[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Prent gekregen, maar waarvoor ?


Frank Bahlman

Recommended Posts

  • Forumlid

Een vraag die mij al 3,5 jaar stilletjes is bijgebleven.

Tijdens een stevige controle bij de RDW in de Spaanse Polder kreeg ik een bekeuring wegens ''geen commando slang voeren'' oftewel de gele lucht slang.

 

Ik ben er 100% van overtuigd dat deze er wel degelijk op heeft gezeten.

De agent gaf mij een bekeuring van 160,- euro, en vertelden mij dat hij deze er zelf heeft aangekoppeld.

 

Ik vroeg hem of hij dat niet eerst aan mij moest laten zien, aangezien ik tijdens de grondige inspectie niet aanwezig mocht zijn ( ik moest binnen zitten ).

Tevens vroeg ik hem of hij het kon bewijzen dat deze slang er niet op zat tijdens zijn controle.

 

Beide vragen van mij waren bullshit volgens hem, hij had de macht om het zo maar te zeggen en moest hem maar geloven.

 

Nu heb ik een ''gele'' slang los hangen tegen mijn zijspoiler, dit is namelijk een kabel voor mijn camera op de bloementrailer, om dat moment had ik een ferry trailer erachter.

 

Nadat die prent binnenkwam direct in beroep gegaan en uiteraard afgewezen.

 

Nu is mijn vraag, kan een agent een bekeuring uitschrijven zonder dat hij mij dit heeft laten zien ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja...dat kan !!

Agent heeft een eed afgelegd dat hij altijd de waarheid spreekt.

Politie mag je ook bekeuren als ze je te hard voorbij zien denderen  

Daar hoeven ze je niet voor aan te houden.

Ze hebben het geconstateerd en dan is het zo,.

Een rechter zal de verklaring van de politie (bijna) altijd als de waarheid beschouwen.

Ze hebben per slot van rekening de "eed"afgelegd

 

groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot je het aanvecht en een rechter verteld dat zo'n aanhangsel niet meeremt als je op dat remding gaat staan/hangen/leunen of wat er maar aan andere mogelijkheden zijn!

 

Tja, je was als kind al vol van zelfmoord ideeën toch :confused: 

 

Is altijd aan te vechten, om de simpele reden dat die 'diender' je het moet laten zien ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Politie mag je ook bekeuren als ze je te hard voorbij zien denderen  

Daar hoeven ze je niet voor aan te houden.

Ze hebben het geconstateerd en dan is het zo,.

 

 Ben je niet een paar smileys vergeten?? :D  of kom je werkelijk net onder een steen uit?

 

Dan hoeven ze alleen maar wat agenten langs de weg te zetten,kan al die dure radar apparatuur en laserguns de deur uit.

Volgens mij moeten ze je snelheid daadwerkelijk meten met ge-eikte apparatuur en als ze je volgen moet dat(zoals bij wegmisbruikers dikwijls te zien is) een bepaalde afstand volgen ,anders is de meting niet geldig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is altijd aan te vechten, om de simpele reden dat die 'diender' je het moet laten zien ! 

Niet waar, de agent wordt in eerste instantie op zijn ambtseed geloofd en dan moet jij met bikkelhart bewijs komen dat het tegenovergestelde waar is.

 

In dit geval is er iets door de controleur veranderd volgens zijn/haar zeggen en dat mag niet, dat mag ook een agent niet. Men moet de overtreding doen laten stoppen. En dan is het woordje waar het hier om gaat "laten".

 

 

 Dan hoeven ze alleen maar wat agenten langs de weg te zetten,kan al die dure radar apparatuur en laserguns de deur uit.

 

Ehm vergeet jij niet dat er ook gewone "flitsauto's" zijn, waar jij door kunt worden gecontroleerd zonder dat men jou volgt en/of stilzet? Constatering is genoeg. 

Hetzelfde is bij fout parkeren, jij moet achteraf aantonen dat jij in je recht staat. 

 

 

 Volgens mij moeten ze je snelheid daadwerkelijk meten met ge-eikte apparatuur en als ze je volgen moet dat(zoals bij wegmisbruikers dikwijls te zien is) een bepaalde afstand volgen ,anders is de meting niet geldig

De apparatuur moet idd geijkt zijn. Maar die meting is niet vanwege de gelijkblijvende afstand, maar om op hetzelfde punt als waar de gecontroleerde auto passeert de meting te starten en te eindigen. Jurisprudentie wijst uit dat rechters bij een te lange volgafstand twijfelen aan de juistheid van het starten en stoppen van een meting.

Let maar eens op als men een meting start hoor je twee piepjes, als men stopt hoor je drie piepjes. De twee piepjes zijn snelheidsmaniak rijd voorbij lantaarnpaal A piepje 1 politievoertuig rijd voorbij lantaarnpaal A, bij einde meting is piepje 3 die aangeeft dat de meting is uitgerekend. Leuk detail om te weten, eigenlijk wordt de gemiddelde snelheid van het politievoertuig uitgerekend.

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

 

Ehm vergeet jij niet dat er ook gewone "flitsauto's" zijn, waar jij door kunt worden gecontroleerd zonder dat men jou volgt en/of stilzet? Constatering is genoeg. 

Hetzelfde is bij fout parkeren, jij moet achteraf aantonen dat jij in je recht staat. 

 

 

 

 

 

Ehm ja,maar die flitsauto heeft wel ge-eikte apparatuur aan boord,alleen een vent erin is niet voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toen het bezwaar werd afgewezen kon ik wel weer in tegenberoep gaan, maar dan had ik bewijs nodig dat deze ''diender'' de slang heeft aangekoppeld.

Toen ik de prent kreeg had ik al direct gevraagd of hij mij dat niet eerst moest laten zien ''wat mijn fout zou zijn''.

Was niet nodig volgens hem, waarop ik vroeg hoe HIJ dat kon bewijzen, dat zouden zijn collega's zijn geweest gaf hij aan.

Camera's ???? zou achteraf misschien een alternatief zijn geweest, maar hoe lang zou dat in het geheugen van het keuringsstation blijven staan,mits er camera's hangen,

 

Naar mijn menig ben ik gewoon zwaar genaaid, Bedankt voor alle reactie's.

 

Tot nu toe heb ik nog nooit iets aan de Politie gehad.

 

Parkeerprobleem hier bij mij in Poortugaal / Hoogvliet word niets aan gedaan ( na jaren zeuren ).

Sta ik op een plek waar ik al een jaar sta, zit er uit het niets een bekeuring op wegens hinderlijk parkeren ( aangevochten wat ook bij de rechter kwam, 50/50 gewonnen ).

Accessories gestolen NAAST stadsgevangenis van mijn vrachtwagen heeft alleen maar meer hinder opgelopen.

Uiteraard dieseltanks leeggehaald NAAST stadsgevangenis.

Div malen opengesneden zeilen, ook naast de gevangenis.

 

Politie ??? die doet hier geen f*ck mee.

 

Parkeren met een losse trekker leg ik mijn verlichting en ABS kabel IN de cabine, anders zijn ze de volgende ochtend spoorloos verdwenen ( is dus een keer gebeurt ).

 

Mijn vertrouwens in de politie is nihil helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ik mij nu afvraag was de gele slang niet bedoeld voor het remsysteem.

zo nee hoe kon hij deze dan aansluiten.

was het punt waar de gele slang aanmoet onbenut.

dus alleen de rode slang was gekoppeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden