[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Takelreus verdacht van Miljoenenfraude


voldaf

Recommended Posts

  • Forumlid

Takelreus verdacht van miljoenenfraude

Bron Telegraaf

BUREN -
Internationaal bergingsbedrijf Johan van der Zand uit het Betuwse Buren, een van de grootste takelbedrijven in ons land, wordt beschuldigd van een miljoenenfraude.
 

Het verdachte bedrijf Van der Zand doet bergingsoperaties van gestrande vrachtwagens en touringcars door heel Europa. 
Het verdachte bedrijf Van der Zand doet bergingsoperaties van gestrande vrachtwagens en touringcars door heel Europa.

Foto: Johan van der Zand

 
Justitie verdenkt het bedrijf van het oplichten van verzekeringsmaatschappijen door jarenlang te sjoemelen met rekeningen voor bergingsoperaties van gestrande vrachtwagens en touringcars in heel Europa. Op deze manier zou er voor enkele miljoenen euro’s zijn gefraudeerd.

De politie heeft vorige week bij een inval de complete administratie van het bergingsbedrijf in beslag genomen. De administratie wordt tegen het licht gehouden in verband met het strafrechtelijk onderzoek  dat het Openbaar Ministerie gestart is. 

Dit melden direct betrokkenen aan De Telegraaf. Directeur Johan van der Zand (60) van het bergingsbedrijf noemt de beschuldigingen van fraude vals. “Ze zijn uitsluitend bedoeld om ons prachtige bedrijf om zeep te helpen”, foetert hij.

Ook de advocaat van de verdachte onderneming houdt vol dat er geen enkele aanwijzing van fraude is. “Mijn cliënt wordt er van beschuldigd facturen te hebben opgehoogd. Daar zie ik vooralsnog niets van terug in het onderzoeksdossier”, aldus advocate Willemijn Oosterbaan.     

Verzekeringsmaatschappij TVM, waar de berger veel zaken mee doet, blijkt vorig jaar al aangifte van fraude te hebben gedaan tegen het bergingsbedrijf. Gisteren wilde de verzekeraar niks kwijt over de kwestie, en beperkte de woordvoerder van TVM zich tot het doorverwijzen naar justitie. Het parket Oost-Nederland bevestigt het onderzoek naar de fraude.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan het me nauwelijks voorstellen, ben benieuwd naar de bewijsvoering van dit verhaal.!!

 

Een eigenaar of verzekering benaderd in geval van een stranding een berger, spreken dingen af en naar ik aanneem ook de kosten en prijsvorming en die staat dan gewoon,

kan je toch weinig aan rommelen lijkt me en als er extra kosten bij komen zal de berger toch echt met goeie argumenten en tekst met uitleg moeten komen.!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan het me nauwelijks voorstellen, ben benieuwd naar de bewijsvoering van dit verhaal.!!

 

Een eigenaar of verzekering benaderd in geval van een stranding een berger, spreken dingen af en naar ik aanneem ook de kosten en prijsvorming en die staat dan gewoon,

kan je toch weinig aan rommelen lijkt me en als er extra kosten bij komen zal de berger toch echt met goeie argumenten en tekst met uitleg moeten komen.!!

Ik kan het mezelf heel erg goed voorstellen. Dat is natte vingerwerk denk ik. Niet elke afsleepactie is hetzelfde. Het is ook moeilijk te controleren welke werkzaamheden ze ter plekke wel of niet hebben uitgevoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat de verzekeraar (b.v. TVM) waarbij het voertuig verzekerd is, een vaste berger heeft. 

Die wordt gebeld om de klus te klaren, evt. door een berger bij het ongeval in de buurt, en dan worden de werkzaamheden later in rekening gebracht.

Gaan volgens mij niet eerst onderhandelen over de prijs, voertuig moet gewoon zo snel mogelijk geborgen worden.

Ja, of er dan gerommeld wordt, ik weet het niet, maar het kan natuurlijk wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zijn de bergers die de Autoroute vrijhouden, die rekenen zichzelf rijk, elke dag weer.....

Voorzover ik weet, doet vd Zand redelijke bedragen rekenen, maar dat is uit de 2e hand (m'n kameraad regeld dit voor een redelijk transportbedrijf).

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zijn de bergers die de Autoroute vrijhouden, die rekenen zichzelf rijk, elke dag weer.....

 

 

Die "huren"een bepaald traject van een autoroute;daartoe verplichten zij zich om 7/7-24/24 klaar te staan als er een incident gebeurt.

Daarvoor hebben zij ge-investeerd in behoorlijk duur materiaal,wat alleen betaald word als er inderdaad uitgerukt word,tegen vastgestelde tarieven.

Ze worden wel "beschermt "door de autoroute;niemand anders mag daar afslepen of repareren.

 

Gebeurt er niks;er valt niemand zonder benzine of niemand rijdt van de weg af,dan blijft de takeldoos binnen staan,slijt niet,maar brengt ook niks op.

 

IK denk ook wel dat daar een marktwerking is;hoe drukker t stukkie autoroute hoe hoger de pacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

er zijn geen vaste prijzen voor een berging. Ieder geval is apart en de ene keer staat ie met 1 bergingsvoertuig in een uur weer op z'n wielen en de andere keer moet eerst de lading worden overgeladen etc etc. Natuurlijk zijn er prijzen per uur per bergingsvoertuig, maar dit is bij iedere berger verschillend. En wat hier gebeurt is, we zullen ernaar moeten blijven gissen, maar waar rook is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zijn de bergers die de Autoroute vrijhouden, die rekenen zichzelf rijk, elke dag weer.....

Voorzover ik weet, doet vd Zand redelijke bedragen rekenen, maar dat is uit de 2e hand (m'n kameraad regeld dit voor een redelijk transportbedrijf).

 

Groet ron

 

 

er zijn geen vaste prijzen voor een berging. Ieder geval is apart en de ene keer staat ie met 1 bergingsvoertuig in een uur weer op z'n wielen en de andere keer moet eerst de lading worden overgeladen etc etc. 

 

M.i. zijn er twee verschillende dingen: het bergen van een gestrand voertuig,wat dikwijls gebeurt(niet altijd) door een plaatselijke(contract) berger.( bij een ongeval op de auto/bahn/route/strada/pista/via/ zal men in de regel niet wachten tot Johan ter plaatse is :D  :nee:  :nee: )

 

En de repatriëring van een gestrand voertuig,( wat reeds door voornoemde berger geborgen is)waar J v/d Z zich in gespecialiseerd heeft.

 

Iedere discipline zal zijn eigen tarief hebben denk ik zo( maar wie ben ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We wachten het gewoon af. Wellicht wil men een te sterke partij van de markt hebben?

Volgens mij zijn de snelwegen verpacht aan bepaalde takelbedrijven? Indertijd rond Tilburg aan Van Eijck in Hulten en dat tegen het zere been van Gijsbers bedrijven Tilburg.

http://www.stichtingimn.nl/gecontracteerde-bergers-2013-2016.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zogenaamde IM werk, het bergen van pech- en ongevallen op de A en N wegen word per aanbesteding gedaan. Iedere 4 jaar kun je als bedrijf een bod doen op een of meerdere rayons. En zoals overal de goedkoopste die wint. En dat betekent niet perse de betere of beste

Maar volgens mij doet van de Zand geen IM werk in NL maar vooral repatriëringen uit het buitenland.

Word vervolgd denk ik

bewerkt door firerescue
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We wachten het gewoon af. Wellicht wil men een te sterke partij van de markt hebben?

Volgens mij zijn de snelwegen verpacht aan bepaalde takelbedrijven? Indertijd rond Tilburg aan Van Eijck in Hulten en dat tegen het zere been van Gijsbers bedrijven Tilburg.

http://www.stichtingimn.nl/gecontracteerde-bergers-2013-2016.php

Jij refereert hier naar de lichte berging. Dit is inderdaad een gunning op basis van inschrijving per regio. Maar ook hier geldt, aanrijtijden niet gehaald, gaat je werk naar een ander.

Voor de zware berging is er niks verpacht. De dichtstbijzijnde gecertificeerde zware berger wordt gebeld voor een klus op de snelweg. En niet degene met de beste prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien niet helemaal op de juiste plaats hier, maar een week of 2/3 terug werd er een Duitse vrachtwagen weggetakeld van de vluchtstrook op de a58 bij Tilburg. Niet zo gek, alleen dit gebeurde door een Duitse berger! Vond het nogal vreemd en vroeg me toen al af of dat mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou zeggen dat dat niet mag. Want zover ik weet als een vrachtwagen pech heeft die niet ter plaatse gerepareerd kan worden door een dealer binnen een bepaalde tijd. Volgens mij iets van 20-30minuten Dan word ie afgesleept door een gecertificeerde zware berger naar een veilige locatie. We weten allemaal dat de vluchtstrook geen veilige locatie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden