[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Annex VII


Frank Bahlman

Vraag

  • Forumlid

Afgelopen nacht staande gehouden door de Politie.

Alles in orde, op de kerstboomverlichting na niet, 140 euro lichter....

Een een vaantje op de voorruit wegens gezicht belemmering bla bla bla..

Was weer een zeurpiet Agent.

 

Toen kwamen we bij de lading en papierwerk.

Ik had 29500 kg oud papier bij me, geladen in Engeland en moest naar Groningen toe.

CMR, weegbon en een engelse begeledingsbrief waren volgens dienstklopper niet voldoende.

Hij wilden er een Annex VII ( 7 ) bij hebben.

 

Ik rij dit soort vrachten vaker, maar nooit problemen gehad over deze Annex documenten, zowel laad als losadressen.

Het is ''schoon'' oud papier, voor het gebruik om nieuw papier te maken.

 

Heb hem uitgelegd dat het geen ''afval'' was, maar herbruikbaar afval.

 

Hij en zijn collega kwamen er ook 123 niet zo snel uit, heeft er iemand hier meer ervaring mee dan ik ?

Hoort hier wel degelijk een Annex VII bij te zitten, of is het inderdaad voor ''Afval'' goederen bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ja, die hoort hier wel bij te zitten. Ook al is het schoon, het is een afval product.

 

A2B-online, DFDS en P&O leveren die ook gewoon mee. 

 

Het vreemde is dat bij Stro het volgens het ILT niet hoeft, maar het destijdse KLPD was er heilig van overtuigd dat het daar ook bij moest. 

Want volgens hen was het geen product maar een afvalproduct dat gelijk weer een product is. En die snapte ik dan gelijk weer niet, ook nooit meer wat van gehoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

als het voor die tokko daar in sappermeer bestemd was mag je het gerust afval noemen.....als je ziet wat daar naar binnen gaat :D

 

maar m.i.z ben je wel een annex 7 nodig.....zodra het weer grondstoffen uit afval is dan niet meer

 

 

http://impel.eu/wp-content/uploads/2010/02/2003-x-Enforcement-Actions-I-brochure.pdf

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Thanks mensen.

Dan weet ik voldoende.

 

En Sappemeer was het niet,moest lossen bij Reisswolf in Scheemda.

Zal toch eens vragen aan mijn opdrachtgever.

Morgen bijvoorbeeld papier lossen in Roermond.

 

@Andremast, als het goed is hebben de ritjes van de Rijke naar Roermond ook geen Annex 7.

Voor Alkmaar, zoetermeer en Doetinchem zit deze er wel bij.

Heel vreemd dat het bij de 1 wel moet en de ander blijkbaar niet.

 

Zeflde als Dordrecht ( Peute )... je hebt alleen een CMR en een PPR nummer nodig en je kan lossen.

 

Ga het morgen toch eens navragen, zeker nu ik weer voor een ferry rijder rij waarbij ik regelmatig door de Inspectie of Politie aan de kant word gezet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Toch een Annex 7 gevonden bij Roermond, dus dat is opgelost.

En dat vrachtje naar Scheemda was dus fout, zou er bij moeten hebben gezeten, maar de chauffeur in Engeland heeft deze achtergehouden.

Deze is toen per mail toegezonden naar Scheemda.

 

Toch weer een gelukje dan dat er geen bekeuring is uitgetikt, het zelfde voor het gewicht van 29.500 kg, Voor een Tautliner is dat toch aardig zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Het vreemde is dat bij Stro het volgens het ILT niet hoeft, maar het destijdse KLPD was er heilig van overtuigd dat het daar ook bij moest. 

Want volgens hen was het geen product maar een afvalproduct dat gelijk weer een product is. En die snapte ik dan gelijk weer niet, ook nooit meer wat van gehoord. 

Omdat het de mening van die KLPD-er was heb je geen prent gekregen.

 

En het is geen afvalproduct, dat weet hij ook maar al te goed. Het is een oogstproduct, net zo als het graan wat er eerst aan heeft gehangen. Mest hoeft ook geen LMV bij, maar wel een hele zooi andere papieren.

 

Blijft een moeilijke zaak, dergelijke "afval"producten.

 

Grond hoort ook een LMV bij te zijn. Maar alleen als er geen schone grond analyse bij is. Als die er is heb je aan (een copy) van deze analyse voldoende als die in de auto aanwezig is. Maar als het teeltaarde is (gezeefde grond, bestemd voor een klant) is het voldoende dat er een partijverklaring op kantoor aanwezig is. 

 

Voor ze zekerheid hebben wij altijd blanko en deels ingevulde LMV's in de auto liggen. Niet invullen kost 250 euro per niet ingevuld item en helemaal geen LMV kost 2500 euro. Controle is heel simpel, ze gaan gewoon bij de innamelocatie (meestal stort) staan waar je dan wel het papier moet kunnen tonen als je je aanmeld.

 

Freesasfalt en Repac hoeft officieel ook geen LMV, maar wordt bijna altijd wel gedaan om gezeur met betweterige controleurs te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je hoeft je A-borden zowiezo alleen maar in duitsland te voeren!

Ik rijd veel met houtsnippers uit engeland naar belgie en frankrijk maar die houtsnippers voor belgie worden gemaakt van afvalhout en die naar frankrijk gaan dat is allemaal snoeiafval en daar krijg ik geen annex 7 voor mee en met die snippers voor brlgie weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Het is eigenlijk heel simpel : Kan de ontdoener er niks van maken en word het afgevoerd dan is het afval.Als het dan grens overschrijden is moet je "A'borden voeren en heb je ook een annex 7 nodig.En wat betreft zelf even een annex7 invullen , dat heeft weinig zin want het mag NIET handgeschreven zijn.Dit alles geld ook voor zaagsel , dat is een afval product van de zagerij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het is eigenlijk heel simpel : Kan de ontdoener er niks van maken en word het afgevoerd dan is het afval.Als het dan grens overschrijden is moet je "A'borden voeren en heb je ook een annex 7 nodig.En wat betreft zelf even een annex7 invullen , dat heeft weinig zin want het mag NIET handgeschreven zijn.Dit alles geld ook voor zaagsel , dat is een afval product van de zagerij.
A-boord is alleen voor duitsland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 uur geleden zei mebo 07:

Het is eigenlijk heel simpel : Kan de ontdoener er niks van maken en word het afgevoerd dan is het afval.Als het dan grens overschrijden is moet je "A'borden voeren en heb je ook een annex 7 nodig.En wat betreft zelf even een annex7 invullen , dat heeft weinig zin want het mag NIET handgeschreven zijn.Dit alles geld ook voor zaagsel , dat is een afval product van de zagerij.

 

En als dat Zaagsel nou weer in balen verpakt is?....Laad het regelmatig in Dittersdorf en Wismar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei josimo:

 

En als dat Zaagsel nou weer in balen verpakt is?

Dan is het een bewerktproduct, en dus een grondstof (of een eindproduct).

 

Men gaat er dan vanuit dat de verwerker het product, in dit geval dus het zaagsel, heeft gecontroleerd op producten die er niet in thuis horen. Vervuiling dus. En dit er dus uitgehaald heeft, of de gehele vervuilde partij heeft afgevoerd volgens de daarvoor geldende normen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden