[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Bar-Track


Podium Verhuur Haaglanden

Vraag

  • Forumlid

Wij hebben een nieuwe tweedehands bus gekocht, hierin zit een Aluminum Bar Track voor de bevestiging van spanbanden.

 

Ik zit nu in dubio, zal ik hier speciale spanbanden voor kopen of kan ik beter die Bar Track vervangen voor het normale draaisysteem (O-track?). (welke ook veel in vrachtwagens wordt gebruikt.)

Nieuwe spanbanden kopen is goedkoper dan de tracks vervangen, maar als de Bar Track slecht werkt of snel kapot gaat is dat natuurlijk geen goede optie.

 

Mijn vraag aan jullie is, zijn jullie bekend met het Bar Track systeem en wat zijn jullie ervaringen ermee?

 

 

 

De track die ik bedoel is dus de Bar Track. Tenminste volgens deze website:

http://www.dawson-group.com/dawsongroup/Tracks-Winches-Winch-Bars/ATrack-ETrack-%20FTrack.htm(helemaal onderaan) Verschillende winkels gebruiken verschillende namen.

 

.

bewerkt door Teddybeer
Titel aangepast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Deze barren zijn een stuk duurder dan de gewone o Tracks, dus ik dacht misschien is het wel veel beter.

Zitten inderdaad wel met minder schroeven vast.

Het stomme van het systeem is ook dat er geen gewone haken van spanbanden in passen.

 

 

De karren die in de bus gaan wegen precies 250kg per stuk en worden met 1 band per kar vastgezet.

bewerkt door Podium Verhuur Haaglanden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zeker NIET doen !!

De karren staan op wielen.

Die moet je dus ECHT super goed vastzetten.

Mochten ze maar ietsjes heen en weer kunnen rijden tijdens het transport.......dan knallen ze uiteindelijk met Bar en al door je voorkant van j bus  :ja:

 

Investeer in goede rails en extra veel spanbanden

(ik doe altijd 2 per kar....1 in de onderste rails....en de 2e in de bovenste rails.)

Mocht er dan 1 alsnog niet echt lekker zitten.....dan doet die andere het werk wel.

 

Heb helaas iets te vaak dit meegemaakt (werk ook evenementenbranche  :bey: )

bewerkt door frank501
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast DieRooie

Misschien een fikse investering, maar bedenk eens wat een paar rolcontainers die door de achterdeur op de snelweg terechtkomen aanrichten

ik zou op zeker spelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik snap sommige reacties niet.

Ik geef nergens aan dat ik niet wil investeren of dat ik wil bezuinigen op veiligheid/stevigheid.

Sterrker nog:

 

Nieuwe spanbanden kopen is goedkoper dan de tracks vervangen, maar als de Bar Track slecht werkt of snel kapot gaat is dat natuurlijk geen goede optie.

 

De karren zijn 70 x 200 en 110cm hoog en worden met 1 spanband vastgezet. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een spanband niet stevig zit. Kwestie van nauwkeurig werken. Iets dat podia bouw altijd moet ;-).

Welk systeem is het dan het sterkst? Ik kan namelijk niet een website vinden waarin ze allemaal duidelijk en compleet beschreven worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Persoonlijk vind ik F-track fijner werken !

Je hebt ook loadbars die je hier in kunt klemmen en dus een stevige stang van wand tot wand hebt.

Bij O-track kan het op een gegeven moment zo zijn dat je de spanband er niet uit gedraaid krijgt omdat het palletje beschadigd is.

 

En verder worden er alleen maar goed bedoelde adviezen gegeven  ;)

Niemand valt je aan....en niemand weet het beter.

Het zijn gewoon praktijk tips die je aangereikt worden.

Doe er je voordeel mee

 

Succes

bewerkt door frank501
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja het is een B-rijbewijs bus zonder laadklep.

4 karren per bus en gewoon binnen de wettelijke normen, daar is de bus ook op gekozen.

Achter bus hangt nog een aanhanger met nog eens 4 karren.

 

En nee ;-), spanbanden worden niet tussen de wanden ingeklemd, krijgt je bus wel een mooi vrouwenfiguur van . Ik had daar ooit een hele mooie foto van, maar kan hem helaas niet meer vinden.

 

ZIjn er voor de F-track ook kleine varianten? De rvachtwagen variant is wat lomp en kan denk ik daardoor niet tegen het frame worden geschroefd.

 

In de vorige bus hadden we O track, wat opzich wel fijn werkte.

Het F-track ken ik alleen uit de vrachtwagen, waarbij de klemmetjes wel regelmatig kapot zijn? Hebben we dan de verkeerde kwaliteit gekocht of komt dat vaker voor?

bewerkt door Podium Verhuur Haaglanden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dit werkt me een stuk beter. Een bouwer praat altijd vanuit zijn eigen portomonnee. Als het aan hun ligt verbouw je je hele bus, met allerlei onzin dingen.

Ik weet zeker dat zij het willen vervangen. Spanbanden verkopen ze vaak niet, dus kunnen ze alleen iets verdienen als ze dingen kunnen vervangen.

 

Liever wat ervaringen van mensen die er werkelijk mee werken.

bewerkt door Podium Verhuur Haaglanden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

F track werkt prima in de sound/light/decor al jaren standaard. Spanbanden altijd zoveel mogelijk onder u-hoek trekken ander heb je inderdaad kans dat je de track uit de zijwandbevestiging sleurt. je kunt er voor de echt horizontale bevestiging ook loadbars in kwijt. karren en flights blijven keurig staan hoor. Ik zie eigenlijk nooit kapotte sluitingen dus dat zal wel slechte kwaliteit zijn geweest...

2 rails is wel handig als je met cases/karren van verschillende hoogtes werkt of hoger stapelt. Loadbars kun je ook prima gebruiken om dan in de bovenste rails een extra 'vloertje' te fabrieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor de tips.

 

Druk je met zo'n vloertje niet je hele bus uitelkaar? Of moet je die buizen dan ondersteunen?

Nee hoor.....de loadbars hangen aan je F-track.

Dus de kracht gaat naar beneden en niet opzij.

Die loadbar zijn van aluminium profiel.....lekker licht maar reuze sterk.

Tramdsm zijn advies kun je 100% overnemen.....

En vergeet ook niet de 2e rails aan te brengen.

In de praktijk zul je zien dat deze wijze van laden/vastzetten de meest praktische is.

En dan ben je gewoon heel erg flexibel

Per slot van rekening rijden de jongens van Flaslight en Ampco ook op deze manier.

Als je wilt...kan ik je hun trailers wel eens van binnen laten zien  :D

 

Succes

bewerkt door frank501
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee hoor.....de loadbars hangen aan je F-track.

Dus de kracht gaat naar beneden en niet opzij.

Die loadbar zijn van aluminium profiel.....lekker licht maar reuze sterk.

Tramdsm zijn advies kun je 100% overnemen.....

En vergeet ook niet de 2e rails aan te brengen.

In de praktijk zul je zien dat deze wijze van laden/vastzetten de meest praktische is.

En dan ben je gewoon heel erg flexibel

Per slot van rekening rijden de jongens van Flaslight en Ampco ook op deze manier.

Als je wilt...kan ik je hun trailers wel eens van binnen laten zien  :D

 

Succes

 

 

Ik vroeg me dit omdat dit soort rails meestal gebruikt worden in vrachtwagens, in bussen zie je het niet zoveel, vaak wordt het dan meteen aan het frame bevestigd of aan de lat om lat betimmering.

In dit geval nemen wij een dichte wand.

 

Deze bus zal bijna uitsluitend voor de transport van podia worden gebruikt. Hierin wordt nooit gestapeld, het idee is juist om alles op wielen te houden. Kisten worden dan wel getipt, maar de karren blijven gewoon op hun wielen staan.

Vanuit dat oogpunt is 1 rails voldoende. Bij de vorige bussen bleek dit ook altijd voldoende te zijn. Er zitten nog wel ogen in de vloer, maar die worden eigenlijk nooit gebruikt. Die gaan er ook uit als er weer een nieuwe vloer in gaat.

 

Met de wagens van ampco zijn we wel bekend, we komen elkaar regelmatig tegen.

 

In ieder geval bedankt voor alle adviesen, bij de nieuwe betimmering laat ik dan meteen de F-track monteren. Kijken of dat andere ding nog wat oplevert op internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden