[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Jebezo failliet


Recommended Posts

  • Forumlid

Jebezo, Hasselt failliet verklaard

De rechtbank in Zwolle heeft gisteren het faillissement uitgesproken over vier bedrijven in de regio. Dat meldt een medewerkster van de rechtbank.
Een van de bedrijven betreft het logistieke bedrijf Jebezo Logistics in Hasselt.
Waardoor het faillissement is ontstaan is niet bekend.

 

 

https://www.facebook.com/pages/Chauffeursnieuws/1442044079411813?fref=nf

 

 

De rechtbank in Zwolle heeft vandaag het faillissement uitgesproken over vier bedrijven in de regio. Dat meldt een medewerkster van de rechtbank.

Het gaat om komkommerkweker W. Limburg Tuinderij BV in IJsselmuiden, de Nieuwe Joffer BV in Zwolle, Katik Oil Company BV in Olst en logistiek bedrijf Jebezo Logistics in Hasselt.

 

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=207168

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

HASSELT - Op de drempel van 2014 is op 30 december voor de rechtbank van Overijssel Jebezo Logistics BV failliet verklaard. Het bedrijf is gevestigd aan de Hanzeweg 16 in Hasselt.

Wat de reden is voor het faillissement is op dit moment niet bekend. Tevens is niet bekend of het bedrijf een doorstart zal maken.

Bij het bedrijf werken, volgens gegevens van de Kamer van Koophandel, rond de 12 werknemers.

Jebezo-klein.jpg

 

De pijlers van het bedrijf zijn logistiek en expeditie (compleet voorraadbeheer en/of eindproducten beheer), tanktransport (specialisatie in compounds voor de tapijtindustrie en latex soorten en daarnaast vervoer van biobrandstoffen), bulk- en silotransport (voornamelijk kalksteenmeel, pvc, cement en reiffenschredder voor kunstgrasvulling voor voetbalvelden) en losgestort (met walkingfloor opleggers, transport van onder andere potgrond, aardappelen, biowortelen, uien, stro, houtsnippers. Het zwaartepunt ligt op het transport van grondstoffen voor de biomassa centrale’s).

 

 

http://www.transport-online.nl/site/nl/54612/jebezo-logistics-bv-failliet-verklaard/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goede morgen.

Allemaal de beste wensen voor 2015.

Wij zijn samen gegaan met Verhoek transport. Dus we houden onze banen,en blijven het zelfde werk doen.

Het heeft niks te maken met bewe tapijt ,dat jebezo failliet is gegaan. Daar deden we weinig of niks voor.

Maar een andere opdrachtgever die niet betaalde en zich failliet liet verklaren,en een zeer goede klant die overstapt naar een ander transportbedrijf deed de zaak de das om. En probeer dat maar eens in deze tijd weer teboven te komen als klein bedrijf.

Een andere klant erbij was het probleem niet zo. Maar dat er 1 niet betaald, en naar de kloten gaat , word een ander verhaal.

Maar goed! We gaan gewoon verder samen met Verhoek europe.

bewerkt door vaale
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus eigenlijk is er nu een lege bv failliet....?

 

 

Nu zal ik wel weer heel lullig overkomen.

 

Normaal als dit gebeurd vallen er een aantal forumleden huilend over elkaar heen om om het hardst te verkondigen dat dit echt niet kan en dat dit verboden moet worden en dat de belastingbetaler er voor opdraait.

 

En nu is het stil.

 

 

 

Ik neem aan dat Vaale weet hoe ik er over denk en dat ik hem  alle geluk wens bij zijn nieuwe werkgever.

 

We moeten eens gaan beseffen dat dit bij het "zakendoen" hoort en als dit zo verachtelijk was geweest als dat sommige mensen denken en prediken hier het juridisch al lang al was dicht getimmerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vergeet ook niet dat je tegenwoordig een faillissement kunt regelen voordat je failliet bent. Er wordt dan op voorhand een bewindvoerder door de rechtbank aangesteld. In overleg met hem regel je een vergoeding voor de over te nemen klanten (goodwill), over te nemen personeel en over te nemen auto's of andere activa. Maar meestal zitten die laatste niet in het "slechte" bedrijf (of eigendom van lease maatschappij)

 

Indien dat allemaal geregeld is kun je faillissement aanvragen. Vanaf dan wordt de bewindvoerder de curator. Voordeel van deze werkwijze is stabiliteit en continuïteit. Achteraf kun je geen problemen krijgen over betaalde bedragen enz wat wel het geval is als je eigenhandig de BV voor een faillissement leeg trekt 

 

Mensen op bepaalde fora's hebben dan wel vaak een negatieve mening omdat een lege BV failliet gaat  :D  :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet ook niet dat je tegenwoordig een faillissement kunt regelen voordat je failliet bent. Er wordt dan op voorhand een bewindvoerder door de rechtbank aangesteld. In overleg met hem regel je een vergoeding voor de over te nemen klanten (goodwill), over te nemen personeel en over te nemen auto's of andere activa. Maar meestal zitten die laatste niet in het "slechte" bedrijf (of eigendom van lease maatschappij)

 

Indien dat allemaal geregeld is kun je faillissement aanvragen. Vanaf dan wordt de bewindvoerder de curator. Voordeel van deze werkwijze is stabiliteit en continuïteit. Achteraf kun je geen problemen krijgen over betaalde bedragen enz wat wel het geval is als je eigenhandig de BV voor een faillissement leeg trekt 

 

Mensen op bepaalde fora's hebben dan wel vaak een negatieve mening omdat een lege BV failliet gaat  :D  :D  :D

 

Als een bedrijf failliet gaat is er meestal een jubelstemming omdat er weer een rotte appel is verdwenen is en dat we op de goede weg zitten. Die negatieve mening komt pas als blijkt dat er een doorstart gemaakt word.

 

Dat dit geheel legaal gebeurd bij de meeste doorstarters vergeten deze mensen even....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik bejubel niets of niemand, maar ik walg er van dat men het als normaal, zelfs gebruikelijk, is gaan vinden, dat bedrijven en/of personen met onbetaalde rekeningen blijven zitten. Er is tenslotte een prestatie of goed geleverd, waarvoor men niet betaald wordt, terwijl de schuldenaar "gewoon" verder gaat alsof er niets aan de hand is.

En nu wil ik wel eens die mensen horen jubelen indien het hen overkomt. Wel gewerkt, maar geen geld. Weet zeker dat het angstvallig stil blijft.

 

Overigens geen aanval op Vaale. Voor hem persoonlijk hoop ik het allerbeste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Dat dit geheel legaal gebeurd bij de meeste doorstarters vergeten deze mensen even....

Dat vergeet ik beslist niet. Dàt legaal zijn is nu net mijn punt. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat doorstarten per definitie verboden zou moeten worden. Maar het doorstarten als een middel om schulden op te ruimen zoals nu vaak gebeurt gaat mij te ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan hier al feiten op tafel gooien. Maar dat doe ik niet. Maar de overheid instanties weken hier zelf aan mee. Als een bedrijf in de shit zit! En die probeerde het netjes op te lossen. En er is 1 crediteur die niet mee wil werken. ( ook nog een overheid instantie, in ons geval) dan houd het op. Dus wat doe je dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wel gewerkt, maar geen geld. Weet zeker dat het angstvallig stil blijft.

 

 

 

Ik heb het allemaal meegemaakt en ik kan mezelf nu niet echt stil noemen. Maar zoals ik al eerder schreef, als de Nederlandse overeid dit nu allemaal zo zwaar illegaal had gevonden als sommige forumleden hier vinden was er toch al lang al andere wetgeving geweest. De belastingdienst is vaak degene die het meest de boot in gaat, in ieder geval bij de meeste faillisementen.

 

 

Ehhhh, netjes op tijd stoppen met je bedrijf????

 

 

En dit is dus een opmerking van iemand die duidelijk niet weet hoe het werkt en denkt dat werkgevers nog steeds klappen met geld verdient.

 

99% van de bedrijven werkt met een krediet om voor te financieren. Als er een klant failliet gaat en de bank wil niet mee in een hoger krediet heb je een probleem. De winstmarges zijn in het transport namelijk niet zo hoog dat je dat zo ff inloopt als denken een aantal forumleden van wel.

 

Ook gebeur het dat de bank de stekker er zo maar uit trekt omdat er geruchten zijn. Een grote klant haakt af of er staat er een op springen. De bank kan dan zonder opgaaf van reden het krediet bevriezen.

 

En dan, op tijd stoppen?

 

Vertel jij maar eens hoe. Er zijn er maar heel weinig die dat kunnen. Als je namelijk geld heb om "netjes" te stoppen hoef je ook niet failliet te gaan. Want ja, stoppen kost geld.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, lekker doorstarten op onze kosten, dat is de oplossing......

 

 

Ik weet niet of dat de oplossing is. Ik reageer op jou posting die kant nog wal raakt.

 

Bij dit soort onderwerpen mis ik iemand die de rust en de kennis heeft om dit met cijfers te onderbouwen. Stoppen voordat het fout gaat is onzin, dan kan iedereen wel stoppen. Je gaat er normaal gesproken namelijk niet vanuit dat het fout gaat. (op een enkele uitzondering na)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

99% van de bedrijven werkt met een krediet om voor te financieren. 

 

Het hoeft nog niet eens een krediet van de bank te zijn. Zelfs al doe je de voorfinanciering met eigen geld of door ruimte in betalingstermijnen (bijv debiteuren 60 dgn, crediteuren 90 dgn) heb je al een probleem. Banken en accountants willen groei zien op papier en bedrijven die vooruit willen investeren hetgeen ze verdienen weer in het bedrijf. Zolang het treintje loopt is het geen probleem maar op het moment dat er een schakel tussenuit valt zoals een klant die niet betaald of een paar flinke schades ontstaat er wel een probleem.

En het is idd, zoals jij ook al aangeeft, verrot makkelijk om te zeggen dat je dan maar eerder had moeten stoppen. Dat soort opmerkingen draai ik meestal om; zullen we maar allemaal in loondienst gaan dan gaan er ook geen bedrijven failliet maar ja waar werk je dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, lekker doorstarten op onze kosten, dat is de oplossing......

 

Als je even op de site van NIWO kijkt zul je lezen dat het wel de aandacht heeft. Vanaf 1 januari moeten risicovolle bedrijven jaarlijks de cijfers laten zien (ipv 5-jaarlijks) om hun vergunning te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het blijft een beladen onderwerp. Als ik de postings van dit topic lees dan zit er in de meeste wel iets van waarheid. Niet menende dat ik de wijsheid in pacht heb zie ik het als volgt:

Failliet gaan is een bedrijfsrisico, net als elk ander risico dat een onderneming loopt. Helaas is dit risico niet verzekerbaar, en zijn de gevolgen groot. Het doorstarten van een onderneming behoort tot de mogelijkheden in ondernemersland. Maar waar ik persoonlijk grote bezwaren tegen heb is dat die mogelijkheid gezien wordt als een bezem om de balans te schonen. Het onbetaald laten van rekeningen mag dan voor de failliete onderneming een uitkomst zijn, voor degene die met de onbetaalde facturen blijft zitten is het een regelrechte bedreiging in zijn voortbestaan. Goed, ook dit is een bedrijfsrisico. Maar het wordt toch wel wrang als je op een stapel onbetaalde rekeningen zit, terwijl het failliete bedrijf verder gaat met ondernemen alsof nooit iets is geweest.

Ik zou dan ook graag zien (maar wie ben ik?) dat er veel terughoudender met het doorstarten werd omgegaan. Misschien was die ondernemer toch niet zo'n goede ondernemer, had hij gewoon pech of werd hij met een aantal failliete opdrachtgevers geconfronteerd. Hoe dan ook; dat zijn allemaal normale bedrijfsrisico's. En als die aanleiding zijn tot een failliet gaan van een onderneming dan is dat zo. Dat alles mag naar mijn mening geen aanleiding zijn om dan maar klakkeloos door te starten.

Is er dan nooit een reden om een onderneming te laten doorstarten? Toch wel. Indien een failliete onderneming, al dan niet in onderdelen, feitelijk wel levensvatbaar is, en de werkgelegenheid anders naar het buitenland zou wegvloeien, is een doorstart wellicht wenselijk. Ik heb in dit kader ooit het faillissement van DAF aangehaald.

Men zou in Den Haag kunnen overwegen om stringentere voorwaarden te stellen aan een doorstart, maar ook de rol en werkwijze van de curatoren zou eens goed tegen het licht moeten worden gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Nederlandse wetgeving laat het toe terwijl dit volgens mij makkelijk is dicht te timmeren lijkt mij. Een grote rol is naar mijn mening ook weggelegd voor de curator, ook in dubieuze faillissement zaken.

 

Ik heb het meegemaakt en ik snap niet dat er mensen zijn die meerdere keren een doorstart maken. Ik was blij dat ik er vanaf was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden