Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Jebezo, Hasselt failliet verklaard

De rechtbank in Zwolle heeft gisteren het faillissement uitgesproken over vier bedrijven in de regio. Dat meldt een medewerkster van de rechtbank.
Een van de bedrijven betreft het logistieke bedrijf Jebezo Logistics in Hasselt.
Waardoor het faillissement is ontstaan is niet bekend.

 

 

https://www.facebook.com/pages/Chauffeursnieuws/1442044079411813?fref=nf

 

 

De rechtbank in Zwolle heeft vandaag het faillissement uitgesproken over vier bedrijven in de regio. Dat meldt een medewerkster van de rechtbank.

Het gaat om komkommerkweker W. Limburg Tuinderij BV in IJsselmuiden, de Nieuwe Joffer BV in Zwolle, Katik Oil Company BV in Olst en logistiek bedrijf Jebezo Logistics in Hasselt.

 

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=207168

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

HASSELT - Op de drempel van 2014 is op 30 december voor de rechtbank van Overijssel Jebezo Logistics BV failliet verklaard. Het bedrijf is gevestigd aan de Hanzeweg 16 in Hasselt.

Wat de reden is voor het faillissement is op dit moment niet bekend. Tevens is niet bekend of het bedrijf een doorstart zal maken.

Bij het bedrijf werken, volgens gegevens van de Kamer van Koophandel, rond de 12 werknemers.

Jebezo-klein.jpg

 

De pijlers van het bedrijf zijn logistiek en expeditie (compleet voorraadbeheer en/of eindproducten beheer), tanktransport (specialisatie in compounds voor de tapijtindustrie en latex soorten en daarnaast vervoer van biobrandstoffen), bulk- en silotransport (voornamelijk kalksteenmeel, pvc, cement en reiffenschredder voor kunstgrasvulling voor voetbalvelden) en losgestort (met walkingfloor opleggers, transport van onder andere potgrond, aardappelen, biowortelen, uien, stro, houtsnippers. Het zwaartepunt ligt op het transport van grondstoffen voor de biomassa centrale’s).

 

 

http://www.transport-online.nl/site/nl/54612/jebezo-logistics-bv-failliet-verklaard/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Is idd al ingelijfd bij Verhoek. Wat ik begreep hadden ze behoorlijk veel werk van tapijtfabriek Bewe en die is eerder dit jaar failliet verklaard. Weet natuurlijk niet of het een met het ander heeft te maken maar geeft wel te denken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het forumlid wat daarbij rijdt(naam ff kwijt).

Zijn toch al overgenomen door een ander bedrijf

Vaale... tijdje terug bij Mendel nog eens aan tafel gezeten met hem.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Goede morgen.

Allemaal de beste wensen voor 2015.

Wij zijn samen gegaan met Verhoek transport. Dus we houden onze banen,en blijven het zelfde werk doen.

Het heeft niks te maken met bewe tapijt ,dat jebezo failliet is gegaan. Daar deden we weinig of niks voor.

Maar een andere opdrachtgever die niet betaalde en zich failliet liet verklaren,en een zeer goede klant die overstapt naar een ander transportbedrijf deed de zaak de das om. En probeer dat maar eens in deze tijd weer teboven te komen als klein bedrijf.

Een andere klant erbij was het probleem niet zo. Maar dat er 1 niet betaald, en naar de kloten gaat , word een ander verhaal.

Maar goed! We gaan gewoon verder samen met Verhoek europe.

bewerkt door vaale
  • Like 10

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Prettig voor jou en je collega's dat jullie door kunnen werken in ieder geval!

Bovenstaand verhaal toont maar weer eens aan dat overleven als bedrijf in het transport niet altijd even makkelijk is...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus eigenlijk is er nu een lege bv failliet....?

 

 

Nu zal ik wel weer heel lullig overkomen.

 

Normaal als dit gebeurd vallen er een aantal forumleden huilend over elkaar heen om om het hardst te verkondigen dat dit echt niet kan en dat dit verboden moet worden en dat de belastingbetaler er voor opdraait.

 

En nu is het stil.

 

 

 

Ik neem aan dat Vaale weet hoe ik er over denk en dat ik hem  alle geluk wens bij zijn nieuwe werkgever.

 

We moeten eens gaan beseffen dat dit bij het "zakendoen" hoort en als dit zo verachtelijk was geweest als dat sommige mensen denken en prediken hier het juridisch al lang al was dicht getimmerd.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Vergeet ook niet dat je tegenwoordig een faillissement kunt regelen voordat je failliet bent. Er wordt dan op voorhand een bewindvoerder door de rechtbank aangesteld. In overleg met hem regel je een vergoeding voor de over te nemen klanten (goodwill), over te nemen personeel en over te nemen auto's of andere activa. Maar meestal zitten die laatste niet in het "slechte" bedrijf (of eigendom van lease maatschappij)

 

Indien dat allemaal geregeld is kun je faillissement aanvragen. Vanaf dan wordt de bewindvoerder de curator. Voordeel van deze werkwijze is stabiliteit en continuïteit. Achteraf kun je geen problemen krijgen over betaalde bedragen enz wat wel het geval is als je eigenhandig de BV voor een faillissement leeg trekt 

 

Mensen op bepaalde fora's hebben dan wel vaak een negatieve mening omdat een lege BV failliet gaat  :D  :D  :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Vergeet ook niet dat je tegenwoordig een faillissement kunt regelen voordat je failliet bent. Er wordt dan op voorhand een bewindvoerder door de rechtbank aangesteld. In overleg met hem regel je een vergoeding voor de over te nemen klanten (goodwill), over te nemen personeel en over te nemen auto's of andere activa. Maar meestal zitten die laatste niet in het "slechte" bedrijf (of eigendom van lease maatschappij)

 

Indien dat allemaal geregeld is kun je faillissement aanvragen. Vanaf dan wordt de bewindvoerder de curator. Voordeel van deze werkwijze is stabiliteit en continuïteit. Achteraf kun je geen problemen krijgen over betaalde bedragen enz wat wel het geval is als je eigenhandig de BV voor een faillissement leeg trekt 

 

Mensen op bepaalde fora's hebben dan wel vaak een negatieve mening omdat een lege BV failliet gaat  :D  :D  :D

 

Als een bedrijf failliet gaat is er meestal een jubelstemming omdat er weer een rotte appel is verdwenen is en dat we op de goede weg zitten. Die negatieve mening komt pas als blijkt dat er een doorstart gemaakt word.

 

Dat dit geheel legaal gebeurd bij de meeste doorstarters vergeten deze mensen even....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bejubel niets of niemand, maar ik walg er van dat men het als normaal, zelfs gebruikelijk, is gaan vinden, dat bedrijven en/of personen met onbetaalde rekeningen blijven zitten. Er is tenslotte een prestatie of goed geleverd, waarvoor men niet betaald wordt, terwijl de schuldenaar "gewoon" verder gaat alsof er niets aan de hand is.

En nu wil ik wel eens die mensen horen jubelen indien het hen overkomt. Wel gewerkt, maar geen geld. Weet zeker dat het angstvallig stil blijft.

 

Overigens geen aanval op Vaale. Voor hem persoonlijk hoop ik het allerbeste.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

 

 

Dat dit geheel legaal gebeurd bij de meeste doorstarters vergeten deze mensen even....

Dat vergeet ik beslist niet. Dàt legaal zijn is nu net mijn punt. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat doorstarten per definitie verboden zou moeten worden. Maar het doorstarten als een middel om schulden op te ruimen zoals nu vaak gebeurt gaat mij te ver.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan hier al feiten op tafel gooien. Maar dat doe ik niet. Maar de overheid instanties weken hier zelf aan mee. Als een bedrijf in de shit zit! En die probeerde het netjes op te lossen. En er is 1 crediteur die niet mee wil werken. ( ook nog een overheid instantie, in ons geval) dan houd het op. Dus wat doe je dan!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Wel gewerkt, maar geen geld. Weet zeker dat het angstvallig stil blijft.

 

 

 

Ik heb het allemaal meegemaakt en ik kan mezelf nu niet echt stil noemen. Maar zoals ik al eerder schreef, als de Nederlandse overeid dit nu allemaal zo zwaar illegaal had gevonden als sommige forumleden hier vinden was er toch al lang al andere wetgeving geweest. De belastingdienst is vaak degene die het meest de boot in gaat, in ieder geval bij de meeste faillisementen.

 

 

Ehhhh, netjes op tijd stoppen met je bedrijf????

 

 

En dit is dus een opmerking van iemand die duidelijk niet weet hoe het werkt en denkt dat werkgevers nog steeds klappen met geld verdient.

 

99% van de bedrijven werkt met een krediet om voor te financieren. Als er een klant failliet gaat en de bank wil niet mee in een hoger krediet heb je een probleem. De winstmarges zijn in het transport namelijk niet zo hoog dat je dat zo ff inloopt als denken een aantal forumleden van wel.

 

Ook gebeur het dat de bank de stekker er zo maar uit trekt omdat er geruchten zijn. Een grote klant haakt af of er staat er een op springen. De bank kan dan zonder opgaaf van reden het krediet bevriezen.

 

En dan, op tijd stoppen?

 

Vertel jij maar eens hoe. Er zijn er maar heel weinig die dat kunnen. Als je namelijk geld heb om "netjes" te stoppen hoef je ook niet failliet te gaan. Want ja, stoppen kost geld.

bewerkt door shompie

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, lekker doorstarten op onze kosten, dat is de oplossing......

 

 

Ik weet niet of dat de oplossing is. Ik reageer op jou posting die kant nog wal raakt.

 

Bij dit soort onderwerpen mis ik iemand die de rust en de kennis heeft om dit met cijfers te onderbouwen. Stoppen voordat het fout gaat is onzin, dan kan iedereen wel stoppen. Je gaat er normaal gesproken namelijk niet vanuit dat het fout gaat. (op een enkele uitzondering na)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

 

99% van de bedrijven werkt met een krediet om voor te financieren. 

 

Het hoeft nog niet eens een krediet van de bank te zijn. Zelfs al doe je de voorfinanciering met eigen geld of door ruimte in betalingstermijnen (bijv debiteuren 60 dgn, crediteuren 90 dgn) heb je al een probleem. Banken en accountants willen groei zien op papier en bedrijven die vooruit willen investeren hetgeen ze verdienen weer in het bedrijf. Zolang het treintje loopt is het geen probleem maar op het moment dat er een schakel tussenuit valt zoals een klant die niet betaald of een paar flinke schades ontstaat er wel een probleem.

En het is idd, zoals jij ook al aangeeft, verrot makkelijk om te zeggen dat je dan maar eerder had moeten stoppen. Dat soort opmerkingen draai ik meestal om; zullen we maar allemaal in loondienst gaan dan gaan er ook geen bedrijven failliet maar ja waar werk je dan?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, lekker doorstarten op onze kosten, dat is de oplossing......

 

Als je even op de site van NIWO kijkt zul je lezen dat het wel de aandacht heeft. Vanaf 1 januari moeten risicovolle bedrijven jaarlijks de cijfers laten zien (ipv 5-jaarlijks) om hun vergunning te houden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...