Spring naar bijdragen

Een begin van mijn Dashcam


Frank Bahlman

Recommended Posts

  • Forumlid

Hierbij een begin van mijn Dashcam momenten.

Had zoals we allemaal wel meemaken ook veel ''afsnijden'' maar, die staan er niet op.

 

 

Uitleg voor de volgende.

De Gele Daf zag ik aankomen om in te voegen, ga netjes opzij, aangezien hij meer verkeer achter zich had.

Ik moest toch verderop links aanhouden, haal hem in en op het laatste moment knipperlicht uit ( wat ik niet zag ), en duwden hem naar links.

Vervolgens ging hij toeteren en wijzen naar zijn voorhoofd ''Malloot. halve gare'' :S

Even verderop haalden hij mij weer in, ging langzamer rijden en ik haalden hem weer in, begon ie weer te toeteren en gebruikte zijn middelvinger als extratje :S:S:S

 

En daarna kwam ik die Opel tegen, ik had vrij baan, en uit het niets komt deze knakker aanzetten, mijn reactie was dus even de toeter inhouden.

Waarop de bijrijder even liet zien wat voor grote jongen hij was.

 

Vanaf die dag ben ik opzoek gegaan naar een ''Dual Dashcam''.

Een camera met 2 lossen camera's die ik boven mijn zijramen richting die spiegels kon plaatsen.

Zodat ik ook een Linker en Rechterzijkant op film heb staan.

 

Vanaf dit weekend aanwezig in de auto, dus filmpjes worden alleenmaar duidelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Situaties die dagelijks voor komen en waar ik me niet eens meer over op kan winden.Ik ben dan maar de slimste en reageer er niet op of geef een ander de ruimte (als het kan) die hij denkt te moeten claimen.Dat er anderen zijn die waarschijnlijk een ontzettend lelijk wijf thuis hebben zitten dat ze liever niet thuis komen is niet mijn probleem en wil ik ook niet mijn probleem laten worden.

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het geeft wel een vertekend beeld vind ik......je monteert een hoop achter elkaar waardoor je de indruk krijgt dat je de hele dag door in vreemde bizarre verkeers situatie's zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje frank, hoever zoomt die cam in voor je wagen? t lijkt me nu net of je wel erg weinig afstand houdt vaak...

En ik zou toch ook vaker dingen gewoon laten gebeuren. Who cares dat r 1 of andere eikel denkt dat ie via de vluchtstrook sneller is?.... misschien lok je t zo alleen maar uit. Laat t gaan veel rustiger voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja mensen... als je een filmpje hier zet, dan kan je ook op je eigen rijstijl worden aan gesproken. Overgens lijkt het in dat kleine beeld wel vaak dat je dicht achter een ander zit terwijl dat eigenlijk niet zo is. Beetje een vertekent beeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk, lekker commentaar leveren. Frank post nu geen filmpjes meer op deze manier.

Ik bedoel niet iemand af te kraken hoor. Maarja we zitten allemaal alleen in de wagen kan toch geen kwaad om s input van anderen te krijgen? Ik ben gek op filmpjes laat maar doorkomen!
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal ik de camera de schuld geven ?

Of zit ik er toch te dicht op, dan neem ik aan dat ''jullie'' het over het stukje hebben met de vluchtstrook auto rond de 02:00 minuut ?

Ja daar zat ik er dicht op.

 

En daar ben ik me zelf ook bewust van, zeker nadat ik mijn eigen filmpjes ben gaan bekijken.

Als je zelf achter het stuur zit heb je er toch een andere kijk op toch ?

 

En het stukje met mijn collega voor me ( de Rijke ), zat ik hier er te dicht op ???? ummmm ja als je bij het verkeerslicht weg rijdt kan dat wel eens zo zijn.

 

Zo zat ik laatst op mijn eigen bijrijdersstoel en een jonge meid ( ja geloof het of niet ) achter het stuur.

Zij reedt toen ook vrij dicht op andere wagens, toen had ik het ook benauwd zeker als je zelf het stuur en rem niet bij je hebt.

 

Als ik zo'n kl**tzak ben, dan ben ik blij dat ik me hier heb aangemeld en laat zien.

Afkraken kan ik ook, maar je kan iemand ook op zijn fouten wijzen.

 

Dus @Johnuitr, bedankt dat je al gelijk je besluit hebt gegeven, dat doet mensen goed :(

 

Ik zal me maar ook gelijk verdedigen.

 

Camera mist een aantal meters aan de voorkant, want ik dus erg jammer vindt, zo staat de eventueele auto die dwars ervoor staat NIET op film.

Snelheid, ach... als je denkt dat ik daadwerlijk 108 km/h rij, denk je dat ik nog hier een berichtje aan het tikken ben ?

Datum en tijd kloppen ook niet.

Heb dit al div. malen ingesteld, maar zodra de camera uit gaat wist hij deze gegevens weer die ik heb ingevoerd.

 

Rij ik 90, ja.. dat doe ik.

Waarom ? omdat het een snelheid is die mij bevalt en mijn volvo ook, 83 rij ik ook als er geen haast bij is.

 

Als ik bloemen rij = 90.

Rij ik voor de Rijke, of LKW Walter, zijn er dagen dat ik 83 rij, maar ook 90.

Inhalen doe ik dus ook.

Er dicht op zitten gebeurt dus ook als ik wil halen.

Blijf ik achter iemand probeer ik altijd de 2 seconden afstand regel aan te houden.

 

Zoals de titel aan geeft... BEGIN van mijn dashcam.

Ik heb gewoon een aantal momenten in die weken / maanden bijelkaar geplakt tot 1 filmpje.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook is het een goed idee om de leden hier op hun eigen tekort komingen te atenderen. Vertel zelf altijd dat ze niks weten van het transport gebeuren, en ze enkel een rij bewijs hebben omdat het eigenlijk word gegeven daar in der holland. 

Er is een oude wijsheid, als je een leugen vaak genoeg verteld, dan komt er een dag dat die leugen als waarheid word beschouwd. Dus vertel iedereen hoe goed ik ben en... hhooooo... dat is geen leugen natuurlijk.. eens denken, hoe schrijf ik me hier nou weer uit.

 

OK Word vervolgd... houdoe. :bey:  :angel:

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wat ik mis wanneer ik bij Walter rij...

Nederlandse collega´s, en niet een Oost - verwegiestan ''collega'' die niet eens hallo zeggen als je samen ergens tegen het dock staat.

Ligt dat aan die Oost-Europeaan, of aan die tien Nederlanders die de Oost-Europeaan voor jou ontmoette en die hem uitkafferde?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zeg altijd een hallo als er oog contact is, ongeacht wie en waar.

Maar als je samen voor Walter rijdt, en staat samen naast elkaar aan het dock en ik zeg hallo, en je krijgt een domme blick terug, dan vindt ik dat asociaal.

 

Waar is verdomme het fatsoen gebleven om iemand te groeten, gewoon in de woonwijk komt dit niet eens meer voor als je iemand voorbij loopt.

Velen hebben hun onmisbare computer, ik bedoel ''telefoon'' in hun handen of ze lopen met 45° naar de grond te staren.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zeg altijd een hallo als er oog contact is, ongeacht wie en waar.

Maar als je samen voor Walter rijdt, en staat samen naast elkaar aan het dock en ik zeg hallo, en je krijgt een domme blick terug, dan vindt ik dat asociaal.

 

Waar is verdomme het fatsoen gebleven om iemand te groeten, gewoon in de woonwijk komt dit niet eens meer voor als je iemand voorbij loopt.

Velen hebben hun onmisbare computer, ik bedoel ''telefoon'' in hun handen of ze lopen met 45° naar de grond te staren.

ik zeg altijd hallo of een goede dag als ik iemand zie ....niet altijd tot genoegen van LOL

 

zeker als ik al zie ...dat die het niet op prijs gaat stellen....ben ik altijd over-enthousiast  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan was het in dienst beter, daar ben je verplicht om (terug) te groeten.
Stond een keer op wacht rond de middag, toen de beroeps terug kwamen van de lunch.

Stopte zo'n onderofficier net een boterham in z'n laadklep ikke groetten hij moest dus met het brood half in z'n mond terug groeten.
Normaal kijk je alleen of er een uniform in de auto zit die een pas laat zien die mag dan doorrijden, groeten deed je eigenlijk nooit dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan was het in dienst beter, daar ben je verplicht om (terug) te groeten.

Stond een keer op wacht rond de middag, toen de beroeps terug kwamen van de lunch.

Stopte zo'n onderofficier net een boterham in z'n laadklep ikke groetten hij moest dus met het brood half in z'n mond terug groeten.

Normaal kijk je alleen of er een uniform in de auto zit die een pas laat zien die mag dan doorrijden, groeten deed je eigenlijk nooit dan.

Ik groet nooit iemand, ben chauffeur het is dat ik die goud gelen strepen moet dragen... :p bewerkt door LaurenceP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden