[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Afleiding onder het rijden


Gast shompie

Recommended Posts

Dan ben je echt niet de enige, ik bel en what's app regelmatig.

 

Alleen gaat het er bij mij niet in dat 1 seconde afleiding een ongeluk zoals op de A2 tot gevolg heeft. Dan ben je gewoon met hele andere dingen bezig geweest. Die mening heb ik ook van mensen die zonder te remmen op een pijl of botsauto rijden. Die moeten ze gelijk het rijbewijs afnemen en nooit meer terug geven wat voor reden ze ook hebben.

 

Ze hebben niet zitten opletten of zijn in slaap gevallen. En die enkeling die onwel word achter het stuur hoort misschien ook niet meer achter het stuur thuis hoe erg dat ook is.

 

Ik kan met de beste wil van de wereld geen smoes verzinnen die het verantwoord waarom je zonder te remmen achter in een stilstaande file rijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan ben je echt niet de enige, ik bel en what's app regelmatig.

Alleen gaat het er bij mij niet in dat 1 seconde afleiding een ongeluk zoals op de A2 tot gevolg heeft. Dan ben je gewoon met hele andere dingen bezig geweest. Die mening heb ik ook van mensen die zonder te remmen op een pijl of botsauto rijden. Die moeten ze gelijk het rijbewijs afnemen en nooit meer terug geven wat voor reden ze ook hebben.

Ze hebben niet zitten opletten of zijn in slaap gevallen. En die enkeling die onwel word achter het stuur hoort misschien ook niet meer achter het stuur thuis hoe erg dat ook is.

Ik kan met de beste wil van de wereld geen smoes verzinnen die het verantwoord waarom je zonder te remmen achter in een stilstaande file rijd.

Onwel kan iedereen worden op ieder moment dat heb je nu eenmaal niet in de hand
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan ben je echt niet de enige, ik bel en what's app regelmatig.

 

Alleen gaat het er bij mij niet in dat 1 seconde afleiding een ongeluk zoals op de A2 tot gevolg heeft. Dan ben je gewoon met hele andere dingen bezig geweest. Die mening heb ik ook van mensen die zonder te remmen op een pijl of botsauto rijden. Die moeten ze gelijk het rijbewijs afnemen en nooit meer terug geven wat voor reden ze ook hebben.

 

Ze hebben niet zitten opletten of zijn in slaap gevallen. En die enkeling die onwel word achter het stuur hoort misschien ook niet meer achter het stuur thuis hoe erg dat ook is.

 

Ik kan met de beste wil van de wereld geen smoes verzinnen die het verantwoord waarom je zonder te remmen achter in een stilstaande file rijd.

Bellers en What's app ers ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als deze bellers of what's appers zonder te remmen een file in duiken wel ja, daar ben ik het helemaal mee eens.

 

En als je onwel word en je raakt buiten bewustzijn lijkt het mij vrij normaal dat ze je rijbewijs innemen. In ieder geal tot ze weten hoe en waarom en of dat nog een keer kan gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik word ook regelmatig afgeleid door korte rokjes en kleine topjes maar dat duurt een paar seconden en als je dan gewoon afstand houd hoeft er zo iets niet te gebeuren..

Lees en hoor te vaak van mede chauffeurs ban ja maar als ik afstand houd duikt er een andere auto tussen dus daarom rijd ik dicht op een andere auto.

Mijn advies houd afstand en rijd met de stoet mee , aan het eind van de dag ben je geen tien minuten kwijt.

Maar je bent veel relaxer en rustiger...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vandaag ging ik effe met de PKW naar de bouwmarkt, stond er een rijtje op de Amersfoortse straat stil omdat de voorste wilde afslaan naar de paddestoel, duikt er ook 1 achterop de achterste die stilstond, degene daarachter dook vol het fietspad op, je zal er maar fietsen en degene daarachter had nog geen 5 cm ruimte over op degene die er in dook, en het spannendste, het is daar door werkzaamheden 30 km/h, dus hoe onoplettend wil je het hebben, in combinatie met te hard rijden, want ze had zeker 10 meter remweg met piepende bandjes, abs deed ook niet veel of het zat er niet op.

Ik stond wel op tijd stil, want ze kwamen naar mijn rijbaan toe, en nu het daar vernieuwd is is het best smal, de rijbaan is nu nog geen 6 meter breed.

 

dus ja het gebeurt in een seconden van onoplettendheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aahh, wat ben ik blij met een simpel beltegoed en geen data streaming. Geen gezeik van die telefoon en whatsapp. Geen feestboek, zie ik s'avonds wel weer als ik thuis ben. Tijdens het rijden altijd wel bekijks.

 

Helaas zoek ik ook wel eens een telefoonnummer op omdat ik moet bellen.... In 2008 aangehouden vanwege niet handsfree bellen. Kwam er met een waarschuwing van af... *pfieuw*

 

We weten dat we fout zijn, goede voornemens komen er aan en wat doen we: op dezelfde voet verder tot het echt misgaat...

bewerkt door mhkamp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Onwel kan iedereen worden op ieder moment dat heb je nu eenmaal niet in de hand

Het zou wel heel toevallig zijn dat er elke keer iemand onwel raakt, niet dan?????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Naar aanleiding van het topic over het ongeluk op de A2 waarbij een collega omkwam.

Ik vond het niet gepast om deze discussie daar te voeren vandaar dat ik er een nieuw topic voor open.

Ik ben van mening dat

 

.........

 

Er gebeuren veel ongelukken (niet alleen in Nederland) met vrachtwagens die vol achterop andere auto's duiken. En ik ben dus van mening dat in de meeste gevallen afleiding (in de breedste zin van het woord) hiervan de oorzaak is.

Overigens gaat dit niet alleen voor vrachtwagens op maar in zelfde mate voor bestuurders van personenauto's die hun geleasde auto vaak als rijdend kantoor gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden