog zijn gegaan, niet alleen voor de chauffeur maar ook voor de transporteurs.

Dalesi ( van der Graaf ) reed ook in de jaren 70 al met auto's uit Polen.

Heisterkamp reed in de jaren 80 al met auto's uit Hongarije

Visser ken ik verder niet,

Maar we wijken af van het topic.

Zo kan je het ook zien, ik zie het net andersom, en ben van mening dat juist nu steeds meer nederlanders aan de kant worden gezet voor polen roemenen bulgaren, noem maar op.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap je redenering ook wel, die deelde ik ook toen ik nog in loondienst werkte. Maar nu ik zelf werkgever ben ( ja hij staat inmiddels op loonlijst als loonwerker bij loonbedrijf ) merk ik pas wat de kosten zijn voor een werknemer. Zeker als die werknemer ook wel eens ziek is. Maar ik heb ook al gemerkt hoe het is om een werknemer te hebben die " vorig weekeinde was ik al weg dus nu ben ik thuis" aan hangt. Dit kost transporteurs ( zeker kleine ) klanten en dat kan ook niet de bedoeling zijn. 

 

Maar zoals ik net al zei, dit topic was niet over dit onderwerp en ik reageer dus ook niet meer over dit dilemma in dit topic.  :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap je redenering ook wel, die deelde ik ook toen ik nog in loondienst werkte. Maar nu ik zelf werkgever ben ( ja hij staat inmiddels op loonlijst als loonwerker bij loonbedrijf ) merk ik pas wat de kosten zijn voor een werknemer. Zeker als die werknemer ook wel eens ziek is. Maar ik heb ook al gemerkt hoe het is om een werknemer te hebben die " vorig weekeinde was ik al weg dus nu ben ik thuis" aan hangt. Dit kost transporteurs ( zeker kleine ) klanten en dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Maar zoals ik net al zei, dit topic was niet over dit onderwerp en ik reageer dus ook niet meer over dit dilemma in dit topic. :ok:

Ik snap het ook, heb zelf ook een eigen auto gehad, en een paar andere bedrijven, weet ook wat het is.

Maar nu weer ontopic.

Heb net nog ff rtv drenthe gecheckt, en tweets van politie....het blijft stil...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat kan binnen een half uur, maar daar zullen we hier niets over horen.

Dat kan pas naar buiten worden gebracht als er een aanklacht tegen de chauffeur door de OvJV wordt gedaan of er een verklaring wordt uitgegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden