[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

100 banen weg bij post kogeko


lientje

Recommended Posts

  • Forumlid

Bij Post Kogeko verdwijnen 100 banen.

Als je afhankelijk bent van een grote klant is het best wel een klap wanneer die overstapt naar een ander.

Je ziet dat nu al meer transportbedrijven in het zelfde potje gaan roeren van het binnenlandvervoer.

 

 

 

http://www.rijnmond.nl/nieuws/24-11-2014/honderd-banen-weg-bij-post-kogeko

 

Wat kunnen de bonden daar nog aan doen?

 

http://www.transport-online.nl/site/53444/fnv-bondgenoten-organiseert-zaterdag-bijeenkomst-voor-post-kogeko-personeel/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Post Kogeko. Nou. Ik vind t niet gek. Paar jaar geleden moest ik wat lossen bij hun in Eindhoven. Ik kom daar rond 08:15. Zit die beste man daar op kantoor, helemaal achterover hangend, ogen dicht en een beste boom aan t zagen. Toen ik m had gewekt kon ik meteen aan t dok. Eenmaal binnen....... Niemand! Bleek dat ze gezellig in de kantine zaten, wachtend op orders van die voorheen slapende man. Ga maar lossen chauffeur! Nou, ik zoeken naar een pompwagen maar niet te vinden. Ik weer terug naar de kantine waar ik de eerder genoemde medewerkers stoorde met hun niets doen. Daar werd me op een toon van, dat mot je toch weten chauffeurtje, verteld dat de pompwagens in het ketelhuis stonden. Nou. En toen ik vroeg waar dat ketelhuis dan was, was bijna het hek van de dam. Er moest zomaar meer uitleg gegeven worden, vermoeiend hoor. Toen ik de pompwagen had, heb ik snel gelost in de kou en toen weer terug van de kantine.

Heb ze alleen gevraagd of ik de pallets ook even in de stelling moest gaan zitten zodat ze door konden gaan met waar ze mee bezig waren. Pfffff. Als blikken konden doden!

Toen dacht ik al dat er iets niet goed zat bij Post Kogeko. Met zo'n mentaliteit help je gewoon allen naar de Filistijnen.

Zal

Mij benieuwen wat de werkelijke reden is. En waarom klanten hebben afgehaakt.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb er 24 jaar gewerkt, van 1987 tot 2007, en neem van mij aan ,

dat het niet aan Dirk Post heft gelegen wat er nu gebeurd.

Dan heb jij nog meegemaakt dat dirk nog dat "kantoortje" had in schiedam bij de groene keet.(vlakbij fruitpier)

Ik zat toen bij vd hout transport op de gustoweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zat toen bij vd hout transport op de gustoweg.

Bij die ouwe zooi van Vink Transport is eind 70er jaren Spronsen Transport geworden

Ik heb toen in begin 80 daar het kantoor verbouwd

er kwam toen een scheepvaart bevrachter - Spronsen - v/d Hout - Minnaard in te zitten

enige bekende namen voor mij uit die tijd : Jelte Boonstra/Leo Vostebos (nu Van Duin Transport) Minnaard (directeur)/Corstiaan Vreugdenhil

post-7395-0-02606300-1417269357_thumb.jp

Allemaal verleden tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij die ouwe zooi van Vink Transport is eind 70er jaren Spronsen Transport geworden

Ik heb toen in begin 80 daar het kantoor verbouwd

er kwam toen een scheepvaart bevrachter - Spronsen - v/d Hout - Minnaard in te zitten

enige bekende namen voor mij uit die tijd : Jelte Boonstra/Leo Vostebos (nu Van Duin Transport) Minnaard (directeur)/Corstiaan Vreugdenhil

attachicon.gifGustoweg - Marconistraat.jpg

Allemaal verleden tijd

Toen ik bij Dirk zat, redden we ook wel voor Jelte of Jelle, wat ik me van hem herinner is dat als je hem

in de avond nodig had voor dokumenten of vrijstellingen of wat dan ook, hij was echt nooit te bereiken.

 

Was aan het squashen of zoiets, steevast antwoord was:  Bel morgenochtend maar terug................

 

Lachen met die uitvinders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ze over 25 jaar deze tijden de goede oude tijd noemen, dan weet je dat alles naar de verdoemenis is... ;)

 

Freddepet zijn post lezende, ja, dat is niet raar dat het bedrijf pleite is. Gewoon de verkeerde personen die de leiding moesten geven.

Zat laatst met Fleur te buurten over hoe je in de havens word behandelt, dat is hier toch iets anders. Zodra je aan de beurt bent word je snel geladen, mensen zijn vriendelijk, en dat is de oost kust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ze over 25 jaar deze tijden de goede oude tijd noemen, dan weet je dat alles naar de verdoemenis is... ;)

 

Freddepet zijn post lezende, ja, dat is niet raar dat het bedrijf pleite is. Gewoon de verkeerde personen die de leiding moesten geven.

Zat laatst met Fleur te buurten over hoe je in de havens word behandelt, dat is hier toch iets anders. Zodra je aan de beurt bent word je snel geladen, mensen zijn vriendelijk, en dat is de oost kust.

Jij bent denk ik nog nooit in een containerhaven geweest,waar dan ook in Nooed Amerika.

 

2/3 uur wachten voordat je binnen bent is niks bijzonders,

met dank aan de Union, die elke verandering tegenhoudt,

 

ook dankzij het system van chassisverhuur,

dezezijn eigendom van de rederijen,en die interesseert het absoluut niks hoe de chassis erbij staan.

 

Het is ook niet veel, 2 chassisbalken met 2 assen en verlichting en 2 twistlock armen, er kan weinig aan kapot gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden